Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Huhtikuun helmet 2009 helmikuu***

01.02.2010 |

Helmikuu on ja listoja en osaa laittaa

Kommentit (208)

Vierailija
41/208 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sir Efedriniä meilläkin on kaapissa. Se on just se efedriini joka auttaa, hurjaa!

Pikkuäidille voimia päivään, jättäkää kauniit jäähyväiset. Päkkänälle tsemppiä muuttoon, eipä ole kovin hyvät lähtökohdat, mutta kyllä se siitä. Kaveri muutti aikanaan yhtälöllä mies oksennustaudissa, sekään ei ole kaikkein tehokkain tapa toimia. Mutta kyllä se silti sujui.

Mä olen suunnitellut olevani 30 tunnin viikolla seuraavat 7 vuotta, tai ainakin siihen asti että työtehtävät vaihtuvat ja vaativat muuta. Mähän olen toimistotöissä, eli tän hetkinen homma ainakin antaa myöten. Mutta jos joskus jonkun ylennyksen sais tai työnkierto vaatis...

tuuti

Vierailija
42/208 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuäidin perheelle *hali*, teillä on ollut raskas päivä. Oliko teillä kauniit juhlat?

Päkkänälle voimia muuttorumbaan! :)

Okei Paik, mitkä päivät sulle sopii tai oikeastaan niin päin et mitkä eivät? Samoin kaikki muut Turkulaiset. :D Mut pitää Vertician ja muitten kanssa sopia lisäää... Juu hoplopissa ollaan oltu.

KaisaKissan leffailta kuulosti hyvälle ! Oliko Holmesi hyvä? :)

Kaikille pienille nuhanenille pikaista paranemista ja isommillekin. :) Jos univaikeuksia tukkoisuudesta johtuen, kannattaa laittaa nukkuun kohoasentoon. :)

Kiitos kaikille, kun kerroitte hääpäivästänne. Tuli semmoinen idea, että jos mentäisiin miehen kanssa maistraatissa vihille ja pidettäisiin hääjuhla sukulaisille ja ystäville, max. 60 henkilöä kuitenkin. Mutta meidän pitää siltikin säästää ainakin vuosi, vaikka pienellä budjetilla tullaankin pärjäämään. Ja haluan laihtua, ja sitten hommata joku ihana, mutta yksinkertainen puku :D

Oltiin tänään kylässä kummitädin luona, Saara oli ihan huippu! :) Esiinty ja seurusteli kaikkien kanssa, etenkin lasten ja nuorten miesten kanssa ttuli hyvin juttuun. Lisäksi löysi lamput, osoitti ja sano "aamppu" oli niin söpöä. ^__^ TuiTui. Ja kun lähdettiin Saara vilkutti kaikille ja sanoi "heihei" ja kaikki olivat myytyjä myös me vanhemmat.

Emminen ja Saara

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/208 |
06.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kävin kirjoittamassa jo aiemmin myös kuvaa yritin lähettää, mutta ei näemmä tullut perille. Pieni lämminhenkinen tilaisuus hautajaiset oli vain lähimmät sukulaiset paikalla. Meidän lapset käyttyi aika hyvin. Esikoisella oli oma pieni kukkakimppu jonka aika nätisti laittoi arkun viereen.

Muistotilaisuudessa esikoinen riehui vain vähän sisäkengät jalassa (terveisiä tuutille) pikkuserkun kanssa. Tomppa söi ruokansa ja joi maitonsa teki yhdet kakat ja sammui kotimatkalle. Lasten kanssa on monimuotoista kaikki. Esikoiselle taisi jäädä mukava muisto hautajaisista oli kauniita kukkia, hyvää ruokaa ja hyvää täytekakkua sekä kiva pikkuserkku. Kyllä hän sitä pohti miksi isopappa jätettiin arkkuun ja sinne syvään kuoppaan, moneen kertaan on puhuttu asiaa monelta kantilta ja oman vakaumuksemme mukaan selitetty papan tila joten varmasti aika selkeä kuva asiasta pojalle on tullut. Olikohan satuilijakin muuten tänään hautajaisissa?

Itse ehkä kohta vuodan kuiviin ei tarvii laihduttaa.. ihan omituista näiden kuukautisten kanssa. Vasta loppui ne kaksi viikkoa kestäneet ja toissapäivänä alkoi uudet viikko pari oli ehkä väliä ja nyt todella runsasta vuotoa. Pitääsköhän mennä lääkäriin? En ole ehtinyt vaan asiaa enemmän pohtia kun ollut tässä paljon kaikkea muutakin. Onko jollain samanlaista erikoisvuotoa? Jotenkin luulen, että liittyy noihin pillereihin. Pitäisi lopettaa niiden syönti. Ja kuinkas sitten käviskään saisitte lukea odotuspuolelta tarinoita..ei nyt väsyttää tosi paljon sen huomaa höpinästä. Kuin olisi raskaan työpäivän tehnyt. Raskastahan hautajaisissa on. Kiitos vielä myötäelämisestä kaikille.

Vierailija
44/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamisia edelleen pikkuäidin perheelle. Meillä oli ne hautajaiset viikko sitten, ja nätisti ja lähipiirin kesken pidettiin. Serkkupojalle sanottiin että saatetaan isoeno viimeiselle matkalle ja kun lähettiin muistotilaisuuteen niin poika tuumas et nyt me ei nähty kun se lähti... pienen oikasun paikka oli sit siinä.

Kävin tekemässä extravuoroa, tienaamassa omat karkkirahat, joita ei kyllä karkkiin laiteta kun täältäkin yritetään lähettää läskit nepaliin... vielä ei kyllä vakuuta.

Me oltais tulossa hesamiittiin torstaina, jos siis ei mitään ihmeempiä tapahdu. Tiistaina meillä on fysioterapia, joten enköhän tuu sit vielä vuodattamaan kuulumisia lisää.

Kauheesti oli kaikkea mitä piti kommentoida, mutta ylläri et unohtu. Mutta Päkkänälle tsemppiä muuttoon, meneehän se sit vaikka kiukulla, mikä on todennäköstä kun yksin niitä laatikoita laahaa... ei vainkaan, toivottavasti järjestyy vähän paremmin.

Ja enpä tuu enää koskaan kehumaan jos meidän tyttö rupee tekemään jotain hyvin, siis nukkumaan, koska ei se nyt enää mee aina ihan niin hyvin. Ja syöminen on muuttunut, jos mahdollista, entistä vaikeemmaks. Nyt ei meinaa mennä alas edes hedelmäsoseet, oisko sit hampaita tai jotain.

Mutta taidan ruveta laittaa itteni nukkumiskuntoon, onneks mies herää aamulla tytön kanssa, niin saan nukkua.

kukkuileva Satuilija ja Nukkuva Aamu

Vierailija
45/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla saa aina lukea teidän iltakuulumiset ja seuraavat viestit tulee sit joskus seuraavana iltana. Taidan olla ainoa aamuvuoron kirjoittaja.

Satuilijan vinkistä en nyt kehu, että meillä nukuttiin klo 22-06.20, äiti vaan kävi yöllä vessassa. Olis meinaan huippua joskus nukkua läpi yön. Jupe maistoi eilen jäätelöä ja nauroi, oli hassua kun oli kylmää ja herkkua.

Mulla alkoi kans menkat, ei kyllä samassa mittakaavassa kuin pikkuäidillä, kun mulla on se hormoonikierukka. Mutta ärsyttää silti.

Pikkukeijulle, meidän esikoinen lopetti itse rinnan syönnin just 9 kk iässä juuri niinkuin teillä nyt. Älä sure, helpompaa se on noin kuin vierottaa itse. Tai sit aika kultaa muistot...

Tässäpä tärkeimmät,

tuuti

Vierailija
46/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tulla hommiin, ettei tartte Tuutin yksin raataa.

Pikkuäidin papan hautajaiset kuulostivat menneen ihan hyvin. Vaikka surkeita juhliahan nuo. Musta kyllä aina helpottaa hautajaisten jälkeen läheisen kuoleman kohdalla. Tai ainakin kun isä kuoli, niin hautajaisten jälkeen tuli hyvä fiilis, että nyt isä on siellä missä pitääkin. Kauheaa oli minusta miettiä, että isä pötköttää jossain kylmiössä odottamassa.

Päkkänälle habaa muuttohommiin. Eikös se muutto ole kolmanneksi stressaavin elämänmuutos heti läheisen kuoleman ja eron jälkeen. Ei oo kivaa puuhaa, vaikka miten unelma-asuntoon muuttaisi? Ja muutattekos te edelleen tässä välissä sinne vuokra-asuntoon? Mites Saku laatikoiden keskellä?

Hauskalta kuulostaa, kun Pikkukeijulla edelleen pakkaa maidot tissiin. Mulla ei tuota ongelmaa ollut, vaikka lapsi oli täysimetyksellä. Tuli tasan kysynnän mukaan. Joko äidin mieli on parantunut lopetuskriisistä? Vai loppuiko se imetys sitten kuitenkaan?

Tuutin tavoin minäkään en kehu, että meillä nukuttiin viime yönä ekaa kertaa kokonnainen yö rs-virustartunnan jälkeen. Että ehkä tää tauti tästä....... Yskii kyllä edelleen aika raastavasti. Nyt mietitään, että mennäkö tänään synttärijuhliin, jossa on myös taapero. Soitin kyllä isäntäväelle, eikä suoraa kieltoa saatu. Googlasin, että rs-viruksen tartuttamisaika on 5-14 vrk, että ehkä ei enää edes tartuteta, mutta ehkä sit kuitenkin. Hyvä haarukka tuossa.. Tiedä sitten.

Eilen meni hermot hakea lasta minuutin välein rapistelemasta kissan vessan luukulta. Hommasin ison pahvilaatikon ja laitoin vessan sinne. Askartelinpaskartelin laatikkoon aukon, mistä kissa voi sinne livahtaa, mutta lapsi ei ehkä pääse. Katsotaan miten tämä viritys toimii.

Lyyti

Vierailija
47/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla, että pikkuäidin poppoolla meni hautajaisreissu niin hienosti kun se nyt voi mennä.

Alamäki tuntuu täällä jatkuvan ja olen pessimistikierteessä. Kantsis tänään varmaan kierrättää se vaikka roskikseen tai jotain. Joku sais hyväs pessimismin hoitoon. Saku on meinaan ihan kauheessa räkätaudissa. Se oli siis 5 päivää hoidossa ja tauti valmis. Hengitys vinkuu varmaan naapurikaupunkiin ja räkää tulee joka paikasta. Panadolia on syöty ja nyt kyllä tuntuu, että ei olis kuumetta. Eli siis mun pahin painajainen on toteutumassa, alkuviikon tehokkaaksi pakkauspäiviksi tarkoitetut maanantai ja tiistai (minä kotona, saku hoidossa) on vaarassa mennä plörinäksi. No, niinkuin joku sanoin, että sitten mennään pelkällä kiukulla!

Mä olen kyllä varma, että meille on tulossa myös lisää hampaita. Tuo suuvärkin kaivelu on aika moista. Öistä en viitsi mitään sanoa, kun ne on olleet vähäintään puolet äidin kyljessä nukkumista. Välillä täytyy pojan päätä nostaa ettei se tukehdu.

Jotain positiivistakin. Anoppi pääsi sairaalasta kotiin.

Meilläkin on jätksi pop. Menkat yrittää taas tulla. Pitäisi siirtyä mineistä normaaleihin.

Nyt meidän räkänokka tuli pyyhkimään nenänsä mun lahkeisiin. Pitää lopettaa.

48/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti täällä, hei.

Päkkänälle kierrettä toiseen suuntaan.

Tänään on tapahtunut paljon kivoja juttuja.

Urho-rakas kävi kylvyssä ensi kertaan puoleen vuoteen, äiti sai samlla olla yksin suihkussa. Ensin taas pelkäsi ja tuli pois, sitten nostin takaisin ja varovasti alkoi läiskytellä vettä. Oma pieni Urheus. Nyt on käynyt naureskelemassa vannalle pariin otteeseen.

Otin myös potan esille. Yritin näyttää, miten siinä ollaan, mutta tietysti jäin pepusta kiinni. Molempia nauratti kovasti.

Sitten maisteltiin mansikkaeskimoa ja hyvää oli. Isä yritti pilata tunnelmaa, että siinä se karies nyt tuli, mutta meitä vaan nauratti. Käytiin kuitenkin hampipesulla.

Eilen nauratin 40-vuotisjuhlavieraita ystävän luona, kun juhlakalun 3 v poika laittoi mun päähän auton. Harmi vaan, että se oli semmoinen liikkuva auto, joka oli vedetty taaksepäin. Mun päässä sitten ne pyörät rupes pyörimään ja kuuliin ääneen viiiiiiiiiiii ja tunsin kuinka hiukset kiertyi renkaan ympärille. Piti leikata hiuksia, että saatiin hieno autokoriste pois.

ja niistä läskeistä Nepaliin. Jos joku lihoaa, niin ei kai ne ota rahoja pois Nepalista :)

Meinaan vaan, että huomenna pitäs menkat alkaa, mutta todisteiden valossa eivät taida ihan heti tulla. En tiiä, miksi rupesin edes testaamaan niin alkaisin, ehkä siksi, kun alaselkä oli ollu kuin tulessa pari päivää. Vähän tyhmää, että tosi moni arvasi juhlissa eilen, kun olin autolla... vaikka kyllä vähän valehtelin. Saa kai sitä pari päivää itsekseen käydä tunteiden sekamelskaa läpi ja kun ei koskaan tiedä, miten käy. Täytyy kuitenkin ajatella lähtökohtaisesti positiivisesti.

Nyt lähdetään Urhon kanssa pulkkailemaan, että voidaan sanoa olleemme ulkona. Aika myöhään, mutta vastahan me herättiin perhepäiväunilta.

Torstaina ollaan näillä näkymin tulossa, jollei lähdetä Vuokattiin.

Sande ja Uke

Vierailija
49/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanden viestistä siis, että unohdin etten ole kirjautuneena sisään ja jo ilmoitin asiattoman viestin kun yritin vastata viestiin. Onneksi siinä oli vaihtoehtona peruuta.

Aika mahtavaa! Ja täytyy sanoa, että ihan kateeks käy teitä raskautettuja. Mutta onnea siis Sandelle ja koko perheelle.

Päkkänän elo ei käy kateeks. Ei muuten, mutta muuttohärdelli sairaan lapsen kanssa ei kuulosta lystiltä.

Lyyti

Vierailija
50/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emminen

Söpöltä kuulostaa Saaran touhut. Ihaninta (ja haasteellista myös...) on seurata noin 1,5-3v taaperon touhuja. Parasta aikaa mun mielestä.

Miitistä

Parempi varmaan, että sovitte vaan jatain ja mä tuun jos pääsen. Ti ja ke mulle parhaat päivät.

Huomenna lähtö työmatkalle Vantaalle. Help! En ole koskaa ollut Lahjasta erossa paria tuntia kauempaa. Jaa no ehkä viis tuntia.

Hyvää harjoitusta meille kaikille. Saapa nähdä joko menee korvike. Ei oo oikein huolinu tähän asti.

Terkkuja. Nyt alkaa odotettu kuorosota...

Paik

Vierailija
51/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii!

:-)

tuuti

Vierailija
52/208 |
07.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti lukea sanden viesti kahteen kertaan, että aivot varmaan pelas oikein. Onnea onnea! Ja niin siitä Urhostakin sitten tulee kuin tuleekin vielä vesipeto.

Mulla olisi muutttoinnostus varmaan kohdallaan jos muutettaisiin heti sinne omaan kämppään. Mutta 3 kk kälysessä vuokrakämpässä ei jotenkaan tässä välissä innosta. TÄnään lähti nurkista jo aimo kasa laatikoita. Pakkaaminen on hankalaa kun saku kiipeileen jokaiseen laatikoon. Toisaalta, siskon huoneesta on löytynyt vaikka mitä kivoja leluja. Puolensa siis aina kaikilla asioilla.

Sanden viestistä menin niin sekaisin etten muuta osaa enää kirjoittaa.

Voi, että kun mullekin tuli niin iloinen mieli!

Vierailija
53/208 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea:)

Olavilla rupee yskä helpottamaan, kiitos yskänlääke vinkistä pistin nimen muistiin, en nyt viitsinyt sitä ostaa kun se meidän "valelääkäri" ei sitä suositellut mutta ehkä haen sitä seuraavan kerran kun ruvetaan köhimään.

Oltiin eilen tyttöjen kanssa pilkillä, jätettiin pojat kotiin ja luvattiin tuoda paljon kalaa.

Noh, hommahan sai nolon lopun kun en saanut kairattua jäähän reikää, se siitä kalasta ja ensi kerralla tulee pojatkin mukaaan;)

Sailori

Vierailija
54/208 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkee pieni Tomppa kun muksahti juuri lattialle. Kovasti alkanut urheilemaan Tomppa aina löytyy uusia paikkoja nousta seisomaan.

Sailorille, ei tarvii nolostua vaikkei reikää jäähän saa taitaa olla erikoispaksut jäät nyt joka paikassa, meillä mies teki traktorilla jääradan.

Sandelle, mietin joko uskaltaa onnitella? Tuutikos oli nähnyt unta Sandesta ja kahdesta Urhosta? Pieni ehdotus mahdollisen toisen pojan nimeksi joku Lauha (onko pojan nimi?)tai Toivo.. No eiköhän sitä uskalla onnitella. Onnea! On muuten tosi kivaa kun sisaruksilla pieni ikäero mulla rakas sisko 1v9kk meillä ikäeroa ja oltiin pieninä melkein kuin kaksoset todellla läheiset.

Ja tänään pyöreitä juhlii Tompan lisäksi ainakin Saku. Santtulle tuli täyteen eilen? Muita en nyt muista, mutta lähiaikoina kaikilla huhtikuisilla kuitenkin tulee täyteen pyöreät 10kk. Sylvihän jo tietää millaista se on 10 kuisen elämä.

pikkuäiti myöhäisillä aamukahveilla

Vierailija
55/208 |
08.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, ihana uutinen Sande! :)

Meillä ollut tänään harmistuspäivä. Aamupalan sentään söi, jogurttia ja kiiwiä ja lounaaksi parsaa ja jauhelihaa. Mut kutakuinki päivä menny, Äiti ei saa juoda kahvia, Saara huutaa, äiti nostaa Saaran syöttötuolista Saara huutaa. Oli kylvyssä, kun äiti nosti kylpyammeesta ylös, Saara huutaa. Oli 30min ammeessa, mutta sekään ei olisi riittänyt. Nukkui 30min, jonka jälkeen pulkkailtiin, siitä tykkäsi ja söi hyvin kaurapuuroa ja mansikkakiisseliä. Sen jälkeen nukahti äidin masun päälle ja nukkui siinä vajaa 2h.

Sen jälkeen oli iloinen ja pirteä tyttö. Oltiin iltalenkillä ja pääsi vielä uudelleen kylpyyn. Ilta kulunut leluilla leikkiessä rauhallisesti. Äsken söi iltapalaksi greippiä ja maustamatonta jogurttia. :)

Emminen ja kiukkuilopilleriSaara

Vierailija
56/208 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan hei pitkästä aecia tease.. Melilla on oma kone huollossa, ollut jo kaksi viikkoa niin ei ole päässyt kirjoittelemaan eikä sitten mitään muutakaan.. Laskutkin pitäny mennä marksman kauppakeskukseen jne.. Pepusta! Mutta nyt on gigantin limacine käytössä, kunnes omamme tulee joskus huollosta.. Jei..

Pitääpi ensin mennä lukemaan viestit siis tuolta tammikuun puolelta, huh..

Sande75 on ainakin ollut flunssassa.. Päkkänäkin ollut kipeenä jajaj.. Meilläkin flunssa vieraili tuossa öö.. Joskus tammikuussa ja olikohan helmikuussakin jo.. Ensin sain minä, sitten Nea ja perään sitten mieskin sai sen, mutta hyvin lievänä.. Tosin kuumeili sitten kaksi viikkoa semmosta 37.5 koko ajan :/ .. Sitten kun flunssasta selvittiin niin tulikin mahatauti joka onneksi on tähän mennessä iskenyt vain minuun.. Kesti sen pari päivää tai oikeestaan vuorokauden ja sitten oli vuorokauden kuumetta. Ja niinkuin tähän vatsatautiin kuuluu niin viikko sen jälkeen oltiin vielä ihan pihalla..

Vauvojakin yrittänee moni maailmaan lisää tai yhden vasta bongasin tähän mennessä mitä olen näitä viestejä nyt lukenut, mutta kuullut pikkulinnuilta et moni yrittää..

Digiboxin täyteydestä.. Meillä auttoi kummasti tämä ilman konetta olo.. Oon kattonut ihan mielettömästi tallennuksia pois boxilta.. Enää ei oo jäljellä kuin joku 60 toisella boxilla ja toisella ehkä 50, heh :D

Ihanaa kun ei ole menkkoja voisi todeta tähän väliin.. En tykkää yhtään raskaana olosta, mutta tuo on kyllä positiivinen puoli.. Tahtoisinkin lapset alta pois niin voisi mennä kohdun poistoon..

Televisio sarjoista.. Tv:ssä tuli mainos että ainakin maikkarin storesta saa dvd:llä Blondi tuli taloon!! Pakko saada! Se oli ainakin sillon niin hyvä sarja, kun sitä televiissionista tuli..

Siis onko tohtori sykerökin dvd boxina?? Pakko saada!! Kuten myös Alfred j Kwak.. Kovasti odottelen ensimmäisiä äitiysrahoja..

Pottailusta.. Mekin saatiin viimein potta, kun vanhempani raaskivat sellaisen ostaa. Mutta ei ole tullut käyttöä vielä aloiteltua. Tosin pari päivää meillä vasta tuo ollut. En vaan tajua miten sekään homma onnistuu noiden kestojen kanssa.. Ku on housut, sukkahousut ja kestovaippa niin millä ihmeellä sä saat ne niin nopeesti alas ku tarve vaatii?

Hoitovapaa kitkuttelukin sitten alkoi.. En tajua miten selvitään.. Nyttenkin on 6e koko loppukuuksi käytettävissä.. Helmi ja maaliskuu menee näin, että laskujen jälkeen jää ees pari euroa ruokaan, mutta huhti ja toukokuu menee sit miinukselle niin, ettei jää laskuihinkaan tarpeellista rahaa..

Nii joo ja hoitopaikkaakin meille tarjottiin tuossa helmikuun ekalla viikolla.. Hoidon tarvehan alkoi 25.1 ja hoitopaikkaa haettiin syyskuussa.. Eka soitto tuli siis helmikuun alussa, että nyt olisi perhepäivähoidossa paikka.. Juu ei tarvita uaaargh! Onneksi en ollut mihinkään töihin menossa.. Kiva sopia, että joo aloitan työt 25.1, kun turun olisi pitänyt siihen mennessä paikkaa tarjota ja sitten soittaa, et enpäs tulekaan..

Ruuasta.. Mä oon lisännyt aina ja lisään edelleen Nean ruokaan öljyä ja ite siis soseet teen. Ei oo neuvolasta koskaan sanottu, että pitäisi lisätä, mutta ei siinä ruuassa muuten oikee energiaa ole niin pakko siihen on lisätä..

Raejuustoista ym.. Meillä ajat sitten alettiin antamaan maustamatonta yogurttia marjojen kera ja nyt on tilanne siinä pisteessä, että kerta päivään yhdellä aterialla juodaan lehmänmaitoa. Näin viikko ja sitten kahdella aterialla ja sitten tuo saakin siirtyä kokonaan lehmikselle.. Eipä oo muutenkaan varaa kerta ostaa korvikkeita niin pakko toimia nyt jo näin.. Raejuustoo en oo antanu, ku en edes pysty itse koskemaan siihen.. Ja kermaviiliä en ole antanut, kun en oikein tiedä miten sitä tarjota, kun itse tottunut käyttämään vaan dippaamiseen..

Vierailija
57/208 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii joo vois sitä jotain muutaki Neasta sanoa, heh.. Juoksemaan tuo onpi oppinut. Juoksee hyvin karkuun jo. Ei konttaa oikein koskaan enää.. Ja öö, kolmas hammas on tullut, ylös tällä kertaa. Mitähän muuta.. Ei aivot toimi kun Nea kitisee juuri jaloissa.. Ja samalla alkoi tekee hirveesti mieli laskiaispullaa.. Nii joo ja normipuuroa meillä on alettu syömään, jei..

Ikävää, että Päkkänän asuntokaupat ei sitten mennytkään hyvin.. Tuon alkukauppajutun suhteen.. Jännä, että tarjoukseen oli edes laitettu mitään päivää jos sillä ei kerta ollut teille väliä..

Pikkuäidille jaksamisia surun keskelle!! Ja koko perheelle tietenkin!

Kuulostipa hauskalle tuo Päkkänän kuvaus laittaa laps seljälleen lattialle, antaa räpiköidä ja huutaa kuin kilpikonna koppa alaspäin :D hehah..

Päkkänälle myöhästyneet hääpäivä onnittelut!

Päkkänä mietti et miten sitä osaa pojan kanssa leikkiä.. Itse mietin samaa, mutta siltä kantilta, että miten osaan leikkiä tyttöjen leikkejä Nean kanssa sitten aikanaan! Itse olen aina ollut niin poikamainen ja leikkinyt autoilla ja tinasotilailla jne.. En ole koskaan tykännyt nukeista, en ymmärrä niiden päälle ja en vaan tajua mitä järkee on höpötellä kuin se barbi tms puhuisi.. Kunpa meille tulisi poika seuraavaksi :D ..

Satuilijakin jossain lomailemassa tai on varmaan tullut jo poiskin.. Ihanuutta.

Sandekin lontoossa tai varmaan jo kotosallakin.. Siitä vasta kateellinen olenkin.. Kunpa olis rikas ja pääsis enkkuihin takas..

PikkuKeiju kyseli iltajutuista tai nukkumaan menosta. Itse kun vielä mahaltani sain laitettua Nean nukkumaan niin annoin iltamaidon sylissä ja siihen sitten nukahti ja siirsin sänkyyn.. Lopussa se alkoi menemään siihen, että nukahti syliin ja sitten heräsi sänkyyn.. Ihan vaan sen takia kun en saanut tasaisesti laskettua enää niin heräsi sitten sen takia.. Nykyisin mies laittaa Nean nukkumaan ja en edes oikein tiedä miten se asian hoitaa, mutta luulisin että antaa maidon ja laskee vaan sänkyyn sitten.. Nea sitten joko nukkuu tai ei nuku.. Mutta nukahtaa joskus kuitenkin, eli ei tarvii mennä nukuttelemaan sitten erikseen.. Olipas vaikeesti selitetty :D

Kesä.. Mä en edes usko, että koko kesää on tulossa kun kattoo noita lumikinoksia tuolla pihalla.. Miten tota lunta voi tulla noin järkyttävästi!! Syvältä!! En tykkää yhtään talvesta.. Enkä kyllä kesästäkään, mutta enemmän kesästä kuin tällaisesta kymmenien metrien lumikinoksista..

Hammastahna.. Me ei käytetä. Ajattelin, että sitten kun poskihampaat tulee niin sitten voisi alkaa laittamaan.. Mutta olis ehkä ihan aiheellista kun sen verran toi neiti vetää kaikkii jäätelöi ym :D

D-vitamiinitipat annan joka aamu kyllä edelleen.. Sillon en anna jos ollaan jossain muualla kuin kotona, koska en jaksa raahata mitään ylimääräsii juttui mukana koskaan..

Vierailija
58/208 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, Päkkänälle siis asunto-onnittelut, onnea uuteen kotiin!! Sellainen siis löytynyt, jee!!

Hoitopaikkaan totuttamisesta.. Päkkänä tuosta sanoi, että vasta kun sopimus on niin voi totuttaa.. No meille sitä paikkaa ei tullut, mutta en minä olisi tajunnut lainkaan, että hoitoonkin pitää totuttaa. Eli pitänee siis jatkossa muistaa, että totutteluun pitää varata aikaa jo äitiysloman puolelta ilmeisestikkin..

Sailorille kanssa osanotot isoäidin menettämisestä! Ja onnittelut pikkunelosesta tätäkin kautta nyt sitten. Ja kiva kuulla, että viimein pääsitte sinne neuvolaan!!

Kylvyistä ja rasvailuista. Nea käypi joka toinen päivä kylvyssä tai suihkussa.. Ja ei rasvailla koskaan.. Ainoastaan jos on jotain et tarvii rasvaa joku kuivunu kohta tai pylly punoittaa tms niin sitten, mut muuten ei koskaan ja eipä niitä kuivuneita kohtia oo koskaan oikeen ollu, ehkä kerran.. Pylly punoittaa joskus..

Ai nii joku halus täällä kuulla siitä pelkopolista sitten.. Aika tuli postissa ja on maaliskuun joku 19 päivä oisko ollut.. Kertoilen sitten mit siellä tapahtunee.. Lähete tehtiin torstaina ja maanantaina oli aika kädes.. Aika nopeeta toimintaa.. Tosin lekurille se aika eli ovat katsoneet sektion mahdolliseksi.. Olisin toisaalta toivonut kätilölle tai psykologille sitä aikaa koska en ole enää lainkaan niin varma siitä sektiosta..

Nyt on tammikuun pino luettu ja pakko pitää tauko tähän väliin ja todennäköisesti vasta huomenna siirryn lukemaan helmikuun pinon..

Palailemisiin!

Verticia ja Nea vko vajaa 10kk hui!

Ja Nea on saanut raskausaikana pikakasvu-uutetta kuulemma, sanoi mies.. :D

Vierailija
59/208 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea, vautsi vau!

Me tullaan torstaina miittiin, mutta tunnin myöhässä (muskari alkaa nykyään 12.30) ja jos Sylvi ei ole räkäinen.

Mitä mieltä te olette tuosta vuotavasta nenästä, saako silloin treffata toisia vauvoja tai ketään ylipäänsä...? Varmaan on nyt viikon verran neidillä vuotanut etanoita nenästä, mitään muita oireita ei ole. Ollaan käyty ulkona ja kaupungilla, jolloin vuotaa vähemmän tai ei ollenkaan, mutta onko tässä joku tartuntavaara edelleen? Itselläni vuotaa kesät talvet, mutta se johtuu allergiasta.

Oli mulla jotain muutakin asiaa, mut nyt on iso väsy.

t. Tsili & Sylvi

Vierailija
60/208 |
09.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpäs minunkin kirjoitella pitkästä aikaa tänne...Löysin s.postista vihdoin uuden salasanan tänne, niin pääsee raapustamaan.

Pikkumies kasvaa kovaa vauhtia, saa taas etsiskellä isompaa vaatetta vaatehuoneen kätköistä ja tietenkin pitäähän jotain uutta ostaakin.

Tulot on tippunut roimasti, nyt oon hoitovapaalla ja sen kyllä huomaa...Meinaa pinnakin välillä kiristyä kun miettii kuinka selviydytään taloudellisesti.

Meil oltu ihmeen terveenä, äitsykällä oli poskiontelotulehdus ja muilla pientä nuhaa.Onneksi tulehdus meni kun sai kuurin.

Kerhoilua, ulkoilua, kyläilyä, siivousta, pyykinpesua ja ruoan laittamista on päivät.Päivät menee vauhdilla. Ei oo ikävä töihin ollu.

Meillä tulossa 9 hammas....Ja meillä on alettu konttaamaan!!!Jihuu!! Tai se on konttauksen ja peppukiitäjän sekotus paketti!!

Vaikka nyt on enempi kattomista kun pikkumies on aina pahuuutta tekemässä...dvd kiinnostaa, johdot yms.

Yöt menee parilla herätyksellä, pitää saada maitoakin aina välillä!! No kait se aikansa on tätä heräilyä...

Mä oon kyllä niin uninen, mut onneksi mies auttaa heräilyis ja nousuis.

Meillä nukahdetaan itsenäisesti sänkyyn ja meni aika pienellä vaivalla opetus, kannatti kuunnella parina iltana 2-5 minsaa huutoa.

Talvi sais pikku hiljaa loppua ja alkaa kevät, vaikka on hiihdetty ja luisteltu tai paremminki lapset ja äitee on kannustanut!!

Meil meinataan työhuone muuttaa neidin huoneeksi, tässä kevään aikana...Saa sisustaa prinsessan huonetta sit, kivaa!!

Nyt alko huuto, pikkumies on vailla jotain....Palataan taas.

Äitsykkä ja pikku-ukko