Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmikuun helmet vk 4

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä tuli mieleen, että kun minähän olin pojan kanssa laitoksella sen 5 päivää enkä ollut ollut ennen sitä yhtäkään yötä pois kotoa kissan luota niin kissa-herrapa protestoi seuraavat pari viikkoa niin etten minä saanut edes rapsuttaa sitä, saatika sitten ottaa syliin vaan oli täysin isännän kaveria :O ja siihen asti siis ollut aina "mun" kissa..

Mistäs tollasta Mamma-teetä voi ostaa, ts. löytyykö ihan jostain tavallisesta kaupasta, apteekista tms??

Onkos teillä jollain kokemusta Mam-merkkisestä liinasta? Löysin tänään kirppikseltä sellaisen 10€:lla ja vaikkei olekaan mitään tietoa että millainen mahtaa olla (taikka eihän mulla ole kokemusta mistään liinoista, kun vaan Manducaa ja rintareppua olen käyttänyt) niin pakko se oli sieltä mukaan napata :) Oli TODELLA hyväkuntoisen näköinen ja säilytyspussi + ohjeetkin tallella. ovh. noin 59€ eli ihan sopuhintaan mielestäni sain :)

Hug-a-bubia lähdin sieltä oikeastaan hakemaan (se ois ollut 35€), mutta myyjä olikin ehtinyt tyhjentää pöytänsä kun eilen vielä pähkäilin että ostaako sitä tai ei. Toivottavasti tuo ois nyt sitten hyvä minkä löysin..

Mulla kanssa jo pidempään lorahdellut jotain nesteitä housuun, melkeinpä päivittäin pitää olla pikkuhousunsuojat käytössä (vähintäänkin jos lähden jonnekin pidemmälle kotoa) vaikka normaalisti en tarvitse niitä ikinä. Lisääntyneeksi valkovuodoksi olen itse sen järkeillyt.. pojastahan synnytys alkoi vesien menolla. Ensin ajattelin että laskinko mä nyt alleni ettei rakko pidä enää yhtään vai mitä tää on ennen kuin totesin että kyllä se ihan sitä lapsivettä (onneksi) on :D

Vaan nyt saunaan :)

evian ja ihan kohta uusi viikko vaihtumassa :)

Vierailija
42/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma kavin palauttamassa mun verenpainemittarin sairaalaan ja niinhan siina kavi etta nostivat jalleen laakitysta. Nyt minulla on 2 eri laakitysta ja arsyttaa ja huolettaa ja kaikkea mahdollista!

Mielestani siis nuo arvot olivat kaikki suht ok, MUTTA kun mittari yolla mittasi paineet 2h valein herasin joka kerta ja olin nukkunut klo 00-04 oikealla kyljella varoen mittaria, mutta sitten klo 06 herasin vasemmalta kyljelta ja mittari alkoi pumppaamaan siella kehon alla niin siihen tuli virhe ja aloitin sen uudestaan ja lukemaksi tuli 165/155!!! Toisen kerran aamulla kun olin vienyt lapset kouluun olin kavelemassa takaisin autolle niin lukemiksi tuli 168/155 ja pulssi 48!!! En ikina usko noita kahta lukemaa oikeiksi, ei mun alapaine siis millaan ole voinut olla 155! Ensin oli siis kasi puristuksissa nukkuessa kun tuo lukema tuli (sita edellinen oli juuri ollut 113/55) ja sitten tuo toinen 155 alapaine aamulla ja samassa mittauksessa pulssi 48 kun kavelin...

Noh, katilo sanoi etta tama oli heidan ainoa mittarinsa joita kayttavat eivatka voi valita mita lukemia uskovat ja mita eivat. No ei sitten. Sitten odotin laakkeita sairaalan apteekista 1,5h!! Kun se resepti ei muualle kay.

Sitten ehdin juuri kotiin ennen lasten hakua, tein ruoan valmiiksi ja viime tipassa lahdin hakemaan lapsia koulusta, niin joku alykaapio on parkkeerannut autonsa meidan pihan ja auton ETEEN!! Ai etta alkoi kiehumaan!! Oikein vapisin kun odotin kuskia siihen autoon saapuvaksi ja sitten kun tuli niin annoin palaa, ei ole nimittain ensimmainen kerta! Meidan vastapaakin on koulu ja eskari niin aina parkkeeraavat noina hakuaikoina miten sattuu. Siina kun olisi ollutkin mittari kainalossa niin uskon etta paineet olisivat tosiaankin olleet HUIMAT!!

Meilla on koira, nuori vasta 9kk ikainen. Tottunut siis lapsiin pienen ikansa, ja en odota kummoisia ongelmia, varmaan nuolee vauvaa jos paasee kosketuksiin mutta toivottavasti ei kummoisempaa.

Makin olen hommannut 'mammateeta', ostinkohan vadelmanlehtiteeta ja sitten pipaminttuteeta mahdollisiin ilmavaivoihin sektion jalkeen. Tietaisiko kukaan muuten mita on 'Arnica" suomeksi? Sellaisia luontaistuotetabletteja olen kuullut suositeltavan sektion jalkeen haavan yms parantumiseen.

Jalleen perjantaina aitipolille katsomaan paineita ja etta ovatko laakkeet alkaneet vaikuttaa toivotulla tavalla.

Kolmaskerta rv 35+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiukasti peratilassa.

Kolmaskerta

Vierailija
44/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä kärvistellyt koko yön supistusten kanssa. Nousin kolmelta kun sen verran tuntuvasti supisti että makuuasento ei enää ollut hyvä. Supistuksia tuli tunnin verran 10min välein, mutta kuudelta menin takaisin sänkyyn kun väli oli siinä 30min luokkaa. Heräsin kyllä aina kun supistus tuli. Nyt oli jo aika ikävän puoleinen tämä viimeisin supistus, mutta harvakseltaan näitä tulee, joten kuulostelen tässä nyt ihan rauhassa josko taas hiipuvat pois. Sais nyt mennä kun kerran alotti!!!

Sitä mammateetä saa ainakin luontaistuotekaupoista. Itse tykkään enemmän siitä Frantsilan Vauvanilo-teestä.

crisantemo rv39+1

Vierailija
45/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mammalillekin!

Arnica on suomeksi ihan arnikki, en tarkempaa osaa sanoa.

Perätilaisen sankarin kanssa täälläkin eteenpäin mennään. Eivät alkaneet kääntämään, joten viikon päästä on sektioaika. Supistelut ovat lisääntyneet, joten saa nähdä mennäänkö vielä viikko. Outoa olo. Jännittää.

Verenpaineet ovat alkaneet nousta. Nyt ollut pari viikkoa haarukalla 138-141/85-91. Lähtöpaineet olleet 115/75 kieppeillä. Kehottivat neuvolassa tarkkailemaan ja jos alapaine kohoaa, niin soittamaan heti. Pissat olleet aina puhtaita ja nyt vähän päänsärkyä ja silmien väsymystä. Onko muilla tätä raskausmyrkytysasiaa ollut mielenpäällä?

+ paino tippunut 600g viime viikosta

+ vauva liikkuu

Ötökkä 38+0

Vierailija
46/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lifesta ostin tuota mammateetä ja netistä saa myös tilaamalla ja isompien markettine luontaistuoteosastoilta löytyy.

Minä olen käyttänyt Arnicaa koiran haavojen ja nivelvaivojen hoidossa :)

Mielialat vaihtelee, nyt ei tee mieli edes lukea raskausblogeja/ synnytyksestä, kun odottaa vain että itse pääsisi tositoimiin. Ihan sama vaikka syntyisi nyt, mutta toivottavasti odottelee isäänsä, joka tulee vasta to iltalaivalla kotiin. Arvatkaa oonko pettynyt ens ma, jos vielä istun tässä koneen ääressä, kun pojatkin on syntyneet rv 39+ :D Harmi, kun ei koskaan tiedä...

Odotellen, Lauris rv 39+1

Vierailija
47/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ei mitään muuta kummempaa, kuin ilkeä bronkiitti, johon sain 10 pvän penisilliinikuuriin:( hengitys vinkuu ja yskittää koko ajan. Keuhkoputket kuuulemma todella kerhean kuulloiset, sanoi lääkäri. Meillä ollaan siis kaikki kipeinä paitsi mies. tytölä 40 c kuume ja oksutautia, pojalla korvatulehdusta ja lämpöilyä.

Vauvan liikkeet ovat vähentyneet huomattavasti, ei taida olla tilaa enää kauheesti potkiskella. Vähän tämä yskiminen huolestuttaa, että mitenhän vaikuttaa vauvaan/istukkaan. Mä siis yskin TODELLA voimakkaasti, maha menee ihan pinkeeksi ja tuntuu, että oksennus lentää joka kerta....

Viimeinen tentti oli tänään, pusersin sen jotenkin läpi, vaikken yöllä nukkunutkaan yhtään.

Olisi aika kamalaa lähteä tässä kunnossa synnyttämään. nyt toivon, että lääke alkaa vaikuttaa, vointi paranee ja lapset myös. 2 päivää ja opinnot saavat hetkeksi jäädä:)

Koeajettiin eilen Mazda 5-tila-auto (7 paikkaa). Oli paras tila-auto, mitä me ollaan kokeiltu hinta-laatusuhteeltaan (mm. liukuovet, jotka tosi kätevät) ja kuitenkin esim Chryslerin grand voyageria paljon edullisempi auto. Onko kellään kokemusta?

zempppiä meille kaikille loppuraskauteen!! palaataanhan kaikki sitten tuolla vauva-puolella asiaan?

ihmetys rv 36

Vierailija
48/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo kun tietää milloin vauva ihan oikeasti syntyy, kun sektioaika on jo varattuna :) Toisaalta se olisi aika ihana ajatus, mutta itse pelkään/kammoan ajatustakin sektiosta (tai yleensäkin mistä tahansa leikkauksesta) kun vain muistelenkin miten kipeä olin pelkän umpparihaavan takia =/

lauris: mullahan poika syntyi 37+3 ja nyt siis mennään 39+0 eli kyllä täälläkin jo kovasti odotellaan eikä vaan jaksaisi enää yhtään odottaa :D

Kaikki ässät on testattu jo moneen kertaan, mutta mistään ei vain tunnu olevan hyötyä synnytyksen käynnistymisessä. Noin muuten siivousta lukuunottamatta ne kaksi muuta on kyllä enemmän kuin tervetulleita päivänpiristyksiä ;)

Äiti on jo viikon verran soitellut joka päivä, että joko jotain on tapahtunut.. niin ja siskokaan ei kuulemma saa nukutuksi öisin kun vain odottaa tietoa :)

Itse olenkin nyt taas pari viime yötä nukkunut heräämättä kertaakaan edes vessareissulle :O aamulla sinne sitten saakin juosta jalat ristissä..

Ylihuomenna taas neuvola, jos ei mitään tapahdu siihen mennessä.. toivottavasti sais jättää sen väliin :) huomenna ois kyllä yksi tapaaminen sovittu aamupäivästä et jos sen vielä saisi hoidettua alta pois niin sitten vois vaikka jo lähteä synnärille =)

evian, rv 39+0

Vierailija
49/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin yon ihan hyvin mutta tanaan on jotenkin hieman "pollo" olo, vaikuttaisikohan tuo uusi laakitys...? Ostan varmaan sita arnicaa talla kertaa ja kokeilen josko auttaisi nopeuttamaan haavan paranemista, netista tosiaan lukenut etta aidit ovat sita kayttaneet sektion yhteydessa ihan hyvin tuloksin.

Kylla taalla kohta alkaa tapahtua ja lahtoja aideille tulla, hakemaan nyytteja! Ihanaa!

Mua oikein jannittaa kuka teista on seuraavana!!

Omaa vauvaa saa vieda odottaa, esikoista odotettiin piiiitkaan (42+1) ja lopulta syntyi kaynnistyksesta 3 paivan jalkeen sektiolla, ja kakkonen 40+5. Joten en tod. usko etta tamakaan vauva taalta alkaa itse ulos puskemaan, ja parasta olisikin ettei tule, peratilassa ainakaan.

Taytyisi katsoa hieman noita lakanoita ja laitella vauvan tervikkeita valmiiksi ja pedata vaikka kopat valmiiksi. Mies niita kuitenkaan osaa laittaa ;o)

Kolmaskerta rv 35+4

+ Ei mitaan ohjelmaa tanaan, saa huilata rauhassa

+ Kiva kavelylenkki koiran kanssa

- Paa kipea ja arsyttaa kun taas oli aamulla parkkeerattu meidan 'drivewayn' eteen, ilmoitin poliisille...

Vierailija
50/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh.. on ollut melkonen pari päivää tässä kyllä..

Maanantaina soittelin äippäpolille illasta kun vauva liikku niin hemmetin vähän ja jotenki niin vaisu oli.. käskivät tehdä sen liikelaskennan uudestaan ja tein ja liikku se mut vaisusti eikä silleen selvästi niinku ennen.

Annoin asian olla ja eilen aamusta ihan pukin hereille kun pariin yöhön ei mitään reagointia jos vessassakin kävin.. tämähän ei sitten edes potkassu vaikka mie hieroin ja taputtelin ja hieman hytkyttelin massua ja soittelin neuvolaan niin suoraan käskivät äippäpolille.

Siellä sitten ottivat sydänkäyrän ja ultrattiin ja nyt oli muka vauva vielä pienempi!

Tietysti johtuu ihan ultraajasta mutta tympäsee tuo.. perjantaina ensin saivat 2800g..sitten toisen kerran 2600g ja nyt oli 2550g... painoarvio vaikka ne monta kertaa sen ottivat. Napanuora virtauksissa oli häikkää.. olivat liian vaisuja ja tämä neiti joutu siihen rasitukseen!

Laittovat tipan käteen joka teki mulle supistuksia ja sanoivat että se voi laukasta synnytyksen ja että ovat kokoajan sektio valmiudessa.

Yhdestä viiteen olin piuhoissa kiinni ja vielä kun vasempaan käteen ei onnistunu se kanyylin laitto ja mulla meni suonen läpi ne aineet lihakseen ja turposi koko käsi... sitten vaan vaihtoivat toiseen...

Viideltä pääsin pois tipasta ja parituntia vaan olin ja sain ruoatki huoneeseen. Sen jälkeen laittoivat uudestaan koneen päälle ja katsoivat vauvan sydänäänet ja tuleeko vielä suppareita ja huh onneksi pääsin seitsemältä kotiin takas vielä.

Yö oli kauhea, kun heräilin siihen mahan kovettumiseen ja tänään ollut aika tiheää myös tuo.. siitä tipasta varmaan johtuu että jäi jotenki päälle tuo supistelu.

Neuvolassa sitten kävin ja siellä taas oli verenpaine hieman yläkantissa ja virtsanäytteessä: +-... turvotusta oli paljon ja painoa viikossa sai 1400g!!!

Eli näin.. nyt sitten joudun huomenna menemään ylimääräisiin virtsanäytteisiinki tuon valkuaisen takia vai mitä proteiinia.. emt..

Jotenki vaan tuntuu että mikäs se seuraava vaiva voisi olla??

Mies sano suoraan jos huomenna ei ole normaali pissa niin että saavat kyllä jo käynnistää tämän. Ei kai ne ala ylimääräisiä kokeita enää tekemään onko vai eikö ole raskausmyrkytystä...huoh!

Hallitus rv 37+6

Vierailija
51/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä edelleen istun, makaan ja välillä heilun ja vaapun, mikä kulloinkin parhaimmalta tuntuu. Supistusten välit heittelee 10-30min. Ei tule kunnollista selkeää rytmiä kovin kauaa. Ärsyttävää!!! On kuitenkin aika tujuja, joten eiköhän tämä tästä lähde. Toivon todella! Kivaa täåmä ei kyllä ole, taaskaan. Pahimman väännön kohdalla sitä aina muistaa miten epämukavaa touhua synnyttäminen onkaan. Palkintoa odotellessa...

crisantemo

Vierailija
52/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen lääkärillä: SF jo 36, painoa 600g/vko (nyt 10kg raskauden alusta), verenpaine 110/60. Vauva on täysin kiinnittynyt, täysiaikainen ja voisi syntyä koska tahansa, lääkärin mukaan mieluummin saisi syntyä jo ennen LA:ta. On nyt loppuajasta kasvanut tosi paljon ja painoarvio oli jo 3000g. Eipä ihme, sillä mullekin ovat ruoka ja herkut alkaneet maistua.

Alkoi vähän hirvittää jopa - takana yksi hätäsektio ison vauvan ja kasvotarjonnan vuoksi.. Nyt pitäisi tämä saada käynnistymään luonnollisesti, sillä suunnitelmana on yrittää alatiesynnytystä. Sektiohaavan repeytymisen riski on kuulemma (vain) 1%. Mun maha on ihan kivikova pallo, kuin superpallo. Muistelen että viimeksi olisi ollut jotenkin vähän pehmeämpi ja isompi.

Tiedoksi teille muillekin sairaalaanlähtöä odottaville, että lääkäri kehotti harjoittamaan paljon seksiä, se on kuulemma ainoa tehokas synnytyksen käynnistäjä: siemenneste sisältää ainetta, jota käynnistymiseen tarvitaan. Kuulemma kuntoilusta, saunasta, mausteisesta ruoasta sun muusta ei ole näyttöä mutta siemennesteen tehosta kuulemma on:)

Kiitos tuosta valkovuotovinkistä. Minäkin olen sitä ihmetellyt, toisaalta vuoto ei ole niin vetistä että olisi lapsivettä. Hyvä tietää että on normaalia.

Lemmikki+vauva -kohdasta kokemusta on kissanomistajana ja siinä ei ollut mitään ongelmaa. Kissa kyllä ymmärtää mihin ei saa mennä kun sen pontevasti (=äänekkäästi) sanoo alusta asti ja antaa kissalle kunnon lähdöt jos menee vaunuihin/vauvansänkyyn. En tietysti voisi mennä takuuseen kaikista kissoista, mutta me oltiin lopulta tyytyväisiä, ettei tullut sitä ritilää hankittua. Kissoistakin voi paljastua yllättäviä piirteitä vauvan tultua, meidänkin vanha kissa vahti parisängyssä nukkuvaa vauvaa kuin paraskin vahtikoira, mikä oli tosi suloista. Rohkeampi kissa taas jostain syystä pelkäsi koko vauvaa eikä sille olisi tullut mieleenkään mennä ihan lähelle.

t. Feonia 38+2

Vierailija
53/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yhtenä kappaleena vielä. Esikoinen syntyi rv 36+3, ja päättelin että tämä seuraavakin syntyy "hyvissä ajoin", mutta nyt jo rv 39+1. Tällä menolla mennään reilusti la:n yli. Kipakoita supistuksia on ollut, mutta harvakseltaan (esim. tänään ehkä kerran?). Väsyttänyt on, hengitys ei ainakaan ole helpottunut ja nyt iski nuhakin =( Jomottavaa alavatsatuntemusta (kuin menkkakipua) oli vielä eilen, mutta sekin loppui. Paksuhkoa valkovuotoa ollut viime viikosta alkaen, mutta ei muuta. Yöunet ovat huonot enkä sitten viime yönäkään enää klo 4 jälkeen saanut unen päästä kiinni.

Hallitukselle peukku pystyyn, että pissa olisi puhdas. Vauvansa jo saaneille sydämelliset onnittelut.

Mazda 5: oli ajossa viime keväänä muutaman viikon, kun odottelin ostamaani autoa (tila-autolle kun ei vielä ole tarvetta). Ihana auto ajossa!!! Ei mitään moitetta! Mazdahan on laadukas merkki, vähän vikoja ja turvallisuus erinomainen. Varmasti, jos tarvitsisin tila-auton harkitsisin Mazda 5 ostoa. Nyt käytössä on Mazda 2, ja siihenkin olen tyytyväinen ollut.

Martta, rv 39+1

P.S. Vieläkö joku huomaisi päivittää minut listalta: la on 2.2. ja ikääkin itselle on tullut jo aikaa sitten eli 32 v. ;-)

Vierailija
54/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelin tietosi kohilleen =)

Vierailija
55/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei mitään paino oli tippunu taas ja sf oli 33 ollu tuo sama jo viimiset 3 kertaa. paikat on pehmeet mut kiinni. mulla synyt eka rv 40+0 toka 39+3 ja kolmas 41+0 et ie noistaka mitään voi sanoo et millon tää nyt tulis =) vihloo särkee ja kaikkee mut ei muuta ku odotellaan ja katotaan millon pääsee lähtee! =) meillä kans koira ja en usko et sen kanssa mitään ongelmaa se on niin yli kiltti ja meillä ei kyllä ole ikinä eläimet päässy makkariin ei edes kissa kun aikoinaan sellanenki oli meillä ei saa koira tulla edes sohvalle vaan sillä on oma paikka ja peti =)

täs nää kuulumiset taas ja onnee kaikille vauvan saaneille!! =)

myy85 rv 38+2

Vierailija
56/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Hallitukselle. Ei ol helppoa. Onneksi viikkoja on jo hyvin, niin ei haitaa vaikka synnytys käynnistettäisiin nyt.

Ihmetys: en tiedä millainen tavaratila siinä Mazdassa oli? Meillä just toi Gran voyager siksi, että pitää saada kaksi koiraa sinne taakse. Monessa ne. tilaautossa ne kaksi viimeistä penkkiä ovat just siellä tavaratilassa ja sellaisia, että niissä ei esim. aikuinen mahdu istumaan. Tai sitten keskellä penkit niin,että ne pitää taittaa, että pääsee takapenkille. Omassa autossa 2+2+3 eli etummaistenpenkkine välistä pääsee kulkemaan taakse. Ainoa huono puoli tuossa autossa on automaativaihteiston heikkolaatu. Toinen vaihtoehto meille oli WV transportter, mutta se on jo pakettiauton kokoinen, joten tuolla Chryslerillä liikkuu vielä näppärästi parkkihalleissa ja kaupungilla.

T:Lauris

Vierailija
57/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla ne hyvin voi ottaa osastotarkkailuunkin. Mulla oli ekassa raskaustoksemia ja olin osastolla 8 paivaa ennen kaynnistysta. Periaatteessa toksemiaaidillakin yritetaan katsoa, etta vauva olis mahd. lahelle laskettua aikaa, kun syntyy. Ellei sitten vointi huonone, siis sikion tai aidin.

Muistan, etta mulla tuli osastolle passitus, kun proteiinia oli 2+ ja alapaine noussut 20 pykalaa. Osastolla sitten otettiin maksa-arvot, vuorokausivirtsat, 3 kertaa paivassa KTG kayraa vauvasta, useita kertoja verenpainetta ja joka toinen pva kontrolli aitipolilla.

Sitten kun proteiinit oli 4 plussalla ja yha nousi, kaynnistettiin. Niin ja siina vaiheessa mulle oli tullut painoa sairaalaan tulon jalkeen 6kg :O

Neuvolassa sitten kävin ja siellä taas oli verenpaine hieman yläkantissa ja virtsanäytteessä: +-... turvotusta oli paljon ja painoa viikossa sai 1400g!!!

Eli näin.. nyt sitten joudun huomenna menemään ylimääräisiin virtsanäytteisiinki tuon valkuaisen takia vai mitä proteiinia.. emt..

Jotenki vaan tuntuu että mikäs se seuraava vaiva voisi olla??

Mies sano suoraan jos huomenna ei ole normaali pissa niin että saavat kyllä jo käynnistää tämän. Ei kai ne ala ylimääräisiä kokeita enää tekemään onko vai eikö ole raskausmyrkytystä...huoh!

Hallitus rv 37+6

Vierailija
58/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle ei mitäân enteitä synnytyksen lähestymisestä, muutama tuntuvampi suppari mutta ei mitäân säännöllistä. Kiire tulee vaaville, jos meinaa vielä tulla tammikuun aikana, niinkuin olin "suunnitellut". Nyt jânnitän perjantain kätilô-visiittiä, kun ei mitäân hajua paineista tai painosta. Eilen kun näin kaveria pitkästä aikaa, hän totesi melkeen pettyneen kuulosena, ettâ 'ethân sâ oo ollenkaan levinny kaikkiin suuntiin niinkuin ootin, vaan tosta mahan kohalta'. Huvitti vähän tuo kommentti,kun itsestâ ainakin tuntuu aika valasmaiselta. Mutta ehkä pahemmilta turvotuksilta sit kuitenkin vältytty,täytyy rauhotella. Miespuolisten kavereiden mielestä vatsa näyttäâ ja tuntuu kuulemma ihan ilmapallolta, vaikkakin kovalta sellaiselta =)hmm..

Tänäân kävin ostamassa miehelle ja itselleni korvatulpat, olis tarkotus alottaa nyt viimeinkin kissojen totuttaminen makkari-kieltoon. Heillä on iso kattoon asti ulottuva kiipeilypuu,joten eiköhän siinâ yöunet maistu pienen totuttelun jâlkeen. Pari yötâ voi tosin ainakin mennä harakoille, ellei nuo tulpat ole jotenkin supertehokkaat.

Noista ässistâ vielä, seksi on siis ilmeisesti ihan tutkitustikin se tehokkain menetelmä. Ihan jostain vauvaoppaasta luin, ettâ paras asento ois kun mies pââllä ja naisen jalat miehen olkapâillä. Lopuksi olisi hyvä olla pari minuuttia jalat ilmassa, jotta "nesteen" vaikutus kohdunsuun pehmentämiseen optimaalinen. Uskoo ja kokeilee ken haluaa ;)

Nâissä tunnelmissa hyväâ illanjatkoa kaikille!

ranskis-vaavi rv 38+0

Vierailija
59/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tanne kirjoitan tanaan! Kiinnostus vain on kova etta josko olisi tullut lisaa vauva-uutisia, joten sen verukkeella siis... ;o)

Odottelin tyttoa eilen jumpasta ja istuin salin uloskaynnin vieressa, kun nuorempien noin 4-vuotiaiden ryhmalaisia tuli ulos salista. Ensin tuli yksi tytto kysymaan; miksi sulla on noin lihava maha??? ja sitten melkein heti peraan eras toinen pieni tytto kaveli aitinsa kanssa ohi ja kysyi aidiltaan etta; miksi tuolla naisella oli niin iso lihava maha? Jain sitten miettimaan etta toivottavasti aiti edes on huomannut etta olen raskaana kun takki paalla siella aina kayn. :o)

Ja viela noista kaynnistysmetodeista. Me yritetiin miehen kanssa hyvin ahkerasti kaynnistaa esikoisen synnytysta, mutta turhaan. Kokeiltiin jopa seksia saunassa rv42!! Enka varmaan talla hetkella taipuisi edes tuohon ranskis-vaavin ehdottamaan asentoonkaan ;o)

Mua on alkanut lisaantyvissa maarin pelottaa tuo tuleva sektio. Suomessa se oli ihan kauhea kokemus, kaikki meni huonosti ja mielestani vaarin. Sitten taalla pelkasin kuollakseni toista sektiota, joka menikin tosi hyvin, ei mitaan valittamista ja olin aivan super yllattynyt! Nyt kun on tama kolmas edessa alkaa taas pelot nousta ja mietin etta voinko tosiaan olla niin onnekas etta leikkaus sujuisi ilman komplikaatioita tallakin kertaa...??? Viimeeksi taalla leikkasi erittain kokenut ylilaakari joka oli erikoistunut riskiraskauksiin ja sektioihin yms. Nyt en tieda kuka leikkaa 9eri sairaala), kysyin ja torstaisin on kuulemma kiertava vuorolista muttei ole ilmeisesti kukaan "senioreista"... Apua. Viimeeksikin pelotti niin paljon etta kirjoitin jopa kirjeet kaikille laheisille valmiiksi ja sanoin miehelle mista ne loytaa... Pikkaisenko neuroottista?

Kolmaskerta yha se rv 35+4 (huomenna tulee tasan 3 viikkoa sektioon!!)

Vierailija
60/113 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jostain vauvaoppaasta luin, ettâ paras asento ois kun mies pââllä ja naisen jalat miehen olkapâillä.

ranskis-vaavi rv 38+0

saa itsensa tuohon asentoon :D Muuten ihan kiva :) meilla toimii vain lusikka tai takaapain, mutta ei mikaan muu... No oikeasti selalla en pysty olemaan kuin ehka 2min, joten mies sais sit olla tosi tosi nopsa, heh...

MataHari 38+5