Kylläpä oli vaikuttava ohjelma tuo äskeinen Inhimillinen tekijä.
Olivatpa todella tasapainoisen ja onnellisen oloinen pariskunta tuo Tuukka ja Olga Temonen. Olisipa itselläni yhtä hieno parisuhde... :(
Kommentit (122)
Toki monet meistä miettivät lasten syntymien myötä arvojaan vähän vakavammin, liittyen esim. lasten kotihoitoon ja työnteon määrään, mutta tuollaisia "muutetaan maalle ja hankitaan lampaita" -tyyppisiä ratkaisuja ei yksikään perhe ainakaan meidän tuttavapiirissämme ole tehnyt. Ei edes kukaan niistä, joille on isompia perintöjä tulossa. Edelleenkin mieluummin suurin osa 30-40-vuotiaista reissaa lomillaan ulkomailla tai hankkii uuden auton tai rakentavat sen omakotitalon lapsiperheiden suosimalle alueelle suht' lähelle palveluja.
Kovasti tästä maalle muutosta ja ekologisesta elämäntavasta puhutaan, mutta ei se teoissa juuri näy. Ja myönnän että näin meilläkin on.
Mielestäni Temoset eivät elä "normielämää", ja todella ihmettelen jos jaksavat tuota pelkästään näyttämisen halusta.
47 no nykyiset kolmekymppiset voivat tehdä näin, koska heidän vanhempansa ovat suurta ikäluokkaa, joilta on tulossa perinnöt. Toisaalta kolmekymppisille työelämä on aika tyly, joten huomio kiinnittyy helposti muihin elämänalueisiin. Ja kun toimeentulo on jo tulossa vanhemmilta niin mikä ettei! Helppo on kehrätä pari vuotta villaa maalla, kun tietää, että sillä ei loppupeleissä ole väliä, kun perintö tulee silti.
mutta tässä ketjussa ei ole tunnetta. Hoet vaan tuota pyörää.
markkinavoimien masinoima.
Lama-aikoina aina kierrätys ja pehmeät arvot yms. iskee. Niin se oli 90-luvun alussakin.
Lähinnä kiinnosti Tuukka Temosen muutos Apulannasta maalle. Olga Temonen on minulle täysin outo, en ole nähnyt missään näyttelevän?
Haastattelu oli mielenkiintoinen, tykkäsin että kuvaus heidän menneisyyksistään, pariutuminen, elämänmuutos jne tuli mukavasti esille. Kieltämättä erikoista, että jaksavat taloa rempata, lehmää lypsää ja kahta samanikäistä vauvaakin ovat hoitaneet. Kaksosten äitinä kuvittelisin, että työmäärä on isompi, kun toinen vauvoista on sijoitettu ja käy sitä läpi.
Tietynlainen ehdottomuus, etenkin kasvissyönnin suhteen, mua ärsytti. Mutta mä muutenkin suhtaudun kasvissyöntiin varautuen (juuri näiden vaativien nirppanokka-kasvissyöjien takia). Ne kohdat, joissa palavasti puolustivat kasvissyöntiä, vaikuttivat vähän fanaattisilta.
Paljon vaikuttaa myös ihmisen ääni ja tyyli puhua. Tuukan sanomana aatteet eivät tuntuneet niin hyökkääviltä kuin Olgan. Ihan vain sen takia, että hänen tyylinsä puhua oli rauhallinen ja sovitteleva.
Joku mainitsi Olgan vilkuilleen miestään. Ehkä se johtuu siitä, että tuon haastattelun perusteella kuvittelisin Olgan olevan enemmän äänessä ja määräämässä. Minä tulkitsin sen puoleen kääntymisen niin, että hän harjoittelee kovasti suunvuoron antamista toiselle ja sen takia selvästi halusi viestittää että "sun vuoro puhua".
Tää tulkinta ihan omasta lähtökohdasta, oon ollut kans nuorempana sellainen ehdoton ja päällepäsmäri ;)
Toki monet meistä miettivät lasten syntymien myötä arvojaan vähän vakavammin, liittyen esim. lasten kotihoitoon ja työnteon määrään, mutta tuollaisia "muutetaan maalle ja hankitaan lampaita" -tyyppisiä ratkaisuja ei yksikään perhe ainakaan meidän tuttavapiirissämme ole tehnyt. Ei edes kukaan niistä, joille on isompia perintöjä tulossa. Edelleenkin mieluummin suurin osa 30-40-vuotiaista reissaa lomillaan ulkomailla tai hankkii uuden auton tai rakentavat sen omakotitalon lapsiperheiden suosimalle alueelle suht' lähelle palveluja.
Kovasti tästä maalle muutosta ja ekologisesta elämäntavasta puhutaan, mutta ei se teoissa juuri näy. Ja myönnän että näin meilläkin on.
Mielestäni Temoset eivät elä "normielämää", ja todella ihmettelen jos jaksavat tuota pelkästään näyttämisen halusta.
47 no nykyiset kolmekymppiset voivat tehdä näin, koska heidän vanhempansa ovat suurta ikäluokkaa, joilta on tulossa perinnöt. Toisaalta kolmekymppisille työelämä on aika tyly, joten huomio kiinnittyy helposti muihin elämänalueisiin. Ja kun toimeentulo on jo tulossa vanhemmilta niin mikä ettei! Helppo on kehrätä pari vuotta villaa maalla, kun tietää, että sillä ei loppupeleissä ole väliä, kun perintö tulee silti.
Tää jankkaaja nyt vaan haluaa provosoida. Ihan tuulesta temmattuja juttuja.
Lama-aikoina aina kierrätys ja pehmeät arvot yms. iskee. Niin se oli 90-luvun alussakin.
Selitä mulle, oi trendiguru, miten ei-kaupallinen, ei-materialistinen trendi hyödyttää kaupallisia voimia? Ei mitenkään.
mutta masinoiminen tarkoittaa sitä, että joku tietoisesti haluua esim. mainonnan keinoin vaikuttaa trendeihin, ei sitä, että ihmisillä ei lama-aikana ole varaa ostaa uutta.
Olen vain törmännyt siihen aika monessa ketjussa :)
Olen vain törmännyt siihen aika monessa ketjussa :)
sun henkinen oppiäiti?
Sanakirjassa lukee, että se on yhtä kuin järjestää.
sun henkinen oppiäiti?
Lähinnä huvittava kuriositeetti.
Järjestää tarkoittaa siis sitä, että joku toimii aktiivisesti jonkun asian aikaansaamiseksi. Se, että ihmiset köyhtyvät laman aikana ja ostavat käytettyjä vaatteita ei ole kenenkään aktiivisesti, tahallaan järjestämä eli masinoima, koska se ei hyödytä markkinavoimia.
Järjestyä taas on automatiiviverbi toisin kuin järjestää.
Voit käydä ihan vapaasti plaraamassa sitä sanakirjaa. Suosittelisin kuitenkin, että et yritä päteä mulle ainakaan näissä kielellisissä asioissa, koska suomen kieli on sattumalta ollut mun pääaine yliopistossa...
Järjestää tarkoittaa siis sitä, että joku toimii aktiivisesti jonkun asian aikaansaamiseksi. Se, että ihmiset köyhtyvät laman aikana ja ostavat käytettyjä vaatteita ei ole kenenkään aktiivisesti, tahallaan järjestämä eli masinoima, koska se ei hyödytä markkinavoimia.
Järjestyä taas on automatiiviverbi toisin kuin järjestää.
Voit käydä ihan vapaasti plaraamassa sitä sanakirjaa. Suosittelisin kuitenkin, että et yritä päteä mulle ainakaan näissä kielellisissä asioissa, koska suomen kieli on sattumalta ollut mun pääaine yliopistossa...
että toki voit yrittää päteä kielellisissä asioissa, mutta mä en aio jäädä tänne vastailemaan, koska meen nyt laittamaan TRENDIKÄSTÄ KASVISRUOKAA itselleni ja trendikkäälle kasvissyöjämiehelleni (joka muuten on ollut jo 20 vuotta kasvissyöjä). Sitten aion lähteä trendikkäästi hiihtämään pellolle trendikkään koirani kanssa, ja ehkä sen jälkeen siivota trendikkäillä ekologisilla puhdistusaineilla trendikästä rintamiestaloamme.
Oikein trendikästä inttämistä teille kaikille trendipelleille!
Olga on kasvanut maalla, suuressa perheessä, Tuukka on ainoa lapsi, kasvanut kaupungissa. Olga on kasvanut omavaraistaloudessa ja teurastanut lampaita, Tuukka ollut 12-vuotiaasta asti kasvissyöjä. Ovat parina ottaneet elämänarvoja toisiltaan ja kasvaneet yhteen. Olga varmasti pärjää maalla hyvin, kun on maalla kasvanut. Jaksavat vielä toimia sijaisvanhempinakin kaiken muun ohella. Kunpa kaikilla ihmisillä riittäisi hyvää tahtoa ja pyrkimyksiä kuten heillä.
kuvaus nuoren perheen elämästä. Naivi oli minusta tämä tuukka joka yritti vähän politiikasta ja kunnallispolitiikasta sanailla ja varmaan se maailma (yhteiskuntatieto) ei ole kovin hallussa... ja eikö ne langattomat yhteydet pian ole arkipäivää...
Sen sijaan se että nuoret ei vierastä työtä ja haluavat jopa auttaa muita on hieno asia. Olga oli mielestäni luonteva ja aito ja toi esiin että raskasta on välillä. Olisin tosi ylpeä jo omat lapseni eläisivät joskus noin tai jollain tavalla jonka kokevat vahvasti omakseen!
hyvä?????? Totta että kaikenlainen ekoilu ja luomu on trendikästä, mutta koska kyse positiivisesta asiasta, niin mikäs siinä sitten on pahaa?
tulee vaan väistämättä mieleen, että jos jonkun on telkkariin tupattava esittelemään arvojaan, niin ei kovin aidolta kuulosta.
Vai oliko ohjelmassa kenties muitakin pointtea kun perheen hulppea arvomaailma?
Mikäs tuollaisessa ympäristössä on lasten kasvaa? Hienoa, että homma toimii, onnea heille!
kun ko. pariskunnan juttuja, esimerkkinä nyt vaikka Martina & Esko - sarja.
Mielestäni on kyllä hienoa, että vähän fiksummatkin ihmiset saavat huomiota - liikaa kaikkia tosi tv-idiootteja pyörii nykyän joka paikassa.
tulee vaan väistämättä mieleen, että jos jonkun on telkkariin tupattava esittelemään arvojaan, niin ei kovin aidolta kuulosta.
Vai oliko ohjelmassa kenties muitakin pointtea kun perheen hulppea arvomaailma?
http://nainelatnykytrendienmukaisesti.com vai?
Kyllä sä nyt taidat olla aika pahasti hakoteillä. Et taida tietää trendeistä mitään. TRENDIT on kyllä tavalla tai toisella markkinavoimien masinoimia, eivätkä taida markkinavoimat hyötyä siitä, jos ihmiset haluavat vähentää kulutusta. Taitavat tämän päivän massatrendit olla ihan jotain muuta.
Mutta jos tällainen elämäntyyli on trendi, niin sehän on vain hyvä asia. Vai eikö ole sen takia, että se ärsyttää SUA?