Kellään kokemusta KOIRATUOTE-nettikaupasta? onko huijausta
Tuotteet piti maksaa etukäteen, tilauksen seurannassa lukee "toimitettu asiakkaalle" mutta lähetystä en ole saanut :( Sähköposteihin eivät vastaa, ja ilmoitettu puh. nro "ei ole käytössä", kun yritin soittaa. Mitä tehdä? Vituttaa!!
Kommentit (183)
Tilasin joskus loka-marraskuussa tuotteita ja kun niitä ei alkanut kuulumaan, peruin tilauksen joulun jälkeen. Rahoja ei kuitenkaan kuulunut. Tein ilmoituksen kuluttajavirastoon ja koiratuote lupasi palauttaa rahani.Mitään ei kuitenkaan kuulunut. Ehdin jo unohtaa asian, koska minulta he veivät vain 29€. Mutta nyt 8kk tilaukseni jälkeen, sain rahani takaisin tilisiirtona. Ihmeiden ihme! Tuolta en todellakaan aijo enää koskaan ikinä tilata mitään ja muidenkin nettikauppojen kanssa pitää olla näköjään jo varuillaan. Kannattaa näköjään hiukan etsiä tämän kaltaisilta sivuilta muiden kokemuksia nettikaupoista ennenkuin tilaa.
Tilannut pari kuukautta sitten tuotteen, arvo 80 euroa. Olen saanut väälillä yhteyden ja välillä en...nyt ilmestyi postin kautta tekstari, noutakaa STOCKMANN pakettinne ym.tiedot. Tuleeko firman tuotteet Stockmannin kautta, koska en ole sieltä mitään tilannut???
Tilannut pari kuukautta sitten ja uhkaillut aika reippaasti. ILMOITUKSEN olen tehnyt kuluttaja-asiamiehelle ym. TÄNÄÄN saapui paketti kotiin, oikeanlainen vaan väri oli toinen kuin tilatessa...Tuote on kuitenkin hyvänlaatuinen ja jopa parempi kuin kuvassa, pidän ja käytän. MITÄÄN en kuitenkaan enää tämän jälkeen tule tilaamaan.
Itse tilasin tuotteita kyseistä verkkokaupasta 7.7.2010. Tuotteet kävin hakemassa postista tänään 14.7.2010. Tilauksessa kaikki toimi hyvin ja sähköpostiviestiini vastattiin kun toimitusaikaa kyselin. Minulla ei siis mitään pahaa sanottavaa kyseisestä nettikaupasta ole. Homma toimi hyvin!
Tilasin joulun välipäivinä koiratuotteesta n. 300 eurolla tavaraa. Maksoin tuotteet heti (koska olin tehnyt aikaisemmin onnistuneet kaupat saman firman kanssa) ja tilaus jäi odottamaan puuttuvaa tuotetta. Peruutin tammikuun alussa osan tavroista (arvo 175 e) ja jäin odottamaan rahoja ja tuotteita. Soittelin paikkaan muutamaan otteeseen ja sain tilaukseni lukuunottamatta tuotetta, jota ei ollut saatavilla ja perumiani tuotteita. Rahaa ei kuulunut. Soittelin vähän väliä firmaan ja välillä lähetin sähköpostia, koska puhelimeen ei aina vastattu. Joka toinen kerta sain vastauksen, että asiaa selvitetään ja joka toinen kerta, että asiat on selvitetty ja hyvitys maksettu. Yhdessä puhelussa mies sanoi puhelun aikana laittavansa rahat tililleni. Vaan eipä ollut laittanut. Tällä viikolla kukaan ei enää vastannut puhelimeen, joten selvitin miehen vaimon numeron ja soitin hänelle (eilen klo 18.00). Sama mies vastasi ja ärräpäiden säestämänä kerroin hänelle miten aion toimia asian suhteen, jos rahoja ei ala kuulua. Tänään tuli vastaus sähköpostiin, että rahat on maksettu tililleni, ja niinpäs olikin; maksupäivämääränä 24.2. (luultavasti eilisen puheluni jälkeen) eli kaikki aikaisemmat puheet, kun hän oli luvannut palauttaa (puhelun aikanakin) rahat olivat täyttä valetta. Paljon se vaati, mutta en tuon summan takia olisi ihan heti periksi antanut.
Ja vihjeeksi kaikille: pommittakaa vaan sitkeästi kaikkiin mahdollisiin numeroihin mitkä löydätte heidän nimellään! :o)
Olen uusi huijattu uhri.
Tilasin Koiratuotteelta, tuotetta "ei ollut tukussa", olin jo maksanut, peruin kaupan, he kuittasivat kaupan peruutuksen ja nyt olen kuukauden odottanut rahoja tililleni.
Vituttaa. Mitä tehdä? Kuluttaja-asiamies ja rikosilmoitus?
kuluttaja-asiamiehelle päin vain reippaasti, kyllä asiat siitä lähteen rullamaan. Kuluttaja-asiamieskin ensin neuvoo sovittelemaan asiaa kauppiaan kanssa. Kaupan purkupyynnön jälkeen on yrittäjällä 30 päivää aikaa purkaa sopimus ja palauttaa rahat eli tuskin ihan heti rahoja näkyy tässäkään tapauksessa. Lisäksi ilmoitus kuluttajavirastoon epäasiallisesta markkinoinnista.
ei näkynyt mullakaan tilausvaiheessa, mutta nytpä näkyy juuri mun tilaaman tuotteen kohdalla ja etana tietenkin.. ettei vaan ois että kaikkien rikosilmoitusten tehneiden tuotteisiin on merkitty juuri se etana toimitusaika?
vai kilpikonna.. TODELLA hidas kuitenkin ;)
Minulle käynyt sama juttu. sain rahat (melkein 200e) noin kahden kuukauden jälkeen. Tein rikosilmoituksen. Poliisista kerrottiin että kyseisestä firmasta on tehty monia ilmoituksia ja että firma on TOIMINTAKIELLOSSA. En ymmärrä, miten tuota sivustoa ei saada alas ja toimintaa lopetettua :(
että nämä kaikki muut kymmenet huijatut on vaan erehtyneet?
etanakuvakkeista mitään kirjoittanutkaan vaan toimitusehdoista, käykääpä lukemassa. Olen ostanut ko. yritykseltä vuodesta -06 alkaen tuotteita, eikä yksikään ole jäänyt matkan varrelle.
että nämä kaikki muut kymmenet huijatut on vaan erehtyneet?
pyydettiin kertomaan kokemuksia ko. yrityksestä ja kerroin omat kokemukseni ja mitä olen lukenut toimitusehdoista. Kait tänne saa positiivistakin palautetta ko. yrityksestä laittaa?
www.eläin.fi liekö toimintaa?
yrityksiä ovat ainakin Farmi Dunkel -mainostoimisto, PingoPet-lemmikkitarvikkeet,Vita Stugan -sisustustarvikkeet ja Ranch Dunkel -kotieläinpiha. Kaikkien näiden takaa löytyy Mainostoimisto Dunkel (jonka aputoiminimi Koiratuote Dunkel on). Itse boikotoin kaikkea mistä tuo nimi löytyy, ja kehotan siihen toisiakin.
Minäkin onneton pöljä kyseisestä firmasta tilasin tuoteita 53eurolla, 8.5.2010.
Ei ole kuulunu tuotteita eikä rahoja takaisin, vaikka olen yrittänyt sekä soittaa että ottaa yhteyttä näillä heidän sivuiltaan löytyvillä yhteydenotto/palaute ja tilauksenseurannassa löytyvällä ota yhteyttä linkillä.suaa sähkposti osoitetta sinne en ole löytänyt.
Sieltä sivulta löytyvästä tiluksen peruutus linkistä en ole voinut maksua karhuta takaisin kun
Minulle ei muka ole maksu kirjautunut sinne tilauksen seurantaan edes. vaan siellä lukee edelleen että odottaa maksua, pankista sen tarkistin että kyllä sinne maksu on valitettavasti mennyt ja ihan oikealle tilille heille ja annetulla viitenumerolla.
Soitin kuluttajasiamiehelle ja ihmetytti että ei heti sieltä sanonut että tämä pulju on ennestään tuttu..kehotti vain muija katselemaan näitä palstoja netistä ja odottelemaan vielä pari viikkoa. HAloo kuukausi jo kohta mennyt.
täältä nyt ketjua lukiessani huomaan että sielläkin se kyllä hyvin on tiedossa.
Ihmeellistä toimintaa sielläkin.
Teenkin siis rikosilmoituksen itsekin poliisille heti tänään. POishan tuo nettikauppa on tuolta saatava ihmisiä huijaamasta.
Kuluttajaliitto varoittaa koiratuotteiden verkkokaupasta
Perjantai 28.05.2010 klo 14:09 (päivitetty pe 14:09) STT2 kommenttia
AA
Suomen Kuluttajaliitto varoittaa koiratuote.fi -nimisestä verkkokaupasta, josta on tullut liittoon runsaasti valituksia. Kuluttajilta saatujen tietojen mukaan sieltä tilatut tuotteet pitää maksaa ennakkoon, mutta kuukausien odottelusta huolimatta ostoksia ei ole toimitettu.
Yhteydenottojen jälkeen osalle asiakkaista on luvattu palauttaa rahat, mutta näin ei ole tapahtunut. Osa kuluttajista ei myöskään ole saanut liikkeeseen yhteyttä puhelimitse eikä sähköposteihin ole vastattu, Kuluttajaliitto kertoi tiedotteessaan. Verkkokauppa toimii osoitteessa www.koiratuote.fi.
Kuluttajaliitto muistuttaa, että lain mukaan etämyynnistä tilattu tuote pitää toimittaa tilaajalle 30 päivän kuluessa. Jos toimitus viivästyy ja hinta on maksettu, rahat on palautettava viimeistään 30 päivän kuluessa tilauksesta.
Liitto pitää myös kohtuuttomana ehtoa, jonka mukaan tavara on aina maksettava etukäteen.
STT
Minun kohdallani Koiratuote.fi toimi kunnollisesti. Sain tilaamani tuotteet yhtä lukuunottamatta, joka sitten lupausten mukaan hyvitettiin. Myös bonuslahja tuli, se oli tosin muu kuin toivomani, koska ko. tuote oli loppu. Tavaroiden mukana tuli asialliset paperit, tuotteet vaikuttivat laadukkailta ja yhteydenpito oli sujuvaa, vaikkakin hieman hitaampaa kuin parhaisiin nettikauppoihin verrattuna. Tein tilaukseni toukokuun alussa vuonna 2010.Tilaukseni perusteella toiminta ei ole huijausta.
Miettikää millä POKALLA firma touhuaan harrastaa: kolmisenkymmentä rikosilmotusta niskassa, kuluttajavirasto julkaissut tiedotteen jossa verkkokaupasta varotetaan ja netin keskustelupalstat pursuaa vihaisten asiakkaiden vuodatuksia.
Se ei vaan mene jakeluun, että miten kauan tätä touhua saa laillisesti harjoittaa oikeusvaltiossa nimeltä Suomi?? Eikö poliisi tms viranomainen voi oikeasti lyödä nettiosoitetta jäihin?
Itse sain rahani tältä firmalta takaisin vasta kun olin rikosilmon tehnyt.
Kyseessähän on siis sama Dunkel-pariskunta, joka kasvatti (kasvattaa?) tappelukoiria - jos muistatte BBC:n salaa kuvatun dokkarin koiratappeluista parin vuoden takaa. Tyypit on tuomittu talousrikoksista ja eläinsuojelurikoksista. Mutta sepä ei estä toimintaa jatkumasta - varsinkaan kun on tuottoisa yritys pyörimässä. Eläimetkin voi rekata tarvittaessa toisen ihmisen nimiin, jos eläintenpitokieltoa rapsahtaa.
.. eikö ostajia ihmetä, ettei yritys ilmoita yhtään konkreettista nimeä fiman takaa?
Samat tyypit kasvattavat mm. toyfoxterriereitä, http://www.toyfoxkennels.com/
Aikoinaan kasvattivat myös kaikenlaisia muita eläimiä; pitbulleja, häkkilintuja jne. Tiedä miten sen bisneksen kanssa nykyään menee.
totisinta totta allaoleva! Kyllä suoraansanottuna vituttaa, kun nämä yksityiset ovat tälläkin hetkellä velkaa viisinumeroisen summan edestä euroja, prkl.... terv. kokemusta tarpeeksi molemmista asiakkaista!