Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vajaa 3-vuotiaamme herätetään 0,5 h ennen lähtöä aamuisin. Miehen herätystapa:

Vierailija
12.01.2009 |

-kirkkaat valot päälle

-kovaan ääneen ilmoitus: "no niin, nyt ylös, nyt täytyy lähteä"

seuraus: lapsi herää itkien ja aamu on pilalla

Näin siis tapahtuu mikäli en ennätä väliin ja ole koko ajan vahtimassa ettei lasta herätetä tällä tavoin .

Herään itse vain n. 10 min ennen lasta, jossa ajassa laitan itseni valmiiksi, jotta voin sitten keskittyä lapseen.

Mielipiteitä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie alakerran sohvalle hetkeksi heräämään (torkkupeitto päälle).

Pitää valot himmennettyinä koko ajan. Poika (4v) heräilee rauhassa, isä valmistaa sillä välin kaakaon ja purtavaa lapselle. Sitten iskä hakee lapsen syliinsä ja pitää siinä hetken, kunnes lapsi rauhassa ihan hereillä, pukee lapselle vaatteet, poika syö, hampaitten pesu ja liikkeelle.

Aikaa tähän ei kulu paljoakaan, koska kaikki tehdään niin lempeästi, ettei lapsi laita vastaan, eikä hermostu. Ovesta lähtevät nauraen liikkeelle ja hoitopäivä alkaa iloisesti. Näin meillä;)

Vierailija
22/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

herättelen lapsi lempeästi.

käytän muutaman kerran 15 seknutia noin 10 minuutin välein kertomalla että on aamu ja äidin laittama aamupala on valmis.

En tietenkään läväytä valoja päälle kattolamppuun, vaan lisään valaistusta "epäsuorasti".

Yleensä lapset kämpivät tämän jälkeen pöydän ääreen, mutta aika usien uneliaampaa, pitää viel äkäydä erikseen herättelemässä.

Löyhytän peittoa ylös alas ja lähes aina on aikaa köllötellä muutama minuutti.

Aamupalan jälkeen oln usein lasten kanssa muutaman minuutin parisängyssä ja hetki höpötetään halien.

Lapset ovat 7 ja 8 v. Varsinkin nuorempi, se aamu-unisempi on kuin perseeseen ammuttu karhu, jos sen menee herättämään liian rajusti.

Tämä aamu-unisempi on meistä se, joka on aina illalla ensimmäisenä nukkumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennekuin miehesi herää, ja siis laittelet itsesi valmiiksi, ja sitten menet sen miehesi herättämään tolla armeijameiningillä,

valot päälle ja huudat että ylös siitä.

sitten menet itse herättämään sen lapsenne hieman lempeämmin, halaillen, silitellen ja hyvät huomenet kuiskaten. ja himmeä valo ensin päälle.

jos ei miehesi tuosta tajua muuttaa tyyliä, otan osaa.

saat sitten syyttää vain itseäsi että olet älyvajaan miehen itsellesi ottanut.

ehkä tuo on vaan joku miehen kotoa opittu tapa ja tällä hetkellä hänen pääsään ainut toimintamalli lapsen herättämiselle?

Vierailija
24/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtii niin ihanasti:)

Vierailija
25/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtii niin ihanasti:)

Vierailija
26/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä uskon, että olet puhunut asiasta miehesi kanssa, ja jos sattuu olemaan yhtä jääräpää kuin meikäläisen mies, niin ei toi puhuminen auta, ennen kuin mies itse alkaa ajattelemaan asiaa tarkemmin. Meillä tosin ei tuossa herätysasiassa ole tuota ongelmaa.

Meillä pitää tyttöä (5v.) alkaa herättelemään jo tuntia ennen lähtöä (ja silti usein tulee kiire), on siis tosi hidas aamutoimissaan (kuten äitinsäkin), itse herään 2 tuntia ennen lähtöä (pitää saada herätä rauhassa). Meillä kyllä nousee hyväntuulisena, mutta kiukuta alkaa yleensä pukemisvaiheessa. Nuorempi herää toistaiseksi itsekseen jo hyvissä ajoin.

Meillä ei ainakaan voida laittaa tyttöä aikaisemmin nukkumaan, menee jo nytkin klo 20 ja herätys on 3 kertaa viikossa klo 7.30, muina aamuina saakin nukkua niin pitkää kuin nukkuu (yleensä klo 8-8.30).

Ap, miten ihmeessä saat itsesi kuntoon 10 minuutissa, minulla kun menee tunti ja en edes juurikaan meikkaa yms.

Ja muille, voi se mies silti olla ihan hyvä puoliso ja isä lapsilleen, vaikka jossain asiassa ei niin toivotusti. Olisi kyllä kiva kun täällä voisi keskustella ihan asiallisestikin.

Vierailija
27/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saamaton tossukka. Mitäs tänne tuut rutiseen. Sano miehelles ja josset uskalla niin anna miehelles monoo.

So simple eikä tartte tyhmiä täällä kysellä.

Vierailija
28/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat jotka rakastavat lastansa haluavat myös herättää hänet rakkaudella eikä tahalteen kiusata lasta, herääminen on kuitenkin herkkä hetki, vaikka kuinka olisi kiire yms.

Jos puhe ei auta miehellesi, niin herää itse aiemmin ja herätä lapsi, niin saa rakkaudellisen herätyksen. Jos mies kohtelee lastasi muutenkin tuolla tavalla (eli välinpitämättömästi tai jopa julmasti), niin voi olla parempi erota...Pahoittelen suoraan sanomista, mutta minusta tuo nyt on julmaa toimintaa ellei siihen sisälly mitään hellittelyä yms.

Vierailija
29/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies laittaa aamulla valot päälle - > eron aihe ihan selvästi.

Vierailija
30/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja josko se ymmärtäisi asian. Joillekin tyypeille asiat on väännettävä rautalangasta ja teidän tapauksessa ratakiskoista.

Vierailija
31/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään puoli tuntia aikaisemmin, ja varttia ennen lapsen heräämisaikaa avaan sen huoneen oven, ja käytävän valot päälle. Useimmiten herää itsekseen ääniin, ja herää hyvällä tuulella. Jos pitää ravistella hereille niin itku tulee. Miehesi on pöllö, mikset herätä sen kylmällä saavillisella vettä, tai läpsimällä naamalle.

Vierailija
32/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noin pieni lapsi pitää herättää säännöllisesti, niin silloin lapsi kyllä nukkuu liian vähän. Pitäisikö teidän miettiä unirytmiä hiukan uusiksi.

Vierailija
33/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä on niin, että ihmiset heräävät itsestään kunhan ovat nukkuneet tarpeeksi. Jos herääminen on kovin vaikeaa niin on herännyt kesken uniensa jolloin ei ole vielä ollut valmis.

Vierailija
34/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja. niinhän se oli, että kaikkien lasten pitää nukkua ja herätä kuten teillä?

Vai miten se oli...

Jos noin pieni lapsi pitää herättää säännöllisesti, niin silloin lapsi kyllä nukkuu liian vähän. Pitäisikö teidän miettiä unirytmiä hiukan uusiksi.

Vierailija
35/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin juuri tuota 30min enne lähtöä herätellä mutta lapsen kanssa ei toiminu.

Eli lapsen herätän samaan aikaa kun itse herään, kannan teeveen eteen, joskus nukkuu vielä sohvalla joskus ei.

Heräily aikana laitan itseni kuntoon, siitä sitten aamupalalle, pukeminen ja lähtö.

Herätä se miehes joskus samanlailla, valot päälle ja vaikka jotain urkumusiikki sterehoihin ja kysyt onko kivaa.. Tosin jos tykkää urkumusiikista niin herätys voi olla kiva.. :)

Vierailija
36/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on julmaa herättää lapsi pistämällä valot päälle? Ei nyt tajua ei. Näin meillä herätetään vanhemmatkin tarvittaessa. Ainiin, mehän eletäänkin todellisuudessa eikä jossain hattarapilvessä.

Vierailija
37/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäisi väliin. Ovesta tullaan karjuen lapsi sekä vanhempi. Olisi kiva kun voisi herättää omat lapset hellästi. Koitappa kuvitella kun itse heräisin maailmanlopun meteliin.

Vierailija
38/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan inhimillistä, empaattista ja hyvää vanhemmuutta osoittavaa koittaa jotain muutakin keinoa...

todellisuus on usein tarua ihmeellisempää ;)

on julmaa herättää lapsi pistämällä valot päälle? Ei nyt tajua ei. Näin meillä herätetään vanhemmatkin tarvittaessa. Ainiin, mehän eletäänkin todellisuudessa eikä jossain hattarapilvessä.

Vierailija
39/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että 3-v, pitää saada aiemmin nukkumaan, niin saattaa joskus herätä itsekin.

Vierailija
40/41 |
12.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin heille ei karjuta mitään, vaan heräävät siihen valoon ja hipsivät sohvalle pukemaan. aamuisin varataan aikaa yleensä 1-2 tuntia.

puolituntia sais mutkin kiukkuiseksi, miettikää nyt joka aamu alkais ajatuksella, et taas on huono kiireinen aamu..ole siinä sitten päivänsäde