Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en oo käyny Helsingissä varmaan 15 vuoteen

Vierailija
21.09.2023 |

Mä koen sen kaupungin jotenkin ihan vierasperäsenä muulle Suomelle missä olen viettänyt aikaa ja asunut. Mulle se kaupunki ei merkkaa oikeastaan yhtään mitää. Tajusin juuri että en ole koskaan edes laittanut siitä kuvia kenellekkään ulkomaalaisellekkaan kun olen tutustunut, olen laittanut aina muualta.
Muita?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen pitäisi sulle merkitä jotain? Suomen lukuisista paikkakunnista vain kolme merkitsee itselle yhtään mitään vaikka kauniita ja viihtyisiä paikkoja on lukuisia.

Vierailija
2/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Espoossa Hesen kautta viimeksi 2011, mutta varsinaisesti Hesessä viimeksi 2004. Sitä ennen 1987.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se Hesburgerissa käyminen ketään kiinnosta. Nyt puhutaan Helsingistä.

Vierailija
4/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljasjalkaisena helsinkiläisenä, joka on asunut myös Tampereella, en ole koskaan ymmärtänyt tuota vastakkainasettelua, Helsinki vs. muu Suomi. Helsinki on todellisuudessa tavallinen kaupunki, joka muodostuu erilaisista kaupunginosista ja kaikenlaisista lähiöistä, ja jos olet Helsingissä vaikkapa jossain lähiössä, voit hyvin kuvitella olevasi jossain muussa Suomen kaupungissa. Helsinkiä on turha esim. mystifioida tai kokea vieraantumista/pelkoa. Helsingissä syntyneitäkin on vain 40 % kaupungin väkiluvusta.

Vierailija
5/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä et ole ap. menettänyt mitään. Ruma ja tylsä kaupunki Hesa vain on. Itse muutan pois täältä Keski-Suomeen, etätyö mahdollistaa sen. Ja jos haluaan muihin kaupunkeihin voin lomien aikaan toteuttaa sen. t. paljasjalkainen stadilainen

Vierailija
6/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen käynyt Helsingissä viimeksi 20 vuotta sitten. Olin silloin 16v. Asun itse Pohjois-Pohjanmaalla.

Vierailija
7/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt siellä 35 vuoteen. Luokkaretkellä olin siellä 13 vuotiaana mutta sen jälkeen en ole käynyt.

Vierailija
8/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole käynyt koskaan. En koe menettäneeni mitään.

Vierailija
9/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kai se nyt sen kummempi kaupunki ole kuin joku muukaan. Pääkaupunki toki mutta jos ei ole mitään siteitä sinne, monikin viettää koko elämänsä käymättä Helsingissä. Minä asun Espoossa mutta en ole tainnut käydä Helsingissä kuin kerran tänä vuonna. Ei vain ole mitään asiaa sinne.

Vierailija
10/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisilla on profetia Helsingin tuhoutumisesta.

Vierailija
11/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä et ole ap. menettänyt mitään. Ruma ja tylsä kaupunki Hesa vain on. Itse muutan pois täältä Keski-Suomeen, etätyö mahdollistaa sen. Ja jos haluaan muihin kaupunkeihin voin lomien aikaan toteuttaa sen. t. paljasjalkainen stadilainen

Oikea paljasjalkainen ei sano "Hesa".

Vierailija
12/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviäkin kiinnostaa.

Vierailija
13/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 4. polven paljasjalkainen stadilainen, eli en nyt osaa samaistua muuten kuin niin, että vähemmän minäkään kuvia Turun linnasta kavereilleni lähettelen. Vaikka hieno paikka onkin. Mutta Suomea olen paljon kiertänyt, 2 krt kiivennyt Saanallekkin (harva varmaan voi sanoa samaa?) ja kaikki ne paikkakunnat minusta tähän maahan kuuluu.

Vierailija
14/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen (Suomessa) käynyt kehä kolmosen ulkopuolella vuonna 2001, mutta ketäpä tuon pitäisi kiinnostaa 🤷🏻

Vierailija
15/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin helsinkiläisenä voin sanoa, että ei ole tullut mieleenkään kirjoittaa postausta siitä milloin olen viimeksi käynyt Kirkkonummella, ja että en ainakaan aio sinne mennä... Että onneksi en ole ollut 4 miljoonaan vuoteen Kirkkonummella. ;)

Erikoista että tähän laittaa kukaan aikansa... Ei kukaan täällä päin ainakaan näitä asioita kelaa. Kuka asuu missäkin, kaikissa paikoissa hyvät ja huonot puolensa. 

Hauskaa loppuviikkoa kaikille, joka puolelle Suomea!

Vierailija
16/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa sanoo. Juuri puhuin toisen helsinkiläisen kanssa tästä. Molemmat sanomme Hesa, sekä myös... drumroll... assa! Revi siitä. ;)

Vierailija
17/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa joku paska Helsinki

Vierailija
18/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa joku paska Helsinki

Näköjään sua

Vierailija
19/19 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa sanoo. Juuri puhuin toisen helsinkiläisen kanssa tästä. Molemmat sanomme Hesa, sekä myös... drumroll... assa! Revi siitä. ;)

Nonitseasiassa ei sano, paitsi junantuomat. T: 3. polven stadilainen