Passin uusiminen kestääkin nelisen viikkoa
Havahduin siihen, että passi vanhenee kuun lopussa. Kävin Gigantissa kuvassa ja muutaman tunnin päästä oli valmis ladattavaksi poliisille. Passin toimitusaika 8 vrk Schenkerin noutopisteeseen.
MUTTA: tapauksessanne passin uusiminen edellyttää poliisiasemalla käyntiä sormenjälkien ottoa ja allekirjoitusta varten. Varaa aika. Ekat vapaat ajat kolmen viikon päässä. Keskisuuri kaupunki, yksi poliisiasema.
Onko muualla samanlaista, ettei lähiaikoja ole? Vai onko viiveellä joku tarkoitus?
Kommentit (14)
Mulla oli pari vuotta sitten sama juttu. Menin poliisiasemalle ilman ajanvarausta, jonotin noin tunnin ja sain homman hoidettua. Tarkista josko tämä on edelleen mahdollista.
Sitä se teettää kun julkista sektoria karsitaan. Ei sieltä johtajat lähde, vaan ruohonjuuritason virkailijat. Nauttikaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli pari vuotta sitten sama juttu. Menin poliisiasemalle ilman ajanvarausta, jonotin noin tunnin ja sain homman hoidettua. Tarkista josko tämä on edelleen mahdollista.
Kappas! En tullut ajatelleeksi jonotusmahdollisuutta, kun nettisivulla ei annettu muuta vaihtoehtoa kuin ajanvaraus. Luulenpa, ettei tällä paikkakunnalla ole odottaessa palvelua, ainakaan ellet ole tilannut pikapassia. Joka tietty maksaa enemmän. Asuin aiemmin Turussa, ja siellä pystyi hoitamaan ajokorttiasioitakin jonottamall
Ap
Ei tuolle ole muuta syytä kuin resurssien puute. Voit kokeilla onneasi menemällä jonottamaan, mutta silloinkin on jo ovien auetessa jumalaton jono.
minä menin naapurikunnan poliisiasemalle. Meni yhteensä 45 minuuttia matkoineen. Alle 2 tunnin koko operazione ja sit vain vajaan 2 viikon odotus.
Suht lyhyelläkin jonottamisella voi selvitä jos on tuuria.
Passia ei kuitenkaan tarvitse hakea omalta poliisiasemalta. Viimeksi havahduin siihen että olin lähdössä matkalle jossa passin pitää olla voimassa vähintään 6kk (oma 5kk) ja ajoin pk-seudulta reilun puolen tunnin päähän pienemmälle paikkakunnalle jossa ajan sai muutaman päivän päähän.
Vierailija kirjoitti:
Näin se toimii.
Tein samoin. Paitsi että menin 20min ennen aukenemisaikaa ja odotin talvella ulkona kylmässä. Sitten kun pääsin sisään oli vielä 1.5h odotus. En ollut ensimmäinen jonossa, ei ollut montaa mun edellä mutta kuitenkin kesti näin vi tun kauan.
V tun suomen poliisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kappas! En tullut ajatelleeksi jonotusmahdollisuutta, kun nettisivulla ei annettu muuta vaihtoehtoa kuin ajanvaraus. Luulenpa, ettei tällä paikkakunnalla ole odottaessa palvelua, ainakaan ellet ole tilannut pikapassia. Joka tietty maksaa enemmän. Asuin aiemmin Turussa, ja siellä pystyi hoitamaan ajokorttiasioitakin jonottamall
Ap
Kannattaa tsekata olisiko kauempana vapaita aikoja.
Ei se ole herkkua jonottaa.
Mun passi tuli muutamassa päivässä. Tai siis tänään tuli ilmoitus passin saapumisesta noutopisteeseen. Huomenna haen. Mun tosin ei tarvinnut käydä antamassa sormenjälkinäytettä koska edellisestä kerrasta oli alle 6 vuotta.
Miten ihmeessä siellä oli vapaita aikoja jo noin pian?
Täytyykin muistaa jatkossa uusia henkilökortti ja passi eri vuosina niin ei tule äkillistä aikapulaa henkilöllisyystodistuksen tai matkustusasiakirjan kanssa (Schengen-alueella siis).
Kävin passikuvassa oikeassa kuivaamossa, sain kuvakoodin heti mukaan. Menin poliisiasemalle jonottamaan ja siinä odotellessa näpyttelin hakemuksen nettiin. 45 min jonotusta ja passi oli neljän päivän päästä ärrältä haettavissa. Ei tarvinnut vttua jupista missään vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin passikuvassa oikeassa kuivaamossa, sain kuvakoodin heti mukaan. Menin poliisiasemalle jonottamaan ja siinä odotellessa näpyttelin hakemuksen nettiin. 45 min jonotusta ja passi oli neljän päivän päästä ärrältä haettavissa. Ei tarvinnut vttua jupista missään vaiheessa.
Että ihan oikeassa kuivaamossa kävit kuvassa! 😆😁
LOPETA!!!
SIIS INHOAN SUA!!!!!!