*** Huhtikuun helmet 2009 helmikuu***
Kommentit (208)
kertaukseksi paikka ja aika, jos tulee uusia. Sanomatalon Waynes klo 13.00.
Me ollaan tulossa.
Nyt kukun tässä yksin hereillä, kun pitäs lähtee duunihaastatteluun. Jos sitä vielä jotain pientä, meilläkin kun liikettä lähinnä tuolla menopuolella. Ei vaan yhtään huvita kaivaa autoa tuolta kinoksista. Vaikka mies taisi iltatupakan käydä ulkona polttelemassa ja kaivoi suurimmaksi osaksi se auton mulle esiin. Ihana olla nainen :)
Kiitos onnitteluista :)
Kivoja uutisia Sandella. Mulla luetunymmärtämisvaikeuksia...vasta muiden viesteistä käsitin, että jotain tekeillä.
Kiva kuulla Vertician kuulumisia.
Muistahan Verticia nyt huilatakin sitten välillä.
Toiset (siis mitä ihmsiä kuuntelee tuolla turuillajatoreilla) on niin kyllästyneitä talveen. Musta tää on ihanaa.Nytkin ihana auringonpaiste ja kunnon pakkanen. tykkään.
Onko jollain kokemusta hormoonikierukasta? Mulla kävi pikkumoka TKssa ja pistettiin hormooni tilatun kuparin sijasta. Vajaa pari kuukautta on ollu. Olo on turpea ja finniä pukkaa.Näinköhän tätä viittii kauan pitää...
mukavaa päivää kaikille.
Paik
Ja normaalin paperit saatiin, eli kaikki on niin kuin pitää. Jos ei kävele itsenäisesti 1 v. ja 3 kk niin varaillaan aikaa, lähinnä ruvetaan sit motivoimaan. Kun on itsepäinen tyttö, minkä fyssarikin huomas.
Meilläkin vähän nenä vuotaa, mutta jos ei muita haittaa niin mekin tullaan räkistelemään sitten miittiin, jos siis ei pahemmaks mee.
Sandelle suuresti onnea, ja tottakai muillekin joille on jostain onniteltavaa.
Nyt taitaa tämä äiti mennä syömään, kun meillä on ollu tänään päikkärit n. puolisen tuntia... toivottavasti nyt ois hiukan pidemmät. Ja fiiliksenä yleistä kränää.
Satuilija ja Normaali-Aamu kohta 10 kk
Nea tekee tällä hetkellä ihmeitä ulkona.. Nukkunut jo yli 2h päikkäreitään. Joten ehdin tämän aloitella ainakin.. Näemmä tämä päivä mennään siis yksillä unilla, hyvä niin. Sitä olen toivonutkin.. Tällainen ihme tapahtuu vaan todella harvoin ja olisiko tämä nyt se kolmas kerta mielestäni.. Mutta joskos tästä kehkeytyisi joskus tapa..
Mulla on vitutus päivä suoraan sanottuna. On hyvä fiilis muuten mut kaikki asiat vaan pännii. Eniten se, että meidän sohva on pa@@ana! Ja talossa ei ole muita istuma paikkoja sohvan lisäksi kuin keittiön tuolit.. Ja 1v juhlat kovasti kolkuttaa jo ovella joten eipä tarvitse paljoa niitä järjestellä, kun en halua vieraita seisottaa. Ja 1v lapsikuvauskin olisi pitänyt olla, mutta eipä sitäkään.. Koska 300e hoitotuella ei paljoa järjestellä juhlia, osteta sohvaa tai kuvata lasta..
Odotan kovasti sossulta päätöstä toimeentulotuesta.. Kun 6e on käyttörahaa koko loppukuukaudeksi. Ja kun nehän katsoo niin, että tammikuun tuloista maksetaan helmikuun menot jne, mutta kun meillä menee niin että tammikuun tuloista on maksettu tammikuun laskut ym ja helmikuun tuloista taas helmikuun.. Että katsooko ne nyt sitten, että meillä kyllä pitäisi olla rahaa laskuihin ja ruokaan vaikkei oikeasti ole..
Meillä narskutetaan hampaita. Se on niin inhan kuuloista. Mutta samaa on mies tehnyt ja minäkin pienenä joten olikos tuo nyt niin ihme, että Neakin sitten sitä tekee.. Menee kyllä viluväreet ku kuuntelee sitä narskutusta..
Onkohan se hengis tuol ulkon.. 2h ja 15min..
Lyytille myöhästyneet synttärionnittelut! Ja toivottavasti Inka on jo parantunut.
2h ja 20min ja herättiin.. Jee!! Ja postissa tuli toimeentulotukipäätös, jee!! Josta en ymmärrä yhtään mitään.. jee jee.. Se tartti vähän aivoja eli piti lukee moneen kertaan mut joo saatiin toimeentulo tukee! Jee! Ei tarvii elää 6e:lla koko kuukautta..
Kuola.. Sitä kyllä joo riittää.. Musta tuntuu, että Nea kuolaa nyt tuon kolmannen hampaan aikana enemmän kuin koskaan ja sitä on niin hirveen kiva koko ajan pärisytellä suusta ulos ja venkuttaa ees taas..
Olavikin ollut kipeenä, toivottavasti sielläkin on ehditty sairastelut sairastella. Hirveesti nyt kaikkii pöpöi liikkeel, ei kivaa..
Hääpäivä.. Meil oli joo vuosi sitten ystävänpäivänä hääjuhlat.. naimisiin mentiin jo joulukuus 08 mut päästiin juhlimaan vasta ystävänpäivänä.. Ja ihan kotosalla vaan sukulaisten kanssa että ei sen kummemmin.. Ja maistraatissa myös kun pääsee NIIN paljon halvemmalla siten..
Täytyy muistaa ilmoittaa seuraavasta miitistä täälläkin sivustolla, kun niistä nyt on vaan ilmoteltu facebookissa niin pääsee sitten Paik mukaan myös jos tahtoo :) .. Vielä ei ole paikkaa ja aikaa päätetty. Vasta juteltu yleisellä taholla, että mikä olisi paikka tällä kertaa.
Jaaha, meillä kitistää.. Ruokaa ja sitten jatkamaan jos saan.. Meillä kun ei koneella saisi Nean mielestä olla lainkaan..
Päkkänän muuttoainekset ei kyllä kuulosta yhtään hyvältä.. Onkos muutosta selvitty?
Tuli tuosta Emmisen laihduttamisesta hääpukuun mieleen kun voicella oli joskus muinoin kk sitten gallupin tapainen juttu rinnoista tai niinkun silikonirinnoista.. Niin sinne sitten soitti yksi nainen, että hänen miehensä on sanonut, että hän voisi ottaa silikonirinnat PLUS, että rasvaimukaan ei olisi pahitteeksi! Vappu siihen sitten että et voi olla tosissas ja et vieläkö tuollaista ukkoa kattelet niin tää nainen siellä puhelimessa oli vaan ihan et joo-o ja oliko tässä nyt jotain ihmeellistä.. Musta on ainakin tosi törkeetä mieheltä sanoa noin!! Aut armias jos minun ukko menis sanomaan et hanki silikonit ja mee rasvaimuun.. Sori nyt jos se soittaja oli joku täältä :D
Sandelle onnittelut jos nyt ihan oikein ymmärsin, että sielläkin mahaa aletaan kasvattelemaan!
Vuotava nenä.. Kyllä me ollaan treffailtu muita vuotavan nenän kanssa ja ei se kyllä aina ole toiselle mitää flunssia aiheuttanut tms.. Ehkä yhden ainoan kerran..
Heheh, pilleri mis ois raskaushormonia, toi oli hyvä! Minä en ole raskaana edes kovin hyvällä tuulella.. Paremmalla tuulella olen ei raskaana ollessa..
Juu ja vuokrasynnyttäjä tännekin kiitos..
En mä saanu viel aikaseks men antaa Neal ruokaa ku se alko leikkii.. Mut nyt se on pakko ku sain helmikuun pinonkin luettua. Jee!!
Verticia ja Nea kohta melkein sen 10kk ja Rv25 tänään..
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Emminen -88, t04/09, Turku
Iza80 -80, p05/09, Helsinki
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09
Kaisa_kissa -?, p04/09, Pohjois-Karjala
Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Smoothie -79 t04/09, Helsinki
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Vikasi -73, p04/09, Oulu
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
PIKKUISEMME:
6kk
Aaku77 6kk 70cm 9175g
Juliaana 6kk 66cm 7420g
Kristiina75 6kk 71cm 8300g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10800g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
8kk
Emminen 8kk 74cm 8840g
Iza80 8kk 70cm 10600g
Jadeade 8kk 71cm 8500g
Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g
PikkuKeiju 8kk 68,5cm 7340g
Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g
Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g
Sailori 8kk 73cm 9800g
Sande75 8kk 72,5cm 8330g
Satuilija 8kk 73,2cm 9030g
Shinon 8kk 71,7cm 9890g
Tsili 8kk 68,8cm 7310g
Tuuti 8kk 72cm 8660g
Verticia 8kk 72,5cm 9200g
Äitsykkä3 8kk 74,5cm 9415g
10kk
Kaisa_kissa 10kk 78cm 10500g
Lyyti 10kk 71cm 9100g
Paik 10kk 71cm 8635g
Päkkänä 10kk 72.7cm 12150g
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1097362/_huhtikuun_h…
Voi ziisös, että on hermo kireällä. Kaks iltaa on mennyt nukkumaanmeno niiiiiiiiiiiiiin vaikeaa, että en muistanutkaan mitä h****iä se voikaan olla. No, nyt vihdoin kuukahti tuonne. Eilen ei nukkunut päikkäreitäkään kuin 35min, tänään sentään ihan hyvin päikkäreitä nukkui, mutta yöunet on vähän mitä sattuu. Heräillään taas, viime yönä esim. 1h välein, paitsi että aamulla nukkui sit viidestä kasiin yhtä pötköä.
Öh, anteeks, mutta musta tuo missin siippa on aika ällö. Sivusilmällä vilkuilen Mariaa tässä.
Mutta ettei valittamiseksi vain menisi, niin kerrottakoon, että hereillä Inka on kuitenkin suloisin ja reippain, iloisin ja rakkain lapsonen. Kiva päivä oli tänään meillä. Ja eilenkin. Ja aina, mutta nuo nukkumaanmenot väsyttää äitiä, ei lasta.
Mites Pikkuäitin hammas?
Kiva, että Verticia sai toimeentulotuesta hyvän päätöksen.
Ja Satuilijallakin Aamun kanssa hyviä fysioterapiauutisia.
Nuhanenille paranemisia. Täällä alkaa mennä se rs-tauti ohi, köhii kyllä edelleen, mutta suht kunnossa on.
Me ei huomenna tulla miittiin. Mieli tekis, mutta tekee mieli olla kotonakin. Miehellä on vapaapäivä ja taidan valita yhteisen kotipäivän. Ovat niin harvassa ne. Mieskin arvostaa, kun näkee lastaan. :) Sekin on harvinaista herkkua kun aina on työssä tuo. Mies siis. Ei lapsi. Kiva olis kyllä ollut nähdä teitä. Sipistä Sanden mahasta. :)
Lyyti
Aadan äiti -84, t04/09, Varsinais-Suomi
Aaku77 -77, t10/05, p03/07, p03/09, Pk-seutu?
Emminen -88, t04/09, Turku
Iza80 -80, p05/09, Helsinki
Jadeade -82, p05/09, Turku
Juliaana -72, p05/02, p03/09, Pääkaupunkiseutu
Kaarna@laiva -? p07/00, p07/02, t04/09
Kaisa_kissa -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Kristiina75 -75, p04/09, Pohjois-Karjala
Lyyti -77, t04/09, Uusimaa
Magda -83 t04/09, Varsinais-Suomi
Mikumamma -84 p04/05, p04/09 Helsinki
Orvokki1 -72, p12/04, p07/07, t03/09 , ?
Paik -75, p 08/04, t04/09 Varsinais-Suomi
PikkuKeiju -77, t?/04, p?/06, p04/09, Pk-seutu
Pikku-Tiuhti
Pikkuäiti -76, p01/06, p04/09, Keskisuomi
Prinsessa65 -86, p04/09, Pohjois-Karjala
Päkkänä -71, t03/99, p04/09, Helsinki
PötsiPamela -73, t04/09, t04/09, Etelä-Uusimaa
Sailori -71, t05/03, t03/05, p05/09, ?
Sande75 -75, p03/09, Helsinki
Satuilija -80, t04/09, Vantaa
Shinon -75, p04/09, Länsi-Lappi
Sirppu83 -83 t03/09, Järvenpää
Smoothie -79 t04/09, Helsinki
Sonja80 -80 p03/09, Helsinki
Taapero82 -82, p03/09, Itä-Suomi
Tiituska -86 p04/09 Lahti
Tiuhti -81, t04/09, Helsinki
Tsili -77, t03/09, Helsinki
Tuuti -74, p09/04, p05/06, p04/09, Espoo
Verticia -85, t04/09, Turku
Vikasi -73, p04/09, Oulu
Äitsykkä3 -79, t01/06, p10/04, p04/09 ?
PIKKUISEMME:
6kk
Aaku77 6kk 70cm 9175g
Juliaana 6kk 66cm 7420g
Kristiina75 6kk 71cm 8300g
Prinsessa65 6kk 70cm 7500g
Sirppu83 6kk 70,5cm 9005g
Taapero82 6kk 70,7cm 10800g
Vikasi 6kk 71cm 9460g
8kk
Emminen 8kk 74cm 8840g
Iza80 8kk 70cm 10600g
Jadeade 8kk 71cm 8500g
Lyyti 8kk 69cm 8895g
Mikumamma 8kk 75,5cm 10860g
Paik 8kk 69cm 8150g
PikkuKeiju 8kk 68,5cm 7340g
Pikku-Tiuhti 8kk 72,5cm 9360g
Pikkuäiti 8kk 73cm 10825g
Päkkänä 8kk 71cm 11960g
Sailori 8kk 73cm 9800g
Sande75 8kk 72,5cm 8330g
Satuilija 8kk 73,2cm 9030g
Shinon 8kk 71,7cm 9890g
Tsili 8kk 68,8cm 7310g
Tuuti 8kk 72cm 8660g
Verticia 8kk 72,5cm 9200g
Äitsykkä3 8kk 74,5cm 9415g
10kk
Kaisa_kissa 10kk 78cm 10500g
räkänen muksu, kipeä äiskä, murjottu iskä ja vielä kaikinpuolin kunnossa oleva isosisko makaavat tahoillaan uuden asunnon sängyillä täysin veto veks. Ilman isovanhempien apua ei oltais muutettu. Vielä ois verkkokomero tyhjentämättä vanhassa paikassa.
Netti ei jostain syystä toimi, tv on kaapeli (meillä aikasemmin antenni) ja kämppä on edelleenkin lastattu liialla tavaralla. Mutta muuten aika ok.
Kaikille, mutta mun on pakko sanoa, ettei kirkossa naimisiin meneminen maksa yhtään sen enempää, kuin maistraatissakaan.
Kirkko, pappi ja kanttori ovat ilmaisia. Mutta se siitä.
Meille kuuluu hyvää.
Oli hauska lukea Vertician kuulumisia, ja mukavaa, että toimeentulotukipäätös oli mielenmukainen. Mulla ainakin on kokemusta siitä, ettei aina ole mukava avata niitä sos.toimiston kuoria. Nimimerkki, mieheni jäi peruspäivärahalle pahimpaan ruuhka-aikaan.
Onnea myös sandelle ihanasta uutisista! Mahtavaa!
Paljon paranemisia nuhanenille ja muille sairastaville.
Oikeastaan mä en enää muista mitä mun piti kirjoittaa, joten tässäpä tämä.
Iloisia päiviä
Kaisa_kissa ja Santeri 10 kk
Kun nyt kaisa-kissa nosti kissan pöydälle, niin sanonpa minäkin, että kirkkohäät voi myös järjestää pienen kaavan mukaan. Jos tuomiokirkko tuntuu liian juhlavalta kahdelle hengelle, niin ei muuta kun kappeleita katselemaan. Niitäkin on tosi kauniita ja kodikkaita nykyään. Papin saa myös juhlapaikalle, ainakin meidän seurakunnassa olisi saanut. Itse taivuttiin aikanaan vanhempien toiveeseen ja kutsuttiin niitä sukulaisiakin mukaan, mutta häät oli enemmän bileet jne.
Päkkänälle onnittelut selvitystä muutosta ja hätäapuvinkki tv:n suhteen. Teippaa antennijohtoa ikkunaan mahdollisimman pitkä pätkä. Kiviseinät eristää digisignaalia, mutta ilmansuunnasta riippuen antenni-tv näkyy ilman oikeaa antennia kohtuullisesti, ainakin useassa paikassa helsingissä.
Jep, nyt muihin hommiin
tuuti
Minäkin olen ollut häissä jossa pappi vihki pariskunnan rannalla, ne häät oli kyllä talvella joten järvi oli jäässä. Maistraatin henkikirjoittajankin saa vihkimään tietääkseni muualla kuin maistraatissa se tosin saattaa maksaa ainakin jos vihkiminen tapahtuu virka-ajan ulkopuolella ja jos en aivan väärässä ole myös laivojen kapteeneilla on vihkioikeudet. Eli pieni risteily? Nämä asiathan nyt riippuu pitkälti siitä mitä pitää tärkeänä ja esim. kuuluuko kirkkoon.
Muutosta, hui kun kuulostaa rankalta päkkänän perheen tilanne. Toisaalta tämä on varmasti aikaa jota myöhemmin kaiholla muistelette, että olipa idylliä. Me aikanaan muutimme keskeneräiseen taloomme ja oli se melkoista.
Muuta,keksin tänä aamuna loistavan liikeidean. Av:ta tässä luin ketjua poikien vaatteista kun aihe mua sattuneesta syystä kiinnostaa. Poikien vaatteet on aikamoisia etten sanoisi. Todella vaikeaa löytää isokokoiselle nelivuotiaalle pikkupoikain vaatteita tarkoitan siis neljävuotiaalle sopivia kun tämä käyttää jo kokoa 120. Eli liikeidea oli maahantuojaksi parempia vaatteita pojille. Etsikääpä vaikka poikien juhlavaatteita marketista! Tytöille näyttäisi olevan vaikka minkälaista tai ehkä vain näyttää... Olen kuullut, että esim Ruotsista löytyy pikkupoikain juhlavaatteita aivan eri tavalla kuin Suomesta ja Englannistakin voisi jotain toisenlaista löytyä kuin Suomesta. Sandehan sen tietää? Miksei Suomesta löydy?
Jaa tänään pitäisi siivota kun eilen oltiin lietsussa ihan koko päivä. Pojat leikkii parkkitalolla ja Tomppa itkee.
Emminen/ Verticia
Voin antaa vaikka sit e-mail osoitteen minkä kautta voidaan koodata miitistä. siis jos päivä sattuu olla sellainen että pääsisin. Niin ei tartte tänne palstalle laittaa.
Häät
Niin eihän se aina niin oo että kirkkohäät = isot ja kalliit niinku vois ajatella.
Ei meiltä ainakaa mitään maksua oo mistään peritty(kuulutaan molemmat kirkkoon) saatiin vielä eri seurakunnan pappi.samoin oli ekoissa ristiäisisä.Tosin en teidä onko vaikutusta että juhlapaikat oli tään kirkkoherran omalla paikkakunnalla.ei huolinu edes km-korvausta.
vaatteet
se on kyllä ihan totta että kaupoissa poiken vaatteet on usein ihan kökköjä.
meillä on ollut Kinderit juhlavaatteita. tykkään.tosin käytän yleensä ns. siistimpiä vaatteita. kun ei ole vielä esim.hautajaisia/häitä ollut mihin olis puettu.
Me on saatu paljon vaatteita molemmille mut jos ostaisin enemmän itse yrittäisin ehkä netistä löytää.
Paljon löytyi kivaa kun etsin Muumi-bodya.
Paik
mulla on järkky räkätauti. Sakulta saatu. Jouduin tänään töihin, purkamiset siis next to nothing.
10 kk neuvolan vonkasin hesasta vaikkei kuulu ohjelmaan. 72.7 cm ja 12150 g. Paino laskusuunnassa. Hip hei!
Vielä ilman nettiä. Huomenna kaverin häät (lapsia ei kutsuttu) joten jää multa pikavisiitiksi.
Voi Päkkänä, hurjasti voimia sinne! Ota saikkua. Älä pura laatikoita kuin mitä ihan tarvis. Ostakaa kertakäyttöastioita ja eineksiä niin keittiökamoja ei tarvi heti kaivaa laatikoiden kätköistä. Lahjo esikoinen purkupuuhiin ja lepää edes hiukan!
Oltiin kovasti tulossa miittiin, mutta matkalla muskarista metrolle alkoi vaunuista levitä aikamoinen p*skan käry. Siis ulkoilmassa, toppahaalarin, makuupussin ja jalkapeitteen läpi. =O En halunnut viedä haisevaa kärryä ihmisten ilmoille (puhumattakaan suljetusta tilasta kuten metrovaunusta), joten kärräilin kunnon kurat suoraan kotiin. Ja hyvä niin, ei meillä olis ees ollut kuin liian pienet vaihtovaatteet mukana ja kuraa tuli hetken päästä lisää... Harmittaa ettei päästy, mut ehkä parempi näin. No mitäs miitinkissä? Eipähän ainakaan tarttunut Sylvin nuhat teihin, jos ne vielä johonkin tarttuu.
Paik, mulla ollut hormonikierukka reilut 3kk ja hyvin on mennyt alun alkuraskauteen verrattavaa pahoinvointikrapulaoloa lukuunottamatta, jota kesti reilun viikon. Soita ja vaadi vaihtoa, jos tuntuu ettei ole sulle sopivat hormonit.
Mä olen nyt antanut iltatissin ennen muita iltatoimia, aikaisemmin se oli iltatoimista viimeinen ja nautittiin valojen sammuttamisen jälkeen. Tissin aikaistaminen on vähän jopa rauhoittanut iltahuutoja, mikä on yllättävää! Tai toisaalta, tissi on kuitenkin ollut Sylville vähän kuin tutti. Tarkoituksena on tarjoilla tissi huomenna jo pari tuntia ennen nukkumaanmenoa ja viedä tissit baariin mukanani. =) Miten te muut annatte illan viimeiset maidot?
Tänään oli muuten kevättä ilmassa. Pikkulinnut lauloivat siihen malliin!
t.Tsili & Sylvi
Hauskaa, kun Santerinkin tukkamalli on vähän tuollainen keski-ikäisen miehen reunoilla vain tukkaa on -malli. Mies sanoo Inkan tukkatyylin muistuttavan Markku Laamasta. Heh. Alkaa tuolla niskassa olla vakuuttava (ohut) takatukka.
Päkkänä, Päkkänä. Kamalaa, että jouduit menemään töihin. Ja nyt sulla tietysti on viikonloppuna kamala paine purkaa laatikoita, vaikka oikeasti sun PITÄÄ levätä. Tsilin ohjeet oli hyvät. Noudata!!!
Ketäs siellä miitissä sitten oli? Satuilija ja Sande? Muita? Pitäskö pitää varjomiitti tuossa joku päivä? Innoistuisivatko eilisetkin kävijät?
Kivaa, että Sylvillä iltahuudot on helpottanu tissin aikaistamisen myötä. Meillä nukkumaanmeno on edelleen vaikeaa. Kun on on tuo seisomisen lahja, niin sitä pitää käyttää, vaikka aivot on jo seis, silmät kiinni ja kroppa puoliunessa. Sit huudetaan! No, aika aikansa kutakin. Eiköhän tämäkin uutuudenviehätys lopu joskus.
Lyyti
Huomenta täältä aamuvuorosta. Tsilin reseptiä suosittelen Päkkänälle, ja onneksi viikonloppu tulee.
Meillä mennään nukkumaan näin: Iltapala kasilta, sitten isot pojat kylpyyn ja Jupe joukkoon, jos on sillä tuulella. Sit pyjamat päälle ja hammaspesu kaikille. Sit jokainen saa valita yhden iltasadun (lyhyen) ja ne luetaan isoimmasta pienimpään. Jupe siis nauraa luukkukirjalle viimeisenä. Sit mä käyn peittelemään isot pojat sänkyyn ja sammutan valon ja käyn hakemassa iltapullon jupelle. Sit jupen kanssa katsotaan telkkaria ja juodaan maito ja huudellaan lastenhuoneeseen, että olkaa hiljaa. Illasta riippuen nostan suoraan pullolta sänkyyn tai annan kiehnätä hetken sylissä, riippuu kuinka väsynyt on. Kippaan jupen sänkyynsä vasta puoliunessa ja annan unilelun käteen. Sit yritän katsoa klo 21 alkavia sarjoja vaihtelevalla menestyksellä, eli ramppaan komantamassa esikoista olemaan hiljaa ja kaatamassa jupea pitkälleen ja silittelemässä, jos ei malta pötköttää. Välillä menee tosi sujuvasti, välillä esikoinen valvoo vielä 21.45. Jos on maanantai, niin harmittaa ;) Jupen vois muuten jo siirtää lastenhuoneeseen nukkumaan, mutta niillä on esikoisen kanssa liian hyvät jutut, eivät ikinä nukahtaisi sinne. Viime yönäkin jupella oli yks pieni herääminen klo 24 ja seuraava 6.50. Mutta siis tsilin kysymykseen; maito tulee viimeisenä.
Paik, mulla on hormoonikierukka ja olen tykännyt ihan kamalasti. Mulle ei oikein löytynyt pilleriä, joka ei olis aiheuttanut päänsärkyä tai hiivatulehdusta tai jotain. Nyt on oireena hieman huonompi iho, mutta pysyy kunnossa kun vähän näkee vaivaa. Painokin alkaa taas 5:lla, eli on laskusuunnassa, vaikka en ihan rantakunnossa vielä olekaan. Ihanan vaivaton, sanon minä, mutta olisin eri mieltä, jos painon kanssa olis ongelmia. Mulle on tulossa joku keski-iän kriisi, eli haluan näyttää hyvältä alkavista rypyistä ja riippuvista tisseistä huolimatta. Tai sit se johtuu siitä, että lopetti imetyksen ja kun lapsiluku taitaa olla täynnä, niin tarvis taas näyttää naiselta eikä pelkästään äidiltä. Ymmärtääköhän kukaan, mitä tarkoitan?
tuuti
Olen aina halunnut näyttää hyvältä, mutta koskaan en ole oikein hyvältä näyttänyt, niis. Ehkä kuitenkin nyt olen jotenkin enemmän hyväksynyt itseni kuin nuorempana. Minkäs sitä geeneilleen voi. Kun on lyhyt niin on lyhyt paino on aina ollut suunnilleen sama. Mullehan senttejen mukaan ihannepaino varmaan olisi joku 47 kiloa, mutta niin vähän en koskaan ole painanut aikuisiällä ainakaan. Vaaka näyttää nyt 56 kiloa ja siihenkin olen jo aika tyytyväinen. Esikoisen kanssa ollaan treenattu joka päivä. Herkkuja ollaan välttetty ja joka päivä ollaan ulkoiltu parikin tuntia. Esikoisen haalarin vetskarikin menee sutjakkaammin kiinni.
Lasten vaatteista vielä oli mielessä jotaiN, MUTTA TOMPALLA NÄLKÄ
...olen ollut! En oo edes ehtinyt lukea kunnolla teidän kirjoittamia juttuja, kun viime aikoina tuntuu olevan niin vähän aikaa "ylimääräiseen". Hmm.
Kaikenlaisia uutisia, ikäviä & iloisia, on teillä ollut kerrottavana.
Meillä jäi eilinen vauva-miittinki väliin. Vatsataudissa ollaan oltu koko perhe ja vieläkin jälkilöylyt menossa, huhhu!
Kevään merkkejä, todellakin! Nytkin ulkona sellainen "kevätvalo". Tästä se lähtee. Nyt on kaikki kiva edessä; kevät & kesä! Odotan innolla että pääsee puistoon leikkimään neidin kanssa ja valoisia iltoja...
Jahas, partsilta kuuluu ääntä. Got to go...
Viikonloppuja! Sandelle ONNEA & Päkkänälle tsemppiä muuton kanssa!
Smoothie
Tuuti ymmärrän kyllä hyvin tuon "hyvältä näyttämisen" Mä ajattelen ainakin sitä sillain että piristää itseään ja tuntuu paremmalta kun on tukka suhtkoht leikattu, joinkin puhtaat vaatteet, sillä jos ei ole ei tätä ikiväsymystä jaksa kukaa.
Oon suunnitellu et jos puolisen vuotta kokeilee antaa tuon kierukan olla. Paitsi jos paino alkaa nousta tai jumittaa. Jotenkin vaan suhtaudun niin suurella varauksella kaikkeen hormooniin. Pillerit ainakin olí nou-nou-nou.
Eiköhän sen puolesvuodes nää mitä tuleman pitää.
Päkkänälle tsemppiä, ota nyt ihan iisisti ei ne laatikot mihinkään karkaa.
Jos sua yhtää lohduttaa me on asuttu 2,5v ja joulua ennen mies sai kärrättyä pelastusarmeija-kamat pois. Kaikki aikanaan.
Nyt on tulossa Huutis-löytöni kanssa kotiin. Puolen vuotta oon ettiny Peelle kirjahyllyä ja nyt se löytyi. Eipä tarvinnu antaa periksi ja mennä ruottalaaseen. jee.
Hyvää viikonloppua!
Paik
Alkoi vihloa hammasta niin etten taida mitään järkevää saada kirjoitettua. No väliäkös sillä, mutta tuota hammasta ei olekaan vielä vihlonut ehkä ihan uusi pieni reikä siellä on. Mistäköhän niitä reikiä oikein tulee? (saunalahdelta?)
Hauska äitsykän uusi nimimerkki. Hetken ihmettelin kuka isä tänne kirjoittaa. Meidän isukki69 lähti töihin papan autolla joten meillä auto ehkä mennään mll:n kerhoon. Illalla olisi vielä jumppakerhoakin. Esikoiselle koetan aina silloin tällöin lapsiseuraa järjestää siis muutakin kuin kuola-Tompan. (eilen meni 5 bodya). Mies eilen katsoi Tomppaa, että sehän on kasvanut pituutta, ehkä se että poika seisoo koko ajan saa näyttämään pidemmältä. Minäkin haluaisin olla pdempi tai ainakin näyttää pidemmältä. Peruukki ja oikein korkeakorkoiset kengät? Ei vaan oikein käteviä pienten lasten äidille. Ehkä minun pitää seistä jollain korokkeella sellaista joudunkin usein käyttämään.
Raskaana olemisesta verticia ei tykännyt. Mä taas tykkäsin olla raskaana, koska olen niin paljon rauhallisempi ja onnellisempi silloin, mutta koska en halua lisää lapsia enkä missään tapauksessa aio synnyttää, niin ei ehkä kannata tulla raskaaksi. Olisikohan sitä olemassa jotain pillereitä joissa raskaushormoonia?
Nenä tukossa mulla myös. Tsili mietti voiko vuotava nenäistä vauvaa viedä toisten vauvojen luo. Eihän heitä tarvitse päästää tervihtimään eskimo-tyyliin. Vuotavat nenät lapsilla aina. Nyt itkee Tomppa.