Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teititteletkö automaattisesti iäkkäämpää ihmistä? Ikäsi?

Vierailija
03.02.2010 |

Itse teitittelen aina, on jotenkin selkärangassa. Olen 29-vuotias.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolesta aina töissä ollessani oli sitten minua vanhempi tai nuorempi.

Tosin kerran olen tehnyt sinunkaupat töissä asiakkaan kanssa (päälle 40v, nainen) joka loukkaantui teitittelystä. Tivasi vain, että mikä oikeus minulla on pitää häntä niiiiiiiin vanhana, että teitillä tarvii :D

ikää itselläni on 28v.

Vierailija
2/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni teititteli anoppiaan loppuun asti, vaikka asuimme samassa talossa. Jotenkin on myös selkäytimessä se teitittely, enkä todellakaan loukkaannu jos asiakaspalveluhenkilö teitittelee. Ikää 38v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä-ihmisiä, siis ihmisiä, jotka ovat selkeästi mummo- ja pappaiässä. Olen 23-vuotias.

Vierailija
4/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia joiden arvelen olevan minua yli 10 vuotta vanhempia. Itse olen 33-vuotta.

Vierailija
5/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vähintään eläkeikää läheneviä. Olen 41 v.

Vierailija
6/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia tuntemattomia, jotka ovat selkeästi itseäni vanhempia so. 45+. Nuo nelikymppiset on nykyään jo siinä vyöhykkeessä, että riippuu ihmisestä. Jos on kauhean rock nelikymppinen, en ala teitittelemään. :) Ja harvaa nelikymppistä teitittelen enää sitten kun olemme puheväleissä ja rennossa tilanteessa, mutta jos vaikka kadulla pitää puhutella jotain tuntematonta, niin tottakai teitittelen.

Olen 31-vuotias.

Vierailija
7/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia joiden arvelen olevan minua yli 10 vuotta vanhempia. Itse olen 33-vuotta.

Vierailija
8/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka ikää on jo 29v. niin saatanpa niiatakin esim. onnitellessani iäkästä päivänsankaria :)

Vierailija
9/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavatessa vähän tilanteen mukaan. No oikeastaan jätän teitittelemättä vain ihan selkeästi alle 20-veet. En jaksa alkaa arvailemaan kenenkään ikää, eikä se olekaan mun alalla mitenkään tarpeellista. Sinutellessakin sanon aina sinä, en koskaan sää ja sua ja sulle. Ikä 30, vakavahenkisessä virastossa töissä.

Vierailija
10/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos vastauksista!

Tarkoitin juuri tuota, että teititteleekö tuntematonta iäkkäämpää.

Täytyy korjata kuitenkin, että en teitittele aina. Olen opettaja ja minulla on usein ryhmiä, joissa on vanhempaa porukkaa niin siellä en teitittele, ovat vapaamuotoisia tilanteita (harrastusaine) ja jotenkin tuntuu että auktoriteetin takia sinuttelen, vaikka voisin iältäni olla heidän lapsenlapsi.

Vierailija
11/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään todellakaan loukkaannu teitittelystä. Kuuluu mielestäni asiaan asiakaspalvelussa, jos on vähänkin muodollisempi tilanne.

Vierailija
12/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 52v.

Vierailija
13/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee myös selkärangasta automaattisesti ja olen 36 v.

Vierailija
14/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös polvet taipuu helposti eli niiaan edelleen kun kätteleen vanhempia sukulaisia tai arvokkaammassa kättelytilanteessa.

Joskus joku sanoi että on nöyristelyä niiata, mutta mun mielestä jos tuosta tuntuu niin on itsetunto-ongelmia. Mun mielestä kuuluu edelleen ihan perus hyvään käytökseen.

Vierailija
15/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen 22-vuotias..

Vierailija
16/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvullahan tästä pokkuroinnista nimenomaan haluttiin eroon ja päästiinkin, nytkö te nuoret ihmiset aloitatte sen uudelleen?

Teitittelen ainoastaan päälle 70-vuotiaita, he ovat aikanaan kasvaneet kulttuurissa,jossa järjestään kaikkia teititeltiin.

Vierailija
17/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joku sanoi että on nöyristelyä niiata, mutta mun mielestä jos tuosta tuntuu niin on itsetunto-ongelmia. Mun mielestä kuuluu edelleen ihan perus hyvään käytökseen.

Tuntuisi kummalta niiata, liitän sen niin vahvasti lapsuuteen!

Se 31-vuotias, joka teitittelee 45+

Vierailija
18/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan uskalla myöntää että ei teitittele? Jotenkin kuvittelisin että alle kaksikymppiset eivät osaa(?) teititellä. Miten teidän joidenkin vastaajien teini-ikäiset lapset, osaavatko teititellä? Mielestäni ovat käytöstapojen perusjuttuja nuo teitittelyt.

Itse en kyllä niiaamaan ala! Joku roti sentään...!

Vierailija
19/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen 22 vuotias. Jäänyt lapsuusajoilta mieleen. Harvoja tilanteet jolloin en teitittele.

Vierailija
20/52 |
03.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan uskalla myöntää että ei teitittele? Jotenkin kuvittelisin että alle kaksikymppiset eivät osaa(?) teititellä. Miten teidän joidenkin vastaajien teini-ikäiset lapset, osaavatko teititellä? Mielestäni ovat käytöstapojen perusjuttuja nuo teitittelyt. Itse en kyllä niiaamaan ala! Joku roti sentään...!

teitittelevät myös. 16 ja 19 vuotiaat.