KELA!!!
vein lapsen kuntoutushakemuksen yhdessä lääkärinlausunnon ja vammaistukihakemuksen kanssa joulukuun alussa Kelan toimistoon. No soitin ja kysyin mikä maksaa, selvittelivät aikansa ja sanoivat ettei hakemusta löydy, kaikki muut kyllä! Hermo menee, kai se pitää sinne lähtä räyhäämään. Onko muille sattunut että Kela ois hukannut hakemuksen? Nyt pyysivät laittamaan uuden hakemuksen ja menee sen 4-6vkoa! ARGH!
Kommentit (7)
Mies haki elatusapua (tai vastaavaa) ja joutui odottamaan 3kk päätöstä, koska aina oli Kelassa joku paperi hukassa ja tarvi toimittaa uudestaan!
Isoveljeni on odottanut 2kk päätöstä johonkin asiaan.. Joskun Kelan täytyy tehdä kaikki mahdollisimman hankalaksi.
Monta kertaa soitin, ei näkynyt hakemuksia olleen kenelläkään käsittelijällä, vaikka olivat kyllä saapuneet sinne.
Ja jos vähänkään epäilyttää panna kirjattuna tai viedä itse ja pyytää kuitti.
Monta kertaa soitin, ei näkynyt hakemuksia olleen kenelläkään käsittelijällä, vaikka olivat kyllä saapuneet sinne.
meillä kävi niin että kela teki itse laskumokan ja nyt vuosien jälkeen karhuavat mokaansa takaisin?? käsittämätöntä.
kyse oli muutamasta kympistä per kk joten emme todellakaan olleet tajunneet että saimme tukea "liikaa"! nyt karhuttava summa on todella suuri, meillä menee talous konkurssiin maksujen vuoksi.
Kela hukkasi ison kasan papereita multakin. Osa löytyi myöhemmin jostain toiselta puolelta Suomea, osa ei koskaan. Onneksi olin skannannut kaiken. Tästä lähin vien ne sinne itse ja pyydän kuittauksen. Kysen myös päätöksen perään aika ahkeraan.
Ei sitten harmita niin paljon... Juuri kopioin itsekin jos hukkaavat!