Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun helmet vk 4

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruoka ei maistu ja olo on ihan kuin mahatauti olisi alkamassa:( En jaksanut lähteä lasten ja miehen kanssa Hoploppiinkaan, jäin nukkumaan ja sainkin sinä aikana 2h unta mutta myös monta kiperää supistusta. Pysyisi nyt vauva ainakin keskiviikkoon, jolloin tulee se rv 37 täyteen ja saisin mennä Haikaranpesään!

Onkohan TAATELI mitannut jotenkin väärin (mitta kippuralla tms) mahanympäryksensä? Minä menin heti koittamaan, kun en oo sitä koskaan tehnyt ja sain juuri ja juuri venytettyä 107cm! Ja olo on todella valasmainen:D Meneekä Taatelin sf-mitta ihan yläkäkäyrillä?

Kohta lapset nukkumaan ja Euroviisufinaalia seuraamaan...mies sanoi tekevänsä pitsaa, mutta mua ajatuskin ällöttää...kummallista!

+ näin viime yönä ekaa kertaa vauva-unta! vauva oli ihana ja suloinen ja sen nimi oli Amelie.

ihmetys rv 36+3

Vierailija
102/113 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan super suloinen kuva! Osoittelin miehellekkin vaan tietokoneen ruutua ja tolkutin että eikö olekkin söpö pallero. Ei ollut jotenkaan ihan yhtä innostunut toisten ihmisten vauvoista kuin minä.

Täällä on suht rauhallista. Harjoitussuppareita vaan välillä. Vähän käy kateeksi teitä joilla on jo jotain merkkejä tulevasta.

Neuvólakin peruuntui tällä viikolla, mutta samapa tuo. Olisi kuitenkin vaan todennu että kaikki on hyvin jne. Vauvakin pitänyt niin selvästi nyt merkkejä itsestään, ettei oo tarvinnu liikkumisia kuulostella.

Öitä menee välillä valvoessa kun ei vaan nukuta. Mies syyttä suklaata tjm. PAH :D Ei oo ennenkään iltasyöpettely mun unia häirinnyt :) Ihan saatin kinakin asiasta aikaan. vähän huvittavaa.

Rintapumpuista: onko kukaan pärjännyt ilman? Mietin vaan että onko se niin tarpeellinen hankinta.

viikonloppuja ja loppuodotusta

Gribz 38+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa pärjää ilman rintapumppua. Mulla ainakin oli se siksi kun vauva ei jaksanut imeä rintaa kunnolla ja siksi tarvi hieman avittaa. Tuskin sitä kannattaa etukäteen hankkia, ehtiihän sen sitten myöhemminkin jos tuntuu olevan tarvetta.

Kyllä muuten huomaa, että alkaa kaikilla päivät vääjäämättä vähenemään kun kirjoituksia on ollut viime päivinä niin paljon aiempaa enemmän :) Tuliskin vaan lisää vauvauutisia :)

Mites näissä palstoissa muuten on tapana, onko jatkossa perustettu tuonne vauvapuolelle oma pino jonne siirrytään synnytyksen jälkeen?? Voiskin käydä kurkkaamassa, onko joku jo ehtinyt :)

Maha on vähän väliä ihan kivikovana, mutta ei kuitenkaan supistele sen kummemmin tai oireile muutenkaan.. kai se sieltä joskus tulee.. ;)

evian

Vierailija
104/113 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen supisteli jo aika lupaavan tuntuisesti sen kätilövisiitin ja limatulpan irtoomisen jälkeen, mutta tänään ollut taas jo "normaalimpi" olo testatuista tehokeinoista huolimatta. Kävelylenkistäkin tuli vaan häntäluu kipeäksi.Joten täytyy kai sitä vain ottaa vastaan mitä tulee ja yrittää nauttia viimeisistä rauhallisista päivistä.

Lâheiset on innostuneet veikkailemaan pienokaisen syntymäpäivää nyt ihan urakalla,ihan hauskaa mutta toisaalta ei ehkä auta mua kauheesti odottamaan kärsivällisesti zen-asenteella.

Mittailuista innostuneena täytyi kokeilla itsekin ja sain navan ympärykseksi n.102 cm ja olo on ollut aika iso jo pidemmän aikaa. Tulokseen vaikuttaa varmaan kyllä se että poitsu majailee yksiössään jo verrattain alhaalla. Sf-mitta on kyllä koko odotuksen ajan ollut keskikäyrän yläpuolella,eilisellä visiitillä en kyllä tullut kysyneeksi lukemaa kun mittasivat.Painoa tullut se aika normi 12 kiloa raskauden alusta ja on tullut herkuteltua ehkä vähän liiankin usein,etenkin suklaata.

Ja nyt syömään. Lauantai-illan huumaa!

Vierailija
105/113 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahan ympärystää, kun tuntuu että kaikki valittaa valasmaista oloa... Mulla mitta navan kohdalta 109 cm ja tuntuu kuin olis pienempi maha kuin mitä muistan poikia odottaessa!!! Tai ainaskin tämä maha on ihan erilainen, alempana jotenki ollut koko ajan...pojista oli koko loppu ajan jotenki tukala olo rinnan alla, punnasivat molemmat ylöspäin... Sf- menee kyllä nyt jo ylempänä ja siis isompi kuin poikia odottaessa!!! Mistä johtunee?Kiloja n. 13 kg alusta...esikoisesta 9 kg ja kuipuksesta n.16 kg...Molempien loppuraskaus oli elo-syyskuulla, joten kuumaa oli ja turvotusta...nyt ei turvotusta ainakaan havaittavasti!!! Tänään pojat ja iskä mummilassa ja vielä huomisenkin!!!Tänään olen siivoillut meidän makkarin ja järjestänyt sinne tilaa vauvan kärry sängylle ja samoin poikien huoneen sain siivottua...jospa huomenna sitten työhuoneen ja olo/keittiön...pikku unetkin sain otettua iltapäivällä... Nyt hyvä päivä, ei muuta kuin pikkuisen selkä särkyä siivouksen johdosta...

sagom 36+5

Vierailija
106/113 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti itsekkin tuota mahaa mittailla ja sain navan kohdalta 102cm ja painoa on kertynyt 16kg raskauden aikana...Sf-mitta oli viimeks 32cm :)

Välillä tuntuu että maha on kovasti laskeutunut, mutta ainakin istuessa painaa kovasti että tiedä sitten :)

Liikkeet taas vähentyneet kovasti, tänäänkin ollut huolesta soikeana kun muutaman potkun vaan tuntenut, ei kiva kun huolestuu..mutta sitten taas, lähtäkkö näytille ja kaikki onkin ok niinkuin viime kerrallakin..vaikka kyllä synnytystapa arvioinnissa sanoivat että herkästi näytille vaan ja käyrille jos liikkeet vähenee...Jos huomenna ei ole vilkkaampaa masussa niin ehkä sitten käyn näytillä.

Niin ja rintapumpusta, itse en ainakaan olisi pärjännyt ilman, maitoa tuli esikoiselta niin reilusti että pumppu oli kovassa käytössä, en olisi selvinnyt ilman sitä :)

Marim 37+6

+Jippii, huomenna jo rv 38 :)))

Vierailija
107/113 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehan perustettiin jo aikoja sitten ja olisi kiva jos siellakin voitaisiin jatkaa vauvojen synnyttya keskustelua. Kuopuksen raskausaikana liityin myos yahoon listalle ja yha kirjoitellaan aitien kanssa kuulumisia lapsista! Siella voi kirjoittaa ihan nimilla kun on suljettu ryhma.

Mullakin vauva ollut kovin hiljainen viime aikoina. Neuvolassa sanottiin etta jos yhtaan eparoi vauvan liikkeita niin naytille vain, parempi kayda herkemmin kuin ei...

Kolmaskerta rv 36+1

Vierailija
108/113 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

helmimasuset 2010 ryhmä jossa on tarkotus höpistä kaikkea mahdollista ja jakaa kuvia vauvoista sitä mukaa kun niitä syntyy :) Tervetuloa mukaan kaikki kiinnostuneet.

Vierailija
109/113 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla vihdoin kotona! Väsy on kova, mutta muuten kaikki on oikein hyvin!

Meille syntyi(38+3) pieni poika kättärillä 28.1.klo:17:56. Painoa oli 3167g ja pituutta 51cm. Kaikki meni oikein hyvin ja nyt ihastellaan nyyttiä:) Palaan vielä kertomaan tarkemmin kaiken, kun pääsen ajan kanssa koneelle!

Vierailija
110/113 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset onnitteluista =)

Ja onnea Helminauhalle! Mehän oltiin sitten siellä yhtä aikaa. Me kotiuduttiin perjantaina 29.1. siinä yhden aikoihin. Oltiin haikaranpesän huoneessa 6.

Meillä on lähtenyt vauva-arki ihan mukavasti käyntiin. Neiti on aika rauhallinen tapaus eikä häiriinny isosiskon ja veljen vähemmän rauhallisesta menostakaan, päinvastoin nukkuu tyytyväisenä keskellä kaikkea hyörinää. Esikoinen oli tässä ihan erilainen, kun heräsi pienimpäänkin ääneen.

Rintapumpuista olette keskustelleet, niin tänään just kaivoin omani esiin ja keitin osat. Rinnat on ihan pakkautuneet ja pikkuisella meinaa hermot mennä kun ei saa aluksi otetta millään. Rinnanpäät on myös "matalat" eli vauvan on niihin senkin takia hankala tarttua. Öisin joudun nousemaan ylös ja lämmittämään hieromalla rintaa ennenkuin imetys onnistuu. Normaalisti siis imetän öisin makuulla ja jatkan nukkumista vaavin syödessä. Ei tule nyt oikeen samalla tavalla unta saatua, mutta ehkä tämä taas tästä tasoittuu pikkuhiljaa. Mulla on toi Avent Isis käsikäyttöinen pumppu. Se on ollut tosi hyvä, mutta en ole kauhean paljon tarvinnut, joten jos olisi jokapäiväisesti käytössä niin sähkökäyttöisen ostaisin. Ne on vaan aikasta hintavia... Rintakumit keitin myös ja niitä taidan kokeilla jatkossa öisin kun pumppaamaan en silloin ryhdy.

Synnytyksen ponnistamisen ajoittamisesta joku kyseli niin mulla se tuntuu samanlaiselta kuin että olisi isompi hätä tulossa. Täytyy vaan sitten muistaa ponnistaa vähän edempää :D Mä ajattelin että ponnistan niillä syvillä vatsalihaksilla, en tiedä meneekö se oikeasti niillä, mutta ajatus oli sama. Ja homma alkoi toimia kun työnsin lantiota eteenpäin enkä taaksepäin. Menihän tekniseksi! No jos joku ymmärsi yhtään tai sai jotain oivalluksia niin hyvä =D

Mikä tuon yahoon listan osoite on?

Voin kyllä kirjoitella täällä vauvan keskustelut vauvat-puolellakin. Kun vaan kerkiän ja jaksan.

Vauvantuoksuisin terveisin!

crisantemo

Vierailija
111/113 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säikähdin yöllä perinpohjin että joko nyt...heräsin yhtäkkiä oikein kunnon kipeään supistukseen ja nousin ylös vessaan, supistuksia tuli toinen ja kolmas, n.10 min välein mutta sitten (ehkä pieneksi pettymykseksi) loppuivat kivut. Unta en enää saanut sen jälkeen (klo 5), päivä on mennyt ihan tavallisesti taas. Ei sen kummempia supistuksia! Ehkä ne tulee vaikka ensi yönä uudelleen ja kunnon supistuksina:) toivossa on hyvä elää...

Maurel 38+1

p.s. onnittelut vauvan saaneille!:D

Vierailija
112/113 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas pitkästä aikaa aktivoitua tonne yahoon palstalle. Silloin alkuraskaudessahan kirjoittelin siellä, mutta jotenkin se sitten vain jäi kun ei jaksanut aina moneen paikkaan kirjoitella samoja juttuja.. Kunhan sen vauvan nyt vain saisi ensin ulkomaailmaan :) niin oishan se kivempi "jutella" siellä vapaammin kuin täällä missä kuka tahansa voi näitä lueskella.

Miehen isä oli sanonut tänään, että pidä nyt jalat ristissä vielä perjantaihin asti kun silloin on Runebergin päivä.. just, mä kyllä voisin levitellä koipiani vaikka nyt ja heti :D vauva vaan ei tunnu olevan millään samaa mieltä.. Liikkeitä tuntuu hyvin ja maha on vähän väliä kuin kivi pitkiäkin aikoja mutta siihen se sitten aina jääkin. Onpa tylsää =/

Nyt pitää kyllä vaan toivoa, että jos nää lumimyräkät jatkuu ettei lähtö tule yöllä. Voi nimittäin olla hankalampi homma päästä ajamaan kun tänäkin aamuna ulko-oven edessä oli noin 20 sentin hanki ja suunnilleen koko päivä on vaan satanut lisää.. oishan se kyllä aika hienoa lähteä synnyttämään helikopterikyydillä jos tie on ummessa ja sairaalaan on pakko päästä :D

Mites muuten, oliko Kättärillä nyt miten ruuhkaista? Kovasti toivon, että kun perhehuonetta ei ole tarkoitus edes havitella niin olisi sitten sen verta rauhallista että saisi mahdollisimman vähän huonekavereita.. pojan kanssahan sattui ihan onnenpotku, kun saatiin olla kaksin huoneessa koko sen 5 päivän ajan mikä sairaalassa oltiin :)

- lunta tulee esterin peestä =(

+ päivät sen kuin vähenee :)

evian, rv 39+4

Vierailija
113/113 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paivat tosiaan sen kun vahenee. Mitenkaan hurjasti ei vielakaan oireita synnytyksen lahestymisesta, harvakseltaan supistelee, mutta valissa pitkia (tuntien) taukoja.

Paivat eivat mitenkaan ole veljeksia keskenaan, valilla sita on ihan romuna ja seuraavana paivana jaksaa vaikka mita. Eilen huohotutti jo aamusta ja tuskan hiki paassa. Yo meni sikeasti nukkuessa, tosin siihen valiin ehka 5 vessareissua ja litra vetta, mutta kuitenkin. Tanaan olikin ihan erilainen paiva, kolasin pihalla apinan raivolla lunta, eika tuntunut missaan :) Eika muuten supistellutkaan :/

Turvokki on sietamaton kaveri, painoa tulee reilusti koko ajan ja olo on vallan muhkea. Ei huvita vetaa paalle muuta kuin verkkarit ja mahd loysavartiset kengat.

Huomenna taas aitipoli, torstaina neuvola. Papu sais kylla tulla, niin ei tarttis ravata enaa :D Perjantaina on LA, mutta tylsa, jos viikonloppuna alkaa synnytys, kun meilla on miehen lapset. Olisi paljon mukavampi, jos paasisi yhdessa sitten synnarille. Ja mullakin on nyt auto hajalla, akku meni. Mutta eikohan se taksi kulje, meilta ei ole pitkakaan ajo Jorviin.

Mua kylla jannittaa aika lailla, jokainen tarina, jossa kerrotaan synnytyksen sattuneen niin paljon, etta taju on mennyt (joskus useampaankin kertaan) tulee mieleen aina, kun vahankin alkaa kipeasti supistaa. Olen yrittanyt henkisesti varautua siihen, etta pitkaan tulee menemaan ja mahdollisesti tulee vaariakin halytyksia. Yksi kaverini oli yhden vuorokauden sisalla mennyt kolme kertaa sairaalaan - ja vasta kolmannella kerralla sitten han sai jaada synnyttamaan. Ma varmaan olisin siina vaiheessa jo niin kypsa edes takaisin loikkimiseen, etta tulisi kiusaus sanoa miehelle, etta en mee enaa, kun ei saa edes jaada. Tulkoot vaikka kotiin (no ei, paniikki siina kylla tulisi, mutta itse ainakin inhoaisin bussilla jynssata supistelevana, etta "saako tulla jo?" kuten tama yksi aiti).

Eipa tassa kummempia. Kaikki on niin valmiina kuin olla ja voi. Hassulta tama vauvan tulo silti tuntuu, vaikka toivotulta kyllakin :)

MataHari 39+2