**Lokakuun lahjat 2010**
Noniin,jospa mie nyt sit ekana kerron itsestäni...
Eli minä vm-84,
mieheni vm-82.
Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika) ja 6/08(tyttö)
ja nyt odotan viidettä lasta.
LA 13.10
Nuorimmaista ennen oli yksi kohdunulkoinen raskaus,jonka tiesin jo plussatessa ettei tule päättymään hyvin.Testi näytti tosi haaleaa plussaa ja parin päivän päästä tuli verta hiukkasen,sitten taas loppu ja tein testin ja edelleen näytti haaleaa plussaa,no kaiikkien verikokeiden sun muiden jälkeen tehtiin sit keskeytys kun todettiin kohdun ulkoiseksi.
Jotenki taas pelottaa ettei kaikki ole kohdallaa,en tiiä mistä se johtuu,mut on vaan semmonen olo.Nyt ei kyllä ole ollut mitään vuotoja,mut ei kyl mitään olojakaan pahemmin,ei öllö oloa tai kauheaa väsymystä joita yleensä on heti alkanu ku menkat on jäny pois.Nipistelyjä ja vihlontaa on ollut,mut niitä on menkkojenki aikaan.
Kirjotelkaahan tekin itestänne vähän tarkemmin niin päästään alotteleen meidän "yhteinen" odotus :)
-Näppis & vempula 4+2(hurjaa :D )
Kommentit (148)
Toivottavasti kaikkien pikkuset pysyy matkassa mukana :)
Miä heräsin neljältä viime yönä ja oli nälkä. Sinnittelin kuitenkin vielä aamuun asti ja loppujen lopuksi nukutti oikein makoisasti ja aamupalaa syötiin vasta 11 maissa.
Ja muista et pitää levätä flunssassa! (Helpommin sanottu kuin tehty.)
toiseen ketjuun jo laitoinkin viestiä.
Turussa asustellaan, minä -86 ja mies myös -86,
ensimmäistä näillä näkymin sitten odotellaan, kaksi viikkoa sitten plussasin ja nyt ollaan ihmetelty elämää pahan olon voimin.ensimmäinen neuvola 22.2 ja ajattelin että kävisin varhaisultrassa, ihan vaan katsomassa että siellä jotain on, kun täyttä varmuuttaa hedelmöittymisen ajankohdasta ei ole, eli onko jo joulukuulta kun oli tammikuussa niin kummalliset menkat.
Nämä pari viikkoa nyt on mennyt ihmetellessä että miten sitä oikein pitäis suhtautua asioihin:D
Kokopäivä pahoinvointi on sitte "vihdoin" alkanut,niinku mä pelkäsinki et se tulee mun osaksi TAAS!!!
Tää on ihan hirveetä ku aamusta huono-olo alkaa ja kestää iltaan vaik mitä yrittäis syödä tai juoda.
Tänään sain soitettua ekan neuvola-ajan.Se ois sit ensviikon tiistaina.
Neuvolatäti muuisti mut vielä viimevuodelta :)
Joo,mut on leipominen kesken,joten täytyyy mennä jatkamaan sitä hommaa tän öllötyksen kanssa.
Vointeja kaikille.
Näppis & vempula 5+6(muistaakseni)
Mäki sain varattua neuvolan, mutta mulla se on vasta maaliskuun alussa sit ku viikkoja on joku 8.. Tää väsymys on ihan kauheeta!!! mä voisin vaa nukkuu koko aja.. oon muutenkin semmonen uninalle että. Kokoajan tekee mieli ruokaa.. Paisunkin varmaa enemmän nyt ku edellisessä raskaudessa.
Hirveästi tekisi mieli jo kertoa kaikille, mut pitäs jaksaa ootella maagisen rajan yli ainakin! Ellei sit ala jo näkymään jotenki. Mäki oon semmonen ruipelo et jos sattuu yhtää maha kasvaa ni näkyy heti.
Heippa!
Edelleen oireena aivan mahdoton väsymys ja rintojen turvotus ja aristus.
Ekaa neuvolaa odotetaan ja nyt kaikki sormet ja varpaat pystyyn että kaikki on ok.
Isovanhemmille ajateltiin kertoa ekan neuvolan jälkeen ja samoin tulevan babyn vanhemmille sisaruksille. Ajattelin pyytää kaikki mummut syömään ja kerrotaan siinä sitten kaikille samaan aikaan. Ei tule mummujen välille kilpailua että kenelle kerrottiin ensin =)
rv 6+6 & alivuokralainen
Juu eli plussasin vajaa 2vk sitten ja ensimmäinen on tulossa. Ollaan molemmat miehen kanssa vm.-75 joten olin varautunut jopa vuoden-parin odotukseen ennen kuin tärppää, mutta vauva ilmoittikin tulostaan jo toisen yrityksen jälkeen!?! Alussa päällimmäinen tunne olikin lähinnä tyrmistys ja epäusko, miten se näin helposti kävi??
Sen jälkeen alkoikin hyvin äkkiä pelko siitä, että pysyykö se siellä. Nyt siis rv5+6 nettilaskurin mukaan ja oon aika varma että pitää paikkansakin. Vasta 7. viikko huomenna siis alkamassa.. la olis 13.10. jos nyt pitää paikkansa.
Oon sairastanu influenssaa yli viikon, nyt on jo 8. kuumepäivä. Tamiflu-kuuri loppui eilen ja Panadolia on ollu pakko syödä 4-6 päivässä ettei ihan taju lähde.. Huolestuttaa ihan älyttömästi et miten vauva voi selvitä tälläsestä taudista ja lääkekyllästyksestä..
No ei auta ku toivoa parasta. Eka neuvola ois ens kuun alussa.
Mitä tollanen alkuraskauden ultra maksaa yksityisellä noin suunnilleen? Mietin et josko sittenkin menis sellaseen, varsinkin ku on ollu tää tauti.
Oireista vielä että eipä mulla muuta oo ollu ku alavatsan nipistelyä ja pientä rintojen arkuutta. Tai no väsymystä on, mutta se kyllä osittain/kokonaan johtuu tuosta taudista.
Mä en oo vielä soittanu ja varannu neuvolaa.. Ajattelin soittaa huomenna, kun mun täytyy kysyä et voisko päästä mahd pian ultrassa käymään kun mulla on pieni jännitys että kuinka pitkällä todellisuudessa ollaan, kun viime kuussa menkat oli tosi oudot.. Niin oli joulukuussakin, mut jos olisin jo niin pitkällä niin kai se nyt olis jotenkin huomattu?! Pelottavaa pelkkä ajatuskin et olisin niin pitkällä.. Oon nyt kk sisään huomannut että ei oo paino pudonnut niin kun ennen (siis laihdutin..) ja nyt tullu sit kilo lisääkin, tietty voi olla nesteitäkin, paino voi muutenkin heitellä.. Mut haluisin vaan varmistua siitä ajasta.. Oon nyt päättäny että aion syödä tosi terveellisesti tän raskauden ajan, kun viimeksi annoin itseni mässäillä kuinka paljon vaan tahdoin, ja lihosinkin n 30kg.. nyt tavoite olis siinä 10kg paikkeilla, vaikka eihän sitä välttämättä pysty kontrolloimaan vaikka tahtoiskin..
jane ja pikku veikka 5+1
Eli tossa Kaarinassa maksaa noin 70e se varhaisultra, en muualta täältä Turusta edes kysellyt kun tuo osui silmään ja varasin ieltä heti ajan:)
Eilen töissä sitten ensimmäistä kertaa oksennuskin lensi ja vielä kotonakin...aivan kamala olo, silmänaluset ihan mustat vaikka nukkunut olen kuin hullu. B-vitamiinia hain eilen apteekista jos vähän helpottais tuota pahaa-oloa.
Moi!
Minäkin ilmoittaudun: eli vm. -76, lapsia on kaksi vm -02 ja -07 ekasta avioliitosta ja nyt nykyisen avopuolison kanssa odotetaan ekaa yhteistä, LA on 14.10.
Kävin eilen yksityisellä ultrassa ja sain lähetteen kaavintaan kun lääkäri väitti että olis kyseessä tuulimuna. Minä epäilin diagnoosia, koska tiesin ovuloineeni niin myöhään, että olin eilen vasta viikoilla 5+6, ja arvelin, että ehkä mitään ei vain näy. Menin sitten kuitenkin tänään äitiyspolille päivystykseen lähetteen kera ja niin sieltä löytyikin 5mm alkio ja sykkivä sydän!!! Se lääkäri eilen ei löytänyt yhtään mitään!
Nyt on huojentunut olo, mulla oli raskauden alussa ruskeaa tuhruvuotoa, mutta nyt näyttää kaikki olevan hyvin. Toivotaan, että pikkuinen pysyy kyydissä.
t. kahdenäiskä rv 6+0
Tein tälle aamua hyvin haalean plussan, (kp 25...) Oli vain ihan pakko tehdä kun alkoi eilen sellainen palelu ja väsymys ja pari päivää on ollut mielikin aika herkillä. Tänään on vihlonut alamasua ihan "oikein" ja olen täällä onneni kukkuloilla. Tässä porukassa olisi mukava odottaa, näkyy olevan niin monta tavalla tai toisella samassa tilanteessa olevaa :)
Navan esittelyä:
-Minä -76, mies -73. Pojat -00 ja -03.
-Yritystä meillä jo 3,5v, yksi keskenmeno kaksi vuotta sitten.
-Tutkimukset aloitettiin vuosi sitten, kesäkuussa löytyi kohdusta polyyppi, joka operoitiin elokuussa. Ensi viikolla oli tarkoitus aloittaa Clomifen :D
Olen niin onnellinen ja uskon tosi lujaa että tämä vauva kasvaa ja pysyy tuolla lokakuun loppuun asti. LA olisi 31.10.
Hei!
Ajattelin vähän "hiipiä" tänne sivuille. Testi plussasi, mutta raskaus oli kyllä totaalinen yllätys. Raskauslaskurin mukaan laskettu aika on 19.10 ja asun Helsingissä. Varasin jo ajan neuvolastakin, ehkä sitten uskon vasta oikeasti. Mitään oireita kuukautisten poisjäännin lisäksi ei vielä ole. Vähän hämmentävä olo. Ehkä tämä tästä..
Hieman epäuskoisena ilmoittaudun joukkoonne! Vauva on ollut toiveissa jo parisen vuotta ja yksi keskenmeno oli puoli vuotta sitten. Olen raskaudesta niiiin onnellinen, mutta kieltämättä melko varpaillaan olen..Mutta täytyy nyt uskoa, että tällä kertaa kaikki menee hyvin, ja lokakuussa viimein saamme nyytin syliin.
Esittely sitten:
Itse olen 26v, mies 32. Meillä on syyskuussa 07 syntynyt ihana poika. Asumme Jyväskylän kupeessa pienellä paikakunnalla. Laskettuaika Vauvan sivun laskurin mukaan on 24.10, mutta se sitten tarkentunee myöhemmin..
Onnea vielä teille kaikille odottajille!
Elikkä täällä olisi taas yksi uusi odottaja lisää :)
Plussan sain tossa puoltoista viikkoa sitten, ja LA olisi laskurin mukaan 12.10. Ja esikoista siis odotellaan :)
Olemme molemmat miehen kanssa vm-89 ja asustamme Helsingissä.
Pahoinvoinnilta ollaan ainakin tähän asti (kop,kop) säästytty, mutta sen sijaan on kokoajan hirmu nälkä ! :D Välillä on ollut vähän menkkamaista kipua, rinnat ovat aika arat, ja pienimmätkin asiat itkettävät, mutta muuten ei ole ollut pahemmin "oireita".
Joku tuossa kyseli varhaisultran hintaa. Itse varasin ajan ensi viikon keskiviikolle (silloin viikkoja 7+1) Femedaan, Helsinkiin ja hinnaksi sanoivat tulevan Kela-korvauksen jälkeen noin 100€. Eli aika kallistahan tuo on, mutta sitä vaan haluaa niin kovasti tietää että siellä oikeasti on joku, ja että kaikki olisi ainakin toistaiseksi hyvin, niin on siitä ehkä valmiskin maksamaan sitten hieman enemmän :)
Nyt vaan oikein paljon onnea kaikille, ja toivotaan että kaikkien maha-asukit pysyvät mukana ihan sinne lokakuuhun saakka ! :)
Lily & salamatkustaja, 6+1
tänään on jännä päivä! iltapäivällä on aika ultraan. jännittää niin vietävästi! ei oikein ajatukset tahdo pysyä työasioissa, vaikka vaikeaa se on ollut muutenkin plussauksesta lähtien ;-)
ruusunpiikitär 7+2
Mukavaa ruusupiikitär, että pääset tänään ultraan. Mulla on huomenna ja hieman jo vatsassa kuplii jännitys....Onnea sulle, tulepa sitten kertomaan, mitä siellä näkyi.
Mulla itselläni on sellainen työ, että nyt jo suunnitellaan syksyä ja onpa tosi hankalaa, kun en vielä kuitenkaan halua/uskalla täysin heittäytyä siihen, että syykuun puolella jään äippälomalle. Pian kyllä varmaan työkaverit haistavat, että miksi ei mulle maistu kahvi. No se nyt ei periaatteessa haittaa, mutta asiakastyötä tehdessä, en vielä haluais, että kaikki asiakkaat asiaa hoksaavat.
Tervetuloa kaikille uusille!!! Meitä alkaakin olla jo melkoinen porukka. Tarrasukkia kaikille ihan muljuunasti matkaan!!!!
minnis rv5+6
Aika hurahtaa todella nopeasti, toisaalta taas matelee ihan liian hitaasti. Tänään on viikkoja kasassa jo 7+5 ja maanantaina olis eka neuvola=). Tekis kovasti mieli varata aika ultraan yksityiselle ni ei tarttis pitää salaisuutta sukulaisilta ja esikoiselta=) Ennen ultraa en uskalla kertoa kenellekään...
Viime viikko meni oksennellessa, aamuyöt oli pahimpia ja huono olo vaivasi 24/7, nyt alkaa pikkuisen helpottamaan. Nyt on vaan enään tolkutttoman etova olo 24/7 ja mitään ei tee mieli syödä... Esikoista odottaessa pahoinvointi olu kyllä miljoona kertaa pahempaa, joten nyt näyttää siltä että pääsen helpommalla=)... Jotain positiivista huonosta olosta, paino ei ainakaan nouse paljoo, mutta toisaalta huolettaa kirpun vointi ku ei tee mieli syödä yhtään mitään=(..
Esikoisesta odottaessa himoitsin porkkanoita ja hernekeittoa ja niillä elikin monta kuukautta ku mikään muu ei pysyny sisällä. Nyt himoittaa pinaatti keitto (tai siis on ainut mitä tekee edes välillä mieli syödä), mutta saakohan sitä pinaattia ihan kamalasti odotusaikana syödä?
Nyt ihastelemaan esikoisen piirrustuksia=)
Ja ihan mielettömästi onnea kaikille odottajille=)
Huomenna olis ultra yksityisellä, kun neuvola on vasta maaliskuun alussa ja en jaksa enää jännittää että onko masussa varmasti ketään. Viikkojahan on huomenna joko se 6+6 tai tasan 7+0....
Toivottavasti siellä jotain näkyy, jännittää pirusti ja tietysti tähän päälle iski vielä hirveen niskajumituksen ja siitä aiheutuvan päänsäryn sitten :/
siellä se sykki! mä olen nyt niiiiin onnellinen.
tippa siinä väkisin silmäkulmaan tuli ja meinaa tulla vieläkin. lääkäri sanoikin että mikäs tämän parempi syy olisi muutama ilon kyynel vierittää.
helpotti kyllä niin valtavasti kun selkeä syke ruudulla näkyi. nyt tästä voi oikeasti jo ruveta iloitsemaan...
salassa olisi kuitenkin tarkoitus vielä pitää. jos se enää onnistuu. saattaa paistaa mun naamaltani.
meilläkin muuten on töissä puhuttu paljon syksyn jutuista ja loppuvuoden projekteista. missähän vaiheessa mä sit ilmoittaisin kieltäytyväni niistä ;-)
menkkojen mukaan mulla on nyt 7+2 mutta pikkuinen vastasti 7+6. sen mukaan siirtyisin syyskuisiin, mutta en mä täältä mihinkään meinaa siirtyä. lokakuun lahja on niin iloinen asia!
Ruusunpiikitär!:) Täällä odotellaan myös ultraan pääsyä, neuvolalääkärille saatiin kuin saatiinkin aika, sinne siis maanantaina. Saatiin toi ultra kivasti samaan syssyyn terv.hoitajan tapaamisen kanssa.:)
Uusille odottajille onnea plussista!
-Mouhou (7+0)
Tervetuloa mukaan kaikki uudet!
Muhun iskin sitten kunnon flunssa. Voi tätä nenäliinojen kulutusta! Olo on karmea. Enkä oikein tiedä mitä voisin uskaltaisi oloa helpottamaan ottaakaan. Pitänee tyytyä nestetasapainon ylläpitämiseen.