Mies kaveriporukan kanssa viikoksi reissuun, onnistuisko teillä?
Kommentit (138)
meistä vanhemmista ei tällä hetkellä lahtisi viikoksi reissuun. Ei kumpikaan halua vapaaehtoisesti jättää toista pöyrittämään sirkusta yövalvomisine yms.
Reissataan sitten kun muksut on vähän isompia.
Tosin ei ole viikkoa eikä pidempää aikaa koskaa ollut poissa kotoa. Joskus on harrastuksiensa takia viikonloput poissa.
Itse olin sykysllä tyttökavereiden kanssa Egyptissä viikon ja keväällä lähdetään kaverin kanssa New Yorkiin viikoksi.
Mies tekee paljon töitä ja kun on vapaa-aikaa niin aikalailla nauttii olostaan vain kotona, harrastukssa kyllä käy.
Lapset ovat normaalisti hoidossa max 7 tunnin päiviä. Mieheni on vuorotyössä, joten useimmiten joko vie myöhemmin tai hakee aiemmin. Joskus harvoin lapset ovat hoidossa 8-9 tuntia, jos mies on työmatkalla tms. Ja lapset ovat tosi väsyneitä noiden ylipitkien päivien jälkeen. Joten en haluaisi heitä väsyttää neljällä 9-tuntisella työpäivällä peräkkäin. Jos minä haen ja vien, niin joudutaan lähtemään kotoa klo 8 aamulla ja ollaan takaisin kotona vasta n klo 17.30. Liian pitkä päivä noin pienille.
myöntyisin, jos näin aikoisi tehdä. Tosin sillä ehdolla, että auto jää mulle, koska muuten olen "vankina" täällä korvessa. Tosin myönnän, että hieman pelkäisin pahinta, mitä sielä reissussa tulee tapahtumaan ja varmasti hieman suuttuisin koko reissusta, koska mies ei muutenkaan ole paljoa kotona, kun on aina töissä ja harrastuksissaan.
Ei onnistuisi ja siihen on moniakin syitä:
- työt painavat päälle, ei ole lomaa
- palkka on liian pieni, ei ole rahaa
- lapsemme on pieni, sitä pitää hoitaa
- haluamme olla yhdessä
- haluamme reissata yhdessä
- perheenkeskeistä yhteistä vapaa-aika on aivan liian vähän
- tuskin lähtisivät kaveritkaan reissuun (heillä suunnilleen samat edellämainitut syyt)
- Ja mihin hemmettiin ne äijät muka yhdessä menisi viikoksi??!!
a. Rantalomalle vieraita pilluja kyttäämään? Ei onnistu, koska mieheni ei halua pettää minua (ainakaan omien sanojensa mukaan). JA SE OLISI VASTOIN MEIDÄN YHTEISIÄ "PELISÄÄNTÖJÄ".
b. Kalastus- tai metsästysreissulle??!! Ei, koska mieheni ei harrasta kalastusta tai metsästystä.
c. Homoilemaan metsämökille??!! Ei, koska mieheni ei ole homo.
d. Kiertelemään Pariisin kahviloita??!! Ei, mieheni ei pidä kahviloista.
e. Laskettelemaan??!! Tuskin, mieheni ei laskettele.
f. Kulttuurimatkalle Prahaan??!! Tuskin, mieheni ei ole kiinnostunut museoista.
g. Ryypäämään Tallinnaan??!! Ei, koska mieheni tuskin haluasi ryypätä viikkoa putkeen. JA MINÄ EN HYVÄKSYISI SITÄ.
h. Jalkapalloa katsomaan Englantiin??!! Ei, koska mieheni ei ole kiinnostunut jalkapallosta.
i. Katsomaan Formuloita??!! Tuskin sitäkään. Mieheni on kerran ollut Formula 1 -reissulla, joka kesti noin viikon. Ja toista kertaa ei kuulemma halua mennä, aivan liian raskas ja p-a-s-k-a reissu.
j. Löhöämään Kanarialle??!! Enpä usko. Mieheni on joskus ollut Kanarialla kavereidensa kanssa. Mutta ryyppäystähän se vain oli ollut... Ei kuulemma haluaisi enää lähteä. ENKÄ MINÄ PÄÄSTÄISI - EIKÄ MYÖSKÄÄN KUULEMMA NIIDEN KAVEREIDEN VAIMOTKAAN.
**** Niin, että jos mieheni haluaa mennä esimerkiksi muutamalle oluelle kavereidensa kanssa, niin menköön, kunhan on ilmoittanut siitä minulle viimeistään viikkoa ennen. ****
Ei onnistuisi ja siihen on moniakin syitä: - työt painavat päälle, ei ole lomaa - palkka on liian pieni, ei ole rahaa - lapsemme on pieni, sitä pitää hoitaa - haluamme olla yhdessä - haluamme reissata yhdessä - perheenkeskeistä yhteistä vapaa-aika on aivan liian vähän - tuskin lähtisivät kaveritkaan reissuun (heillä suunnilleen samat edellämainitut syyt) - Ja mihin hemmettiin ne äijät muka yhdessä menisi viikoksi??!! a. Rantalomalle vieraita pilluja kyttäämään? Ei onnistu, koska mieheni ei halua pettää minua (ainakaan omien sanojensa mukaan). JA SE OLISI VASTOIN MEIDÄN YHTEISIÄ "PELISÄÄNTÖJÄ". b. Kalastus- tai metsästysreissulle??!! Ei, koska mieheni ei harrasta kalastusta tai metsästystä. c. Homoilemaan metsämökille??!! Ei, koska mieheni ei ole homo. d. Kiertelemään Pariisin kahviloita??!! Ei, mieheni ei pidä kahviloista. e. Laskettelemaan??!! Tuskin, mieheni ei laskettele. f. Kulttuurimatkalle Prahaan??!! Tuskin, mieheni ei ole kiinnostunut museoista. g. Ryypäämään Tallinnaan??!! Ei, koska mieheni tuskin haluasi ryypätä viikkoa putkeen. JA MINÄ EN HYVÄKSYISI SITÄ. h. Jalkapalloa katsomaan Englantiin??!! Ei, koska mieheni ei ole kiinnostunut jalkapallosta. i. Katsomaan Formuloita??!! Tuskin sitäkään. Mieheni on kerran ollut Formula 1 -reissulla, joka kesti noin viikon. Ja toista kertaa ei kuulemma halua mennä, aivan liian raskas ja p-a-s-k-a reissu. j. Löhöämään Kanarialle??!! Enpä usko. Mieheni on joskus ollut Kanarialla kavereidensa kanssa. Mutta ryyppäystähän se vain oli ollut... Ei kuulemma haluaisi enää lähteä. ENKÄ MINÄ PÄÄSTÄISI - EIKÄ MYÖSKÄÄN KUULEMMA NIIDEN KAVEREIDEN VAIMOTKAAN. **** Niin, että jos mieheni haluaa mennä esimerkiksi muutamalle oluelle kavereidensa kanssa, niin menköön, kunhan on ilmoittanut siitä minulle viimeistään viikkoa ennen. ****
koska meillä ei ole kiinnostusta lähteä kaveriporukassa viikoksi reissuihin. Mun mies nauttii lomista siten, että saa olla kotona ja touhuta perheen kanssa ihan rauhassa.
Ei ole toiveissa tuollaiset reissut itsellänikään, en kuulu siis niihin täteihin, jotka ostivat sinne Levin-reissulleen viihdykkeeksi 16-vuotiaan seksiorjan.
Mun täytyy kyllä kertoa miehelleni, kuinka kiitollinen hän saa olla, kun minä en pahastu hänen 3 viikon kalareissuistaan. Minähän olen täysin uniikki ilmiö nähtävästi:-). .
Samat pelisäännöt koskee myös vaimoa.
Eikö vaimokin ole sitten "parka"??
ollaan ainoastaan prätkäreissuja harrastettu kahdestaan tai sit miehen parin kaverin kanssa. Kun olen ollut raskaana tai vauva pieni, on mies mennyt kavereiden kanssa. Reissut on kohteesta riippuen viikosta pariin kestäviä. En ymmärrä miksen voisi antaa mennä, päinvastoin, olen kannustanut. Kun taas itsestä on tuntunut hyvältä, ollaan jätetty lapset isovanhemmille ja menty taas yhdessä.
tarkentaa: siis emme juuri muuten reissaa, nämä ainoita matkoja, jos ei mökkeilyä perheen voimin lasketa.
teki paljonkin noita viikon reissuja. Onneksi en saanut mitään sukupuolitautia. Testeissä kävin, kun jätin sen.
Ei onnistuisi ja siihen on moniakin syitä:
- työt painavat päälle, ei ole lomaa
- palkka on liian pieni, ei ole rahaa
- lapsemme on pieni, sitä pitää hoitaa
- haluamme olla yhdessä
- haluamme reissata yhdessä
- perheenkeskeistä yhteistä vapaa-aika on aivan liian vähän
- tuskin lähtisivät kaveritkaan reissuun (heillä suunnilleen samat edellämainitut syyt)- Ja mihin hemmettiin ne äijät muka yhdessä menisi viikoksi??!!
a. Rantalomalle vieraita pilluja kyttäämään? Ei onnistu, koska mieheni ei halua pettää minua (ainakaan omien sanojensa mukaan). JA SE OLISI VASTOIN MEIDÄN YHTEISIÄ "PELISÄÄNTÖJÄ".b. Kalastus- tai metsästysreissulle??!! Ei, koska mieheni ei harrasta kalastusta tai metsästystä.
c. Homoilemaan metsämökille??!! Ei, koska mieheni ei ole homo.
d. Kiertelemään Pariisin kahviloita??!! Ei, mieheni ei pidä kahviloista.
e. Laskettelemaan??!! Tuskin, mieheni ei laskettele.
f. Kulttuurimatkalle Prahaan??!! Tuskin, mieheni ei ole kiinnostunut museoista.
g. Ryypäämään Tallinnaan??!! Ei, koska mieheni tuskin haluasi ryypätä viikkoa putkeen. JA MINÄ EN HYVÄKSYISI SITÄ.
h. Jalkapalloa katsomaan Englantiin??!! Ei, koska mieheni ei ole kiinnostunut jalkapallosta.
i. Katsomaan Formuloita??!! Tuskin sitäkään. Mieheni on kerran ollut Formula 1 -reissulla, joka kesti noin viikon. Ja toista kertaa ei kuulemma halua mennä, aivan liian raskas ja p-a-s-k-a reissu.
j. Löhöämään Kanarialle??!! Enpä usko. Mieheni on joskus ollut Kanarialla kavereidensa kanssa. Mutta ryyppäystähän se vain oli ollut... Ei kuulemma haluaisi enää lähteä. ENKÄ MINÄ PÄÄSTÄISI - EIKÄ MYÖSKÄÄN KUULEMMA NIIDEN KAVEREIDEN VAIMOTKAAN.
**** Niin, että jos mieheni haluaa mennä esimerkiksi muutamalle oluelle kavereidensa kanssa, niin menköön, kunhan on ilmoittanut siitä minulle viimeistään viikkoa ennen. ****
Mun mies on kyllä käynyt ns. aktiivilomilla; kiipeilemässä, laskettelemassa, surffaamassa, fillaroimassa jne. kavereineen silloin kun haluaa. Itse en noita juuri harrasta, joten tuntuisi kylä aika hirveältä kieltää toiselta harrastus, jota intohimoisesti haluaa harjoittaa. Kuulostaa TODELLA oudolta, että vaimo ei voi kuvitella miehensä tekevän kavereineen muuta kuin ryyppäävään tai hakevan seksiä. Onneksi mulla ei ole tuollaista miestä!
Ei siksi että minua haittaisi tai olisin mustasukkainen mutta en jaksa kolmen pienen lapsen kanssa yksin niin pitkään. Nyt mies on lähdössä neljäksi päiväksi lappiin, ihan ok.
Samat pelisäännöt koskee myös vaimoa.
Eikö vaimokin ole sitten "parka"??
Jos vaimo päättä yksipuolisesti, että KUMPIKAAN ei mene yhtään minnekään lomille ilman toista. Silloin mies on "parka". Jos päätös on todella yhteinen, niin mikäs siinä. Kukin tavallaan.
Musta on ihanaa kun mies käy välillä alpeilla kavereineen - saanpahan vähän omaakin aikaa. Lapsethan voi viedä tarvittaessa mummolaankin, jos ei kaikkia iltoja yksin jaksa (minä kyllä olen ollut mielelläni yksin lasten kanssa).
Itse asiassa on parhaillaan viikon reissussa kavereidensa kanssa. Futismatka. Ei minulla ollut mitään syytä yrittää estellä.
yksin ja viipyy viikosta pariin. Kavereitahan se siellä tapaa (perheen lisäksi). Ei ole ongelma mulle.
Minun mieheni lähtee viikoksi tai kahdeksi minne lystää, eikä minulla ole mitään tarvetta estellä. Lapset ovat niin isoja, että pärjään kyllä viikon-pari aivan mainiosti heidän kanssaan. talo on moderni ja helppohoitoinen, ja ainahan voi soittaa ammatti-ihmiselle jos miehen poissaollessa jotain tapahtuisi (lämmitys reistaisi tai mitä nyt ikinä).
Itsekin lähtisin välillä mielelläni, mutta kaikki ystävättäreni ovat niin toivottoman kiinni perheissään, että kaveria edes yhden illan konserttireissuun tms. on lähes mahdoton saada. Yhden lapsi on jo aika iso, mutta mies taas niin mustasukkainen ettei päästä. Enkä oikein tykkää lähteä yksinkään - ei sellainen ole minusta hauskaa.
Kannustan parhaillaan miestäni suunnittelemaan vaellusreissua vuoristoon kahden kaverinsa kanssa, koska kaikki kolme täyttävät pyöreitä lähiaikoina. Toivottavasti se onnistuu - jokainen tarttee ihan omiakin juttuja, vaikka perheen kanssakin olisi kivaa.
Parasta, jos saa molemmat: välillä tehdään juttuja omien ystävien kanssa ja välillä perheen kanssa.
Kammottavaa se mustasukkaisuus, joka estää omat menot. Minusta sellainen suhde olisi kuin vankila! Eikä niin avuton saa olla, ettei yksin pärjäisi edes viikkoa. Kuka sellaisen tossukan kanssa haluaa edes olla?
enkä puhu mistään ryyppyreissuta. Suhteen alussa ei häirinnyt yhtään ja mielellään oltiin yhdessä paljon. Nyt suhdetta on takana 10v ja on alkanut häiritsemään tämä kahlitsevuus. Rutiinit ovat menneet tälläiseksi ja tuntuu, että niitä on mahdoton muuttaa ilman kauheaa tappelua. Vaimoni peruste on, että "ei ole rahaa, aikaa" ja pahimpana perusteluna on, että "ei hänenkään vanhemmmat tee mitään erikseen". Ei ole lapsia ja rahaa ja aikaa olisi ihan hyvin vaatimattomaan reissuun tms. vaikka molemmille.
Tuntuu, että joustin liikaa ensimmäisinä vuosina ja myöhemmin rutiineja on mahdoton muuttaa.
Neuvoja?
M35