Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Huhtikuun helmet 2009 helmikuu***

01.02.2010 |

Helmikuu on ja listoja en osaa laittaa

Kommentit (208)

Vierailija
201/208 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä hyvä jättää takaportti auki ettei tuu liian lopullisia ratkasuja, jos ei vielä tunnukaan ehdottoman oikealta.

Hitsi, en oo tajunnutkaan että lapselle vois antaa piimää... täytyypä kokeilla.

Ostettiin nyt tytölle uus autoistuin, ja intoili sisällä siinä istumisessa, katteli telkkaria kuin ois ollu leffassa.

Meillä ei olla kyllä potalle edes opeteltu, pari kertaa istuttu hetki ja siinä se... enemmän sillä leikitään. Ja mukavin lelu tuntuu tällä hetkellä olevan pipo, mitä laitetaan päähän vähän väliä, sit välillä ketkutellaan mennä ympäri asuntoa pipo päässä, ilman sukkia. Toinen tosi kallis lelu on tyhjä vichypullo, varsinkin jos siinä ei oo korkkia niin on mukava puhallella sinne ja höpöttää kun kaikuu niin eri tavalla. Että turhaa taitaa olla äidin miettiä millä lapsi tykkäis leikkiä.

Ja meijän vähemmän lapsiturvallisessa kodissa on sit kaikkea mukavaa nähtävää, varsinkin iskän työkengät ja iso imuri... ruuvipaketit yms. odottavat vissiin et miehen loma loppuu ja häipyvät kai työautoon, ainakin äiti toivoo että edes johonkin häviävät. Kai sitä täytyy jossain vaiheessa ruveta miettimään tätä kodin turvallisuutta tai lähinnä jos jotain haluaa säilyttää ehjänä niin täytyiskö ettiä niille uus sijoituspaikka kun lattia tai alahylly.

Onneks meillä tyttö tykkää viihdyttää enemmän itteensä, eikä kauheesti hae äitin huomiota, johtuen ehkä siitä et kun äiti huomioi, niin useimmiten kuuluu ei sitä ei tätä. Ja kun äitin kanssa vietetään sylihetkiä, äitin lasit on solmussa, iho naarmuilla ja lapsella virne naamalla.

Josko sitä vaikka keittelis iltapäiväkahvit, ja alkais yhteistuumin kokoilemaan uutta tietokonepöytää... kun jos vaikka joskus sais sitten tuon tytön muutettua omaan huoneeseen.

Satuilija ja Aamu kohti 11 kk.

Vierailija
202/208 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surtavahan on kun on surun aika. Sailorin perheelle voimia!

En tällä kertaa tarinoi muuta sillä mulle tuli se mahatauti. Jee jee! ei onneksi ainakaan vielä muille. Kuumetta on ja vatsassa kiertää oksentanut en ole kun kaikki tulee toista reittiä ulos. Niin on heikko olo, että mies lähti poikien kanssa mummolaan yökylään. Ehkä saan nukuttua, ehkä en. Tää ei oo kivaa.

toivottavasti ei näin netin kautta tartu kuumehouraileva pikkuäiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/208 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paranemisia Pikkuäiteelle ja Päkkänän porukalle ja oliko vielä muita kipeenä?

Sailori

pahoittelut tapahtuneesta. varmasti oma pesue auttaa surussa.

löytö 1

Olivialehdessä oli mukava lastenruoka-artikkeli. Samaa aihetta luovasti mistä jokuaika sitten täällä puhuttiin. kannattaa kurkata, jos osuu lehti (maaliskuun numero ) kohdalle.

löytö 2

olin ihan ihmeissäni kun ideaparkissa oli second-hand-lastenvaate kauppa. jee! Pieni pisara siellä meressä, mut kuitenkin.

Yhtään ei muistunut mieleen mitä tarvitaan ,niin en sit ostanut mitään.

tyttö/poika

meille on suoraan sanottu että "nyt ei tarvitse enää tehdä lapsia kun on jo molemmat, tyttö ja poika". kaveri joka sai 3. lapsen kesällä kertoi jopa äitinsäkin ihmetelleen, että hä? miksi haluatte 3.lapsen kun teillähän on jo poika ja tyttö.

Meidän lähipiirissä on äkkiä aatellen eniten niitä joilla sekä poikia/että tyttöjä. Mutta monissa näistä perheistä onkin vähintään 3 lasta...

Perheitä 6, joista vain kahdessa "vain" 2 lasta

Paik

Vierailija
204/208 |
27.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sailorin perheelle! Jaksu hali täältä.

Pikkuäidille jaksut taudin selättämiseen. Taitaa olla sitä noro-virusta joka meilläkin jylläsi. Miehellä oli eilen 39 kuumetta. Mutta jos jotain hyvää etsitään niin ihan niinkuin lehdissäkin sanottiin, tauti kestää päivän verran. Niin meilläkin. Ainoa poikkeus on se, että minut se jätti välistä, ainakin toistaiseksi. Kop kop!

Meillä on taas kiukkua ilmassa. En tiedä mitä sille tekisi. Tai mistä se johtuu. Kiukut ja huudot tulee myös sen jälkeen vaikka nukkui toista tuntia päikkäreitä. Aamulla on alettu heräämään kello 6. Ei kiva!

Vaikka meille ei enempää lapsia tule kuin nämä niin jotenkin se tuntuu hassulta, että ihmiset ihmettelee kolmannen hankkimista tytön ja pojan jälkeen. Meitä on tietysti varmaan joka lähtöön, mutta eiköhän ihmiset hanki lapsia koska ne rakastaa niitä, eikä siksi että pitäisi saada kumpaakin sorttia. Tietysti voihan sitä varmaan jossain vaiheessa toivoa jompaa kumpaa, mutta useimmille varmasti ei ole minkään sortin pettymys siitä, että kumpi loppujen lopuksi tulee.

Ajattelin olla laiskimus ja jättää sotkun keittiöön odottamaan aamuksi. Ei välttämättä fiksu teko, mutta kadun sitten aamulla. Huomenna voisi kysyä uskaltaako mun vanehmmmat ottaa jo meidät kyläilemään kun toivottavasti ei enää ketään tartuteta. Vähän enemmän pitää mennä ihmisten ilmoille huomenna kuin lähimpään kauppaan.

Vierailija
205/208 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimahali sailorille ja perheelle, rakastakaa toisianne surun keskellä. Kevät tekee ihanasti tuloaan, voimia vaikka auringosta.

Meillä kans tuli osa lumista katolta eilen ja osa viime yönä. Pitää mennä tsekkaamaan paikat, joko uskaltaa päästää lapset terassille. En meinaan uskalla, jos ei ole kaikki tulleet alas, oli sen verran iso rymäys se ensimmäinen.

Pikkuäidille paranemisia, ihana kun saat sairastaa rauhassa. Mites mä saisin miehen joskus viemään koko pesueen jonnekin. Siis pihaa kauemmas?

Meitä pidettiin kans ihan hölmöinä, kun saatiin kolmas lapsi, ja mun vanhemmat ihmetteli että ei kai neljättä, kun tämäkin oli poika. Mä olen jotenkin aina kuvitellut itseni poikien äidiksi, eli ei ollut pettymys, ei. Eikä kyllä olis ollut se tyttökään.

Nyt neppajymykerhon jonottaja hermostuu

tuuti

Vierailija
206/208 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis en vain ymmärrä, miten kukaan kenellekään missään tilanteessa

kommentoi lapsimäärää, sukupuolijakaumaa tai muutakaan. Eiköhän jokainen itse tee valintansa puoleen tai toiseen ja syyt valintoihin ei kuulu kenellekään. Vaik saahan niitä ite kertoa. Mutta juu, kun mulle ei tulis mieleenkään sanoa mitään että nythän teillä on ne kaikki lapset tai että pitäsköhän vielä yks kun ei oo kuin tyttöjä/poikia. Siis kun aidosti mulle ei tuu vaan edes mieleen.

Mä oon vissiin muutenkin sinisilmäinen ja naiivi, kun siitä av-jutustakaan mulla ei käynyt edes mielessä, että se kommentoija olisi joku meistä.

Mies aina sanookin että mä elän omassa etunimenitähän-maailmassa. :D vaiko sittenkin :/ Että ei kuulemma reaalimaailma toimi niin kuin minun ajatukseni kulkevat.

Verticia mietti, että mistä se elimistö muka tietäisi onko se 10 vai 12kk vanha. Eihän elimistö tietty mitään kuukausia tunnekaan, mutta kyllähän näiden pienien elimistössä 2kk on piiiiiiiiiiitkä aika kehityksen kannalta. Mutta kyllä meillekin neuvolassa sanottiin, että nyt ei ole enää mitään ruoka-aineita varsinaisesti mitä pitäisi välttää. Ja että just hapanmaitotuotteilla aloittaa eli jugurttia ja piimää nyt. No, pari kertaa olen luonnonjugurttia antanut mustikan ja banaanin kanssa, mutta siitä tuli näppylöitä mahaan eli nyt on testaukset hetken aikaa meillä pannassa. Muutaman vk:n kuluttua uudestaan sitten.

Pikkuäiteelle paranemisia, ihanaa että saat potea rauhassa.

Sailorille hirveästi voimia. Kamalalta kokemukselta kuulosti tabletit ja niistä seurannut tulos. Ovi raollaan, elämässä kannattaa pitää monta ovea mahdollisena avata uudelleen.

Mun piti jotain Tsilille ja Sylville sanoa, mutta mä en nyt muista mikä se oli.

Mulla sairaaladieetti jatkuu. 7. päivä alkoi nyt, se onkin kamala. Aamulla kuppi teetä ja muuten päivässä vain yksi ateria, joka on uunissa valmistettua possua vähällä suolalla ja pippurilla. Yrttimausteet sallittuja. Kamala nälkä jo nyt. Ei taida olla tervettä itseään näin kiduttaa. Kurkkukipuunkin heräsin, pikkusen pöhnänen olo päässä, toivottavasti ei taudiksi käänny.

Kauhiast terveisii kaikille teille. Ootte mukavia.

Lyyti

Vierailija
207/208 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa osaa sairastustalkoihin. Kuumetta 38 ja kohta lentää laatta. Mies töissä ja lapset kotona. Lupaava yhtälö.

Toivottavasti pikkuäiti jo paremmissa kantimissa!

Vierailija
208/208 |
28.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paino kyllä kauheasti pudonnut, mutta ehkä vähän eikä ainakaan moisen taudin ansiosta nouse, toistaiseksi. Alan jo tervehtyä tekee jo mieli suklaata, mutta ei meillä ole. Tomppa tuli jo mummola reissulta ja päiväunet nukkui äitin kainalossa, esikoinen ilmoitti jäävänsä mummolaan viikoksi.

Mielenkiintoista oli että oksentanut en ole ollenkaan, mutta mahaa kouristeli ihan järkyttävästi. Ja kuumetta oli myös se 38. Ehkä tämä tauti todellakin kestää vain se vuorokauden. Kahvia ei elimistö kaipaa, eli en ihan terve kuitenkaan taida vielä olla...

Päkkänälle paranemisia toivottavasti saat lapset hiljaisiin askareisiin (sakun nukkumaan..) Mitätön olo mahataudista tulee tänä aamuna kun koetin pystyssä köpehtiä, meinasin pyörtyä. Mutta päkkänällekin tiedoksi tämä on nopea dieetti.