Untuvatoppiksen pesu?
Menin pesemään ekaa kertaa Hilfigerin untuvatoppikseni ja uskalsin sen tehdä kun katsoin pesuohjeesta että 40 asteessa voi itse koneessa pestä ja jopa laittaa kuivaajaan. Näin tein - ja kuohkeus katosi takista! Olen yrittänyt "pöyhiä" untuvia, mutta eipä ole mainittavaa tulosta! Mikä avuksi, onko takki pilalla vai onko tuo ihan normaalia?
Kommentit (6)
olisi hyvä käyttää untuvalle tarkoitettua pesuainetta. Pesussa tulisi myös käyttää jotain kuohkeutta avustavaa kuten tennispalloja tai pesupalloja pesukoneessa.
Miten pesit? Tavallisella pesuaineella? Muiden pyykkien kanssa? Palloja?
Jos takki oli kallis ja haluat sen uudelleen kuosiin kysyisin neuvoa pesulasta eli onko enää mahdollista saada heidän keinoillaan kuohkeutta takaisin.
Mä kuivaan untuvatakit rummussa niin, että mukana on kasa pesupalloja. Tennispalloja ei nykyään kuulemma suositella kuivuriin, koska niistä voi irrota liimaa, väriä tms. vaatteeseen. Lisäksi keskeytän kuivausohjelman aina välillä ja nypin untuvia käsin erilleen. Sitten laitan vaatteen taas takaisin kuivuriin. Tuntuu toimivan!
kuivaajaan vaikkapa pesupallojen kanssa pyörimään, josko saisin takkiin hieman kuohkeutta takaisin?
AP
Siis untuvien kuivuminen kestää tosi kauan, vaikka pyörittäisit kuivaajassakin. Ei se takki pilalla ole, laita se henkarille roikkumaan ja ravistele silloin tällöin ja pöyhi sormella.
Minä olen aina pessyt takkini normaalisti, normaalipesuaineella einkä ole edes laittanut kuivaajaan. Ihan yhtä pöyheä siitä on tullut mutta kuivaamiselle pitää varata aikaa.
Pesen myös untuvatäkit ja -tyynyt koneessa.
Niin kauan kuin untuvat on vähäkin kosteita, ne on mytyssä eikä takki ole pöyheä. Kyllä se pöyhistyy sitten, kun on täysin kuiva. Anna sen kuivua vaikka henkarilla huomiseen ja ravistele sitten untuvat erilleen. Kuivaajassakin voi vielä käyttää mutta oman kokemuksen mukaan se vie kyllä kauan aikaa.
ja totta tosiaan takki tuntuu pöyhistyvän pikkuhiljaa!