Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun helmet vk 4

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tuhannesti Mammalille tytöstä! Toivottavasti saat pikkuisen pian kotiin! Voimia.

Mulla päänsärky lähti muutama tunti sitten, mutta ruoka ei maistu yhtään ja vatsaa kiertää + vessassa juoksen. Supistelee myös, kivuttomasti. Verenpaineetkin koholla 135/86. Saas nähdä onko lähtö edessä tänä yönä vai meneekö vielä ohi. Huomenna ois rv39 täynnä.

Öitä!

crisantemo

Vierailija
22/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin supistelee:) Ollaankohan crisantemo yhtä aikaa synnärillä:)

meillä kissa nukkuu saunassa ja on ihan hiljaa yöt:) saa halia ja syliä ja leikkiä päivisin ja iltaisin, joten meillä ei tätä makkariongelmaa onneksi ole...saunassa on raapimapuu, nukkupaikka jne. on oikein tyytyväinen mirri...

;Mutta on se todella ongelma, jos kissa nukkuu samassa huoneessa vauvan kanssa...kissalle pitäisi kyllä löytää pian joku oma paikka tai pesä, jossa viettää yöt..ettei vaan käy huonosti. Vauvan lämpö ja peti kun houkuttelee niitä satavarmasti nukkumaan liki ja pikkunen vauva voi helposti jäädä kissan alle ja tukehtua,vaikkei siis kissa pahaa tarkottaisikaan. Kokeilkaa vaikka kissastoppia makkarin oveen+sängyn laitoihin, josko auttas...

ihmetys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä kissalle kanssa saunassa pehmeä nukkumapaikka, sitten meillä on kissanpuu jossa kissa tykkää nukkua ja sitten se vielä tykkää nukkua digiboksin päällä jonka jätän sille päälle et pysyy lämpimänä ;) pitää kokeilla jotain kissa stoppia...

Aion jaksaa tätä kokeilua vielä vähän aikaa, katsotaan tottuuko vai ei.

Vierailija
24/113 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaverini synnytti vuosi sitten pojan ja heillä oli ennestään kaksi kissaa, joista toinen aina pomppi vaunuihin ja sänkyyn niin ostivat sen jonkun "ritilän" pinnasängyn päälle ettei sinne päässyt enää menemään.. toisen kissan joutuivat kyllä pian lopettamaan.. alkoi osoittamaan mieltänsä pissimällä pojan vaatteet ja kaikki :/ ei kiva.. nyt kun poika on jo isompi niin sille tullut se että pitää läpsiä kissaa ja vetää hännästä mikä on ihan kauheaa. onneksi siihen väliin on mennyt aina joku hyvissä ajoin ettei mitään vielä ole sattunut jospa ei sattuisikaan.

Vierailija
25/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea tyttösestä! Toivottavasti saat änet pian omaan kotiin, voimia sinne!

Täällä ei uutta. Eilen taas juili yö myöhään ja otin särkylääkkeen nukumaan mennessä. Olo ihan ok nyt.

T:Lauris rv 39+0

Vierailija
26/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun kissa hyppäsi siihen päälle, vauva heräsi:/ ja oli se ritilä muutenkin tosi hankala, kun joskus tunninkin välein sai yöllä nostaa vauvaa tissille ja aina sitten siirrellä sitä hemmetin isoa ja painavaa vehjettä ees taas...

Meilläkin eka kissa tuli mustikseksi, ei koskaan vauvan kimppuun käynyt, mutta just pissaili kaukaloon, sitteriin ja kaikkiin vauvan paikkoihin. Ei sen takia kyllä lopettamista edes harkittu, saatiin kisulle uusi koti sukulaisperheeltä. Eihän se kissan vika ole, käyttäytyy aika luonnollisesti moisessa tilanteessa. On aika julmaa, jos mustasukkaisuuden takia lopettaa eläimen. Eri asia on sitten, jos tekee vauvalle jotakin pahaa tai käyttäytyy aggressiivisesti.

Meidän uusin kissa on vasta 1,5v eikä siis ole vauvaa tainnut juurikaan nähdä ikinä. Jännittää toki, miten suhtautuu. Pitää muistaa tuoda ajoissa vauvalta tuoksuva vaate tai rätti kissan nukkumapaikalle, jotta saa vähän tottua uuteen hajuun. Kissamme on todella utelias tyyppi ja aina siellä keskipisteessä, missä tapahtuu eniten. Ihan varmasti siis kiinnostuu vauvasta, mutta meidän tehtävä on sitten vartioida, ettei tapahdu mitään.

On myös omistajalta väärin, jos antaa lastensa repiä kissaa hännsätä tai muuten riepotella; siinä sitä kissastoppia tulis kyllä laittaa ennemmin lasten päälle kuin kissan päälle. Sama juttu koirien kanssa. Eihän ne mitään leikkikaluja ole.

Täällä supparit laantuivat illalla, yöllä tosi tyttö alkoi oksentamaan, joten nyt meitä on kolme sairaana tässä talossa:/Kuhan ei vauva tänään synny (ja enpä oikein uskokaan:))

ihmetys rv 35+6

Vierailija
27/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi valtavan suuret onnittelut Mammalille pikkuprinsessan johdosta!! :D

Ja ihania sänkyjä teillä, alkaapa tuo oma näyttää sangen tavalliselta.. ;) Vielä en ole kyllä petannutkaan valmiiksi, äitiyspakkauksen laatikko lähinnä täyttää koko sängyn.. Mutta en viitsi kauhean aikaisin alkaa pedatakkaan, on pian koiran karvaa täynnä koko sänky..

Mulla taas on tuntemukset lähestyvästä synnytyksestä kadonneet, ei supistele tms.. Välillä jotain harkkareita vain. Alkaakin tuntua, että jos poitsu päättääkin tulla maailmaan vasta ensi vuonna tähän aikaan.. :D Ensi viikolla on se kontrolliaikakin ja mietityttää se, että kuinkahan iso poika meille onkaan tulossa.. Alustavasti olen ajatellut, että jos jo nelikiloiselta näyttää, niin vaatisin käynnistystä, haluaisin nimittäin kuitenkin synnyttää alakautta.. Onkos teillä kokemuksia käynnistetyistä synnytyksistä?? Ovatko kivuliaampia kuin itsetään käynnistyneet, tms?? Mammalilla ainakin sujui hyvin. :)

Meiltä ei kissoja löydy enkä usko, että koiruuksien kanssa tulee ongelmia, ovat kuitenkin tottuneet lapsiin ja rakastavat niitä yli kaiken.. Tosin, tässä kuukauden sisässä oon saanut vastata aika usealle ei-koiraihmiselle sangen mielenkiintoisiin kysymyksiin, kuten: "Mitä meinaatte tehdä koirille, kun se vauva syntyy?? Ovatko ne mustasukkaisia vauvalle?? Entäs jos lapsi onkin allerginen?? Eivätkö ne molemmat ole uroksia, tappelevatko ne usein keskenään?? " Joo, koirat viedään heti saunan taakse ammuttaviksi ja kyllä, kotimme on päällystetty verenroiskeilla....... Kyllähän sen ymmärtää, että asiat mietityttävät, mutta eipäs mun mieleeni ole tullut kommentoida esim. vanhempien moottoripyöräharrastusta tms muita elämäntapoja, ja mun koiruudet kuitenkin ovat koulutettuja ja hallinnassa, kun itse harrastan ja kisaan niiden kanssa..

No, eiköhän tähän viestiin tullut jo tarpeeksi paatosta.. ;) Mutta yrittäkäähän jaksaa ja tsemppiä kaikille synnytyksiin!! Eiköhän sitä pikku hiljaa ala näemmä tämäkin porukka jakaantua.. Itse olisin kyllä vaikka heti valmis lähtemään, tuntuu että tuo mahanahka repiää pian kahtia... Komeat raskausarvet sain myös viime viikolla navan ympärille, eipä se nahka mielettömiin jousta, kun maha kasvaa vain suoraan etiäppäin..

Maria-84 39+1

+ mukava talvikeli, ei muuta kuin lenkille!! (tahi siis vyörymään hitaasti pitkin metsäpolkuja.... ;D )

Vierailija
28/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omaa nappa: Eilen siis oli se synnytystapa arvio synnytys sairaalassa ja sielt sain taas erin koko arvion kun oman kunnan synnytys arviossa. Viime perjantaina arvio oli 3300g ja nyt maanantaina arvio oli 3640g ja sitten kuvasivat mangnetti kuvauksessa lantion jotta varmistettaisiin mahtuuko tulemaan jotta minun ei tarvii synnytystä pelätä. Nyt tuli soitto ja suotuisassa tarjonassa mahtuu tulemaan vaikka paikat ei mitkään tilvimmat oo. Helpotus oli suuri!!! Kahden viikon päästä noin tulee uusi aika jossa katsotaan vauvan koko ja jos on kovin kasvanut niin synnytys käynnistetään!

Mikä kauheinta on tässä se että marraskuussa sokerirasituksessa oli tunnin arvo hieman koholla ja se saatiin kuriin ruoalla sitten nousi paasto arvo ja sen sain kuriin ruoka aikoja muuttamalla. Ja hyvin on mennyt mutta lääkäri sanoi että raskusdiapetes on aina jos arvot poikkeavat normaalista. Tätä ei minulle ole neuvolassa kerrottu!! Vaikka arvot onkin ollut ihan hyviä olisin lopettanut ne vähäisetkin herkut ja vähentäny kaiken rasvan olemattomiin. Nyt on kiva kun arvoista huolimatta vauva on niitä elimistöönsä saanut niistä penistäkin määristä ja on sen vuoksi kookkaampi. Ärsyttää ihan toden teolla! =( Kumpa olisin tiennyt... olisi ollut kiva tietää asiasta aiemmin kuin 2 vk ennen käynnistystä! Mistä raskaudiapeteksestä voi tietää ja ymmärtää jos sitä ei ole koskaaan ollut aiemmin tai siis mitään sokereihin liittyvää ongelmaa! Anteeksi valitus virsi!

Näistä lemmikeistä sen verran että meillä on kolme koiraa taloudessa ja eka lapsi k un syntyi vanhin berni halusi lapsen omia itselleen eikä päästänyt ketään muita koiria makuuhuoneeseen. Sitten suljimme kaikki pois ja hiljalleen portti avautui ja hän ymmärsi pointin.Toki kokeilimme muitakin ns. ongelma koirakouluttajan neuvoja ja koin sen aikoinaan tosi hyväksi vaikkei meidänkään koirat olleet ns. ongelma tapauksia!

Ihmiset luulevat että kun lapsi syntyy on eläinten kadottava tuhkatuuleen näin ajattelee esim meidän appiukko =/ siinäpähän ajatelkoon eipähän hää meillä asu ja käykin ani harvoin joten eläköön asia kanssa. Kissoja en niin hyvin tunne ko koiria mutta toivon että kaikki asian kanssa painiat löytää jonkin ratkaisun ja löytäisi emsim niille uuden nukkuman paikan joka ois heistä parempi kuin sänky tai varsinkkaan pinnasänky. Jos heidät sulkisi pois makkuhuoneesta... äh en minä tiedä! Pää on ihan tyhjä.

Taidan lähteä jatkamaan tuota vaate urakkaa... nyt uskaltaudun tytön vaatteita laittamaan jo alimmaiseen laatikkoon.... sieltä nostelen sit ylemmäs kuhan syntyy ja sia varmistuu!

Ihanaa pakkaspäivää kaikille

Nemotus rv 37+1

ps. minäkään en voi laittaa sängystä kuvaa kun en kehtaa laittaa sänkyä valmiiksi karvottumaan kun kolme karvakerää kiertää huoneesta toiseen =)

Vierailija
29/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin supistukset hiipui illalla ja nukuin yön, pitkästä aikaa, tosi sikeästi. Illalla kun istuin sohvalla pari tuntia niin vaavi piti kunnon bileet =) Hyvä niin kun on ollut tosi hiljaista mahassa viime päivät, pientä liikettä vaan havaitsen aina välillä.

Meillä on myös ollut kissa ja koira esikoisen (nyt melkein 6v) aikaan. Molemmat kuoli pari vuotta sitten vanhuuttaan sairauksiin. Kissaa vähän mietin odotusaikana, että miten suhtautuu vauvaan, kun oli aika kuningatar luonteeltaan. Ja vielä isännän kissa eli minä olin sille suunnilleen pelkkää ilmaa... Mutta yllätti ihan totaalisesti. Kävi uteliaana nuuhkimassa käärön ja ilmeisesti hyväksyi tulokkaan, koska poistui omaan "pesäänsä" saunan lauteille. Sinne vetäytyi aina kun halusi olla rauhassa tai vauva alkoi huutaa. En päästänyt pinnasänkyyn enkä rattaisiin. Jos hyppäsi sinne niin sähisin vihaisesti ja ajoin pois. Pari kertaa löysin kissankarvoja pinnasängyn lakanoista kun oli ollut siellä meidän poissaolon aikana, mutta ei kyllä ikinä hypännyt sinne kun vauva oli sängyssään. Jotenkin vältteli vauvaa. Myöhemmin sitä ei sänky enää sitten kiinnostanutkaan. Meidän sängyssä välillä oli, mutta ei nukkunut siellä öitään. Myöhemmin kun esikoinen oppi ryömimään ja konttaamaan niin kissa ja poika loivat ihan omanlaisensa yhteyden. Puskivat toisiaan hellästi kun tulivat vastakkain ja kissa osasi välttää pojan tarrautumiset aika hyvin. Tosi valppaana olin koko ajan kun pidin kissaa aika arvaamattomana. Ja kissahan puolustautuu aika hanakasti, joten tarkkana saa tosiaan olla. Meidän koira (cairnterrieri) oli aikasta kiltti luonne ja suhtautui poikaan mielenkiinnolla ja suojelevasti. Tuli kissankin kanssa toimeen vaikka kissa välillä kiusasi koiraa ihan tahallaankin. Koiran ruoka-aikaan sai kuitenkin pitää pojan kaukana koirankupilta, sen verran oli koira tarkka ruokansa perään. Ja eläin on aina eläin vaistoineen, joten yksin en näitä vauvan/taaperon kanssa jättänyt. Mulle ei koskaan kukaan puhunut mistään koiran lopettamisesta, olisin varmaan sanonut aika pahasti takaisin. Ei (varsinkaan koulutettu) lemmikkieläin ja lapsi sulje toisiaan pois. Päinvastoin, nyt kun meillä ei enää ole eläimiä niin tuntuu että sellainen pitäisi hankkia. Tyttökin muistaa vielä koiran vaikka oli vajaa pari vuotias kun koira kuoli. Huomaa aina koirat ja kissat ulkona, ei pelkää eläimiä, mutta osaa lähestyä niitä varovasti jne. Eläin opettaa paljon elämän kunnioittamisesta ja vastuusta. Vanhempien esimerkki on tietysti isossa osassa, tässäkin. Toivottavasti saatte homman toimimaan. Eläimille paljon huomiota ja hoivaa sekä ymmärrystä uudessa tilanteessa.

crisantemo rv39 !!! =)

Vierailija
30/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, eilen tuli sitten käytyä ensimmäistä kertaa tyrkyllä synnyttämään. Hiukan ennen klo 15 kastui eilen hiukan housut(pikkuhousunsuoja ihan märäksi) ja sama toistui kolmesti- kylläkin vähemmällä nestemäärällä. Myös vatsa meni aivan sekaisin ensimmäisten vesien jälkeen ja paineen tunne lisääntyi jonkin verran. Muuten tuntemuksina oli lähinnä pientä selkäsärkyä ja vihlomista takareisiin sekä muutamia harjoitussupistuksia. Soittelin sitten asiasta sairaalalle, josta pyysivät käymään 4-6 tunnin päästä ensimmäisestä kastumisesta, sillä kyseessä saattaisi olla ns. ylälapsivesien meno ja siten synnytyksen käynnistyminen.

No illalla sitten mentiin toiveikkaana, että nytkö tämä alkaa, vaikka kipeitä supistuksia ei vielä ollutkaan. Kätilö otti alkukäyrät ja kyseli, että haluaisimmeko mennä kotiin vielä hiukan lepäämään ja tulla aamulla takaisin antibioottitippaan, jos siihen mennessä ei olisi tilanne pahentunut. Olimme ehdottomasti tätä mieltä ja sitten edessä oli enää lääkärintarkastus. Ultrassa kaikki näytti hyvältä, painoarvio 3800 g ja muutenkin kaikki vaikutti hyvältä. Mutta sitten lopuksi oli edessä lapsivesitestit, jolla testattiin, että ovatko tulleet vedet todella lapsivettä. Ja ei ne ollut… : ( Täytyy myöntää, että pettymys oli kova, sillä sairaalaan lähtöön valmistautuessa ja parin tunnin tutkimussession aikana sitä oli jo ehtinyt asennoitua alkavaan synnytykseen. No mutta kyseessä oli siis todennäköisesti vain näin viime metreillä hyvinkin mahdolliset hyvin vetiset valkovuodot, jotka ovat siis samanlaista kuin lapsivesi.

Nyt täällä sitten odotellaan kotona uusia vesien menoja tai supistuksia, jos ne tällä kertaa tulisivat ihan selkeinä ja kunnollisina eikä jäisi arvuuttelun varaa. Taidan lähteä avittamaan tilannetta pihalle lumitöillä ja koiran aitausta siivoamalla. ?

Anjutska 39+1

Ai niin, listauksissa laskettu aikani on väärin eli sitä aikaistettiin jossain vaiheessa niin, että meidän laskettu aika on 1.2.2010. ?

Vierailija
31/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on nyt kaksi kissaa ja yhteensä meillä on ollut viisi eri kissaa poikien syntyessä ja kasvaessa. Ongelmia ei kissa/lapsielämän yhdistämisessä ole ollut. Tosin kissat nukkuvat yöt saunassa tai ulkona(asumme maalla). Nuorin poikani on ollut ruokien suhteen superallerginen, mutta kissasta ei ole tullut ikinä mitään ongelmia. Ilmeisesti siedätys toimii. Kissat ovat meillä ennemminkin välttäneet vauvoja, kun hakeutuneet seuraan.

Minulla on ollut käytössä Ainun käsirintapumppu ja olen käyttänyt sitä lähinnä maidon noustessa rintoihin rintojen pehmentämiseen. Minulle se on oikein hyvin riittänyt. Itse en ole menevää sorttia, joten en ole koskaan pumpannut maitoa vauvalle mennäkseni johonkin. Ehkä jos olisin menevää sorttia, harkitsisin ehkä sähkökäyttöistä. Molempia poikia olen täysimettänyt (4kk ja 6kk) eli maitoa on riittänyt, mutta "ylituotantoa" ei ole ollut. Moni on kirjoittanut, että maito tulee jo jonkin verran. Itselläni ei ole koskaan tullut maitoa yhtään ennen synnytystä, mutta siltikin on imetys onnistunut. Toisen pojan syntyessä olin tiukalla imetysdietillä, koska hänellä oli mm. maito, vilja, soija, muna yms allergia.

Toinen poikani oli lähes nelikiloinen syntyessään ja synnytys oli helppo, joten onneksi en joudu synnytystapa-arvioon. Vauvan koko kuitenkin tarkastetaan, koska minulla on sokeriarvot ollut koholla. Synnytys ei kuitenkaan pelota, koska suht suurikin todennäköisesti ulos alakautta mahtuu - kunhan ei ole mikään viiden kilon jättiläinen.

Toista odottavat pelokkaat: Ensimmäinen synnytykseni ei ollut helpoimmasta päästä ja kammo jäi. Kävin pelkopolilla ja kävimme lääkärin kanssa läpi, mitä oli synnytyksen aikana käynyt. Toinen synnytys oli helppo, nopea ja vähäkipuinen. Siitä jäi tosi hyvä maku suuhun ja nyt kolmatta odottelen ilman synnytyspelkoa.

Terveisin, Matami ja vasta 35+4 ja ei mitään synnytykseen viittaavaa, paitsi iso maha...

Vierailija
32/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava toi sun kuva =D

Kissaritilä=kissanlämmitin

Vierailija
33/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saadaan vauvauutisia :) Toivottavasti pikkuneiti on kunnossa ja pääsee jo pian kotiin! ..Kunpa saisi itsekin jo kirjoittaa jotain muuta kuin tätä samaa vaan..

2 iltaa on nyt ollut maha kivikovana useita tunteja putkeen (liekö tää nyt sitten niitä harkkareita, kun ei kuitenkaan mitenkään kivuliasta ole) ja olo muutenkin epämukava eikä oikein mikään asento ole toista parempi, mutta viimeistään nukkumaanmennessä se on mennyt ohi eikä aamulla ainakaan ole enää tietoakaan mistään edistyksestä =/

Mullakin on se Aventin käsikäyttöinen pumppu. Kyllähän se asiansa ajaa, mutta aika kauan kesti kyllä ainakin itsellä saada maito kunnolla herumaan ja käsikin ehti aina väsyä pumpatessa.. toivottavasti vauva jaksaa tällä kertaa itse imeä paremmin ettei pumppua tarvittaisi. Mullahan ekan kanssa loppuikin maito tosia pian, kun en pumppaamallakaan saanut sitä enää nousemaan =/

Meillä on myös kissa ja erittäin hyvin se otti ainakin pojan vastaan 1v7kk:tta sitten, joten en stressaa asiaa nytkään. Mies toi silloin pojan sairaalassa käyttämiä vaatteita/rättejä etukäteen kissalle haisteltavaksi joten vauvan kotiutuminen ei ollut mikään täysyllätys. Kissa kävi haistelemassa vauvaa ja lepäilemässä tämän vieressä, mutta itkun alkaessa siirtyi aina suosiolla muualle :) Sänkyyn ja vaunuihin on yrittänyt muutaman kerran, mutta kun se on AINA kielletty niin äkkiä tuo sen uskoi joten tuskin tulee ongelmaa sen suhteen nytkään.

Meillä toi kissa nukkuu useimmiten yöt samassa huoneessa kuin me itsekin (kun mehän nukutaan tällä hetkellä olkkarissa), välillä sängyssä mutta yleensä sohvalla. Tää on kuitenkin sen verran iso huone, että eiköhän me kaikki tänne mahduta ilman ongelmia.. Niin ja usein kissa myös "vartioi" öitä pojan huoneen ovella :), mutta ei mene silloin sisälle vaikka ovi onkin auki.

Mä haluan jo synnyttämään :D!!!

evian, rv 38+6 (huomisesta enää viikko SIIHEN päivään :)

Vierailija
34/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissoista ja koirista ollu puhetta..meillä on kaksi koiraa, todella energistä ja villiä tapausta :) Vähän jännittää että kuinka innokkaasti ne ottaa vauvan vastaan, kun kavereitten vauvatkin ne tahtoisivat nuolla päästä varpaisiin :D Narttu on hieman mustasukkaista sorttia, joten voin kuvitella että hän tulee "omimaan" vauvan, eikä päästä urosta lähelle..näin hän tekee monesti jos minä tai mieheni rapsutetaan häntä ja uros koittaa tulla vierelle, ei muuten ole asiaa.. en usko että narttu vauvalle mitään pahaa koskaan tekisi, mutta hieman kauhistuttaa ettei siinä sivussa satu jotain kun aika selvästi hän ilmaisee urokselle jos sitä ei siihe kaivata ja sitten uroskinki joskus tahtoo laittaa vastaan. Olen samaa mieltä myös siitä että ei ole eläimen vika jos hän on mustasukkainen tms, eikä se ole syy lopetukseen :( Myöskään lasten ei kuulu repiä eläimiä, vaan antaa olla rauhassa, ei ne leikkikaluja ole, meillä tämä on alun alkaen tehty tytölle selväksi kun koirat tulivat taloon :) Olemme myös saaneet kuulla nuita niin tyhmiä kysymyksiä "mitä teette koirille kun vauva tulee" Voi ***** tekis mieli sanoa ja olen tainnut pariin kertaan sanoakkin...no ei niin yhtikäs mitään, samanlaista elämää jatketaan, toki sitä saa olla varoivainen jos tuo narttu alkaa "omimaan" vauvan, mutta sen näkee sitten, voihan olla ettei kumpaakaan kiinnosta vauva yhtään. Meillä koirat ovat joskus saaneet nukkua vieressä, mutta eivät enään kun mieheni on allerginen, se kostautui kauhealla ulinalla (voitte kuvitella äänen kahdesta n.50kg painavasta koirasta kun ne alkaa makkarin oven takana räkyttämään ja ulisemaan) jota kesti muutaman yön ja kyllä oli hermot tiukilla kun ei saanu nukutuksi, mutta omaa tyhmyyttä, mitäs joskus viereemme päästimme, nykyään olen sitä mieltä että eläinten paikka ei ole sängyllä, eikä sohvalla. Nyt pidämme öisin huoneiden ovia kiinni, koska muuten nämä mukavuudenhaluiset karvakasat menevät yöllä salaa meidän tai tyttäremme (6v) sänkyyn. No se eläimistä :)

Tänään oli aamulla synnytystapa arvionti ja olin ihan puulla päähän löyty :D Lääkäri otti minut vastaan ja selitti hyvin selkeästi miksi ensimmäinen synnytykseni oli päätynyt hätäsektioon ja että se ei mitenkään tarkoita, että tämä toinen synnytys päätyisi samalla tavalla. No sitten hän kysyy, että millä mielin itse olen, haluanko sektion vai alatiesynnytyksen :O Olin että mitäh, en yhtään tajunnut että asia on minun päätettävissäni ja siksi en sen kummemmin ollut asiaa ajatellut, luulin että lääkäri kertoo minulle kumpaan ruvetaan. Puhuttiin sektion riskeistä yms ja päädyin että alatiesynnytystä lähdetään kokeilemaan, vaikka se pelottaakin minua, mutta niin pelottaa sektiokin puudutuksessa ja muistan sen hitaan toipumisen sektiosta, tahtoisin nyt päästä jalkeille heti vauvan synnyttä :) Lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi että sormelle auki ja vauvan pää tuntuu, mutta kanavaa on viellä jäljellä. Ja on niin alhaalla että ei kumma kun pissattaa ihan jatkuvasti :D Ultrattiin myöskin ja lapsivettä normaalisti ja virtaukset hyvät, ainut että reilu viikko sitten on saatu sama painoarvio kuin mitä lääkäri nyt sai, ja tämän takia 2 viikon päästä uusi aika ja katsotaan miten neiti kasvaa, ei sii sollut kasvanut nyt tarpeeksi. Mutta sanoi että voi olla kiinni mittaajastakin ja eri laitteesta, varmistetaan kuitenkin, mikä on hyvä kun aika vaisu liikkeinenkin tämä neiti on ollut ja siinä myös sain neuvon, että joka päivä tehdä liikelaskentaa ja herkästä sitten synnyttäjien vastaanotolle jos liikkeet eivät täyty.

Semmosta tänne..nyt vain odotellaan ja toivotaan että neiti tulee pian maailmaan :)

Vierailija
35/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti vauvan olo paranee pian :)

Me just opetettiin kissat pois makkarista vauvan takia ihan n. kuukausi sitten. Meilläkin olivat tykänneet nukkua jaloissa tai kainalossa.

Meillä totuttamiseen meni 2vko (välillä äänekkäämmin ja välillä hiljaisemmin). Nyt ovat sinut osansa kanssa. Mutta oli just sitä huutoa ja oven raapimista pitkin yötä....Nyt ovat oikein kilttejä tyttöjä

Edelleenkin tulevat kello 6 (aina) raapimaan makkarin ovea, kun on aamupalan aika. Ihan hyvä herätyskello sinäänsä.

Vierailija
36/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että jollain tapahtuu jo!!! Kävin tänään neuvolassa ja kaikki oli ok! Oli laskeutunut jo alemmas, muttei vielä kiinnittynyt...Ihmekö, että pitää pissalla laukata koko ajan! Joku puhui vetisestä valkovuodosta!? Sitä se on varmaan mullkin, mun muka lirahtelee pikkuisen aina joskus...olen päätellyt, ettei se voi aina pissaakaan olla...Hyvä kun saa vinkkejä ja vastauksia mikä vois olla milloinkin kyseessä...Vois kait sitä kohta jo vaikka lähteä synnärille, kun oikein mikään asento ei tunnu enää hyvältä: ei istuma asennoista eikä nukkuma asennoistakaan ja seisoakaan ei jaksa koko aikaa!!! Miehellä vaan on muutama meno tällä viikolla, joten nyt ei vielä ihan tarttis lähteä...jos vaikka ensi viikolla sitten!

Onhan tässä viikkoja vielä jäljellä...Mutta vois tulla jo!!! Vali- vali ;)

sagom 36+1

Vierailija
37/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä kirjoittelin vetisestä valkovuodosta, jota tuli tosiaan eilen niinkin paljon, että pyysivät käymään synnytysvastaanotollakin tutkimuksissa. Sitä kun saattaa tulla kuulemma loppumetreillä hyvinkin paljon kuten mun tapauksessa. Eli normaalia on! Meillä se vaan haluttiin vielä varmistaa ettei ollut ylälapsivettä, varsinkin kun lapsivettä ei viikkoa aikaisemmassa ultrassakaan ollut järin paljoa.

Ja munkin puolesta oikein suuret onnittelut kaikille jo lapsensa kasvokkain tavanneille! :)

Anjutska 39+1

Vierailija
38/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Oi ihania vauvauutisia! Onnea Mammali! Tänään on olut katastrofipäivä. Aamulla herättyäni olin syöttämässä pikkuneitiämme, kun tuli tunne että pitää jousta vessaan. Enpä tietenkään ehtinyt. Vatsa on ollut nyt jo jonkin aikaa aivan sekaisin ja näin sitten kävi tänä aamuna. Päivällä kävin suihkussa ja kun olin kuivailemassa itseäni huomasin ihan niin kuin katosta olisi tipahtanut jotakin. Siirryin hiukan toiseen kohtaan ja silloin lampun lasinen kupu tipahti lattialle hajoten pienen pieniksi sirpaleiksi. Hyvä ettei päähän pudonnut. Iltapäivällä iski kamala jalkakramppi vasempaan pohkeeseen. Se oli niin voimakas, että kaaduin selälleni, onneksi en kuitenkaan lyönyt vatsaani. Ja luojan kiitos, se meni sitten ohi.Huomasin sitten, että pikkuhousutkin olivat kastuneet, pissaa se luultavasti oli ei lapsivettä, vaikka en minä siitä hajusta mitään selvää ottanut. Nyt olen yrittänyt ottaa loppupäivän ihan rauhallisesti. Vatsan sekaisin olo tekee olonkin ihan väsyneeksi. Viime yönä ja eilen illalla oli supistuksia ja niistä se vatsa varmaan meni sekaisin. Aivan ihania sänkyjä olitte kuvanneet, meillä ei ole vauvalle vasta kuin äitiyspakkauksen laatikko, johon minulla on vaaleanpunainen reunus, mutta nyt on kai poika tulossa, joten ei oikein hyvä.

Fanni 37+3

Vierailija
39/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti onnea Mandylle ja Mammalille pikkuisista!

Pitkään aikaan en ole jaksanut kirjoitella, mutta nyt sitten :) Mulla on sf-mitat huidellut yläkäyrien yläpuolella, joten laittoivat mut varmuuden vuoksi ylimääräiseen ultraan kokoarvion vuoksi. Eilen sitten käytiin, ja ihan normaalikokoinen kaveri siellä on, arvio että nyt sellaiset vajaa 3kg. Lääkäri kokeili samalla lantion, ja myös kävi tuolla toisella reiällä. Ei kyllä mulla sattunut, mutta kun ei varoittanut yhtään! Höpisi vain, että "Tämä nyt ei ole ihan paras hetki päivästä kokeilla tätä, mutta..." ja saman tien luiskautti sormen pyllyyn... oikein hätkähdin että mitä ihmettä, olisit varottanut! Nyt jo naurattaa :) Ymmärsin, että sitä kautta kokeili nimenomaan antaako häntäluu periksi. Ja mulla siis kuulemma oikein hyvä lantio, ei mitään ahtausongelmaa ja häntäluukin antaa periksi... Niin ja epäili jo heti kun näki mut, että mahan isous johtuu varmaan siitä, että selkä on aika lyhyt ja maha joutuu puskemaan tosi eteen kun ei ylöspäinkään enää pääse.

Me kun ei rakenneultrassa ikinä käyty, niin ei ole sukupuoliasiaakaan jouduttu miettimään ja on oltu vakaasti sitä mieltä, että ei haluta tietääkään ennen synnytystä. Nyt se oli kuitenkin mahdollista saada tietää ja miestä alkoi asia niin paljon kiinnostamaan (mikä lie hetkellinen mielenhäiriö), että otettiin sitten tieto vastaan. Ja tyttöhän sieltä on tulossa :) Nyt tuo isukki on ollut ihan höpsö eilisestä lähtien, sille tuo oli aika yllätys, kun sillä on 3 poikaa ennestään, että osaa sentään tyttöjäkin tehdä :) Mutta tyttöolo tässä on ollutkin sekä itsellä että esim. äidillä, anopilla ja työnantajalla, ja näin se sitten menee!

Meillä on kissa ja koira, enkä ole kamalasti stressannut mitä ne pikkuisesta ajattelee. Koira tykkää kovasti lapsista (ja ylipäätään ihmisistä), ja lähinnä taitaa olla vaarana että antaa liian märkiä pusuja tai on muuten liian innokas. Toisaalta uskoo kyllä kun komennetaan, joten ei stressiä. Kissa onkin sitten ihan arvoitus, ei ole ikinä vauvojen kanssa ollut tekemisissä. Mutta sekin uskoo kyllä mun komennusta joten eiköhän me pärjätä :)

Lisäväriä tähän kaikkeen tuo se, että me muutetaan. Päätettiin just että varsinainen isompi muuttopäivä on 20.2. jolloin on myös laskettu aika :) Päätettiin että eihän se just silloin kuitenkaan synny?!? Toisaalta ollaan järjestetty niin että ei mun joka tapauksessa tarvitse itse muuttoon juuri osallistua, kun tässä nyt ennakkoon pakkailen tavaroita hissukseen. Ja siellä on kyllä sitten mun tilalla kaksi tehokasta anoppia päälliköinä komentamassa miesväkeä joten eiköhän se siitä :) Mutta vauvan syntymän tienoilla täytyy sitten opetella uudenlaista arkea myös mm. sen osalta, että täytyy päivittäin laittaa pökköä pesään että talo pysyy lämpimänä (puukeskuslämmitys).

Mä olen viimeisen viikon ollut aika naatti, ei oikein mitään jaksa, mutta ei mitenkään kamalasti nukutakaan. Äsken siivosin yhdet keittiön kaapit ja tein mustikkapiirakan, ja otti kyllä vähän koville. Pitää oikein hengitellä että pysyy tolpillaan ja istua aina kun mahdollista. Maha painaa aika paljon, olenkohan ainoa jonka kilot on karanneet jo uudelle sataluvulle :D? Olen jo luovuttanut että pystyisin painonnousua kamalasti kontrollloimaan, se kun nousee vaikka syön tosi paljon hedelmiä, vihanneksia ym. ja käytännössä en enää herkuttele yhtään. Nyt painoa tullut yhteensä sellaiset 18kg. Lohdutti kun yksi kaverini sanoi, että en kuitenkaan ole mitenkään tolkuttomasti läskistynyt, vaan olen ihan olosuhteisiin nähden sutjakka, mutta maha vaan on tosi iso :) (oli ennakoinut, että mä leviän tasapaksuksi raskausaikana). Appiukko tuossa uskalsi kyllä jo huomauttaa, että "olet sinä kyllä aika valtava" :D

Mitään synnytystä ennakoivaa täällä ei ole tapahtunut, harjoitussuppareitakin tosi harvoin ja huomaamatta. Mulla on vähän sellainen kutina, että tämä ei ennen laskettua aikaa ainakaan synny (ellei sitten innostu jos liian ahkerasti muuttolaatikoita pakkailen ja siivoilen).

Taateli 36+3 runsaine raskausarpineen :)

Vierailija
40/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkans sitävetistä valkovuotoa.Lapsivesi on hiukan vaal.pun., joten siitökin voi erottaa. Neuvolasta saa muuten sellaisia testitikkuja, joilla voi kokeilla kumpaa on, jos epäilyttää.

Meillä pari koiraa, jotka nukkuivat aikanaan meidän kanssa makkarissa vielä esikoisen aikaan, eivät tosin sängyssä. Ovat sittemmin siirtyneet muihin tiloihin ilman onglemaa :) Esikoisen kanssa annoin viedä puklurätin kotiin etukäteen haisteltavaksi, mutta mitään ongelmaa ei ole ollut. Nyt ovat kovasti haistelleet vaunuja ja turvakaukaloa, että joko niissä olisi jo joku :) Taitavat jo aavistaa, että vielä yksi "pentu" tulee huollettavaksi laumaan :D

Tässä on naapurustossa paljon kissoja, jotka ulkoilevat, mutta koskaan ei ole meidän rattaista löytnyt.Ehkä kiipeävät mieluummin oman isäntäväen hajuisiin vaunuihin tai tiedä sitten.Mulla on vain se hyönteisharso ollut suojana, että ei nyt ihan viereen tunge, jos niin joku päättäisi.

Kävin tänään ostamassa Mammateetä ja pienen cokiksen eväiksi mukaan sairaalaan. Viimeksi oli pakko saada cokista. Nyt olen sitten varannut mukaan "urheilujuomaksi". Tuo mammatee auttaa maidon tuotantoon (tai ehkä sitten korvien väliin).

T:Lauris rv 39+0