kopioitu toiselta keskustelupalstalta (koskee voodoo.-nukkeja)
Oletteko, tämän forumin lukijat jo tietoisia näistä uusista Iberon voodoo-nukeista, joita kaupataan Citymarketeissa?
Alla on viesti, jonka olemme itse lähettäneet omien lastemme koulun ja urheiluseuran sähköpostilistalle. Sitä saa vapaasti lainata ja muokata ja lähettää edelleen.
"Hei kaikki lasten vanhemmat, opettajat ja muut!
Laitamme teille viestiä vakavasta asiasta, joka on viimeisen Pirkka-lehden (1-2/2010) sivuilla. Lehden välissä on Citymarketin mainos, jonka sivulla 21 on Iberon voodoo-nuket!
Ne on varmaan tarkoitettu ystävänpäivälahjoiksi, sillä "jokaisella nukella on oma tarinansa ja merkityksensä".
Me ja monet muut ovat olleet järkyttyneitä, kun löysimme ne. Nuket eivät ole mitään leluja, eikä voodoo ole mikään leikki, vaan totisinta totta eri puolilla maapalloa. Esimerkiksi Haitissa noin 50% harjoittaa tätä pahojen henkien palvontaa. Tällaista pakanallista noitameininkiä myydään nyt suomalaisille lapsille ja nuorille.
Vetoamme teihin, ettei kukaan ostaisi tai anna lapsensa ostaa näitä "nukkeja". Halutessasi voit myös ottaa jollakin tavalla yhteyttä Iberoon tai vaikka lähimpään Citymarketiin ja valittaa asiasta.
Toivomme, että välität viestiä muillekin! Nuket pois Suomen markkinoilta!"
Kommentit (68)
kielletään nuket suomesta.
mieluummin ostan lapselleni voodoo nuken kuin leikkiaseen.
SIWAt ovat myyneet jo kaksi vuotta sitten. Että taitaa AP olla jonkun toisen kauppaketjun kannattaja ku nyt vasta nosti äläkän ku niitä myydään jo CMissa.
Ja SIWAssa ne oli heti kassan luona, että varmaan näit ne.
Eikä tyttö todellakaan harjoita mitään alakulttuuria, vaan keräilee, vaihtelee ja rakentelee niille koteja. Samaan kategoriaan laittaisin Barbien, Bratzien ja Moxien kanssa. Viatonta lapsen leikkiä.
Jossain se raja sentäs menee! Vai meneekö?
päivän parhaat naurut.miten joku voi olla noin tosikko.mitenköhän on asiat kun maailmanloppua on povattu vuodelle 2010.sinuna hiukan miettisin mikä tässä on vakavaa.vaikka itse en usko maailmanlopun tulevan vielä 2010 mut hiukan pistää naurattaa tää vaahtoaminen näistä nukeista.
lähtee mahakippurassa tupakalle....
Varokaa kaikki! Voodoossa ei ole mitään hyvää! Valkoinen magia, yms. ovat eksytystä, pahaa verhoutuneena hyvään. Varokaa tälläistä.
nuo barbiet ja bratzit on vaaraksi lapsille. Barbit opettaa syömishäiriöisiksi ja bratzit huorahtavasti pukeutuviksi aivottomiksi pissiksiksi (ne animaatiot on ihan luokattoman huonoja). Noita meille ei tule, mutta noita söpöjä lankapäitä voisin ostaa, tykkäis varmaan lapset ja innostuis tekemään itsekin noita kun ne nytkin tekee itse nukkeja sukista ym.
Te olette kyllä sekaisin ihmiset. Olen aika järkyttynyt tämän keskustelun tasosta. Uskovaiset ei ole kyllä tervettä sakkia eikä muutkaan hourupäät. Tuo ei ole psykoosista kaukana kun höpöuskomukset vaikuttaa tuolla tavalla ihmiseen että joka paikassa nähdään saatanan ja muun pahuuden vaanivan. Palatkaa todellisuuteen vaikka lääkärin avulla.
Eikä tyttö todellakaan harjoita mitään alakulttuuria, vaan keräilee, vaihtelee ja rakentelee niille koteja. Samaan kategoriaan laittaisin Barbien, Bratzien ja Moxien kanssa. Viatonta lapsen leikkiä.
päivän parhaat naurut.miten joku voi olla noin tosikko.mitenköhän on asiat kun maailmanloppua on povattu vuodelle 2010.sinuna hiukan miettisin mikä tässä on vakavaa.vaikka itse en usko maailmanlopun tulevan vielä 2010 mut hiukan pistää naurattaa tää vaahtoaminen näistä nukeista. lähtee mahakippurassa tupakalle....
Varokaa kaikki! Voodoossa ei ole mitään hyvää! Valkoinen magia, yms. ovat eksytystä, pahaa verhoutuneena hyvään. Varokaa tälläistä.
maailmanloppu tulee 21.12.2012...mikäli uskomme mayojen kalenteria! =)