Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos oppilas tuhoaa, rikkoo koulussa toisen oppilaan omaisuutta

Vierailija
29.01.2010 |

niin eikö silloin oppilas tai oppilaan vanhemmat ole korvausvelvollisia?

Toinen oppilas on rikkonut meidän lapsen vaatteen. Pitäisikö minun vain nyt niellä tämä ja ostaa uusi? Mielestäni ei.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten pahasti?

Vierailija
2/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni uuden untuvatakin päälle. Olivat luistelemassa jäähallissa ja kaikkien mukaan, niin lapseni kuin muidenkin oppilaiden mukaan takki on pudonnut naulakosta, jonka päälle tämän toinen lapsi on laittanut luistimensa. Takissa on iso reika ja useita viiltoja. Miten takki putosi, sitä ei tiedetä. Oma lapseni ei ainakaan sitä pudottanut, koska luisteli aivan loppuun saakka.

Ottaa päähän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin lapsi (minkäikäinen muuten?) on osannut ajatella, että takki menee rikki luistimien teristä. Vai onko syytä epäillä, että toi toinen lapsi ois tahallaan sen rikkonut?

Mutta oletko ottanut yhteyttä tän luokkakaverin vanhempiin? Jos muhun otettais tämmösestä asiasta yhteyttä ja pyydettäis korvaamaan, niin olisin kyllä valmis korvauksiin. Tietty kohtuullisiin, riippuen takin iästä ja hinnasta.

Vierailija
4/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni korvausta on paha vaatia jos ei tarkkaan tiedä mitä on tapahtunut?

Vierailija
5/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oman luokan oppilas, vaan ns. erityislapsi. Ope sanoi, että tuskin edes sieltä mitään saatte, jos sinne soitan, kun hyvä kun on omille lapsille siinä perheessä vaatteet päälle...

Takki on vajaan kaksi viikkoa vanha ja maksoi -50% alessakin 49e. Olin ajatellut, hyvä takki kiertäisi myös pienemmille sisaruksille, kun untuvatakille on kuitenkin per talvi aika vähän käyttöä.

Ottaa päähän.

Vierailija
6/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

otin jo yhteyttä opettajaan ja he selvittelivät tätä asiaa luokassa.

Mutta tietenkään kyseinen lapsi ei ole tekoa myöntänyt.

Vierailija
7/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teko, en kehtaisi pyytää rahaa, kaikkea voi sattua, ehkä sen takin saa korjattua? ja mistä voit olla varma että se takki on alunperinkään ollut naulakossa? voihan vahinkoa sattua myös omalle lapsellesi.

Vierailija
8/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oman luokan oppilas, vaan ns. erityislapsi. Ope sanoi, että tuskin edes sieltä mitään saatte, jos sinne soitan, kun hyvä kun on omille lapsille siinä perheessä vaatteet päälle... Takki on vajaan kaksi viikkoa vanha ja maksoi -50% alessakin 49e. Olin ajatellut, hyvä takki kiertäisi myös pienemmille sisaruksille, kun untuvatakille on kuitenkin per talvi aika vähän käyttöä. Ottaa päähän.

Vierailija
9/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä oman luokan oppilas, vaan ns. erityislapsi. Ope sanoi, että tuskin edes sieltä mitään saatte, jos sinne soitan, kun hyvä kun on omille lapsille siinä perheessä vaatteet päälle... Takki on vajaan kaksi viikkoa vanha ja maksoi -50% alessakin 49e. Olin ajatellut, hyvä takki kiertäisi myös pienemmille sisaruksille, kun untuvatakille on kuitenkin per talvi aika vähän käyttöä. Ottaa päähän.

Pikkusen taisi valtuutensa ylittää.

Vierailija
10/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun muun lapsi rikkoo lapseni takin.

Tämä ei ole opettajan haukkumisketju, hän toimi ihan asiallisesti.

Vierailija
11/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINÄ maksat, koska ilmeisesti kenelläkään ei ole mitään hajua mitä on oikeasti tapahtunut. Aikuisena ihmisenä olet syyttelemässä heti ERITYISlasta tapahtuneesta vaikka todisteet puuttuu?

Vahinko on muutenkin vahinko enkä itse vaatisi toisen lapsen vanhemmilta korvausta jos tapahtunut olisi selkeä vanhinko eikä kyseessä ole tuon kalliimpi esine/ vaate.

Vierailija
12/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän takin päälle laitetut luistimet nyt tuollaista saa aikaan!!

minusta kyse on vahinko ja koska tietoa tekijästä ei ole (kun syytetty on erityislapsi niin helpostihan kaikki muut on sitä mieltä, että hän se oli, vaikka tekijä olisi kuka tahansa. Ellei sitten joku nähnyt tapahtunutta ja sitä, miten takin päälle laitetut luistimet saavat jonkun spurtin ja hajottavat takin), niin harmittelisin ja kärsisin itse.

Minusta takki ei ole kovin kallis, tai siis tuon hintaisia ostan itsekin ja sillä ajatuksella, että jos hajoaa, niin itku ei tule.

Vierailija
13/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja housut meni rikki. Soitin rehtorille ja rehtori sanoi että ne ei korvaa housuja, mun pitää ottaa itse yhteyttä pojan vanhempiin!?

Tää tapahtui Vartiokylän ala-asteella, muutenkin hoisi ton tönäisy asian todella huonosti. Mutta ei siitä sen enempää.

Vierailija
14/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(repi vaatteista),kännykkä hajosi kun yksi oppilas heitti repun seinään ja käveli päältä=kaikki jäi meidän omaan piikkiin,en lähtenyt tappelemaan kun oli nuija vastapuoli..

Vierailija
15/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taatusti ole tahallaan laittanut luistimia ajatuksella että nytpä saan Villen takin pahasti rikki kun tuohon luistimeni laitan ja vielä hiukan terällä hankaan. Lapsi on ajattelematta mitään laskenut luistimet kädestää, ehkä jopa huomaamatta että lattialla tai penkillä on takki siinä kohtaa.

Ei auta kuin kärsiä nahoissaan, en lähtisi korvauksista riitelemään. Ja jos vasta tokaluokkalainen, lyön vetoa että jotain vastaavaa joskus tekee vielä oma lapsesikin. Vahingossa.

Vierailija
16/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rikoin vahingossa kaverin aurinkolasit, ostin uudet tilalle. Kaverin poika rikkoi meidän joulukynttelikön, kaveri osti uuden tilalle.

Miksi vahinkoa ei tartte muka korvata?

Vierailija
17/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen uuden pyöräilykypärän seisomalla sen päällä eikä kukaan korvannut meille mitään. Joten näitä sattuu...olisiko lapsesi kuitenkin laittanut takin penkille eikä naulaan?

Vierailija
18/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syytettäisiin mun lasta tuolla näytöllä,

niin pahoittelisin tilannetta ja en antaisi senttiäkään.

Tuo oli selvä vahinko josta voit yhtä hyvin syyttää omaa lastasi (vaikka ei se senkään vahinko ole).

Vierailija
19/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään ainakaan koulu noita korvaa, montakohan tonnia menisi vuodessa oppilaiden rikkoontuneisiin vaatteisiin ja tavaroihin?? Mutta oppilaan vanhemmilta voi tietenkin kysyä, ovatko he halukkaita korvaamaan, ja jos eivät ole, niin ei kai siinä sitten mikään auta. Rikosilmoitusta ei varmaan kukaan ala tekemään yhden takin takia.

Vierailija
20/45 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja ei olisi tietenkään saanut puhua pojan perheen raha-asioista vaikka niistä tietäisikin.

Jos takin rikkoja olisi varmasti tiedossa pitäisi hänen vanhempien korvata takki. Oli se sitten rikottu vahingossa tai tahallaan sillä ei ole merkitystä korvausasiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi