teini haluaa septum-lävistyksen
se on halunnut myös aikoinaan lisälävistyksiä korviin ja huuliin. en antanut lupaa ja se teki ne itse. nyt lupas ottaa 2 huulilävistystä pois jos vaan saa tän sonninrenkaan. mä en tajuu, nätti likka ja haluu moisen nenäänsä?!?
eli jos kiellän, se menee tekemään sen itse, tai sit se tehdään liikkeessä, tyttö on jo 16 v
eli kait se lupa on pakko antaa, ettei itse tee sitäkin
onko teillä kokemuksia, omia tai lasten ko läväristä?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2010 klo 13:11"]
Tätä mieltä olen, ja onneksi voin asiaan vaikuttaa. Kertokaa nyt edes teineillenne, että myöhemmässä työelämässä voi tulla diskriminointia jo työhönottovaiheessa.
[/quote]
Eli sie luokittelet työnhakijoita heidän ulkonäkönsä ja persoonansa takia. Erittäin syrjivä ja loukkaava asenne.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:07"]
Miksi ette ota lävistyksiä myös persposkiin, kun monella naisella ainakin kuuluu olevan sukuelimet jo täynnä kaikenlaista härpäkettä.
[/quote]
Siksi, että en halua. Toisekseen pakarassa ei luultavasti pysyisi mikään lävistys.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2010 klo 13:11"]
Tätä mieltä olen, ja onneksi voin asiaan vaikuttaa. Kertokaa nyt edes teineillenne, että myöhemmässä työelämässä voi tulla diskriminointia jo työhönottovaiheessa.
[/quote]
Se on ihan hyvä sitten kilpailijalle, joka palkkaa lävistetyn huippuammattilaisen nenäsi edestä. Tätä mieltä olen! En edes yritä olla järkevä!! Lukko kiinni ja avain järveen!
[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:40"]
en antaisi laittaa mutta kun täyttää 18 niin minkäs teet.
mietin
- mites nenä niistetään kun on se sonninrengas?
- jotkut naama-arvet ei katoa vaikka lävistyksen ottaa pois
- mitä jos/kun tulehtuu? repeää? venyy?
t kukkahattu-pehmomamma-vanhakäpy
[/quote]
Nenä niistetään niin, että otetaan esim. nenäliina käteen ja painetaan se nenää vasten. Sitten ehkä vähän tukitaan sieraimia ja puhalletaan. Paine saa rään lentämään nenästä liinaan. Luulisi kyllä, että sulle olisi tuollainen opetettu jo ihan pienenä, mutta ei kai sitten. Kysy vaikka joltain kaverilta, että voisiko hän opastaa.
Jäähän niitä arpia, mutta yleensä aika pieniä. Ja on siinä tulehdusriskikin, mutta ei välttämättä kovin suuri. Ihan hyvin olen pärjännyt septumrenkaan kanssa kymmenisen vuotta. Töissäkin olen. Mitähän lie työnantaja ajatellut...
!8 v tehköön mitä haluaa mutta 16 v tottelee vanhempiaan.
Jokainen saa tehdä mitä haluaa eikä mulla ole tatuointeja ja lävistyksiä vastaan mitään, itselläni ei ole, mutta tunnen erään tosi kauniin naisen mikä sai päähänsä ottaa läväreitä, nenä, huulet, kulmat, poskessakin oli, muutamanvuoden piti , kyllästyi ja otti pois, arvatkaa onko naamassa edelleen näkyvät arvet, varsinkin poskessa reiän kohdalla syvä monttu, lisäksi kännissä kompuroi kulman auki niin että piti tikata, kauempaa katsottuna näyttää vieläkin hyvältä, läheltä ei.
T.m
Kyllä me teinit tiedetään, että monissa töissä läväri tai tatuointi ei ole hyvä ja pitää ottaa pois mut, me kaikki halutaan kokeilla jotain uutta ja näyttää paremmalta itsensä mielestä... Ainakin minä toivoin jo pitkään lävärin jonka voi vähän niinku piilottaa esim Smiley (ylähuulen alta) ja Septum (nenä kuru). Smiley on helpompi piilottaa ainakin jos on banaani koru, tai Septumi "rengas korun piillottaakseen sisään päin" elikkäs nenään. Ainakin mun vanhemmat vastustaa ihan kaikkia läväreitä ja tatuointeja vaikka pyytäisin tosi paljo (septumii)
Sanoin joskus äidille että meen tekee sen vaikka ilman lupaa kosk en jaksa oottaa täysikään asti.
Toivoisin että vanhemmat miettis asiaa kosk läväri ei tehdä niille vaan meille... Ja lävärin voi ottaa helposti pois, se kasvaa umpeen ja ei oo näkyvillä...
Vierailija kirjoitti:
Miten se on sulta pois, jos hän ottaa sen?
Tämä on meidän 14v teinin kommentti siihen, että en ole antanut ottaa septumia :)
Toinen kommentti on se, että eihän sinun ole pakko katsoa minun nenää.... voit katsoa aina silmiin :)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa tehdä mitä haluaa eikä mulla ole tatuointeja ja lävistyksiä vastaan mitään, itselläni ei ole, mutta tunnen erään tosi kauniin naisen mikä sai päähänsä ottaa läväreitä, nenä, huulet, kulmat, poskessakin oli, muutamanvuoden piti , kyllästyi ja otti pois, arvatkaa onko naamassa edelleen näkyvät arvet, varsinkin poskessa reiän kohdalla syvä monttu, lisäksi kännissä kompuroi kulman auki niin että piti tikata, kauempaa katsottuna näyttää vieläkin hyvältä, läheltä ei.
T.m
Alkuperäiseen kysymykseen viitaten, tätä ongelmaa ei septumissa ole!
Vierailija kirjoitti:
en antaisi laittaa mutta kun täyttää 18 niin minkäs teet.
mietin
- mites nenä niistetään kun on se sonninrengas?
- jotkut naama-arvet ei katoa vaikka lävistyksen ottaa pois
- mitä jos/kun tulehtuu? repeää? venyy?
lävistyksen jne korun hipelöinnistä voi tulla maneeri. työkaveri leikkii kokoajan kielikorullaan ja joskus palavereissa alkaa ärsyttää. toinen kaverini koko ajan muljuttaa alahuulessa olevaa pallukkakoruaan. tekee oikein pahaa kun sen hampaisiinhinkkaaminen kuuluu meikäläisen korviin asti. hypnotisoivaa ja ärsyttävää.
t kukkahattu-pehmomamma-vanhakäpy
Nenä niistetään niin kuin se yleensä niistetään. Enemmän viikset haittaavat toimitusta kuin rengas.
Tulehdus hoidetaan pois, jos tulehtuu.
Arpi voi jää. Sen kanssa sitten eletään, kuten muidenkin arpien kanssa.
Septumrenkaan laittaminen tuntuu vähän ikävältä, mutta muutenhan se on melko harmiton. Näkyvälle paikalle ei jää arpea, jos sen haluaakin joskus pois.
Vanha ketju, mutta vastaan silti.
Meillä 15 vuotiaalle annoin luvan ottaa ekan nenän sivukorun. 16 vuotiaana se halusii toisellekin puolelle. 17 vuotiaana otti septumin. Korvissa on muutamia pieniä juttuja lisäksi.
20 vuotias lahjaksi isoäitinsä hermostui noihin lävistysten "rumuuteen ja kirjavuuteen" ja teetti tyttärelle kuhunkin reikään sopivat timanttiset korut. Se muutos oli aika häikäisevä. Jopa toisinaan unohtaa ne lävistykset, kun on kauniit korut, eikä massiivista metallia tms. muovikrääsää naamassa. Kauniiltahan tyttö näyttää nyt, lisäksi vielä kun on kaunis mekko päällä, niin kyllä sopii yliopiston käytäviä tallaamaan.
ite täytin kolme kuukautta sitten 14 ja olen saamassa tuon septum lävistyksen myös. ja tästä aiheesta puhuttiin hartaasti kotona vanhempien kanssa ja ouhuttiin just työn saanti ongelmista ja siittä et mitä haittoja on ja kun tiedostin nämä ja edelleen halusin vanhemmat suostuivat sillä ehdolla etten sekoitaaisi heitä siihen etten saa töitä lävistyksen takia ja tuon septumin saa kyllä käännettyä nenään piiloon