Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet julkisilla paikoilla imettämisestä?

Vierailija
23.01.2010 |

Teetkö sitä itse?

Minusta se on ok., koska vauva tarvitsee ravintoa silloin kun tarvitsee. Itse en rupee neljän seinän sisällä jököttämään imetyksen takia vaan haluan liikkua. Imetän lähinnä kahviloissa, jos tulee tarve. Rintaa ei näy, kun käytän imetyspaitaa.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, että mun on todella vaikeaa ymmärtää ihmisiä, jotka pitävät imetystä jotenkin ällöttävänä, ja ainakin av:n Virallisen Totuuden mukaan näitäkin ihmisiä on aika paljon.

Pystyisikö joku imetystä inhoava vähän analysoimaan, MIKÄ siinä niin inhottaa? Musta olisi mielenkiintoista tietää.

Vierailija
82/99 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissuillakin vauvan kanssa. Ja että onpas siinä onnellinen vauva kun saa rintamaitoa aina kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman, että joku vauva maiskuttaa parin metrin päässä tissiä.

Kun imetys sujuu oikein, ei kuulu maiskuttavaa ääntä. Taidat kuvitella sen äänen. :)

Vierailija
84/99 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi sen tehdä mauttomastikin, tyyliin rinta selvästi kaikkien näkyville kirkossa hautajaisseurueen keskellä...

Vierailija
85/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'D Kuolen nauruun, ihan huomaavaista antaa vauvalleen helvetin epäterveellistä korviketta jotta sinun luonnollisuudentunteesi eivät vain järkyttyisi.

Kukaanhan ei ole vaatinut antamaan korviketta, vaan IMETTÄMÄÄN HIENOVARAISEMMIN. On ällöttävää, kun ravintolassa joutuu katselemaan tissejä. En myöskään halua katsella siellä miesten karvaista rintaa tai paljasta maharöllykkää.

Ja kyllä, olen sen kokenut, että samaan ravintolapöytään änkeää nainen vauvan kanssa, kaivaa tissit esiin ja alkaa imettää.

Vierailija
86/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 16 vuotta sitten ja sen kummemmin asiaa miettimättä imetin häntä missä satuimme olemaan. Ei tullut mieleenkään, että asiassa olisi jotain hävettävää.

Tuolloin ei ollut mitään imetyspaitoja.

Vasta keskimmäiseni synnyttyä 10 vuotta sitten luin netistä, että julki-imetys olisikin jotenkin epäsopivaa. En ole moisesta ikinä välittänyt, vaikka epäilemättä olen onnistunut imetyksilläni joskus jotakuta häiritsemään.

Vierailija
87/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdistävät seksin ja imetyksen toisiinsa. Kaikki tyttöjään imettävät äidit ovat homoja, samoin tyttölapset, ja lähes kaikki miehet ovat harrastaneet seksiä äitinsä kanssa??? Sairasta teidän ajattelu!

Eivät ne kaikki imettävät äidit ole ylpeitä, vaan ehkä imetys on vaikeaakin. Alussa sitä on harjoiteltava. Pullot tässä vaan haittaavat asiaa.

Suurten ikäluokkien ollessa vanhempina oli ohjeena imetys 4 tunnin välein. Sitten käytettiin vesipulloja ja tutteja ja lapset huusivat. Se oli vaan todella imetysvastaista aikaa.

Onneksi ajat ovat nyt muuttuneet ja äidit eivät ole niin ymmärtämättömiä, että eivät antaisi lapsille parasta mahdollista ravintoa, koska joku luonnosta vieraantunut vetää siitä lehmän maitoon leivotun pullan kurkkuunsa ja alkaa tehdä mieli vetää heppi esille.

Vierailija
88/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka haisee ja ovet paukkuvat.

Pitäisikö minun sitten raahata lisäksi vanhemmat lapset kahvilapöydästä vessaan mukaan? Ei todellakaan. Imetän ihan missä vauvalle nälkä iskee, tissistä en näytä vilaustakaan.

Vierailija
89/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakka haisee ja ovet paukkuvat.

Pitäisikö minun sitten raahata lisäksi vanhemmat lapset kahvilapöydästä vessaan mukaan? Ei todellakaan. Imetän ihan missä vauvalle nälkä iskee, tissistä en näytä vilaustakaan.

Tissimaito on vauvan ruokaa, ja se nyt sattuu tulemaan - noh, tissistä. Harva äiti (siis en sano, ettei sellaisia olisi) vetelee tissit ehdoin tahdoin näytille. Jos olette niin helvetin sensitiivisiä, katsokaa pois. Vauvalla on oikeus nauttia ruokansa siellä missä muutkin. Jos vauva tykkää syödä mieluummin aivan rauhallisessa paikassa, niin äiti varmasti tietää sen.

Mua häiritsee taas se enemmän, että tisseillä myydään mitä tahansa, ja niitä puolialastomia, monen metrin kokoisia emäntiä joutuu sitten kattella joka paikassa. Ja siinäkään mua ei häiritse itse se vartalo, vaan se, että se vartalo on kaupallisessa käytössä. En osaa oikein selittää tätä vastenmielisyyden tunnetta lyhyesti, joten en nyt yritäkään. Puolialastomat vartalot IRL, esim. uimahallissa, ei mua häiritse tai hetkauta yhtään.

Terv. toistaiseksi lapseton nainen

Vierailija
90/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junassa myös eräs nainen käveli käytävällä edestakaisin ja imetti. Imetystä ei olisi huomannut, jos kyseinen nainen olisi istunut paikallaan.

lapsettomana et toki sitä varmaan (vielä) tiedä, mutta monilla vauvoilla tulee rintaraivarikausia, ja ainakin meidän rinnalle raivoavan tytön sai aikanaan syömään valveilla ainoastaan siten, että imetti kävellessä ja hyräili samalla. Jos olisin silloin yrittänyt esim. junassa tai kahvilan pöydässä paikallani imettää, niin se olisi taatusti tullut vielä enemmän huomatuksi kuin kävellessä imettäminen: vauva olisi rimpuillut sylissä ja huutanut pää punaisena paljaan rinnan edessä. Sitten, jos olisin luovuttanut ja laittanut rinnan piiloon, se olisi huutanut nälkäänsä.

Julkisesti imettämisestä olen sitä mieltä, että ne, joita se häiritsee, voivat katsoa muualle. Varsinkin, kun yleensä rintaa näkyy imettäessä ehkä neliösentin verran, jos oikein tarkkaan kyylää. Rintojen esittelemistä en ymmärrä minäkään, mutta enpä kyllä ole ikinä sellaista joutunutkaan todistamaan. Ja toisaalta, jos joskus vähän enemmän tissiä näkyykin, niin ei se minua hetkauta. Eniten minua ihmetyttää ne ihmiset, joiden mielestä kaikenlainen (diskreetistikin hoidettu) julki-imetys on ällöä. Kun rintaahan imettäessä ei juurikaan näy, jos hoitaa homman huomaamattomasti. Mitä ihmettä liikkuu sellaisen ihmisen mielessä, jonka mielestä jo pelkkä ajatus rintaa imevästä lapsesta on kuvottava (koska ajatushan se on, joka kuvottaa, jos rintaa ei näy)?

Vierailija
91/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa eräs vieras halusi huomiota itselleen (pois juhlakalusta) ja mikäs onkaan parempi keino, kun läväyttää tissit pöydällle ja imettää vuoden ikäistä siinä ruokapöydässä. Mielestäni käsittämättömän moukkamaista käytöstä.

Vauvan imettäminen julkisella paikalla on ok, jos hiljaista soppea ei löydy. Kuitenkin mah.d huomaamattomasti ja niin, että sillä vauvalla on ruokarauha. yleensä on joka paikassa joku hiljaisempi nurkka tai takahuone, missä imetyksen voi hoitaa.

Vuoden ikäisen imettämistä julkisella paikalla en ymmärrä lainkaan, sen ikäiselle voi ostaa kyllä ihan ruokaa kahviosta.

Vierailija
92/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu, kun viime vuonna ne kuvat vastasynnyttäneistä naisista: yhtäkkiä nainen ei ollutkaan haluttava seksiobjekti, vaan jotain muuta, ehkä pelottavaakin. Elämänsynnyttäjä, voimakas nainen, jota ei voi perinteisin keinoin määritellä ja kontrolloida.

Jopa naisille voi olla kova paikka hyväksyä rintoihin liittyvät ristiriitaiset ajatukset. Miehet määrittelevät ne pelkkinä seksiobjekteina, vauvoille ne ovat tasan tarkkaan vain ja ainoastaan ravintoa varten. Miten nainen itse määrittelisi rintansa, jos saisi siihen luvan?

Vierailija
93/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama juttu, kun viime vuonna ne kuvat vastasynnyttäneistä naisista: yhtäkkiä nainen ei ollutkaan haluttava seksiobjekti, vaan jotain muuta, ehkä pelottavaakin. Elämänsynnyttäjä, voimakas nainen, jota ei voi perinteisin keinoin määritellä ja kontrolloida.

Jopa naisille voi olla kova paikka hyväksyä rintoihin liittyvät ristiriitaiset ajatukset. Miehet määrittelevät ne pelkkinä seksiobjekteina, vauvoille ne ovat tasan tarkkaan vain ja ainoastaan ravintoa varten. Miten nainen itse määrittelisi rintansa, jos saisi siihen luvan?

mäkin oon pohtinut. Kun jotenkin toi naisen rooli seksiobjektina on tullut koko ajan tärkeämmäksi ja näkyvämmäksi. Tai siltä ainakin musta tuntuu.

Vierailija
94/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman roskalehdet ovat täynnä paljaita tissejä ja sitten kehdataan vouhata tällaisesta asiasta!!! Eikö ne tissit oo siihen aikojen alusta tarkoitettu, vauvan ruokintaan??? Tämä on suurimmaksi osaksi median syytä. Rinnat nähdään nykypäivänä PELKÄSTÄÄN seksuaalisena symbolina, ei sellaisina mihin ne on oikeasti tarkoitettu!Hienotunteisuutta voi mielestäni toki tuntea, eihän sitä kannata itseään paljastaa LIIKAA julkisilla paikoilla! (vaikka sekin on outoa, että tissi saa näkyä nänniin saakka vaikka miten ylös tarjottuna, mutta jos jossakin vilahtaa nänni niin se on sitten lehtiem mukaan "tissishokki") uskomatonta, mihin tää touhu menee...ja naisraukat menee perässä. Mies ja media vie ja nainen vikisee! KUNNIAAN KAIKKI LUONNOLLISUUS!!!!!!!

Vierailija
95/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken maailman roskalehdet ovat täynnä paljaita tissejä ja sitten kehdataan vouhata tällaisesta asiasta!!! Eikö ne tissit oo siihen aikojen alusta tarkoitettu, vauvan ruokintaan??? Tämä on suurimmaksi osaksi median syytä. Rinnat nähdään nykypäivänä PELKÄSTÄÄN seksuaalisena symbolina, ei sellaisina mihin ne on oikeasti tarkoitettu!Hienotunteisuutta voi mielestäni toki tuntea, eihän sitä kannata itseään paljastaa LIIKAA julkisilla paikoilla! (vaikka sekin on outoa, että tissi saa näkyä nänniin saakka vaikka miten ylös tarjottuna, mutta jos jossakin vilahtaa nänni niin se on sitten lehtiem mukaan "tissishokki") uskomatonta, mihin tää touhu menee...ja naisraukat menee perässä. Mies ja media vie ja nainen vikisee! KUNNIAAN KAIKKI LUONNOLLISUUS!!!!!!!

ok jos se tapahtuu kankaan läpi, ja nänni on kiinni terhakkaassa, nuoressa rinnassa.

Vierailija
96/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden ikäisen imettämistä julkisella paikalla en ymmärrä lainkaan, sen ikäiselle voi ostaa kyllä ihan ruokaa kahviosta.

niin ei sille kelpaa ruoka kahviosta tai kaupasta. Mä imetän reilun vuoden ikäistä lasta aina aterian päätteeksi, ja kun lapsi on tottunut saamaan rintaa ruoan päälle, niin ei se tissinhalu mene ohi tukkimalla lapselle lisää ruokaa. Onko sulle mieluisampaa katseltavaa ja kuunneltavaa lapsen itku ja riehuminen tissin perään, kuin se, että huomaamattomasti imetän häntä? Mulla ei ole mitään halua esitellä rintojani kaikelle kansalle, joten tissiä ei varmasti imettäessä paljonkaan näy, mutta olen myöskin sitä mieltä, että vauvan/lapsen ei tarvitse ottaa maitohörppyään jossain kusenhajuisessa vessassa.

Vierailija
97/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää imettää? Tai jos imettää, niin eikö se aamu- ja iltamaito riittäisi? Kyllähän nyt aterioilla tuon ikäisen pitäisi osata jo juoda (nokka)mukista! Juu, hiukan eri asia imettää sitä pientä vauvaa, joka rintamaitoa tarvitsee just silloin kun on nälkä.

Vierailija
98/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä yli vuoden ikäistä TAAPEROA pitää imettää?

Vierailija
99/99 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää imettää? Tai jos imettää, niin eikö se aamu- ja iltamaito riittäisi? Kyllähän nyt aterioilla tuon ikäisen pitäisi osata jo juoda (nokka)mukista! Juu, hiukan eri asia imettää sitä pientä vauvaa, joka rintamaitoa tarvitsee just silloin kun on nälkä.

mutta lehmänmaito ei kelpaa millään tavalla tarjoiltuna. Muuten en ala tässä imetyksen tiheyttä ja syitä erittelemään, ne kun ovat minun ja lapsen välinen asia ja eivät kuulu tähän keskusteluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi