IHANAT PESUAINETUOKSUT!Musta on ihanaa kun pyykki tuoksuu
hyvälle, onko muita samoin ajattelevia?
Luin allaolevasta ketjusta, että pitäs pestä hajusteettomalla...ei tulis mieleenkään.
Valitsen jopa pesuaineeni tuoksun perusteella=)haistelen jo kaupassa...
Kommentit (97)
Pyykki ei haise miltään (saan voimakkaista tuoksuista päänsäryn) ja vaatteet ovat paljon pehmeämpiä kuin pyykinpesuaineella pestessä. Suosittelen muillekin hajuherkille!! :-)
haju voi tulla siitä, jos kerää pyykit aavistuksen liian märkinä. Voi siis luulla, että pyykki on kuivaa, mutta ei aivan ollutkaan. Mun siskolla sama ongelma. Kädet kun kuivaa heidän pyyhkeisiin, niin jää kyllä etova haju.
pesee pyykkiä myös väärissä lämpötiloissa ja liian lyhyillä ohjelmilla.
Pyykki ei haise pahalta sen takia, että pyykkiaineessa ei ole hajusteita. Pyykki haisee sen takia, että se on likaista, kuivattu huonosti tai pesty väärin. Meidän edellisessä kodissa (1. kerroksen asunto) pyykki kuivui jostain syystä tosi huonosti. Kesällä sai kuivata hyvällä säällä ulkona, mutta sisällä pyykki alkoi kyllä joskus haista. Yäk.
niin ei tarvitsisi käyttää niin paljoa hajusteita.
Kuinka ihminen onkaan etääntynyt luonnosta.
Pesuaineiden hajusteet tuoksuu älyttömän vahvasti ja PAHALLE - etenkin kun niihin sotkee hajustetut meikit, pesuaineet, dödöt, hiuslakat ja tietty se hajuvesi, kaikki eri sarjaa. Hyi kuvotus.
Eli mitäs jos vaan koitettaisiin sopeutua siihen, että yksi tykkää yhdestä ja toinen toisesta. En käytä hajustetttuja pesuaineita, mutta deodoranttia mun on kyllä pakko käyttää. Muuten mun kans ei viihdy erkkikään....:)
kaupassa, käyttämään julkisia, tai muuten kohtaamaan ihmisiä?
Kyllähän suurinosa ihmisistä käyttää tuoksuja.
Pesuaineiden hajusteet tuoksuu älyttömän vahvasti ja PAHALLE - etenkin kun niihin sotkee hajustetut meikit, pesuaineet, dödöt, hiuslakat ja tietty se hajuvesi, kaikki eri sarjaa. Hyi kuvotus.
(joka käyttää hajustettuja pesuaineita) koti tuoksuu aina niin hyvältä! Olen kade, koska meillä miehe takia käytetään hajusteetonta :(
Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle.
Minä valitsen aina tuoksullisen pyykinpesuaineen ;)
hajusteita vaatteet haisee tunkkaiselle niin silloin on pesukoneessa vikaa (ehkä likaa) tai pesutottumukset on väärät (liikaa pyykkiä tai liian vähän pesuainetta tmv.).
Puhtaat, ilman hajusteita pestyt vaatteet tuoksuu raikkaalle.
Hajustetut pesuaineet on hireän hajuisia, ja sitten ihmiset vielä lisäksi laittaa dödöä ja parfyymia niin kyllä on tuoksut mahtavat. Yööök.
vahvasti sille pesuaineelle (jolloin allergisten tai migreeniin taipuvaisten on tuskaa olla teillä). Sama juttu esim. bussissa, työpaikalla, harrastuksissa jne.
Minusta ainakin oli ihan kamalaa jumpassa, kun en saanut "raitista ilmaa", kun kaveri vieressä löyhkäsi mille lienee LIDLin kemikaalipommille. Migreeni myös iskee helposti hajuista nykyään, vaikka nuorempana ei ollut tällaista ongelmaa.
Ilman hajusteita pestyt vaattet haisevat kemikaalille, siis sille miltä se pesuaine itsessään haisee
En ole se, jolta asiaa kysyt, mutta vastaan kuitenkin omasta puolestani :-) En pystykään aina käyttämään julkisia tms. Kauppajonosta, bussista, elokuvateatterista tulee välillä äkkilähtö, kun lähistölle osuu hajustepommi. Paremmin noita satunnaisia hajuja sietää, kun pitää oman lähiympäristönsä mahdollisimman tuoksuttomana: kotona ainoat hajustetut tuotteet ovat miehen dödö ja miehen valitsema vessanpesuaine, jota mies sitten käytteleekin. Tällöin hengitystiet eivät ole jo valmiiksi ärtyneessä tilassa "ihmisten ilmoilla" liikuttaessa.
Nyt on ollut pitkään nuha, ja tuskaa on ollut, nenä on sisältä verillä, kun en ajoissa huomaa ottaa jalkoja alle haisupommien läheltä, vaan hajusteet ehtivät rikkoa limakalvot :-(
kaupassa, käyttämään julkisia, tai muuten kohtaamaan ihmisiä?
Kyllähän suurinosa ihmisistä käyttää tuoksuja.
Minusta taas ei Ilman hajusteita pestyt vaattet haisevat kemikaalille, siis sille miltä se pesuaine itsessään haisee
esim. Sonett, Ecover tai Ole hyvä. Niissä ei kemikaalit haiset. Ainakin Sonettia saa hajusteettomana, mutta kaikissa noissa hajusteellisissa on ihanan mieto luonnollinen tuoksu. Pyykki tuntuu aivan erilaiselta, kuin markettien kemikaalipommeilla käsitelty.
Asuin joku aika sitten hetken ulkomailla, jossa käytin talon pesutupaa. Ihmisillä oli siellä tapana annostella pesuainetta varmaan moninkertainen määrä ohjeeseen nähden, ja usein koneiden pesuaineluukut olivatkin aivan täynnä pesuainemönjää. Niinpä sitä pääsi munkin vaatteisiin, vaikka käytin sielläkin noita hippiaineita ja kaavin aina lokeron puhtaaksi edellisen pesijän tökötistä. Vaikka muiden käyttämät pesuaineet olivat todella voimakkaasti hajustettuja, pystyin silti haistamaan kaiken se hajusteen läpi pesuaineen omat kemikaalit vaatteissani! Silloin olin todella tyytyväinen siihen, että en altista itseäni ja ihoani jatkuvasti tuollaiselle koktailille, ties mitä myrkkyjä noissa aineissa on.
ei mielestäni haise liian voimakkaalle,tosin ei taida sopia sellaiselle allergiselle sekään.Joo niin täälläkin nuuhkitaan nuo pesuaineet jo kaupassa:D
ja kyllä siinäkin se kemikaali haisee.
Tosin itse en halua niille haista. Haluan käyttää hajuvettä ja pesuaineen haju sekottaisi sen hajun.
Toiseksi minua ällöttää kirppareillakin se hajujen sekamelska ja jotenkin ne vaatteet tuntuvat vielä likaisemmilta sen pesuaineen hajun takia.
Itse käytän Allegron pesuainetta, joka on täysin hajutonta, mutta pyykki tuoksuu oikeasti puhtaalta kun sen koneesta otan. Kone on uusi ja säännöllisesti vanhempaa puhdistin, jotta ei haisisi tunkkaiselle. pyykit laitan heti kuivumaan ja eivät todellakaan haise.
Allergroon siirryin sen vuoksi, ettei siinä ole zeoliittia ja hinta on todella edullinen. Se on hajutonta, mutta se ei ollut se pääsyy pseuaineen valintaan. Meillä ei ole edes mitään allergioita tai herkkyyksiä kenelläkään, mutta silti jahuton vaihtoehto on ollut loppujen lopuksi kivempi.
Pesuaineet tuoksuvat ihan hyvälle siellä kapuan hyllyllä ja sillä niitä saatankin haistella=).
lapseni. Käytän ainoastaan allergiatestattuja ja mielellään hajusteettomia pesu- ja huuhteluaineita. Pesun ja kuivauksen jälkeen mun mielestä pyykki tuoksuu raikkaalta ja puhtaalta.Ei ärsytä nenää eikä ihoa!
Kuitenkin käytämme miedosti hajustettuja shampoota, saippuoita, itse käytän deodoranttia, hiustenhoitotuotteita ja mietoa hajuvettä -> niistä tulee jo tuoksuja ettei vaatteiden itsessään tarvitse olla vahvasti hajustettuja. Kyllä huomaan, että mun tekee pahaa jos joku "haisee" oikein vahvasti hajuvedelle tai pesuaineelle.
pesuaineita ovat Ecover ja Serto. Niistä jää pyykkiin mieto tuoksu, ei liian voimakas kuten Bio Luvilista, Omosta jne.
Haista pioluvilit ja muut skeidat jo kauaksi, enkä viihdy ihmisen lähellä, joka löyhkää - pyykinpesuaineelle!
Hajuvedet ovat sitä varten.
Lisäksi tuoksuyliherkkänä saan päänsäryn pyykinlöyhkästä. Yäks. Allergia- ja astmaliitto "kiittävät" näitä pesuainejättejä.
Mutta ystäväni käyttää hajusteettomia pesuaineita, ja haisee aina ummehtuneelle. Siis jollekin märälle kylpyhuoneelle tms. vastaavalle. Ei käytä dödöä, hajuvettä eikä mitään muutakaan. Ja joskus kun hikoaa niin se yhdistelmä hiki ja märkä kylpyhuone on aika kamala. En tiedä sitten onko heillä jotain homeongelmaa tms. Itse tykkään käyttää hajustettuja pesuaineita, ja dödöä käytän myös. Hajuvettä en laita.