Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsilisät pois yli 100 000€ ansaitsevilta!?

Vierailija
24.01.2010 |

Pääkaupunkiseudulla tuon satkun tienaaville voi lapsilisät olla todella tärkeä tulo, joka on laskettu tarkkaan tuloksi esim. asuntolainaa otettaessa - kuten me olemme tehneet.

Kansalta kysyttiin - ja kansa vastasi, että yli 100 000€/vuosi tienaavalta perheeltä voisi evätä lapsilisät. Tuo kertoo eniten

A. kateudesta

B. siitä, ettei pienituosilla ole juurikaan käsitystä tämän maan verotuksesta, esim. meille jää pakollisten kulujen jälkeen kuukaudessa vähemman rahaa, kuin opiskelevalle tuttava-lapsiperheelle - tosin he eivät asu pääkaupunkiseudulla, mutta kuitenkin - asuvat kuitenkin omakotitalossa autoineen hekin.

Mieheni vuosiansiot ovat juurikin n. 100 000€ ja omani ovat vähäiset, 20 000 - 25 000€. Mieheni maksaa veroa tuloistaan 42%. Juoksevat kk kulut ovat meillä n. 4300€; johon sisältyy asuntolaina, päiväkotimaksut, vakuutusmaksut ja sähkö - meillä on sähkölämmitteinen talo, sekä vesilasku.

Rahaa meille jää pakollisten maksujen jälkeen kuukaudessa käyttöömme 0 - 1500€.

Repikää siitä!

Minunkin lapseni kasvavat ja tarvitsevat vaatteita - ja ennen kaikkea ruokaa - ja jos emme myy taloa, on ruoka ainoa, josta voisimme tällä hetkellä tinkiä.

( Muita menoja/kk ovat autolaina ( tavallinen kottero ), bussikortit ).

Onko Vasemmisto/SDP täynnä niin katkeraa väkeä, ettei tässä maassa saa menestyä, eikä olla hyväpalkkainen, vaan siitä pitää päästä kostamaan?

Onko käynyt mielessä, että kaupungeissa on hiukkasen verran kalliimpaa asua ja elää, kuin muualla Suomessa?

Kaikkien kateellisten iloksi voin kertoa, ettei Helsingissä satasen tienaava, asuntolainainen lapsiperhe todellakaan ole varakas, vaan rahaa tutkitusti jää kuussa vähemmän käyttöön, kuin muualla samalla tavalla asuville( ei PK seutu )duunareille.

Nämä samat duunarit nyt haluavat sitten, että me joutuimme kuseen - jotta heillä elämä säilyisi mukavana. Hyi hitto, mitä jengiä!

Meille lapsilisä on tärkeä tulo. Jos se lapsiltäni viedään, olen todella mykistyneen pettynyt tähän Suomen ilkeään kansaan ja erityisesti Prinssi Paavo Arhinmäkeen, enkä jatkossa ikinä IKINÄ sympatiseeraa pienituloisia, en vasemmistoa, enkä demareita; tuota kateellista, katkeraa ja kostonhimoista väkeä.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä laskelmissä perheen isoista pakollisista menoista pistää aina silmään tuo asuntolaina... Asuntolainastahan saa jo verohelpotuksia, eli tukea tulee jo sitä kautta. Toisekseen ja ennen kaikkea lainan maksu kasvattaa omaisuutta! Melkein voisin verrata tätä siihen kun jos palkkapäivänä menee automaattisesti säästötilille vaikka satanen, niin laskettaisiin se satanen perheen pakollisiksi menoiksi... Asuntolainaahan kenenkään ei ole pakko ottaa.

+1. Asuntolainan korko on asumisesta aiheutuva meno mutta lyhennys on säästämistä.

Vierailija
2/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esim. Katainen jos sanonut, että näin ei tule tapahtumaan?

Tokihan kateelliset tekevät kaikkensa, että saisivat muilta pois ja hyötyisevät kuitenkin itse, selvähän se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloista riippumatta. Meillä jää tulot paljon alle 100 000€ mutta miksi ihmeessä heille ei kuuluisi lapsilisä jotka tienaavat sen verran?

Vierailija
4/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä perin suuren summan rahaa joitakin vuosia sitten ja vaikka maksoin järjettömän määrän perintöveroa ym., aina vaan kohdeltiin kuin paskaa: kaikki piti maksaa itse eikä ollut edes teoreettista mahdollisuutta hakea tukea johonkin, lääkäriin pääsi vain yksityiselle, en päässyt halvempaan asuntoon perheeni kanssa sillä rahaa oli liikaa(!)...päivähoitomaksu korkea, kaikki mahdolliset juoksevat kulut isoja. Sitten tapahtuikin jotain mielenkiintoista; rahat alkoivat loppumaan ja työttömyyteni takia pääsin erilaisten tukien pariin. Kas kummaa! Tekemättä mitään alkoi tippumaan niin asumistukea, työmarkkinatukea kuin mitälie muutakin. Päivähoitomaksu hävisi, Kelassa neuvottiin miten kannattaa mitäkin tukea hakea (järjestys ym.) että saisi suurimmat mahdolliset hyödyt irti. Apua ja rahallista tukea löytyi vasta kun olin käytännössä rahaton!! Siihen asti olin kadehdittu, vihattu rahan takia...

Vierailija
5/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun ottaa huomioon miten paljon autoin läheisiäni (annoin tädilleni lahjaksi hammasremontin, ostin ystävälle viikottain ruokaa kun tällä huono rahatilanne, lainasin toiselle rahaa..) ja tein hyväntekeväisyystyötä, mielestäni on sairasta että sain niin huonoa kohtelua! Olin mukana (nimettömänä tietty) jokaisessa isossa hankkeessa, oli kyse sitten ihmishengistä tai kulkukissoista. Koskaan ei tullut kiitosta mistään, lisää rahaa vaan vaadittiin. Nettiin kirjoitin joskus miten olen alkanut ymmärtämään rikkaiden nuivaa suhtautumista köyhempiin, silloin sain tietty vain haukkuja ja kuulemma perimäni rahat olisi pitänyt jakaa köyhille.

Vierailija
6/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisitko halunnut olla rakastettu rahan takia?

Vierailija - 24.01.10 12:45 (ID 9876602

Asiaton kommentti; tarpeetonta saivartelua.

Tässä tapauksessa kyse on asetelmasta: vihattu - oikeudenmukaisesti kohdeltu, eikä vihattu - rakastettu.

Ymmärsit sen toki itsekin, mutta miksi vaivauduit saivartelemaan - mene vaikka nukkumaan mielummin, kauniita unia.

Vierailija
7/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa siis vuodessa 58 000 € eli kuukaudessa 4833 €. AP:lla veroprosentti varmaan alle 20, lasken 20% ja 20 0000 euron mukaan eli 16 000 € vuodessa ja kuukaudessa 1333 euroa ja tässä nyt on liian korkea veroprosentti jo mukana.

Kuukaudessa siis yli 6000 €. Minkälainen opiskelijaperhe yltää samaan?

Olette ihan itse valinneet asumismuotonne. Ja omaisuutenne (ainakin asunnon osalta) karttuu enemmän kuin halvemassa asuvalla.

Olette suurituloisia yhteenlaskettujen tulojenne perusteella. Kuukausikuluissanne on varmasti mukana asioita, joita ei köyhemmillä ole. Vakuutuksia, kalliimpi asunto, hienompi auto jne.

Vierailija
8/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalla tavalla korkeatuloiset ovat katkeria pienituloisille. Monen monta kertaa olen saanut haukut niskaani hyvätuloisilta sukulaisiltani ja ystäviltäni, jos olen joutunut pyytämään heiltä hieman rahaa lainaksi tai olen joutunut turvautumaan sosiaaliviraston apuun. Ihan samalla tavalla minulle sanotaan että mene töihin/leikkaa menojasi/hanki itse rahasi. On se niin kamalaa kun korkeatuloisia ei palvella ja kohdella kuin kuninkaallisia. On se pienituloisen elämäkin vaikeaa kun ei palkata parempaan duuniin vaikka koulutusta löytyy etc.

Vierailija
9/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa vuodesta riippuen 140 000-220 000e ja varallisuuttakin on, mutta olemme avopari ja meillä on erilliset tilit, joten olisi väärin "rankaista" minua/lastamme hänen tuloistaan.

Mieheni veroprosentti huitelee myös 40%-50% tietämillä, joten jokainen voi laskea kuinka huikeita summia hän vuodessa veroja makselee, muttei hyödy veronmaksamisesta mitään esim.minkään tukien muodossa, joten tämä 100e/kk lapsilisä on aika pieni hyödyke, kun veroa maksaa 100 000-120 000e/v!

Olen vanhempainvapaalla ja siksi saan vain 1400e käteen, mikä riittää minulle juuri ja juuri, mutta silti olen saanut laitettua lapsillisät sivuun lapsen omalle tilille, ne tulevat lapsen käyttöön sitten isompana.

Minun tienestini työelämässä ovat huomattavasti pienemmät n.40 000-50 000e/v.

Vierailija
10/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies tienaa vuodesta riippuen 140 000-220 000e ja varallisuuttakin on, mutta olemme avopari ja meillä on erilliset tilit, joten olisi väärin "rankaista" minua/lastamme hänen tuloistaan.

Mieheni veroprosentti huitelee myös 40%-50% tietämillä, joten jokainen voi laskea kuinka huikeita summia hän vuodessa veroja makselee, muttei hyödy veronmaksamisesta mitään esim.minkään tukien muodossa, joten tämä 100e/kk lapsilisä on aika pieni hyödyke, kun veroa maksaa 100 000-120 000e/v!

Olen vanhempainvapaalla ja siksi saan vain 1400e käteen, mikä riittää minulle juuri ja juuri, mutta silti olen saanut laitettua lapsillisät sivuun lapsen omalle tilille, ne tulevat lapsen käyttöön sitten isompana.

Minun tienestini työelämässä ovat huomattavasti pienemmät n.40 000-50 000e/v.

oikeastiko käytät sanaa vain?

tottahan se on että mitä isommat tulot sitä isommat menot mutta kaikki tekee omat valintansa.

t: minimi äitiyspäivärahalla toimeen tuleva joka on kyllä sitä mieltä että jos lapsilisää annetaan niin sitten annetaan kaikille!

Vierailija
11/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa siis vuodessa 58 000 € eli kuukaudessa 4833 €. AP:lla veroprosentti varmaan alle 20, lasken 20% ja 20 0000 euron mukaan eli 16 000 € vuodessa ja kuukaudessa 1333 euroa ja tässä nyt on liian korkea veroprosentti jo mukana. Kuukaudessa siis yli 6000 €. Minkälainen opiskelijaperhe yltää samaan? Olette ihan itse valinneet asumismuotonne. Ja omaisuutenne (ainakin asunnon osalta) karttuu enemmän kuin halvemassa asuvalla. Olette suurituloisia yhteenlaskettujen tulojenne perusteella. Kuukausikuluissanne on varmasti mukana asioita, joita ei köyhemmillä ole. Vakuutuksia, kalliimpi asunto, hienompi auto jne.

Ensinnakin, lapsilisa on jokaisen Suomessa syntyneen lapsen etu. Silla, mita vanhemmat tienaavat, ei saa olla mitaan tekemista asian kanssa. Vai, aletaanko peruskoulutuksestakin peria maksua sen mukaan, mita vanhemmat tienaavat?

Ja, jos luit AP:n viestin, AUTO oli vanha kottero, he asuvat paakaupunksiseudulla, missa asunnot ovat kalliimpia kuin "Juupajoella". Paakaupunkiseudulla on myos tyota, tosin kuin nailla halvemmilla muun Suomen asuinalueilla.

Mita tarkoitat vakuutuksilla? Eiko ihminen saa vakuuttaa omaisuuttaa, kotiaan ja lapsiaan?

Taa on just tata perussuomalaista avuttomuutta, kun odotetaan, etta valtio maksaa ja itseaan parempi tuloiset myos, veroja ja muita maksuja.

Mitas jos alkaisitte itse pitaa huolta itsestanne? Verot alas ja kaikki muut asiat maksullisiksi, kuten tilanne on aika monessa muussa maassa. Menisi varmaan aika monelta sormi suuhun, kun peruskoulustakin pitaisi alkaa maksaa lukukausimaksuja, ja jaisi yliopistokin varmaan aika monelta lapselta kaymatta.

Vierailija
12/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettopalkkatuloni kuukaudessa ovat 600-1000e,mieheni ansaitsee n.1500 nettona,enkä ainakaan kadehdi suurituloisilta heidän lapsilisiään.Hyvin pärjättäisiin,jos en olisi tehnyt niin paljon velkoja(luottoja,osamaksusoppareita)joita nyt makselen monta sataa kuussa

Vierailija
13/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilisät menee lasten lääkkeisiin, toinen pitkäaikaissairas

Vierailija
14/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

summaa tienaavat tekevät lapsilisällä???? =D

joo pois vaan!

ja normiduunarit sit saa isompaa lisää sit on hyvä =D

Vierailija
15/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarkoitettu tasaamaan elintasoeroja lapsiperheiden ja lapsettomien perheiden välillä. Lapsilisää ei siis ole tarkoitettu parantamaan vain köyhien perheiden asemaa ja siksi sen maksaminen ei riipu vanhempien tuloista.

Vierailija
16/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tarkoitettu tasaamaan elintasoeroja lapsiperheiden ja lapsettomien perheiden välillä. Lapsilisää ei siis ole tarkoitettu parantamaan vain köyhien perheiden asemaa ja siksi sen maksaminen ei riipu vanhempien tuloista.

on tosi tasaista!!!! hahahaa eli meijän pitäis saada laps lisää 400 e väh että se vastaisi nykyistä elintasoa!!!! hohhoijaaa!

Vierailija
17/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi tasaista!!!! hahahaa eli meijän pitäis saada laps lisää 400 e väh että se vastaisi nykyistä elintasoa!!!! hohhoijaaa!

Kuka sun on käskenyt lapsia tehdä, jos et pysty niitä elättämän, vaan oletat että parempituloisten pitäisi luopua omista lapsilisistään sinun vuoksi?

Vierailija
18/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä lainaa ja maksaa sitä kk pois!

ehdottomasti laspilisä pois tuonverran tienaavilta!

Vierailija
19/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun on käskenyt lapsia tehdä, jos et pysty niitä elättämän, vaan oletat että parempituloisten pitäisi luopua omista lapsilisistään sinun vuoksi?

te "parempi" tuloiset ootte vaan niin naurettavia ja pihejä =) voi voi ku taas tulee näitä itserakkaita kakaroita...

Vierailija
20/42 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa siis vuodessa 58 000 € eli kuukaudessa 4833 €. AP:lla veroprosentti varmaan alle 20, lasken 20% ja 20 0000 euron mukaan eli 16 000 € vuodessa ja kuukaudessa 1333 euroa ja tässä nyt on liian korkea veroprosentti jo mukana.

Kuukaudessa siis yli 6000 €. Minkälainen opiskelijaperhe yltää samaan?

Olette ihan itse valinneet asumismuotonne. Ja omaisuutenne (ainakin asunnon osalta) karttuu enemmän kuin halvemassa asuvalla.

Olette suurituloisia yhteenlaskettujen tulojenne perusteella. Kuukausikuluissanne on varmasti mukana asioita, joita ei köyhemmillä ole. Vakuutuksia, kalliimpi asunto, hienompi auto jne.

Kyllä se on niin, että itse rahansa ja elantonsa tienaavat maksavat Suomessa kaiken. Lapsilisät kuuluvat kaikille. Meidän yhteenlaskettu tulomme ei ole sataatuhatta, mutta itsekin olemme työn perässä muuttaneet pääkaupunkiseudun tuntumaan, missä asunnot ovat kalliimpia ja missä on melkein pakko omistaa 2 autoa töiden ja päivähoitokuskausten vuoksi.

Mutta mitäpä sitä ei tekisi, jotta voisi itse elättää itsensä ja lapsensa? Vai mitä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän