Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ostaa lapselle talvivaatteita uusina, kun kirpparilta saa halvalla hyvää?

Vierailija
22.01.2010 |

Esimerkki:

Hyvä, ehjä, siisti ja puhdas taaperon talvihaalari maksaa kirpparilla alle 5 euroa.

Kaupassa samanlainen maksaa vajaa 100 euroa.

Miksi siis pitää ostaa uutena?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväkuntoiseen ja kohtuuhintaiseen yli 80cm haalariin kirppiksellä. Viimeksikin "paras" löytö olisi ollut 30 Eurolla Reimatec, jossa polvet ja peppu paikattu ja yläosa piintynyt.

Isommille lapsille ei kirpparilta löydy mitään. Tytöille voi vielä löytyä jotain vähän parempaa vaatetta, mutta pojille ei siis yksinkertaisesti mitään. Toisaalta pojathan kuluttaa vaatteet aika usein ihan loppuun... Muistan itsekin lapsena, kun äiti osti veljelle joskus 10-vuotiaana toukokuussa uudet ja kalliit merkkilenkkarit, ja heinäkuussa ostettiin jo uusia, kun ne toukokuiset hajoili saumoista.

Vierailija
22/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden haalarin. Käytän sitä yhdellä lapsella yhden talven ja myyn sen samalla hinnalla tai hieman alle maksamani esim. huuto.netissä. Näin ollen meillä lapsi pukeutuu n. 10 e hintaan upouusiin haalareihin joka vuosi. Voin ostaa siis myös kirpputorilta jos vastaan sattuu tulemaan, mutta se on todellakin hakuammuntaa et sieltä löytää sopivan ja hyväkuntoisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uusi 25€

ööh... kumman minä ostan?

Vierailija
24/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole aikaa koluta kirppareita, joten joudun ostamaan kalliimmalla. Ylipäänsä joudun tekemään monia asioita kalliimmalla ajanpuutteen takia.

Vierailija
25/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vuosi lapsille haalareita, mutta en tietenkään ykköshaalareiksi vaan esim haalareiksi mummolaan tai kakkoshaalareiksi kotiin. Viimeksi ostetiin 2v.lle toppapuku, jossa housut ja takki, 12e. Aika hyvä satsi oli, siististi pidetty, melkein uusi, mutta ei olis tullut mieleenkään sen takia jättää ostamatta uutta toppa-asua, kun kirpparilta löydettiin hyvä vanha. Vanha on kuitenkin vanha...

Vierailija
26/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytetyt tuoksahtaa niin huuhtelu aineelle,mitä ei saa käytää puvuissa,uutena tiedän että pinta on varmasti kunnossa.

Vierailija
27/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisella kirpparilla viisivuotta käytetyt rispaantuneet nuhjuiset likaiset haalistuneet haalarit maksavat 10€ ylöspäin - kosteussuojasta saati toppauksista ei jälkeäkään.

saan netistä alesta tilaamalla (tanska, britit) uuden kosteussuojatun merkkihaalarin hintaan 40-50€, jonka saan huuto.netissä vuoden päästä myytyä käytettynäkin hintaan 30€.

siksi siis ei kiitos kirpparihaalareille. Lapseni ulkoilee niin paljon, että tarvitsee vain parasta.

Vierailija
28/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hyvä, ihan himppu vaan kulumaa polvissa. Siis huom, himppu vaan. Ei haitannut silmää. :) Koko 80 siis.. :)

Vierailija
29/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirpiksiltä en ole löytänyt sopivia ja paljon helpommin ja vähemmällä vaivalla saan hankkittua tytölle esim. talvihaalarin läheisestä kauppakeskusta. Lähimmille kirppareille, kun on n. 15km matkaa.

Vierailija
30/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ostin 2-vuotiaalle 15 eurolla tosi hyvän puvun.

Mutta pestessä toppaukset lytistyvät ja puku viilenee eli ei ole enää yhtä lämmin. Joskus tästä oli hyötyäkin, kun yhdelle lapselle tuli helposti kuuma, mutta se kannattaa ottaa huomioon. Yhden kirpparipuvunkanssa oli näin ja itse olin silloin kokematon kirppariostaja ja maksoin ihan liikaa.

Alennusmyynnistä saa uudet vaatteet halvemmalla. Nyt kun tulee lapsilisät, lähden niitä ensi talven vaatteita etsimään.

Vierailija
31/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta eikä aikaa kierrellä kirppareilla "tekemässä löytöjä". Alan kallistua sille kannalle, että nämä "löysin kuin uuden merkkihaalarin taaperolle 5 eurolla" -tarinat ovat urbaaneja legendoja. Melko moni myy kaikki hyvät kamat huutiksessa, jossa niistä saa paljon enemmän kuin kirpparilla, ja kirppareille kuskataan sitten ne jämät.

Toisekseen, lapseni on esikoinen, ja tulee myös jäämään ainoaksi. Miksi en saisi ostaa hänelle uutta, jos minulla on siihen varaa? Haluan panostaa lapsen vaatteisiin, ja tykkään shoppailusta. Tosin nykyään ajanpuutteen vuoksi shoppailu on lähinnä nettishoppailua, mutta hyviä löytöjä netistäkin tekee.

Myyn kaikki (melkein) vaatteet eteenpäin huutiksessa, jossa saan hyvän hinnan hyväkuntoisista vaatteistamme. Omalle käytölle jää hintaa ehkä sen verran, mitä olisin kirpparilla maksanut. Ei nyt aina, mutta välillä vaatteista maksetaan enemmän kuin mitä itse niistä olen maksanut alunperin.

Ja sitäpaitsi: kukin tyylillään, jokainen ostakoot sieltä mistä tykkää. Ja kuten tässä on tullut monta kertaa todettua: jonkunhan niitä vaatteita on pakko ostaa uutena, että niitä riittää käytettyinä myytäväksi ;)

Vierailija
32/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Koska en käy koskaan kirppareilla.

2) koska meidän perheessä pukeudutaan vain uusiin vaatteisiin.

3) Koska annan lapsen vanhat vaatteet kahdelle perheelle ilmaiseksi eteenpäin eli menevät kiertoon (jonkunhan ne uudetkin vaatteet on ostettava, jotta olisi kierrätettävää)

4) Koska minulla ei ole aikaa etsiä käytettyjä vaatteita

5) Koska olen hygieniafriikki eli en voisi kuvitella käyttäväni edes lapsellani jonkun muun päällä olleita vaatteita

6) Koska tykkään satsata uusiin vaatteisiin ja meillä on taloudellisesti mahdollisuudet siihen

7) Koska uutta ostamalla saa helpommin mieleisiään vaatteita

Vierailija
33/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kukaan osta tuotteita normaalihinnalla, niin loppuu niiden myynti ja valmistuskin.

Ja kun niitä toiset ostaa uutena normaalihinnalla tai alennettuna, niin sin$ ja muut huutis- ja kirppariostajat saavat niitä halvalla.

Minusta nämä kirppariostajien kehut siitä kuinka kaikkien pitäisi ostaa kaikki kirpparilta tms. on alyttömiä. Ihana kun joku löytää käytettynä hyväkuntoista ja se onjärkevää kierrätystä, mutta järki käteen. kai jokainen tajuaa, jos kukaan ei osta ko. tuotetta normaalihinnalla postuu se aika pian kaupan valikoimista.

Vierailija
34/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso kirpputorimarket, paikkakuntamme the kirppis. Olen myynyt siellä ja tehnyt erittäin hyväkuntoisilla (merkki)lastenvaatteilla hyvän tilin. Kuitenkin jos olen myynyt esim. hyväkuntoisen Reimatec haalarin (ja hyväkuntoisella tarkoitan ehjää, karheutumatonta ja värinsä pitänyttä pukua), on hinta ollut poikkeuksetta 35-45 e ja puvut on aina menneet ekana päivänä.

Kierrän tuota kirpparia säännöllisen epäsäännöllisesti ja olen kyllä itselleni tehnyt hyviä löytöjä erityisesti urheiluvälineissä. Olen näiden vuosien aikana löytänyt muutamat lasten collegehousut, farkut yms. sisävaatetta jonka olen viitsinyt ostaa (=hinta vastaa kuntoa).

Koskaan en ole löytänyt yhtään lasten ulkovaatetta joka läpäisisi seulani (=ehjä, ei pesty pilalle ja vedenpitävä ja kuntoonsa nähden oikein hinnoiteltu). Poikkeuksetta aivan järkyttävässä kunnossa, jopa rikki, olevista vaatteista pyydetään useita kymppejä. Sisävaatteissa ongelmana on useimmite se, että ne ovat tahraisia ja/tai pesty pilalle, eli vaaleat on pesty tummien kanssa ja se näkyy. Alan luopua toivosta, että noiden yleisten kirppisten tarjonnalla lapsensa vaatettaa. Enkä ole edes mikään merkkifriikki, arkivaatteissa H&M, Lindex ja Zara ovat aivan hyvää peruskamaa.

Sitten on tietenkin MLL:n, monikkoperheiden yms. kirpparit, joissa kuulemma myydään ihan hyvää tavaraa (ja kuulemma vähintään asianmukaisella korvauksella) mutta minulla ei ole yksinkertaisesti aikaa ensin seurata tarjontaa ja sitten kaiken muun lomassa irrottautua juuri sillä hetkellä paikalle kun kirppis pidetään.

Vierailija
35/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Koska en käy koskaan kirppareilla.

2) koska meidän perheessä pukeudutaan vain uusiin vaatteisiin.

3) Koska annan lapsen vanhat vaatteet kahdelle perheelle ilmaiseksi eteenpäin eli menevät kiertoon (jonkunhan ne uudetkin vaatteet on ostettava, jotta olisi kierrätettävää)

4) Koska minulla ei ole aikaa etsiä käytettyjä vaatteita

5) Koska olen hygieniafriikki eli en voisi kuvitella käyttäväni edes lapsellani jonkun muun päällä olleita vaatteita

6) Koska tykkään satsata uusiin vaatteisiin ja meillä on taloudellisesti mahdollisuudet siihen

7) Koska uutta ostamalla saa helpommin mieleisiään vaatteita

Minä taas ostan kirpparilta vaatteita, koska

a) Koska käyn useasti kirppareilla.

b) Koska meidän perheessä pukeudutaan sekä uusiin että vanhoihin vaatteisiin, myös 60- ja 70-lukujen priimakuntoiseen retroon.

c) Koska äitini ei antanut vanhoja vaatteita pois vaan säilöi ne; minulla on upeita retrovaatteita ja -kenkiä, jollaisia ei löydä mistään enää. Hän myös säilöi lastenvaatteet.

d) Koska minulla on aikaa kierrellä kirppiksiä; KYSYISINKIN, ETTÄ MITEN SINULLA ON VASTAAVASTI SITTEN AIKAA KIERRELLÄ KAUPPOJA, jos ei kirppiksiä? Sama aikahan siihen menee :D

e) Koska en ole mikään friikki, vaan tervejärkinen ja luotan nykyaikaiseen konepesuun sekä talvella lisäksi lumihangessa tuulettamiseen.

f) Koska minulla on kaiken muun rahankäytön lisäksi hauskaa asettaa itselleni haasteita löytää upeita, ehjiä, käytettyjä vaatteita kirpputoreilta.

g) Koska käytettyjen vaatteiden valikoima on 1000-kertaisesti LAAJEMPI kuin uusien, on myös prosentuaalisesti PAREMPI mahdollisuus löytää juuri sitä, mitä haluaakin!

Revi siitä... :D

Vierailija
36/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-uudenveroinen Remu-toppahaalari,80cm, 9e

-uudenveroiset Reimatec-toppahousut 98cm,3e

-Erittäin muhkea ja lähes käyttämätön Remu-toppatakki 134cm,5e

-uudenveroisia Remun välikausipukuja 5-8e

-uudenveroisia Rasavillin välikausihousuja 2,50e (myös kokoa 134cm)

jne.jne.

Uudenveroisella minä tarkoitan tässä tapauksessa semmoisia,joissa EI ole käytönjälkeä näkyvissä yhtään,ei siis kuluneita polvia eikä pyllyä...

Ja uskokaa tai älkää,nuo kaikki on löytyneet yhdeltä ja samalta kirppikseltä pääkaupunkiseudulla!!

Vierailija
37/40 |
22.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

d) Koska minulla on aikaa kierrellä kirppiksiä; KYSYISINKIN, ETTÄ MITEN SINULLA ON VASTAAVASTI SITTEN AIKAA KIERRELLÄ KAUPPOJA, jos ei kirppiksiä? Sama aikahan siihen menee :D

ei se kyllä ihan niinkään mene. Jos minä tarvitsen lapselle ulkohaalarit, en voi olla varma, että löydän ne kirpputorilta edes kuukauden koluamisen jälkeen. Kaupasta haalareita taas saa melko varmasti silloin kun on niille tarvettakin.

Itselläni ei ole aikaa etsiä vaatteita kirpputorilta, koska siellä pitäisi käydä monta kertaa, eikä siltikään aina voi olla varma, että löydän oikean kokoiset ja väriset vaatteet lapselleni (leikki-ikäiselle pojalle en vaan voi ostaa vaaleanpunaisia barbivaatteita, ei sitten millään).

Kauppaan mennessäni voi olla melko varma, että oikean kokoisia poikien vaatteita valikoimaan kuuluu. Itse ainakin shoppailen vain silloin kun on oikeasti tarve ostaa, en kiertele kauppoja huvin vuoksi. Kirpputorille mennessäsi et voi koskaan olla varma löydätkö sieltä yhtään mitään tarpeellista.

Loppujen lopuksi, kun menen ostoksille määränpäänä ostaa se joku tietty juttu, vältyn paljon helpommin heräteostoksilta. Kirppiksellä iskee hyvin helposti se "sulovilen-ilmiö" että ostetaan nyt kun halvalla saa, vaikkei niin tarpeellinen olisikaan.

Uutta ostaessani olen melko kriittinen, pohdin vaatteen käyttötarkoitusta ja -ikää tarkemmin. Omilla lapsillani on melko vähän vaatteita käytössä. Eri asia sitten jos harrastaa vaatteiden ostelua uutena niin, ettei lapsi ehdi kaikkia käyttämäänkään...

Kirpputorejakin on niin moneen lähtöön. Oman pikkukaupungin kirppiksellä on tavarat yleensä ihan järkyttävää kuraa, siellä kun on myynnissä tosi huonokuntoista ja kulunutta vaatetta, rikkinäisiä astioita ja puolikäytettyjä kosmetiikkatuotteita. Hyvin harvoin löytyy mitään sellaista vaatetta, jonka voisi laittaa päälle. Kunnollisia kirpputoreja on lähikaupungissa n. 40 kilometrin päässä, uusia vaatteita taas saa omastakin kaupungista. Eli kirpputorilla kiertely tulee meidän tapauksessa herkästi matkojen takia jopa kalliimmaksi kun ostaisi sen uuden paidan tai housut kaupasta. Ainakin aikaa menee matkojen takia hurjan paljon enemmän...

Vierailija
38/40 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi tyttöä ja yksi haalari on käytössä 2-3 talvea. Siksi ostan uutena että vois pitää molemmilla samaa. Jos ostaa käytettynä, ei kestäisi enää nuoremmalle. Mikään ei ole lapsellekaan epämiellyttävämpää kuin vettä vuotavat vaatteet. Paljon ulkoillaan.

Vierailija
39/40 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se kyllä ihan niinkään mene. Jos minä tarvitsen lapselle ulkohaalarit, en voi olla varma, että löydän ne kirpputorilta edes kuukauden koluamisen jälkeen. Kaupasta haalareita taas saa melko varmasti silloin kun on niille tarvettakin. Itselläni ei ole aikaa etsiä vaatteita kirpputorilta, koska siellä pitäisi käydä monta kertaa, eikä siltikään aina voi olla varma, että löydän oikean kokoiset ja väriset vaatteet lapselleni (leikki-ikäiselle pojalle en vaan voi ostaa vaaleanpunaisia barbivaatteita, ei sitten millään). Kauppaan mennessäni voi olla melko varma, että oikean kokoisia poikien vaatteita valikoimaan kuuluu. Itse ainakin shoppailen vain silloin kun on oikeasti tarve ostaa, en kiertele kauppoja huvin vuoksi. Kirpputorille mennessäsi et voi koskaan olla varma löydätkö sieltä yhtään mitään tarpeellista. Loppujen lopuksi, kun menen ostoksille määränpäänä ostaa se joku tietty juttu, vältyn paljon helpommin heräteostoksilta. Kirppiksellä iskee hyvin helposti se "sulovilen-ilmiö" että ostetaan nyt kun halvalla saa, vaikkei niin tarpeellinen olisikaan. Uutta ostaessani olen melko kriittinen, pohdin vaatteen käyttötarkoitusta ja -ikää tarkemmin. Omilla lapsillani on melko vähän vaatteita käytössä. Eri asia sitten jos harrastaa vaatteiden ostelua uutena niin, ettei lapsi ehdi kaikkia käyttämäänkään... Kirpputorejakin on niin moneen lähtöön. Oman pikkukaupungin kirppiksellä on tavarat yleensä ihan järkyttävää kuraa, siellä kun on myynnissä tosi huonokuntoista ja kulunutta vaatetta, rikkinäisiä astioita ja puolikäytettyjä kosmetiikkatuotteita. Hyvin harvoin löytyy mitään sellaista vaatetta, jonka voisi laittaa päälle. Kunnollisia kirpputoreja on lähikaupungissa n. 40 kilometrin päässä, uusia vaatteita taas saa omastakin kaupungista. Eli kirpputorilla kiertely tulee meidän tapauksessa herkästi matkojen takia jopa kalliimmaksi kun ostaisi sen uuden paidan tai housut kaupasta. Ainakin aikaa menee matkojen takia hurjan paljon enemmän...

Jos tarvitsee lapselle talvihaalarin, miettii millaisen haluaa ja kävelee sellaisia myvään kauppaan ja ostaa. Aikaa kuluu n. 1 h.

Kun lähtee kirppareilta sokkona etsimään, saa todella käyttää aikaa tai sitten on aivan mieletön tuuri. Siis jos asettaa yhtään vaatimuksia kunnolle, väreille jne.

En tiedä missä tuon kommentin kirjoitaja asuu, mutta omalla paikkakunnallamme on vain pari kirpputorimarketia (=yksityiset myyvät pöydissä viikkovuokralla), yksi kesäisin toimiva ulkokirppis (pöytä/päivä periaatteella) ja sitten joitakin lähetyskirppiksiä ja SPR:n kirppiksiä, joissa tavara tosiaan on hinnoiteltu ja lahjoituksen saatuna laadultaan, joo...

Jos jossain joku myy täysin uudenveroista Remua 9 eurolla meidän eskari-ikäiselle, 2-luokkalaiselle ja 3-luokkalaiselle, niin voisin ostaa hyppien kiljuen vaikka Remut rumia onkin. Mun mielestä käytettynä mmyty uudenveroinen noissa kokoluokissa vaan on todellinen keräilyharvinaisuus!

Vierailija
40/40 |
23.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kaksi tyttöä ja yksi haalari on käytössä 2-3 talvea. Siksi ostan uutena että vois pitää molemmilla samaa. Jos ostaa käytettynä, ei kestäisi enää nuoremmalle. Mikään ei ole lapsellekaan epämiellyttävämpää kuin vettä vuotavat vaatteet. Paljon ulkoillaan.

Mä käytin lapsena (1970-luvulla) jo 4 serkullani ja isoveljelläni olleita talvihaalareita ym. vaatteita.

Ihan ehjiä olivat, mitä nyt polvissa oli taas uudet paikat edellisten kuluessa puhki.

Tuolla ne 70-luvun vaatteet on vintissä oottamassa meidän taaperoa.

Kaikilla ei mene käytössä täysin huonoksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä