Jos oppilas tuhoaa, rikkoo koulussa toisen oppilaan omaisuutta
niin eikö silloin oppilas tai oppilaan vanhemmat ole korvausvelvollisia?
Toinen oppilas on rikkonut meidän lapsen vaatteen. Pitäisikö minun vain nyt niellä tämä ja ostaa uusi? Mielestäni ei.
Kommentit (45)
niin hänen vanhempansa ovat korvausvelvollisia vaikka olisi kuinka vahinko. Jos taas ei voida varmasti sanoa kuka sen takin tärveli ei oikein voi vaatia keneltäkään.
Kyllä vanhempien velvollisuus on korvata lastensa vahingossakin rikkomat tavarat.
valehtelemaan, vaikka kuinka kovistelee. Mun lapsen kaveri varastelee. On varastellut jo pari vuotta. On nyt 8-v. Ei tunnusta, vaikka kovistelen. Sitten tutkin taskut ja aina tärppää. Sitten taas väittää, että kuinka kummassa leikin lomassa se sinne taas lipsahti.
On varastanut jo vähintään 4 kertaa. Aluksi en osannut epäillä .
Hänhän on aivan yhtä syyllinen, kun tämä toinen jonka teristä takki hajosi.. samoin kun tuossa jalkapallojutussa ''pojat olivat potkimassa palloa'' tuskin molemmat pojat sitä palloa yhtäaikaa potkaisi, muttakun porukalla olivat, niin yhdessä korvasivat. Ja tässä on takin tiputtaja ihan yhtä syyllinen.
Ja oikeesti, minä ainakin myönnän että takkini on joskus ihan itsestään pudonnut naulakosta, vaikka olen sen mielestäni kunnolla sinne laittanut.
on sellainen aihe aina, että tietäjiä on paljon, mutta oikeaa tietoa vähän.
Perusasia on se että lapsi on itse korvausvelvollinen, ei hänen vanhempansa. Vanhemmat ovat korvausvelvolisia jos laiminlyövät lapsen valvonnan.
Tahallinen vahingonteko on selvä tapaus, mutta tuottamuksellinen vahinko on vaikeampi ymmärtää.
Alle 18-vuotias syyllistyy tuottamukselliseen vahingon aiheuttamiseen, jos hän menettelee ikäisekseen moitittavalla tavalla.
Kotivakuutukset korvaavat usein lasten aiheutttamia vahinkoja, joten kannattaa katsoa kotivakuutuksen ehdot
Ja miksi oletatte että ap:een lapsi valehtelee? Mä ainakin ottaisin yhteyttä sen lapsen vanhempiin joka on saanut aikaan koko homman. Sita kautta sitten ehkä saa korvauksen tai sitten ei.