Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

teini haluaa septum-lävistyksen

Vierailija
22.01.2010 |

se on halunnut myös aikoinaan lisälävistyksiä korviin ja huuliin. en antanut lupaa ja se teki ne itse. nyt lupas ottaa 2 huulilävistystä pois jos vaan saa tän sonninrenkaan. mä en tajuu, nätti likka ja haluu moisen nenäänsä?!?

eli jos kiellän, se menee tekemään sen itse, tai sit se tehdään liikkeessä, tyttö on jo 16 v

eli kait se lupa on pakko antaa, ettei itse tee sitäkin

onko teillä kokemuksia, omia tai lasten ko läväristä?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein kaikissa liikkeissä voi ottaa lävistyksen ilman vanhemman lupaa tai läsnäoloa jos on yli 16v, et ihan tiedoksi vaan :)

Vierailija
42/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2010 klo 09:03"]

se on halunnut myös aikoinaan lisälävistyksiä korviin ja huuliin. en antanut lupaa ja se teki ne itse. nyt lupas ottaa 2 huulilävistystä pois jos vaan saa tän sonninrenkaan. mä en tajuu, nätti likka ja haluu moisen nenäänsä?!?
eli jos kiellän, se menee tekemään sen itse, tai sit se tehdään liikkeessä, tyttö on jo 16 v
eli kait se lupa on pakko antaa, ettei itse tee sitäkin
onko teillä kokemuksia, omia tai lasten ko läväristä?

[/quote]

Septum on siinä mielessä harmiton ettei siitä jää reikää naamaan. Antaisin teinin tehdä mitä haluaa, niin ehkä tuo vaihekin menee aikanaan ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna laittaa, lävistykset saa pois :) Minullakin oli teininä kauheasti koruja naamassa, nyt vain pienen pienet reijät lävistysten paikalla. Niin se mieli vain muttuu, silloin pidin koruista kovin, enää en voisi kuvitella ottavani mitään lävistyksiä kasvoihin. Minusta lävistykset ovat ok, mutta tatuoinnin kanssa olisin kyllä erityistiukka, sillä ne ovatkin sitten muistona koko loppuelämän.

Niin ja teille jotka eivät palkkaa ketään joilla on tatuointi tai lävistys, onpa kyllä syrjivää menoa. Minulla on ranteessa näkyvällä paikalla iso tatuointi ja olen asiakaspalvelutyössä. Yllättävältäkin taholta tulee kommenttia, että onpa hieno kuva (tyyliin 80v papat) ja koskaan ei ole kukaan asiakas sanonut mitään negatiivista asian suhteen. Olen hyvä työntekijä ja tatuointi ei sitä muuta. Oletteko huomanneet, että asenteet alkavat muuttua? Esimerkiksi stokkallakin on töissä ihmisiä, joilla on paljon näkyviä tatuointeja, jopa kaulassa :)

Vierailija
44/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki naaman lävistykset näyttää finneiltä.

Vierailija
45/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:00"]

kaikki naaman lävistykset näyttää finneiltä.

[/quote]

Niinpä, ehkä siksi ne näyttää vähän suttuisilta!

Mutta mikäs siinä jos joku sellaisia haluaa laittaa. Itse en laittaisi, ne ovat niin rumia mielestäni. Minulla ei ole reikiä korvissakaan ollut koskaan.

Ja ei, en ole vanha enkä mikään uskovainen, olen 25v. ja ateisti.

Vierailija
46/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette ota lävistyksiä myös persposkiin, kun monella naisella ainakin kuuluu olevan sukuelimet jo täynnä kaikenlaista härpäkettä.

Muistatteko muuten muutaman vuoden takaista kiivasta keskustelua, kun amiksen ruokapuolella opintonsa aloittava tyttölapsi ei millään halunnut ymmärtää, mitä haittaa suurkeittiöllä on monista kasvolävistyksistä, jotka kuulemma olivat osa hänen persoonallisuuttaan eikä niitä siten voisi poistaa. JOs oikein muistan, niin oppilaitos voitti kiistan. Kadottikohan tyttö persoonallisuutensa? Hygieniataso ainakin keittiöllä kasvoi.

Olen ollut kolmessa leikkauksessa ja joka kerta on pitänyt poistaa niin korva- kun kaulakorutkin sekä sormukset ja ranneketjut ennen leikkausta. Ja syy on ollut ihan järkeenkäypä: leikkaussalissa on lukuisia laitteita, jotka toimivat sähköllä ja metallit taas puolestaan johtavat sähköä. Jos siis kävisi joku vahinko ja sähkö joutuisi korujen kanssa kosketuksiin, se voisi olla hengenvaarallista. Tämänkin mammat voisitte kertoa lävistyksiä himoitseville teineillenne samalla kun korostatte hygienian merkitystä.

Vierailija
47/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lävistetty ja tatuoitu (mielestäni maltillisesti) ja asiakaspalveluhommissa :) niin ne ajat muuttuu.

Vierailija
48/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:17"]

olen lävistetty ja tatuoitu (mielestäni maltillisesti) ja asiakaspalveluhommissa :) niin ne ajat muuttuu.

[/quote]

Sama täällä :) Tatuoinnit kyllä jäävät työvaatteiden alle, mutta kasvoissa on näkyvä lävistys. Olen hyvä asiakaspalvelija ja ollut työssäni pitkään.

Vierailija
49/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos katsoo muualla maailmassa, niin lävistykset, tatskat ja useampiväriset hiukset tuntuvat kovasti kuuluvan alemman sosiaaliluokan harrastuksiin, joten suosittelen miettimään vielä kerran ennenkuin tekee lopullisia päätöksiä.

-Maailmalla matkaileva

Vierailija
50/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se septum on kiva ja persoonallinen lävistys :)

Vierailija
51/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en antaisi laittaa mutta kun täyttää 18 niin minkäs teet.

mietin

- mites nenä niistetään kun on se sonninrengas?

- jotkut naama-arvet ei katoa vaikka lävistyksen ottaa pois

- mitä jos/kun tulehtuu? repeää? venyy?

lävistyksen jne korun hipelöinnistä voi tulla maneeri. työkaveri leikkii kokoajan kielikorullaan ja joskus palavereissa alkaa ärsyttää. toinen kaverini koko ajan muljuttaa alahuulessa olevaa pallukkakoruaan. tekee oikein pahaa kun sen hampaisiinhinkkaaminen kuuluu meikäläisen korviin asti. hypnotisoivaa ja ärsyttävää.

t kukkahattu-pehmomamma-vanhakäpy

Vierailija
52/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

te jotka sanotte että ette ottais töihin jos on näkyvällä paikalla lävistys tai et ne jotka värjää hiuksii shokkiväreillä tai on tatskoja/lävistyksii niin kuluu alempaan sosiaaliluokkaan, nii Te ootte SÄÄLITTÄVIÄ. Nimittäin tuo on ihan täyttä syrjintää ja mä heittäsin tollaset ihmiset järvee hukkumaan, enkä ottais ikinä mihinkää töihin

Vierailija
53/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:45"]

te jotka sanotte että ette ottais töihin jos on näkyvällä paikalla lävistys tai et ne jotka värjää hiuksii shokkiväreillä tai on tatskoja/lävistyksii niin kuluu alempaan sosiaaliluokkaan, nii Te ootte SÄÄLITTÄVIÄ. Nimittäin tuo on ihan täyttä syrjintää ja mä heittäsin tollaset ihmiset järvee hukkumaan, enkä ottais ikinä mihinkää töihin

[/quote]

noniin, eikös tuokin ole syrjintää :D

Vierailija
54/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lävistyksistä innostuneella teinillä on lupa olla kaksi lävistystä korvisten lisäksi ja lävistykset pitää laitattaa omilla rahoilla liikkeessä..jos ei tottele niin rahahanat menee kiinni, tähän asti ainakin on ennemmin totellut kun vaihtoehtona on elämä ilman viikkorahaa, kännykkää jne..nyt hetki sitten otti nenälävistyksen pois ja sen parannuttua on lupa mennä ottamaan reikä huuleen, toinen lävistys on navassa ja siitä tuskin luopuu. Korvanreikiä olisi halunnut venyttää mutta kielsin, ei mitään peruuttamatonta alaikäisenä, ottakoot sitten kun on 18v ja oma talous, olen ihan asiallisesti kertonut että en elätä jos ei eletä perheen yhteisten sääntöjen mukaan. Yhteiset rahat ja yhteiset säännöt.

Vierailija
55/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:40"]

en antaisi laittaa mutta kun täyttää 18 niin minkäs teet.

mietin

- mites nenä niistetään kun on se sonninrengas?

- jotkut naama-arvet ei katoa vaikka lävistyksen ottaa pois

- mitä jos/kun tulehtuu? repeää? venyy?

lävistyksen jne korun hipelöinnistä voi tulla maneeri. työkaveri leikkii kokoajan kielikorullaan ja joskus palavereissa alkaa ärsyttää. toinen kaverini koko ajan muljuttaa alahuulessa olevaa pallukkakoruaan. tekee oikein pahaa kun sen hampaisiinhinkkaaminen kuuluu meikäläisen korviin asti. hypnotisoivaa ja ärsyttävää.

t kukkahattu-pehmomamma-vanhakäpy

[/quote] Kuuleppa, lähes KAIKISSA LÄVISTYSLIIKKEISSÄ lävistyksen saa ottaa vaikka vanhemmat ois kuinka sitä vastaa niin 16v. :))

Vierailija
56/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2010 klo 13:11"]Tätä mieltä olen, ja onneksi voin asiaan vaikuttaa. Kertokaa nyt edes teineillenne, että myöhemmässä työelämässä voi tulla diskriminointia jo työhönottovaiheessa.

[/quote]

Mistä sä tiedät onko niillä tatuointeja tai lävistyksiä?

En myöskään ymmärrä,mikä niissä tatuoinneissa on wt:tä ellei oo jotain tribaalia tai suomileijonaa, itsetehtyjä tai naamassa. Kyllä yliopistopiireissä on kaveriporukassa melkeen kaikilla tatskoja ja kauniita sellasia. Itsellä ei ole enkä antaisi alaikäisen laittaa. Lävistyksen kylläkin, koska ne saa pois helposti..

Vierailija
57/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*quote author="Vierailija" time="22.01.2010 klo 12:52"]

jos ei asiasta päästä yksimielisyyteen, joten mieluummin sitten liikkeessä.

//quote]-*9-

Voi estää helpostikin. Voi ottaa kännykän/tietokoneen/kuukausi(tai)rahan pois jos omine lupineen lävistyksiä ottaa, kannattaa ihan rauhallisesti ilmoittaa se teinille. Toimii loistavasti myös opiskelujen/siivouksen suhteen. :)

Vierailija
58/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2010 klo 13:26"]ole ne korvissa olevat "isot reiät" mitä ikinä ovat nimeltään? Mitäs kun sellaisen ottaa pois?

[/quote]

Jos ei oo kasvatettu liian nopeesti, lähtee hyvin pois. Jos kasvatettu liian nopeesti, niin että arpeutuu, saattas jäädä vähän lerppua.

Vierailija
59/73 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2014 klo 12:48"]

Meidän lävistyksistä innostuneella teinillä on lupa olla kaksi lävistystä korvisten lisäksi ja lävistykset pitää laitattaa omilla rahoilla liikkeessä..jos ei tottele niin rahahanat menee kiinni, tähän asti ainakin on ennemmin totellut kun vaihtoehtona on elämä ilman viikkorahaa, kännykkää jne..nyt hetki sitten otti nenälävistyksen pois ja sen parannuttua on lupa mennä ottamaan reikä huuleen, toinen lävistys on navassa ja siitä tuskin luopuu. Korvanreikiä olisi halunnut venyttää mutta kielsin, ei mitään peruuttamatonta alaikäisenä, ottakoot sitten kun on 18v ja oma talous, olen ihan asiallisesti kertonut että en elätä jos ei eletä perheen yhteisten sääntöjen mukaan. Yhteiset rahat ja yhteiset säännöt.

[/quote]

Tämä kuulostaa sekä järkevältä, tehokkaalta että kohtuulliselta systeemiltä, t. se tatuoitu ja lävistetty aspa

Vierailija
60/73 |
25.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tatuointeja en kyllä ikinä antais laittaa, en ikinä
ne on todella low class ja almost ikuisia"
low class? Ihminen joka on käyttänyt satoja ellei jopa peräti tuhansia euroja ihonsa maalaamiseen ja tietoisesti sitoutunut siihen että siinä ne todennäköisesti lepäävät ikuisesti, ei mielestäni ole kovin low class :D