Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IHANAT PESUAINETUOKSUT!Musta on ihanaa kun pyykki tuoksuu

Vierailija
05.02.2010 |

hyvälle, onko muita samoin ajattelevia?

Luin allaolevasta ketjusta, että pitäs pestä hajusteettomalla...ei tulis mieleenkään.

Valitsen jopa pesuaineeni tuoksun perusteella=)haistelen jo kaupassa...

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppas, että mikä huuhteluaine sopisi atooppiselle/herkälle iholle? Haluaisin tuoksuvaa pyykkiä, mut tähän asti oon uskaltanu käyttää vain hajusteettomia allergiaystävällisiä...

Vierailija
2/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hajustettua pesuainetta, jos en saisi siitä päänsärkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle.

Minä valitsen aina tuoksullisen pyykinpesuaineen ;)

Vierailija
4/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ne on niin järkyn vahvoja hajusteita? Todellakin taju lähtee. Tai sit pitäis sekoittaa vain 1/5 hajustettua pesuainetta hajustamattomaan.

Vierailija
5/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sellaisia ei ole, vaan haisevat kaikki liikaa jollekin "teko"hajulle. Kaikkein hirveintä, kun jollain on tosi vahvalle pesuaineelle haisevat vaatteet + hajuvettä.

Itse käytän hajusteettomia, koska saan ihottumaa ja hengenahdistusta hajustetuista pesuaineista. Hajusteettomissa on sitten se oma tylsä "hajunsa". Kesällä on parasta, kun voi kuivattaa vaatteet ulkona ja niihin tulee raikas ulkoilman tuoksu. Siitä pidän eniten: kesän tuoksusta vaatteissa.

Vierailija
6/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvälle, onko muita samoin ajattelevia? Luin allaolevasta ketjusta, että pitäs pestä hajusteettomalla...ei tulis mieleenkään. Valitsen jopa pesuaineeni tuoksun perusteella=)haistelen jo kaupassa...

Vierailija
7/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä mitä käytätte älkääkä lätiskö tyhjyyksiä.

Vierailija
8/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet niin tottunut haisemaan

Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle. Minä valitsen aina tuoksullisen pyykinpesuaineen ;)

Vierailija
9/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pestään liian täysiä koneellisia, laitetaan liikaa pesuainetta, kuivatetaan kosteassa tilassa piiiitkään jne.

Ajattelepa asiaa niin päin, että yllättävän moni sitten peittää tämän ummehtuneen hajun niillä hajusteilla, uhhuh!

Vierailija
10/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoksuu mielestäni aika miedolle, vaikka onkin hajustettua.

Vierailija
11/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkätte kun pyykki tuoksuu vähäsen: oletteko kokeilleet laittaa aitoa eteeristä öljyä huuhteluainelokeroon? Esim. 3-7 tippaa laventeliöljyä antaa pyykkiin vienon, puhtaan, luonnollisen tuoksun, mutta se ei tee pyykistä haisevaa.

Aidot eteeriset öljyt ovat haihtuvia, eli pyykki tuoksuu voimakkaimmin kun sen ottaa koneesta, mutta tuoksu ei enää selvästi erotu vaatteista. Liinavaatteisiin laventelilla saa raikkaan tuoksun ja laventelipussukoitahan on käytettykin liinavaatekaapissa.

Muita sopivia eteerisiä öljyjä on kymmeniä, santelipuu, ruusu, appelsiininkukka, jasmiini jne. Osa niistä vain on niin kalliita, etteivät ehkä siksi sovellu pyykkikäyttöön. Sen sijaan esim. patsuli, sitruuna ja laventeli ovat edullisia. Miksi ostaisitte synteettisiä tuoksuja, jotka esittävät luonnollisia kun voitte itse suoraan ostaa aitoja tuoksuja?

Itse käytän tällä hetkellä hajustettomia pesuaineita, olen käyttänyt jo toistakymmentä vuotta. Joskus kuitenkin olen tiputtanut muutaman pisaran eteeristä öljyä sekaan.

Kissan saa muuten lopettamaan matolle pissaamisen kun tiputtaa siihen sitronellaöljyä.

Vierailija
12/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pestään liian täysiä koneellisia, laitetaan liikaa pesuainetta, kuivatetaan kosteassa tilassa piiiitkään jne.

Ajattelepa asiaa niin päin, että yllättävän moni sitten peittää tämän ummehtuneen hajun niillä hajusteilla, uhhuh!

Minulla ainakin on TODELLA herkkä hajuaisti ja käytän hajusteettomia tuotteita pyykinpesuun, käsille, astianpesuun, deodoranttina jne. Ei todellakaan haista tunkkaiselle tai ummehtuneelle! Olen siitä tosi tarkka. Karsea ajatus, että tunkkainen haju peitetään jollain hajusteilla.

Vierailija
13/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkätte kun pyykki tuoksuu vähäsen: oletteko kokeilleet laittaa aitoa eteeristä öljyä huuhteluainelokeroon? Esim. 3-7 tippaa laventeliöljyä antaa pyykkiin vienon, puhtaan, luonnollisen tuoksun, mutta se ei tee pyykistä haisevaa.

Aidot eteeriset öljyt ovat haihtuvia, eli pyykki tuoksuu voimakkaimmin kun sen ottaa koneesta, mutta tuoksu ei enää selvästi erotu vaatteista. Liinavaatteisiin laventelilla saa raikkaan tuoksun ja laventelipussukoitahan on käytettykin liinavaatekaapissa.

Muita sopivia eteerisiä öljyjä on kymmeniä, santelipuu, ruusu, appelsiininkukka, jasmiini jne. Osa niistä vain on niin kalliita, etteivät ehkä siksi sovellu pyykkikäyttöön. Sen sijaan esim. patsuli, sitruuna ja laventeli ovat edullisia. Miksi ostaisitte synteettisiä tuoksuja, jotka esittävät luonnollisia kun voitte itse suoraan ostaa aitoja tuoksuja?

Itse käytän tällä hetkellä hajustettomia pesuaineita, olen käyttänyt jo toistakymmentä vuotta. Joskus kuitenkin olen tiputtanut muutaman pisaran eteeristä öljyä sekaan.

Kissan saa muuten lopettamaan matolle pissaamisen kun tiputtaa siihen sitronellaöljyä.

Vierailija
14/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihanan tuoksuista pesuainetta. Ja tällä hetkellä käytän Pirkan sinistä oisko ollut ihan classichuuhteluainetta.

Vierailija
15/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa Suomessa asuessa, siellä kun tuntuu olevan hajusteettomat kovassa huudossa.

Täällä nykyisessä asuinmaassani taas ihmiset tuoksuvat lähes poikkeuksetta oikein hyvältä. Pesuaineen tuoksu vaatteissa ei ole liian voimakas, jos pyykki on kuivattu oikein, eli tarpeeksi tilavassa tilassa jossa ilma kiertää tai vastaavasti pihalla, kuten me teemme.

Suomessahan pihakuivaamiseen ei ole mahdollisuutta talvipakkasilla.

Ällöttävän ummehtuneelta haisee pyykki jos ei ole hajustetta pesuaineessa. Huomaa kyllä kun ihmisten kanssa on paljon tekemisisssä, että ne jotka käyttää hajusteettomia, haisee ihme tunkkaiselle.

Minä valitsen aina tuoksullisen pyykinpesuaineen ;)

Vierailija
16/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä hajusteilla peitellään ei-toivottuja hajuja.

Mikään ei ole niin kaameaa kuin ihminen, joka haisee pesuaineen ja jonkin hajuveden/dödön sekoitukselle. Tai joo, ehkä ihminen joka haisee pesuaineelle ja hielle tai vanhalle viinalle.

Vierailija
17/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Sokokselta ainakin saa, sieltä olen itse ostanut. Netistä löytyy, mutta kannattaa katsoa, mitä ostaa koska kaikki, mitä mainostetaan aitoina eivät välttämättä ole sitä. Julia Lawless Aqua Oleum ja Frantsila ainakin ovat laadukkaita. Joskus olen nähnyt niitä apteekissakin. Niin ja tietysti myös luontaistuoteliikkeistä voi löytyä.

Käypä katsomassa vaikka http://www.aduki.fi/2007/eteeriset.html

Vierailija
18/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen allerginen ja käytin vuosia hajusteetonta. Vaan kyläreissulla vaatteeni pestiin isäntäperheen aineilla, oikein hyvän tuoksuisilla enkä saanut mitään allergiaoireita! Nykyään pystyn käyttämään tuoksullisiakin ongelmitta, ihanaa! Pesuaineet ovat kovasti kehittyneet sitten 90-luvun, niitä testataan tehokkaammin.

Vierailija
19/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä haisee pesuaineen kemikaalit. Ei voi kukaan väittää, ettei haise yhtään miltään. Tunkkainen on vielä ihan eri asia.

Vierailija
20/97 |
05.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sellaisia ei ole, vaan haisevat kaikki liikaa jollekin "teko"hajulle. Kaikkein hirveintä, kun jollain on tosi vahvalle pesuaineelle haisevat vaatteet + hajuvettä.

Itse käytän hajusteettomia, koska saan ihottumaa ja hengenahdistusta hajustetuista pesuaineista. Hajusteettomissa on sitten se oma tylsä "hajunsa". Kesällä on parasta, kun voi kuivattaa vaatteet ulkona ja niihin tulee raikas ulkoilman tuoksu. Siitä pidän eniten: kesän tuoksusta vaatteissa.

on mieto, luonnollinen tuoksu. Mä en ikinä voisi käyttää mitään markettibioluvileja, niissä on niin järkyttävä katku. Kaupassakin jos meen hyllyn ohi, niin ottaa nenään vaikken edes ole allerginen. En kestä niitä synteettisiä hajuja, pyrin käyttämään myös tuoksutonta tai luonnollisilla hajusteilla hajustettua kosmetiikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä