kopioitu toiselta keskustelupalstalta (koskee voodoo.-nukkeja)
Oletteko, tämän forumin lukijat jo tietoisia näistä uusista Iberon voodoo-nukeista, joita kaupataan Citymarketeissa?
Alla on viesti, jonka olemme itse lähettäneet omien lastemme koulun ja urheiluseuran sähköpostilistalle. Sitä saa vapaasti lainata ja muokata ja lähettää edelleen.
"Hei kaikki lasten vanhemmat, opettajat ja muut!
Laitamme teille viestiä vakavasta asiasta, joka on viimeisen Pirkka-lehden (1-2/2010) sivuilla. Lehden välissä on Citymarketin mainos, jonka sivulla 21 on Iberon voodoo-nuket!
Ne on varmaan tarkoitettu ystävänpäivälahjoiksi, sillä "jokaisella nukella on oma tarinansa ja merkityksensä".
Me ja monet muut ovat olleet järkyttyneitä, kun löysimme ne. Nuket eivät ole mitään leluja, eikä voodoo ole mikään leikki, vaan totisinta totta eri puolilla maapalloa. Esimerkiksi Haitissa noin 50% harjoittaa tätä pahojen henkien palvontaa. Tällaista pakanallista noitameininkiä myydään nyt suomalaisille lapsille ja nuorille.
Vetoamme teihin, ettei kukaan ostaisi tai anna lapsensa ostaa näitä "nukkeja". Halutessasi voit myös ottaa jollakin tavalla yhteyttä Iberoon tai vaikka lähimpään Citymarketiin ja valittaa asiasta.
Toivomme, että välität viestiä muillekin! Nuket pois Suomen markkinoilta!"
Kommentit (68)
Henkilö, joka Citymarketista vastasi, kertoi, että mainostoimisto oli käyttänyt Voodoo-nimeä "työnimenä" kehitystyössä eivätkä he olisi hyväksyneet tuotteita voodoo-nimellä. Kirjoitti, että poistavat Voodoo-nimen muista materiaaleista ja pahoittelivat aiheuttamaansa mielipahaa.
hölynpölyä! Anna mä arvaan; te pelkäätte 13. päivää jos se on perjantai ja saatte slaagin jos musta kissa juoksee tien yli? Tikapuiden ali ette ainakaan kävele... hohhoijaa vaan...
hölynpölyä! Anna mä arvaan; te pelkäätte 13. päivää jos se on perjantai ja saatte slaagin jos musta kissa juoksee tien yli? Tikapuiden ali ette ainakaan kävele... hohhoijaa vaan...
enkä myöskään hyväksy voodoota.
mitä väliä sillä on mikä nukkena toimii vaikka barbi tai halinalle.
lapsillesi tuodaan enkelinukke
mitä väliä sillä on mikä nukkena toimii vaikka barbi tai halinalle.
vaantaa lankarullista nukkeja. Mita enemman naista vouhotetaan, sen paremmin myyvat. Rahat tekijan taskuun.
enkä myöskään hyväksy voodoota.
niin tiedät varmasti, että voodoo ei ole totta.
Henkilö, joka Citymarketista vastasi, kertoi, että mainostoimisto oli käyttänyt Voodoo-nimeä "työnimenä" kehitystyössä eivätkä he olisi hyväksyneet tuotteita voodoo-nimellä. Kirjoitti, että poistavat Voodoo-nimen muista materiaaleista ja pahoittelivat aiheuttamaansa mielipahaa.
Nimenvaihtohan tuossa nimenomaan auttaa... :( Nuo ovat päivänselviä voodoo-innoitteisia nukkeja, oli nimi mikä tahansa. Niissä on jopa neuloja rinnassa.
Siellä ne on voodoo-nuket ja dildot vierekkäin sittarin hyllyllä!!! Kortsujakin myyvät ja naisten alushousuja!!! Ja pyhäpäivinäkin!!! Kyllä se on nyt vihulainen saanut otteen sittari-kauppiaiden sieluista!!! Mihin tämä maailma on menossa!!!!
cittarissa?!?!?! RINTALIIVEJÄ. ihan helvetin (!) törkeetä.
ja terveyssiteitä sekä virtsankarkailuun tarkoitettuja suojia, ihan kauheeta!!!
Olen saanut lahjaksi 3 vuotta sitten tuollaisen keijukaiskilluttimen kännykkään eikä se todellakaan ole mikään woodoo-nukke.
Täytyy huomenna mennä ostamaan, kun sain hyvän vinkin :)
Nimenvaihtohan tuossa nimenomaan auttaa... :( Nuo ovat päivänselviä voodoo-innoitteisia nukkeja, oli nimi mikä tahansa. Niissä on jopa neuloja rinnassa.
ostaa tuollaista roinaa. Omituista, samaa olen itsekin ihmetellyt että mikä idea noissa on. Ihmiset on niin markkinoiden vietävissä.
päivän parhaat naurut.miten joku voi olla noin tosikko.mitenköhän on asiat kun maailmanloppua on povattu vuodelle 2010.sinuna hiukan miettisin mikä tässä on vakavaa.vaikka itse en usko maailmanlopun tulevan vielä 2010 mut hiukan pistää naurattaa tää vaahtoaminen näistä nukeista. lähtee mahakippurassa tupakalle....
Varokaa kaikki! Voodoossa ei ole mitään hyvää! Valkoinen magia, yms. ovat eksytystä, pahaa verhoutuneena hyvään. Varokaa tälläistä.
maailmanloppu tulee 21.12.2012...mikäli uskomme mayojen kalenteria! =)
Relatkaa nyt vähän ihmiset. Onhan noi lasten vaatteet ollu jo jonkin aikaa täynnä pääkalloja ym.
Voodoo nukeistahan kaikki tietää vaan sen mustan puolen. Onhan se näinkin hyvä opettaa lapsille että niitä nukkeja voi helliäkin, ja toivottaa hyvää ystävälle.
Musta ne nuket kyllä näytti rumilta, joten en sellaisia halua ostaa. Mutta jos lapseni haluavat, niin saavat vapaasti ostaa.
ei niis ole mitään pahaa...ei voi kui taas ihmetellä....
Ottaako täällä joku vakavasti sen idean, että pistämällä neulalla nukkea voisi aiheuttaa kipua toiselle ihmiselle?
Itselleni ei olisi ongelma selittää lapselleni että jossain päin maailmaa jotkut uskovat näin, jos hän olisi asiasta kiinnostunut. Ei se häntä vahingoittaisi.
Olisi muuten tosi mahtava systeemi, jos tuo toimisi:-). Ihmiset kohtelisivat toisiaan paljon kunnioittavammin kuin nyt, kun olisi tiedossa että vihamiehiä hankkimalla todella konkreettisesti joutuu kärsimään.
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.europehouse.fi/WebRoot…