Yh-äitien rahagalluppi
Kiinnostaa tietää, että ollaanko me yh:t niin köyhiä kuin väitetään. Listatkaapa tähän lasten iät, lukumäärät ja sit kaikki tulonne. Ja sit vaikka paljonko suurinpiirtein menee laskuihin ja jää rahaa käyttöön.
Mä aloitan eli minulla kaksi alle kouluikäistä lasta.
Palkkatuloni käteen jäävä osa n. 1800e
Asumistuki 120e
Elatusmaksut 700e
Lapsilisä 303e
Eli yhteensä siis 2923e kuussa
Tästä vuokra 750e, sähkö, netti yhteensä 100e, puhelin 50e, päivähoitomaksut 150e, lainanlyhennys 250e, muita laskuja n 200e eli yhteensä 1500e. Ja käyttörahaa jää siis n 1400e. Tästä rahasta ruoka, vaatteet, harrastukset, huvitukset jne....
Ja silti tuntuu, ettei meillä ole koskaan rahaa ainakaan liikaa.
Kommentit (69)
niin voinpa tyydyttää uteliaisuudenhaluasi ja kertoa että eipä tarvi olla missään vankilan perhetapaamishuoneessa.
Lapset on laitettu alulle ihan muualla kuin vankilassa ja mies kato käy täällä kotona.
Enkä ole rutiköyhä, ooks sä lukutaidoton? Minä teen töitä varmasti enemmän kuin sinä. Olen myös moraalisesti ja eettisesti varmasti parempi ihminen kuin sinä:)!!!!!!!!!!!!!!!!!
Minä ja 2 koulu-ikästä lasta
palkka n. 1200
lapsilisät 303
elarit 300
vuokra 550
vakuutukset n 60 e / kk, tulevat maksuun joka 3 kk
iltapäiväkerho 120 e
puhlimet n 50 3
netti 33 e
sähkö 20 e
työmatkakulut n 80 e
Toisella lapsella allergia, josta kerran vuoteen lääkärillä ja lääkkeet.
Sekä myös silmälasit, joista kerran vuoteen silmälääkäri ja uudet silmälasit.
Itselle en ole ostanut silmälaseja moneen vuoteen, pitäisi mennä tarkastukseen ja hommata uudet.
Lomaillaan sukulaisissa vajaan 800 km päässä pari kertaa vuodessa. Siihen menee bensaa yms kuluja.
Kesäksi pitäisi saada lapset leirille, jotka maksavat hunajaa, mutta olivat viime kesänä isällään 1 viikon. Joten pakko on jotain keksiä!
Onneksi vaatteita saan ja hommaan käytettyinä, mutta kengät ostan uutena. Tänäkin talvena on kummallakin jo yhdet parit menneet risoiksi...
Sanoisin näin että pärjätään. Emme vietä luksuselämää, mutta emme näe nälkää ja on katto pään päällä. Sehän on tärkeintä!
sanoit painavasi pitkää päivää ilman yh-tukia.
Kyllä minäkin painaisin duunia jos sellainen olisi. Joten otan ihan mielellään tällä hetkellä kaiken yh-avun vastaan.
t. työtön 3:n lapsen yh
rahaa ei jää yhtään yli,
TULOT:
palkka 1700e netto
sairaan lapsen tuki 85e
lapsilisät 450e
MENOT:
asuntolaina+vastike 1000e
säästötili 150e
ruoka 400e
bensa+autokulut 300e
lääkkeet 50e
elareita en saa kuin satunnaisesti satasen pari, en ole jaksanut tapella asiasta.
äiti, jonka mies linnassa. Kirjoituksesi ei antanut sinusta negatiivista kuvaa. Toivottavasti miehesi pääsee pian pois ja pääsee huolehtimaan teistä. Pysyisi kaidalla tiellä. Lapset saavat ainakin toisesta vanhemmasta roolimallin. Vaikutat vahvalta.
kakaroita linnakundin kanssa eikä edes voi myöntää että ukko on väkivaltarikollinen ja luuseri. Jos sun ukkos lusisi talousrikoksista, sen täällä taatusti kertoisit.
Ja paina vaan töitä, saapahan lapsesi edes jonkinlaisen roolimallin kotoa kun isukki on mitä on.
eli 3 X 140= 420 eruoa lisää kuukaudessa ja yksinhuoltaja lisää lapsilisiin 150 euroa kk
eli saisit 570 euroa nettona lisää.
en suostuisi olemaan naimisissa vankilakundin kanssa!
isä vankilassa ja äiti aina poissa töissä. Säälin näitä lapsia!
kakaroita linnakundin kanssa eikä edes voi myöntää että ukko on väkivaltarikollinen ja luuseri. Jos sun ukkos lusisi talousrikoksista, sen täällä taatusti kertoisit.
Ja paina vaan töitä, saapahan lapsesi edes jonkinlaisen roolimallin kotoa kun isukki on mitä on.
sä oot mieluummin rutiköyhä linnaleski kuin eroat tappajasta joka tappaa myös sinut vapauduttuaan.
No tehtailkaa vaan lisää lapsia siellä vankilan perhetapaamishuoneen paskaisilla lakanoilla.