Eiks muutama vuosi sitten kismet maksanu 0.5€
Nyt joku 1.1€
Mikä selittää 120% hinnan nousun?
Ei mulla palkatkaan oo noussu niin paljoo
Kommentit (18)
Ei maksanut. Mars-patukka maksoi 50 snt siinä vuosituhannen vaihteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kismetkin oli pitkään 50 snt. Muistan kun ostin niitä karkkipäivänä.
Varmaan 10 vuotta maksanut euron tai vähän alle.
Suklaan ja karkkien syönti on vähenynyt lähelle nollaa hintojen kohoamisen seurauksena.
Toisaalta hyvä asia sillä mitäpä niillä terveyttään pilaamaan ja painokin laskenut hintojen kohoamisen myötä :-)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Kismet, Mars, jne maksoivat noin 60c vielä vuonna 2021!
Pirkka nougat suklaapatukka on noussut 0,55€ -> 0,69€:oon. Nyt vielä tarjous 2 kpl 1,20€. Miksi noin pieni hinnankorotus jos kaakaon hinta on noussut julmetusti?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaakaon maailmanmarkkinahinta on romahtanut jo 2010-luvun tasolle, pian näkyy väkisinkin myös suomalaisen kauppiaan hinnoissa.
Hintoja ei alenneta enää koskaan aiemmalle tasolle, vaikka kauppiaat saisivat ilmaiseksi suklaansa ja kahvinsa kauppoihin. Ihmiset ostaa niitä edelleen. Sen sijaan voidaan tasaisen säännöllisesti laittaa kyseiset tuotteet jonkinlaiseen tarjoukseen, jotta saadaan porukkaa omaan kauppaan.
Tuplan hintakin tuplaantunut.
AI kertomaa: 3 kpl 2 eurolla" -tyyppiset tarjoukset olivat yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Pirkka nougat suklaapatukka on noussut 0,55€ -> 0,69€:oon. Nyt vielä tarjous 2 kpl 1,20€. Miksi noin pieni hinnankorotus jos kaakaon hinta on noussut julmetusti?
Minun lähi K- marketissa on pirkka patukat maksaneet jo 0,79 c , melkein vuoden. Muutamassa vuodessa nousi hinta 0,44 c - 0,79c. Maksoivat siinä välissä lyhyen ajan 0,66c.
Nyt tosin ollut tarjous, 2 kpl 1,20 e.
Vierailija kirjoitti:
Vuosituhannen vaihteessa oli käytössä markat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosituhannen vaihteessa oli käytössä markat.
Juuri ennen eurojen tuloa Mars-patukka maksoi aika lailla 3 mk.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaakaon maailmanmarkkinahinta on romahtanut jo 2010-luvun tasolle, pian näkyy väkisinkin myös suomalaisen kauppiaan hinnoissa.
Joo, asiakkaiden vaatimuksesta paketti on 50% pienempi mutta hinta 100% suurempi.
Kaikkien tuotteiden ja palveluiden hinnat kohosivat 100% tai enemmän Suomessa 2020-2026.
Ja tämän valehdeltiin johtuvan 8% inflaatiosta vaikka todellisuudessa syynä oli rikkaan rahastavan eliitin valtava ahneus.
On aika ajaa eliitti alas.
Maksaa nyt 1.29 euroa katsoin pari päivää sitten. Muistan kun maksoi 0.55 euroa. Ukrainan sota kuulemma syy oli hintojen nousuun.
Sama kun vielä 2019 mäkistä sai euron juuston. Nyt ei enää alle kahden euron saa.