Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vajaa 3-vuotiaamme herätetään 0,5 h ennen lähtöä aamuisin. Miehen herätystapa:

Vierailija
12.01.2009 |

-kirkkaat valot päälle

-kovaan ääneen ilmoitus: "no niin, nyt ylös, nyt täytyy lähteä"

seuraus: lapsi herää itkien ja aamu on pilalla

Näin siis tapahtuu mikäli en ennätä väliin ja ole koko ajan vahtimassa ettei lasta herätetä tällä tavoin .

Herään itse vain n. 10 min ennen lasta, jossa ajassa laitan itseni valmiiksi, jotta voin sitten keskittyä lapseen.

Mielipiteitä?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
13.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärtymystä, toisille saa. Senpä takia se voi jopa olla ok joidenkin lasten kohdalla. Mutta selkeästi ap:n lapsen kohdalla se on julmaa. Toisen lapsen kohdalla se voi olla lempeää. Älkää olko niin puusilmiä!

Kyllä jokainen ajatteleva ihminen tajuaa, että on mukavampi tehdä ihan mitä vaan epämieluisaa, jos kokee tulevansa kuulluksi. Toisin sanoen saa empatiaa. Me aikuisetkin toimimme niin, se on inhimillistä. Siten on ihan turhaa koulia sitä pientä lasta sietämään kylmää kohtelua. Sitä ehtii harjoitella myöhemminkin.

Esimerkiksi jos sinut on päätetty siirtää työpaikallasi toiseen toimipisteeseen. Kumpi pomon repliikki synnyttäisi vähemmän vastarintaa eikä söisi työmotivaatiota:

"Sinut siirretään, piste. Tästä asiasta ei neuvotella eikä keskustella!"

"Ymmärrän, että tämä tulee yllättäen eikä muutos ole mieluinen. Päätös on tehty näillä ja näillä perusteilla ja muutos on valitettavasti välttämätön. Minä olen kuitenkin sinun tukenasi ja voit tulla milloin tahansa keskustelemaan tuntemuksistasi kanssani."

Pst. Suosittelen julmureille tutustumista NVC-tekniikkaan. En siksi, että se pitäisi ottaa kokonaan käyttöön, mutta sieltä saa hyviä vinkkejä ja perusteluja empaattiseen kommunikaatioon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla