Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurettava mutta todellinen ongelma: mitä pestä vessan maton kanssa yhdessä?

Vierailija
16.09.2024 |

Pesukone ei pysty linkoamaan jos pesen vessan maton yksin. Ja pidän sitä hieman ällönä asiana, kyllähän se haisee, joten en missään tapauksessa halua pestä esim pyyhkeitä samaan aikaan. Varsinkin kun pesu on 40 astetta. Mitä yhtä raskasta koneeseen samaan aikaan?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liene muuta ratkaisua kuin joku iso kylpypyyhe jonka sitten pesee uudestaan joskus. 

Vierailija
2/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylpytakki. Toinen vessan matto. Villasukat. Kotihousut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkarit ja kalsarit. Samaa tavaraa niissä on kun matossa

Vierailija
4/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylpytakki. Toinen vessan matto. Villasukat. Kotihousut. 

Joo. Pitänee ostaa toinen vessan matto. Eihän ne paljon maksa. 

ap

Vierailija
5/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vessan matto ei koskaan haise vaikka mulla on vielä kissakin. Paskotteko te sille matolle? Miks pitää pestä 40? Luulis kylppärimaton kestävän 60 astettakin.

Vierailija
6/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesisin 60 astetta kesti tai ei Yök mikä ajatus että vain 40 asteessa pesisi, varsinkin kun ne on yleensä paksuja ja kuivuu aika kauan eli ummehtuu

Vierailija
7/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei jes! Mä oon miettinyt!

Miks vessan matto jää linkoamatta? Onks se liian kevyt vai painava vai mikä homma? Matto ei oo iso, enkä usko et sen painavampi ku täys koneellinen pyykkiä, mut sitä mattoa se ei koskaan linkoa. Ostan aina uuden 🤦🤦🤦

Vierailija
8/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese vessan matto mäntysaippuliuoksella ja sopivalla harjalla kylpyhuoneen suihkutilassa tai taloyhtiön pesuhuoneessa. Laita pesty ja huuhdeltu matto  jollekin korkealle telineelle, jotta siinä oleva vesi pääsee vapaasti tippumaan pois. Tai vie matto ulos kuivumaan esimerkiksi taloyhtiön pihalla olevaan pyykinkuivaustelineeseen, jossa on useita pitkiä naruja vierekkäin.

Useimmissa pesukoneissa ei todellakaan suositella mattojen pesua, sillä linkousohjelman tehot eivät välttämättä riitä siihen vaan se saattaa pikemmin hajottaa pesukonetta. Joissakin maksullisissa pesuloissa saattaa olla riittävän isot koneet sitä varten.

Vierailija
9/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Meillä neljä pientä vessan/kylppärin mattoa, hyvin peseytyvät kerralla.

Vierailija
10/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kustaan kaikki aina mattoon

AP

Vierailija
11/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei jes! Mä oon miettinyt!

Miks vessan matto jää linkoamatta? Onks se liian kevyt vai painava vai mikä homma? Matto ei oo iso, enkä usko et sen painavampi ku täys koneellinen pyykkiä, mut sitä mattoa se ei koskaan linkoa. Ostan aina uuden 🤦🤦🤦

Matot ovat yleensä erittäin jäykkää materiaalia verrattuna vaikkapa pussilakanan sisällä käytettävään täkkin.

Vierailija
12/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Nyt on NAURETTAVA ONGELMA

Vierailija
13/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkarit. Itse pesin ja lenkkareista tuli kuin uudet.

Vierailija
14/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pese vessan matto mäntysaippuliuoksella ja sopivalla harjalla kylpyhuoneen suihkutilassa tai taloyhtiön pesuhuoneessa. Laita pesty ja huuhdeltu matto  jollekin korkealle telineelle, jotta siinä oleva vesi pääsee vapaasti tippumaan pois. Tai vie matto ulos kuivumaan esimerkiksi taloyhtiön pihalla olevaan pyykinkuivaustelineeseen, jossa on useita pitkiä naruja vierekkäin.

Useimmissa pesukoneissa ei todellakaan suositella mattojen pesua, sillä linkousohjelman tehot eivät välttämättä riitä siihen vaan se saattaa pikemmin hajottaa pesukonetta. Joissakin maksullisissa pesuloissa saattaa olla riittävän isot koneet sitä varten.

Vessan matto ei ole matto siinä samassa merkityksessä vaan pieni läpyskä. Sitä en osaa selittää, miksi kone ei linkoa, sillä itsellenikin käynyt kerran niin. Muuten kone pessyt kiltisti saman maton ja lingonnut hyvin, ehkä on kiinni valitusta pesuohjelmasta.

Vierailija
15/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pesen kylppärin maton kanssa usein esim. Siivouspyyhkeitä. 60 asteessa, joskus jopa 90. Kannattaa hankkia sellainen matto jonka pystyy pestä korkeissa lämpötiloissa, niin sitten sinne samaan syssyyn viittii jotain muutakin heittää. Jos pesisin 40 asteessa en laittais mitään joukkoon tai jos olis pakko niin pesisin sen joukkoon laitettavan sitten uudestaan.

Vierailija
16/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vessan matto haisisi yhtään sen enempää kuin muutkaan matot?

Vierailija
17/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen samalla lattian siivousrättejä ja mopin vaihtopäät.

Vierailija
18/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetelet painepesurilla kylppärissä maton niin samalla tulee koko kylppäri kattoa myöten pestyä. Voivee mikä ongelma.

Vierailija
19/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese jotkut lenkkarit vaikka.

Vierailija
20/34 |
16.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vessan matto haisisi yhtään sen enempää kuin muutkaan matot?

Koska on kosteassa tilassa ja saattaa joskus kastua enemmänkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi