Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Lokakuun lahjat 2010**

05.02.2010 |

Noniin,jospa mie nyt sit ekana kerron itsestäni...

Eli minä vm-84,

mieheni vm-82.

Lapset syntyneet: 3/02(tyttö),7/03(tyttö), 4/06(poika) ja 6/08(tyttö)

ja nyt odotan viidettä lasta.

LA 13.10

Nuorimmaista ennen oli yksi kohdunulkoinen raskaus,jonka tiesin jo plussatessa ettei tule päättymään hyvin.Testi näytti tosi haaleaa plussaa ja parin päivän päästä tuli verta hiukkasen,sitten taas loppu ja tein testin ja edelleen näytti haaleaa plussaa,no kaiikkien verikokeiden sun muiden jälkeen tehtiin sit keskeytys kun todettiin kohdun ulkoiseksi.

Jotenki taas pelottaa ettei kaikki ole kohdallaa,en tiiä mistä se johtuu,mut on vaan semmonen olo.Nyt ei kyllä ole ollut mitään vuotoja,mut ei kyl mitään olojakaan pahemmin,ei öllö oloa tai kauheaa väsymystä joita yleensä on heti alkanu ku menkat on jäny pois.Nipistelyjä ja vihlontaa on ollut,mut niitä on menkkojenki aikaan.

Kirjotelkaahan tekin itestänne vähän tarkemmin niin päästään alotteleen meidän "yhteinen" odotus :)

-Näppis & vempula 4+2(hurjaa :D )

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

;-), olen todella pahoillani tuulimunasta :( Voin vain kuvitella miten pahalta tuntuu. Voimia ja haleja sinne!

Sitten taas sitä omaa napaa.

Käytiin tänään siellä varhaisultrassa, kaikki kunnossa ja sykekin löytyi :) Tosin niin kuin vähän epäilinkin, niin ovulaatio oli hieman myöhässä, eli mennäänkin vasta rv 6+4, eikä 7+1. Mutta lääkäri sanoi että saa tulla uudestaan ultrailemaan ilmatteeksi (!!), niin katsotaan että kasvaa niinkuin pitääkin. Eli parin viikon päästä uudestaan. Ihan käsittämätön tunne oli nähdä pikkuinen siinä näytöllä :)

Sitten noin 4 tuntia ultrasta kävin vessassa, ja paperiin jäi semmonen pieni limanoro, jossa oli hyvin hyvin vähän verta. Sen jälkeen ei ole jäänyt mitään jälkeä paperiin, mutta pistihän se silti miettimään, että ei kai se pikkuinen ole voinut mennä kesken, kun vasta 4 tuntia sitten katselimme hänen sydämen sykettään ? :S

Eli valveilla ollaan edelleen.. Jospa sitä kohta saisi itsensä rauhoitettua ja mentyä nukkumaan. :)

Lily & salamatkustaja 6+4

Vierailija
102/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

En oikein osaa vielä käyttää tätä mutta pitääkö vain valita vastaa viestiin, vai mistä saa oman viestinsä näkyville??

Eilen tein plussaa näyttävän testin ja tänään uusin vielä aamulla. Edelleen plussaa. Olis eka tulossa. Itser olen vm-84 ja mieheni vm-82. Tässä 4kk päästä olis myös meidän häät joten jännitystä riittää =). Tänään oli 5+1 mutta tuntuu etten oikein vielä osaa käsittää noita lukuja tai koko asiaa. Toivotaan että kaikki menee hyvin. Siltä ainakin kovin vahvasti tuntuu!! Tuntuu kun mut olis luotu tähän hommaan. Eilen tuli jotenki hurjan rauhallinen olo sen alku onnellisuus itkun jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
103/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän peukkuja, että onnistutte pian uudestaan!

Mä olen todella turvoksissa. Iltaisin kuin olisin a) dokannut 3 viikkoa putkeen tai b) lihonut 20 kiloa. Ei kiva. Jopa mun isä, joka ei maallisista asioista juuri perusta, huomautti, että toi maha näkyy jo...jep. Täytyy toivoa, että turvotus laskee jossain vaiheessa. Muutenkin harmistuskäyrä on korkealla, ehkä johtuu pakkasistakin yms. ja kun sairaana koko perhe. Ahistaa kotona nysvääminen.

Kertomisesta. Me on kyllä kerrottu aika monelle. Ovat arvanneet ja kyllä musta näkeekin, jos sillä silmällä katsoo. Lopuille varmaan sit ultran jälkeen.

Mua on kanssa kutissut jossain vaiheessa. Onneksi meni ohi.

Tekis mieli mennä ultraan, kun luen teidän kuulumisia. Ihan vain tarkistamaan, että siellä ollaan. Neuvola on puolentoistaviikon päästä, ehkä pyynnöstä kuuntelevat sydänäänet? Taidan ottaa miehen ja pojan mukaan leikkimään odotustilaan ja saavat sitten tulla kuuntelemaan, jos kuuluu.

Hyviä vointeja kaikille, mä rupean nyt siivoamaan, jos vaikka mielikin kirkastuisi.

Jee, sain muuten Pinkin ja Pmmp:n lipun... onkohan sitä vielä heinäkuussa keikkaiskussa?

Sande 7 + 2

104/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa kävin tiistaina,ja lähete tuli raskaudenkesto ultraan.

Maanantaina ois nyt sit ultra jossa tarkistetaan ekaksikin se onko kyseessä raskaus vai kohdunulkoinen,ja jos on iha oikee kyseessä,niin sit tarkistetaan noi viikot just sen takia ku marraskuusta asti menkat on tullu millon sattuu ja 6.1 ku oli viime menkat niin jo 29.1 testasin plussan.Neuvolatäti halus sit tarkistaa tarkat viikot jo senki takia ku aion mennä siihen niskaturvotus+joku verikoe ultraan(??!!) ja sen voi tehdä vain tietyillä viikoilla.

Empä mie osaa vieläkään suuremmin iloita tästä,ootan vain sitä maanantaita että näkee missä päin mahtaa vempula olla.

Huonoa oloa on edelleen ja ihan HIRVEETÄ turvotusta!!!Mä en tajua ku tuntuu aina illasta siltä niinku ois kokopäivän syöny ihan hirveen paljon ruokaa ja sit on semmonen täys ja turvonnu olo.Vaikka mä kuin yritän juua vettä ja syyä jotain semmmosta ettei turvottais,niin siltikin mä olen ku ilmapallo.

Joo,mut palaillaan sit maanantaina kuulumisiin....

Vierailija
105/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida olla ainoa jota kuvottaa pitkin päivää? Aaltoina se tule ja menee, mutta en ole huomannut että ne välipalat kauheasti auttaa. Olisikin kiva kuulla, mitkä ruuat/juomat/vitamiinit/muut konstit teillä auttaa oloa?

Normaalisti en kauheasti välitä sitruunasta, mutta nyt tuli kauhea himo puristaa sitruunaa kylmään veteen ja se tuntuu auttavan ainakin tällä hetkellä :) muut mitkä menee ilman kamalaa kuvotusta alas on hedelmät ja vihannekset, salaatit ja smoothien ym. Ja jälkiuunipalat!

Tsemppiä kaikille :)

Vierailija
106/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut "Silmäniskulle". Tuo on tosi ikävää, että viedän se ilo pois ja pitää taas aloittaa alusta. Jos yhtään lohduttaa niin monesti uusi raskaus alkaa pian keskenmenon (tai tuulimunan) jälkeen. Keho on jo herkistynyt sille raskaudelle, näin lääkäri sanoi minulle viimeisen keskenmenon jälkeen. Minulla takana myös tuulimuna vuosien takaa.

Oman navan kaivelua: Pahoinvointi ei ole lyönyt päälle, on ainakin tässä vaiheessa vielä hyvin lievää verrattuna poikien odotusaikaan. Naama kukkii kuin mikä lie pitsakukka, ja tämäkin on toisin, poikia odottaessa hehkuin kauniina ja finnittömänä koko raskauden! Rinnat on kipeät, navan alapuolelle pistää kumartuessa, taitaa tuo sektioarpi olla herkistynyt. Samoin kumartuessa tuntuu painetta alamahalla ja turvotusta on täälläkin reippaasti. Mieskin jo kysyi että miten maha voi olla muka näin iso tässä vaiheessa.

Lisäksi vaivaa ummetus ja nukkuma-aika iskee iltaisin heti yhdeksän jälkeen. Eli ei kun sänkyä kohti taas :)

rv n. 4+5

Vierailija
107/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisikö joku reipas ja aikaansaava meistä listan ja laittaisi LA:t, aikaisemmat synnytykset ja sjainnit (halukkailta) pinoon?

Vierailija
108/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika kovaakin välillä, tänään ei ole helpannut oikeen missään vaiheessa.. :/ ja ei myöskään oo auttanut vaikka oon yrittäny vähän väliä jotain napostella, joten vinkkejä kaipailen myös siihen! ekassa raskaudessa ei ollut mitään huonovointisuutta niin että taitaa tää mennä ihan erilailla tällä kertaa.. ja kauhea turvotus on myös, johtuu varmaan siitä kun olen kauheasti yrittänyt juoda hiilihapollisia juomia kun närästys on ollut myös kova, joten se varmaan auttaa heti kun saan juotua paljon vettä kun olen sitä tottunut juomaan lähestulkoon pelkästään ennen..

Vierailija
109/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paha olo pysyy aisoissa kun vetelen säännöllisesti hapankorppuja, näkkileipää tai ruisleipää(jälkiuunileipää). Hedelmät ja sen sellaiset eivät niinkään auta muuta kuin syömishetkellä. Minunkin on tehnyt mieli sitruunaa ja ostinkin teetä joka on sillä maustettua. Mitään makeaa ei ole tehnyt mieli aikoihin. Sen aika on sitten vähän myöhemmin:)

Mulla ei ole nyt ollut läheskään niin huono olo kuin edellisissä raskauksissa. Silloin oli kyllä paljon niitä päiviä, kun ei voinut muuta kuin sängyssä maata ja ihan sama oli mitä sitä yritti syödä. Kumpa tältä nyt tässä raskaudessa säästyisin!!!

Vierailija
110/148 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti plussan jälkeen kirjoittelin lokakuisissa, mutta sitten neuvolan mukaan la oli 22.9. ja siirryin syyskuisiin. Nyt kuitenkin ultran mukaan la siirtyy kahdella viikolla, eli lokakuun lahjaa taidan odottaa. Kävin ekassa ultrassa jo pari viikkoa sitten ja pettymys oli aika kova, kun lääkäri sanoi, ettei vatsassani näkynyt mitään. Olin melkein varma tuulimunasta, mutta kun menin tällä viikolla uudestaan ultraan, niin sieltähän löytyikin 1,3cm pituinen kaveri, jonka sydän sykki.:) Huonovointisuutta mulla ei ole ollut, jota ihmettelen kovasti. Aiemmissa raskauksissa kuitenkin oksentelin aamuisin. Kolmatta lasta odotan.

Vierailija
111/148 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans etominen tulee aaltoina. Kuulema välipalat auttaa, mutta on tietty niin iakasta etten osaa sanoa. Ajattelin tänään kuitenkin kokeilla. Aamulla oli vähän enemmän nipistelyä masussa kun muutoin, mutta meni nopesti ohi. Kaikki nämä vissiin kuuluu asiaan. =)

Mulla ei vielä mitään kovin suuria mielihaluja ole. Onnemmin kans ehkä toi suolanen kyllä ku makee kuitenki. Nyt maistuis kylmä ja raikas meloni, mielellään hunaja meloni. Nam....

Koitin eilen soittaa neuvolaan mutta mikään puhelin ei vastannu. Tänään sitte uudestaan.

Vierailija
112/148 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä löytyy myös huonovointisuutta välillä. oksentanu en ole kertaakaan mutta etoo nii kauheesti välillä. Mun herkkua enne tätä raskautta oli nuudelit, nyt yks päivä kun töissä tein ni kyllä meni suoraan roskiin meinas kaaressa lentää yrjö.. se siitä sitten.. Välillä syön kauheesti mut sit välillä joutuu passaa.. aika vaihtelevasti. Pirtelö ja limppari on suurta herkkua nyt. Viime raskaudessa ei ollu oikeestaan mitn oireita... Mahaki alko näkyy vasta joskus rv 20 :D Ens viikolla neuvola!!!! nyt rv 7+2

Vierailija
113/148 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jälleen yksi uusi odottelija.

84-vuosmallia olen ja mieheni hieman nuorempi. -06 syntynyt kohta 4 vuotias poikamme. Siinähän se sitten oli. Molemmat opiskelemme AMKssa omilla aloillamme. Vajaa viiikkosetten teimme testin ja heikkoa plussaahan se sitten näytti. Viikon aikana sitten vielä kahteen tikkuun piti pissiä. Vieläkään tätä asiaa ei usko todeksi. Edelleen ehkä odottelen että jospa ne menkat vaikka alkavatkin. Kierukan poistatin vasta 29.12, joten yhdet menkat kerkesi välissä vaan olemaan.

Tänään soitin ensimmäistä neuvola aikaa. Menee vasta 10 raskausviikolle!! Oletin että viimeistään vko 7 tai 8 pitäis olla! Hieman hämmästyttää! Mitähän noi yksityisen puolen hinnat mahtavat olla, jos kävis heillä poikkeamassa?

4+5 ja la olisi 31.10 ;)

Vierailija
114/148 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lueskeletteko muut raskaus- tai vauvablogeja, mutta itse olen ihan hurahtanut niihin. Joten vinkkejä ottaisin vastaan, jos joku jotain hyviä tietää :)

Vierailija
115/148 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä alkanu jo valtava pesänrakennus. Siivoilen ja leivon ja leikin kovasti poikien kanssa aina välillä.

Oireita ei vieläkään oo paljon, iltaisin vähän etomista. Hajuaisti on kyllä parantunu. Outoa sinänsä kun oon ollu tosi pahoinvoiva aikaisemmissa raskauksissa, mut kokemuksesta tiedän että se iskee vasta tuolla kahdeksannen viikon paikkeilla.

Tuo np ultra pitää tosiaan tehdä viikolla 11. jos haluaa luotettavan tuloksen. Ja siinä otetaan samalla verikoe josta testataan niitä kromosomipoikkeama juttuja (tai jotain). Käytäntö pitäis olla nyt sama koko maassa.

Ja meillä ei saa ottaa lapsia mukaan ultraan, joku mietti sitä lapsille sillä tavalla kertomista. Jos teillä on sama kielto, niin näytät sitten jälkikäteen ne hienot kuvat :) Ilmeisesti tuo kielto johtaa juurensa siitä, että jos jokin ei olekaan kunnossa niin ei tarvii lasten miettiä sitä asiaa. Tai sitten se vaan on hulivili lasten aiheuttama kielto :)

Meillä on eka neuvola sitten 8+ viikolla. Sit pitää vielä ehtiä soitella aikaa sinne ultraan. Siks kuulostaakin hurjalta että joku pääsee ekaan neuvolaan vasta viikolla 10 ja saa sitten seuraavalle viikolle yrittää järjestellä aikaa ultraa varten. Mitä jos ei haluakaan et kaikki tietää vielä vauvasta??

Mä oon vasta äitille kertonu, ehkä sitten myöhemmin muille. Paino on jo alkanu tippua. Eli mulla ei oo turvotusta vaan päin vastoin: vauva kuluttaa kaiket energiat äitiltä. Onneks, koska paino saakin nyt tippua. hedelmillä se onnistuu. Pelkään että saan diabeteksen jos en huolehdi tuosta ruokavaliosta.

Saas nähdä milloin sitä pääsee vaatteiden ostoon itelle :) Jossain vaiheessa nuo tuulihousut ei enää oo kivat päällä joka paikassa.

Kaikille kevätauringon paistetta!

Snowy ja 5+6

Vierailija
116/148 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina välillä... jos aamulla aikainen herätys, niin kyllä on huono olo ja samoin jos ruokailuvälit on pidemmät. (Oksentamaan en ole joutunut kertaakaan.) Ja tuntuu, että etova olo on tällä viikolla vaan pahentunut. Nyt siis vko 8+6. Mutta tämä kai normaalia kirjoitustenne perusteella. Mites teillä muilla, kun tuntuu, etten enää pysty syömään niin suuria annoksia kuin ennen raskautta? Tai jos erehdyn syömään vähän enemmän kuin on tarpeen, on olo kuin rantapallo monta tuntia ja ahdistaa ihan tosissaan.

Neuvalaa odotellessa, jonka siis sain vasta viikolle 10! Ja meillä Espoossa np ultrankin sain vasta vko:lle 12, joka kuulemma käytäntö. Miten pitkä onkaan odottavan aika;)

Vierailija
117/148 |
26.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...muuta ei sit vielä ole, mutta sitä odotellessa...

Olev vm.-74 ja mulla on -02 poika ja -05 tyttö ja asustamme Keravalla. LA on 28.10, ja olo melko hämmentynyt, mutta kuitenkin todella onnellinen :D

Vierailija
118/148 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...poikkeuksellisesti jaksan olla hereillä tähän aikaan vaikka siis normaalisti olen yökukkuja mutta tällä viikolla on silmät alkaneet lurppaamaan klo 22 maissa joka minulle hyvin aikaista normi oloissa.

Kuvostuta minullakin aaltoina mutta ei onneksi pahana. Närästystä kyllä, varsinkin kahvista mutta se toistaalta jo edellisistä raskauksista jäänyt vaiva joka nyt pahentuuu taas..

Kävin pe sovittamassa hääpukuani, siirrettiin mittojen ottoa 2vk:lla eteenn päin eli 2vk ennen hääpäivää, joka viimeinen hetki kaventaa pukua jos enää kavennettavaaa... Kyllä puku oli paljon tiiviimpi kun sitä ostaessa pari kk sitten... Kylmä hiki otsalla asian suhteeen... Tuntuu että massu kovaa vauhtia meinaa puskea esiin.. Häissä olis rv10 tassan. Tänään ystävien kanssa mietittiin että miten selviän muutenkin tunteellisena ihmisenä vihkimisestä.. itku tulee muutenkin ja siiihen päälle vielä tämä rakaushormooni-buusti.. huh huh ja iiks!

Me kans kerrottu muutamille ystäville ja parhailla työkavereille, muille ehkä sitten häissä kun sitten jo kuitenkin vk10. Olis kiva kuuluttaa koko maailmalle :-) Välillä kyllä iskee pieni pelo aalto että voiko saada neljännen terveen vauvan ja hyvin menneen raskauden.. mutta ei voi muuta kun yrittää rauhoittua ja ottaa päivän kerrallaan ja nauttia tästä! :-)

Ai niin tässä linkki kivaan raskauskiekkoon netissä jos kaikki ei ole jo löytäneet sitä: http://www.kampanjat.net/raskauslaskuri/index_uus2.html

Hyvää yötä ja huomenta kaikille!

terkuin: MiniUnikko ja Omppu 6+2

Vierailija
119/148 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaista kyllä.. jaksaa hymyillä :)

Väsymys on ollu jotain hirveetä ja huonovointisuus. Se mikä tässä on positiivista, ei tuu syötyä mitään ns.pahaa. Hedelmät ja salaatti on poikaa, ja kaikki kylmä.

Liitoskivut on edelleen ja sen olen huomennut että jos jotain puuhastelee kerralla enemmän, alkaa vihlomaan mahaan, eli rauhassa on touhuttava. Ei ihmekään että vihloo, elimistö kun ei ole kerennyt edellisten jälkeen palautua ja heitä siis on neljä.

Masu alkaa näkyä myös täällä, vaikka mahaa on jääny edellisistä. Mies eilen sano, että selvään huomaa. Ja kasvaahan se kohtu nopeemmin mitä useampi raskaus takana, eli kauaa ei siis salailla tätä, jos tätä tahtia kasvaa :)

Millon teillä on neuvoloita, ultria? Kertokaa heti kuulumisia, kiva lukea. Menee jotenkin aika paljon nopeemmin kun on odottaa ja jännittää myös muiden puolesta :)

Itselläni on nla torstaina.. jännittää että kuuluuko sykkeet.. no, sen näkee sitten ja ultra aikaa odotellaan.

Vielä tuli mieleen.. kumpaako veikkaatte?? Onko tuntemuksia? entä aiotteko kysyä sukupuolen?

Mulla on ihan tyttö olo.. en tiiä mutta ihan alusta asti on ollut. Ja tyttöjen vaatteisiin kiinnittää paljon enenmmän huomiota ja tyttöjen nimet pyörii päässä/osuu silmään.

Me ei tiietä että kysytäänkö, aikaisemmin on kysytty, nyt tuntuu toisaalta että haluaisi pitää salassa syntymään saakka.. :)

Vaan nyt on mentävä jatkamaan hommia kun on huilannu tässä samalla.

Hyviä vointeja kaikille :)

mukero ja nykerö 9+2

Vierailija
120/148 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain jo neuvola-ajan ensi perjantaiksi, jolloin on vasta laskurin mukaan 5+6, vaikka uskonkin, että vähän pidemmällä ollaan. Niin aikaisin tein plussan, ettei olisi voinut näkyä vielä niillä viikoilla.

Varasin seuraavan viikon perjantaille yksityiselle varhaisultran, koska edellinen meni kesken 6+2, eikä saatu tietää siitä kun vasta np-ultrassa. Nyt en ole jotenkin uskaltanut edes iloita tästä raskaudesta, vaikka onnellinen tietenkin olenkin.

Mitään varsinaisia voimakkaita raskausoireita ei ole ollut. Kauhea vilu ja alavatsan juiliminen on jokapäiväistä, mutta kuvotusta tai edes rintojen arkuutta ei vielä ole. Se tietenkin vähän huolestuttaa.

Tsemppiä kaikille!