Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva 5kk kasvaa +2-käyrällä

Vierailija
25.02.2010 |

65cm ja 8,5kg. Mä sitten inhoan noita käyriä, vaikka hyvä, että kasvua seurataan mahdollisten sairauksien varalta..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolan täti on onnesta soikeena, kun kasvaa niin hyvin.

Vierailija
2/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä..ei sitä painoa nyt tarvii vissiin liian nopasatikaan tulla. En tiä kumpi parempi kasvaa +2 vai -2-käyrällä. Meidän tytön pituus tulee vähän jäljessä ja 7kg olis hyvä paino kuulemma tolle pituudelle. Mua ainaskin ressaa toi puntari..typerää!!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy reippaasti kasvaville lapsille, eli silloin vaan se pyörys katoaa johonkin. Kun lähtevät liikkeelle häviää painoa myös. Kaikki tuntemani ylipainoiset on olleet lapsena alipainoisia, liekö sattuma? Voit siiten sanoa myös terkkarille ettet halua kuulla yhtään negatiivista kommenttia lapsesta, neuvolassakaan ei ole pakko käydä, ja hoitajan voi vaihtaa, että tiedoksi.

Vierailija
4/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitusen pidempi meidän poika oli 5kk neuvolassa. 6kk nevolassa painoa melkein 10kg ja 70cm. Itse en niitä käyriä edes katsele. Mukava kuitenkin tietää miten paljon muksulle on kasvua tullut :)

Vierailija
5/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei oikein tajunnut mikä tässä oli ongelma? 0-käyrä on keskiarvo ja eihän kaikki tietenkään voi olla keskiarvossa. Eihän joku +2 tai -2 ole mikään kummoinen poikkeama keskiarvosta, ihan normaalia.

Sehän on olennaista, että lapsen kasvu on ns. omalla käyrällään, eli ei tule mitään huolestuttavia heittoja tai ettei ole ihan missään äärilaidassa. Tai nuokin poikkeukset saattavat olla ihan normaaleja, mutta antavat siis aiheutta jatkoselvittelyihin, ettei poikkeama johdu mistään sairaudesta tms.

Vierailija
6/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, käyrät on ok, mutta aika rankkaa antaa ymmärtää, että 5 kk on liian lihava?! Höh, itselläni on kyllä aina ollut sellaisia kukkakeppivauvoja, että mun mielestä ne pullukat vauvat on ihkuja! Anna neuvolantädin piipertää, jos vauvallasi kuitenkin kaikki ok! ;)

Vierailija
7/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy reippaasti kasvaville lapsille, eli silloin vaan se pyörys katoaa johonkin. Kun lähtevät liikkeelle häviää painoa myös. Kaikki tuntemani ylipainoiset on olleet lapsena alipainoisia, liekö sattuma? Voit siiten sanoa myös terkkarille ettet halua kuulla yhtään negatiivista kommenttia lapsesta, neuvolassakaan ei ole pakko käydä, ja hoitajan voi vaihtaa, että tiedoksi.

Mä olen ollut lapsena onneton tirppana, en painanut kymmentä kiloa vielä kaksivuotiaanakaan. Ja nyt on mittarissa sata kiloa.

Mun kaikki lapsetkin on olleet tosi laihoja/hoikkia ja pieniä vauvoja, mutta toistaiseksi ovat kyllä vielä hoikkia. Itse siis lihoin jo lapsena, kouluikäisenä.

Vierailija
8/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, käyrät on ok, mutta aika rankkaa antaa ymmärtää, että 5 kk on liian lihava?! Höh, itselläni on kyllä aina ollut sellaisia kukkakeppivauvoja, että mun mielestä ne pullukat vauvat on ihkuja! Anna neuvolantädin piipertää, jos vauvallasi kuitenkin kaikki ok! ;)

Ei tuo minun nyt 6kk vauva ole lihava vaikka onkin melkein 10kg :)

Jos ymmärsin aloittajasta oikein että ei tykkää noista käyristä? Kun niitä vain toljotetaan?

Ihme neukkutäti jos niiden perusteella arvioi!

t: Taisi olla nro 5

Vierailija
9/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kasvu on tasaantunut. Viimeksi oli +28-käyrällä ja siitä tämä ressaaminen on lähteny..kun ei lisää kuulemma tarvii tuputtaa. Joo, en totisesti aio mitään laihista vauvalle pitää. Vauvat saa olla rauhassa lihavia ja pulleita..kyllä se tasaantuu, kun lähtee liikkeelle. Ja pituuttakin voi yhtäkkiä venähtää. Parempi tietty, että vauva kasvaa. Se varmaan ressaa enemmän, joe ei kasva..

ap

Vierailija
10/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään neiti mun mielestä lihava oo, pulleat reidet vaan on..ja posket :D Ja täytyy nyt sanoa, että toi terkka on ihan mukava, mua vaan yleisesti ottaen ärsyttää noi käyrät..

Vierailija
11/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi kasvaa -20 käyrällä? Ihan paskapuhetta, että saisi kasvaa rauhassa omalla käyrällään. No ehkä nämä pullerot saavat, mutta hoikat eivät saa. Ei ihme, että Suomessa on paljon syömishäiriöitä.

Vierailija
12/12 |
25.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2 v 10 kk oli 8 kuukautisena painon kans +10 käyrällä ja pituus -2. Otettiin lääkärin toimesta kilpirauhas ja keliakiakokeet. Kaikki kunnossa. 1 vuotiaana oli 0 käyrillä ja nyt paina -10 ja pituus 0. Niistä ei kannata ärsyyntyä, ne on siks et jos kovasti heittää, voidaan tutkia enempi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi