Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tökerö anoppi.

Vierailija
25.01.2010 |

Oltiin eilen kylässä anoppilassa ja kun alkoi olemaan kotiin lähdön hetki sanoi anoppi että "Justiina" aikoi jäädä meille yöksi, ei tarvi sitten huomenna mennä tarhaankaan. Kun lapsi kuitenkin alkoi pukemaan ulkovaatteita päälle niin anoppi siihen että eihän sun ollut puhe lähteä vaan jäädä tänne. Kertoi vielä oikein malliesimerkin tuttavaperheen lapsesta joka on monta viikkoa aina kerrallaan mummulassa mökillä. So!

Luuleeko anoppi todella että tuollaisella käytöksellä saa lapsen sinne yöksi. Ei todellakaan. Varsinkaan jos ei osaa alkeita edes käytöksessä.

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut yökyläkutsu, vaan se, että se tuli yllättäen. Tökeröä tai törkeää se ei mielestäni ole, vähän ajattelematonta vaan.

Vierailija
42/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kuitenkin alkeelliset käytöstavat.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin käsittää kaiken mitä sanon, ihan nurinkurisesti ja näkee jopa mun ilmeissäni omituisia piilomerkityksiä.

Sen kanssa ei voi puhua eikä sopia mistään kuin kahden täyspäisen aikuisen ihmisen kesken vaan aina jälkikäteen saan kuulla, että olin taas sitä ja tätä ja häntä ei arvosteta ja ties mitä soopaa.

Kyseessä ei siis onneksi ole mieheni oma äiti! Ihmettelen välillä miten appi onnistuikin noin vaikealuonteisen uuden vaimon itselleen löytämäänkin.

Vierailija
44/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kuitenkin alkeelliset käytöstavat.

t. ap

anopille?

Vierailija
45/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pieni juttu elämän arkisen pyörittämisen keskellä. AP:llä taitaa olla liian vähän tekemistä kun jaksaa moista täällä pyöritellä ja ihmetellä.

Vierailija
46/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yökyläily on yksi semmonen!

Kyllä lapsen kuullen voi sopia asioista.

Meillä lapsi olisi eilen halunnut mummolle yöksi, se vaan kielletään.

Ei lapsi siitä hajoa!

On ollut kertoja kun mummo ehdottaa että lapsi jää yöksi ja me vanhemmat vastataan siihen HETI ei jos ei sovi kuvioon. Miksi ap ei itse kieltänyt kun asia nostettiin esille ekan kerran?

Tai jos mummo ehdottaa yökylää niin voi jäädä, vaikkei hammasharjaa ole mukana: niitä saa kaupasta! ;)

Ap ei itse pidä anopistaan ja asenne näkyy! Ihanko kertoi miten joku toinen lapsi tuttavaperheessä on mummolla yötä? Niin: mitä sitten?

Mutta kyllä pitää sanoa että sopii tai ensikerralla katsotaan, eikä loukkaantua. Minusta anopinkin paikka voisi olla loukkaantua tuollasen miniän käytöksestä.

Vierailija
47/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kuitenkin alkeelliset käytöstavat. t. ap

Vierailija
48/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä yökyläily on yksi semmonen!

Kyllä lapsen kuullen voi sopia asioista.

Meillä lapsi olisi eilen halunnut mummolle yöksi, se vaan kielletään.

Ei lapsi siitä hajoa!

On ollut kertoja kun mummo ehdottaa että lapsi jää yöksi ja me vanhemmat vastataan siihen HETI ei jos ei sovi kuvioon. Miksi ap ei itse kieltänyt kun asia nostettiin esille ekan kerran?

Tai jos mummo ehdottaa yökylää niin voi jäädä, vaikkei hammasharjaa ole mukana: niitä saa kaupasta! ;)

Ap ei itse pidä anopistaan ja asenne näkyy! Ihanko kertoi miten joku toinen lapsi tuttavaperheessä on mummolla yötä? Niin: mitä sitten?

Mutta kyllä pitää sanoa että sopii tai ensikerralla katsotaan, eikä loukkaantua. Minusta anopinkin paikka voisi olla loukkaantua tuollasen miniän käytöksestä.

Vierailija
49/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se anoppi tuolla voittaa? Eivät käy enää kylässä.

Meillä minun äitini käveli jatkuvasti ylitseni. Nyt ei sitten enää käydä.

Mitähän hyötyä moisesta tökeröstä käytöksestä siis on? Riemu valtataistelun voitosta?

Vierailija
50/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä se anoppi tuolla voittaa? Eivät käy enää kylässä.

Meillä minun äitini käveli jatkuvasti ylitseni. Nyt ei sitten enää käydä.

Mitähän hyötyä moisesta tökeröstä käytöksestä siis on? Riemu valtataistelun voitosta?

kieltävän jotain kivaa. Varmaan joutuu loppuelämän käymään terapiassa sen vuoksi. Huhhuu, ei kai olekaan tarkoitus että aina saa kaiken mitä pyytää?

Vierailija
51/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vain keskustelun anopin käytöksestä :)

t. ap

Sinun asenteessasi sen sijaan on paljon korjattavaa. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
52/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mummo pyrkii kasvattamaan lasta - eikä kyykyttämään lapsen äitiä - hän tekee sen opetustyön niin, että itse on pettymyksen tuottaja. Ei mustamaalaa äitiä lapsen silmissä.

Mutta tokihan siitä hirveään ilon sitten saa, kun noin toimii! Eipä tarvitse sitten nähdä niitä lastenlapsia. Mutta tärkeintä on toki voittaa taisto.

Mitähän te sanoisitte, jos tämä valtakuvio käytäisiin ex-puolisoiden kesken?

Vierailija
53/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa että menee sinne yökylään ja kaverin vanhemmat ehtivät jo suostua, mutta teille ei käykään. Ketäs sitten tulet tänne haukkumaan? Koita nyt vähän ryhdistäytyä, vaikutat ihan pikkulapselta. "Se sano niin ja mä en ala kun tää asia ei mee niinku mä haluan"

Vierailija
54/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos mummo pyrkii kasvattamaan lasta - eikä kyykyttämään lapsen äitiä - hän tekee sen opetustyön niin, että itse on pettymyksen tuottaja. Ei mustamaalaa äitiä lapsen silmissä.

Mutta tokihan siitä hirveään ilon sitten saa, kun noin toimii! Eipä tarvitse sitten nähdä niitä lastenlapsia. Mutta tärkeintä on toki voittaa taisto.

Mitähän te sanoisitte, jos tämä valtakuvio käytäisiin ex-puolisoiden kesken?

Niin paljon jauhat tuosta kyykyttämisestä, että jokin häikkä taitaa olla?

Vierailija
55/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös kun ei ole sopivaa, enkä moista kaverisuhdetta suosisi sitten muutenkaan.

Yövierailut sovitaan aina vanhempien kesken.

Vierailija
56/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvää kyykyttämistä tuo on. Miten tyhmiä ja lapsia te oikein olette?

Vierailija
57/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen käytös kun ei ole sopivaa, enkä moista kaverisuhdetta suosisi sitten muutenkaan.

lapset juuri tuollaisia juttuja keskenään keksivät, vai etkö koskaan lapsena kaverisi kanssa keksinyt, että pääsisikö toinen toisen luo yökylään?

Vierailija
58/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytiin kysymässä vanhemmilta käykö se. Mitä sopimatonta tuossa on?

Vierailija
59/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että estän lapsia puhumasta keskenään??

Sanoin vain, että jos kaverin vanhemmat minulta kysymättä antavat luvan yökyläilyyn, en suosi jatkossa moista kaverisuhdetta. Ei ole kasvatuasiat ihan hallussa tuossa kodissa.

Vierailija
60/157 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toisen lapsen vanhemmat suostuvat yökyläilyyn kysymättä toisen lapsen vanhemmilta.

Vanhemmat sopivat tuon keskenään, eivät lapset tai lapset ja toisen lapsen vanhemmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi