Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virikelasten äideistä mä olen ihan kuningatar :)

Vierailija
20.01.2010 |

Kaksi lasta (4- ja 5-vuotiaat) ovat virikehoidossa kolme päivää viikossa. Kotona ei ole vauvaa tai taaperoa. Noina päivinä mä keskityn itseeni :) Käyn kampaajalla, shoppailemassa, kuntosalilla, hiihtämässä tai muissa harrastuksissani. Siivoilen ja puuhailen kotona. Luen tai teen käsitöitä. Ihanaa elämää.

Mies tienää todella hyvin ja avioliitto kukoistaa.

Lasten kanssa teemme kolmisin kaikkea mukavaa to-pe ja viikonloppuisin (sekä tietenkin iltaisin) nautimme elämästä yhdessä kaikki neljä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sit vaan, kun olet noin etuoikeutettu!

Vierailija
2/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajaa vaan kuppaat yhteiskunnan rahoja? Eikö sulla ole työpaikkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajois pää jos en saisi tehdä jotakin "järkevää". Kotona siivoilu ei täytä älykkyyteni nälkää, siispä elämäsi ei ole minusta kuningatarmaista, vaan mietin mitä pääsi sisältä puuttuu.

Vierailija
4/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisusteli ja puuhasteli.

Mies sitten kyllästyi ja vaihtoi nuoreen ja koulutettuun.

Tämä sisustelija asuu nykyään kaupungin vuokra-asunnossa.

Vierailija
5/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajois pää jos en saisi tehdä jotakin "järkevää". Kotona siivoilu ei täytä älykkyyteni nälkää, siispä elämäsi ei ole minusta kuningatarmaista, vaan mietin mitä pääsi sisältä puuttuu.

irtisanouduin hoitovapaan päätyttyä. Työni oli niin vaativaa ja olisin joutunut tekemään pitkiä päiviä, etten halunnut pienten lasten äitinä siihen positioon palata. Ennen lapsia työpäivät jatkuivat vielä iltaisin kotona puhelimessa tai sähköposteja lukien ja niihin vastaten.

Olen miettinyt osaaikaista työtä, mutta mitä tahansa työtä en halua tehdä. Taloudellista pakotetta työn teolle kun ei ole, olen päättänyt (miehen kanssa asiasta tietenkin keskustellen) olla kotona kunnes lapsemme ovat saaneet koulutiensä turvallisesti alkuun.

Oravanpyörä äei ole minua varten. Sisältöä elämään löytyy muualtakin, kunhan osaa oikein silmin etsiä.

Vierailija
6/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei useimmissa työpaikoissakaan nyt niin kauheasti pääse älyään ja kykyjään käyttämään. En pidä työelämää välttämättä "järkevänä".

Vierailija
7/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisusteli ja puuhasteli.

Mies sitten kyllästyi ja vaihtoi nuoreen ja koulutettuun.

Tämä sisustelija asuu nykyään kaupungin vuokra-asunnossa.

Vaan nyt pitää lähteä hakemaan mun virikepaikkalaiset kotiin. ap

Vierailija
8/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kukaan ei saisi "päästä helpolla" ja olla tyytyväinen elämäänsä, heti kaikki alkavat arvostella.

Mun mielestä sun elämä kuulostaa ihanalta ja teillä on varmasti keskivertoa onnellisempi perhe.

Kärsimällä kun ei sitä kirkkaampaa kruunua kai sittenkään saa...

Vierailija
9/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kuittaus" unohtui.

Vierailija
10/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kukaan ei saisi "päästä helpolla" ja olla tyytyväinen elämäänsä, heti kaikki alkavat arvostella. Mun mielestä sun elämä kuulostaa ihanalta ja teillä on varmasti keskivertoa onnellisempi perhe. Kärsimällä kun ei sitä kirkkaampaa kruunua kai sittenkään saa...

kuulostaa ihanalta elämältä!

Vierailija
11/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen elänyt tuota elämää, kun olin miehen työn takia ulkomaan komennuksella. Se oli luksusta tiettyyn rajaan saakka. Sitten alkoi tympiä. Täysjärkinen ihminen kyllä tarvitsee muutakin elämässään.

Vierailija
12/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen samanlainen "lusmuilija". Akateeminen tutkinto minullakin taskussa ja haastava työ olisi ollut odottamassa mutta irtisanouduin, kun nuorempi oli 4-v (otin siis hoitovapaan jälkeen vielä virkavapaata).

Molemmat ovat olleet osapäivähoidossa kolme kertaa viikossa. Silloin hoidan asiat, siivoan ja tietenkin kiertelen kaupoissa ja kuntoilen. Tarkoitus olisi olla kotona, kunnes nuorempi menee tokalle tai kolmannelle ja silloinkin ajattelin hankkia osa-aikatyön.

Ihmetystä olen saanut osakseni sekä tutuilta että ystäviltäkin. Mies, vanhempani ja appivanhemmat kannattavat ratkaisua. Useat ystäväni taitavat oikeasti olla kateellisia mutta pukevat sen sanoiksi "mun pää ei kestäisi kotona oloa". Ei tunnu se heidän päänsä kestävän siellä oravanpyörässä olemistakaan. Eletään ainoastaan lomia ja viikonlopun viinipulloa varten.

Minä ja perheeni olemme onnellisia ja se on pääasia. Ja mulla on sen verran rautainen itsetunto, että en tarvitse työssä pätemistä sen pönkittämiseksi.

Vierailija
13/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan hattua sulle, kun olet tehnyt noin hyvän päätöksen!!! :) Nyky-yhteiskunnassa kukaan ei vaan kestä sitä että nainen voi jäädä kotiin, kun nuorimmainen on täyttänyt sen 3-vuotta. Sitten pitäisi jo kauheella kiireellä olla töihin menossa! Ja sekin on outoa, jos äitiysloman jälkeen jää vielä kotiin hoitovapaalle!! Miksi jokainen ei saa tehdä asioita niin kun haluaa? Miksi muiden pitää arvostella ja olla kateellisia, kun joku tekee tuollaisen ratkaisun? Samanlainen ratkaisu on kaikille mahdollista!! Mutta toiset haluaa matkustella ja hankkia vaatteet viimisen muodin mukaan. Tehköön niin! Eihän se muilta ole pois, mutta miksi pitää kauhistella, jos joku jää kotiin?

Itse meinaan tehdä samanlaisen ratkaisun, kun nuorimmainen täyttää kolme!!! :) Aion sanoa itseni irti!! Työelämä ei ole minua varten tällä hetkellä. Mieheni kanssa olemme asiasta niin moneen kertaan keskustelleet, että on tärkeämpiäkin asioita, kun raha! Mä pidän tärkeenä sitä, että kun lapset tulee koulusta, niin täällä on joku. Meillä on ainakin välillä ollut sellaisia asioita koulussa, että jos et olisi ollut kotona, niin niitä ei olisi koskaan selvitetty!! Eikä kaikki tarvitse sitä työmaailmaa!! Toisilla voi olla haasteellista kotonakin! Mutta kuten sanottu, mitä kukakin elämältään haluaa ja tarvitsee!!

Upea päätös ap!! :)

Vierailija
14/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhe voi tuolla tavalla paljon paremmin, jos se on perheen kesken yhdessä neuvoteltu ratkaisu. Teen itse epäsäännöllistä ja suht hyvin palkattua vuorotyötä(osa-aikaisesti) ja mullakin on melko paljon vapaata(joskus mulla on kyllä paljon töitäkin ja silloin ajattelen, että onneksi ei ole jatkuvaa). Mielestäni kokonaisuus ratkaisee ja keneltä tuo on pois... ;-)

Vierailija
15/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ite oikeastaan haluisin edes joskus töitäkin tehdä.

Vierailija
16/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat varmasti tyytyväisiä. Onnea teille! :)

Vierailija
17/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläisin juuri noin, jos olisi varaa. Lucky you!

Vierailija
18/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten mulla! Mä tosin tarvin sitä älyllistäkin puolta, mutta en tarvitse siihen uraa. Pyöritän pientä "putiikkia", opiskelen ranskaa ja teen kirjanpitotöitä, olen myös KTM.

Mutta tärkeintä minulle on, että koululaisia on vastassa äiti, se sämpyläntuoksuinen äiti

Vierailija
19/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap! Varmasti lapsesi tykkäävät käydä päiväkodissa muiden lasten kanssa leikkimässä. Olen itse ollut 1,5 vuotta sijaistamassa Helsingin päiväkodeissa, enkä muista montaa isoa lasta, joka ei olisi viihtynyt päiväkodissa. Kaksivuotiaissa oli eniten niitä, joille päiväkotielämä ongelmallista, enkä sitä kyllä yhtään ihmettele. Karseinta oli yhdessä, sinänsä tosi kivassa pk:ssa, jossa oli ryhmät jokaiselle ikävuodelle erikseen, poikkeuksena ainoastaan 5-6-vuotiaiden ryhmä. Voitte kuvitella, millaista elämä on ryhmässä, jossa on 10 2-vuotiasta...

Joo, meni tosi ot:ksi. Olen joka tapauksessa sitä mieltä, että teet oikein. On varmasti lasten kannalta parasta, että he pääsevät leikkimään toisten lasten kanssa ja sinäkin pääset välillä tuulettumaan, niin jaksat taas pirteämpänä lasten kanssa.

Vierailija
20/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, olet myös saanut hyviä vastauksia muutaman skeidan lisäksi.

En tiedä keitä peesailisin, mutta ainakin numeroita 10, 14 ja 15:)! Erityisesti nro 10 mainitsema "onnellisuudesta ilmoittaminen" ja siitä saatu negatiivinen palaute on niin totta - miksi ei koskaan kukaan saa ilmoittaa, että menee hyvin, on kivaa, asiani ovat kunnossa jne??!!

Joo, minäkin olen aloittajan sielunsisko. Sillä erotuksella, että ajattelin nyt jo (nuoremman lapsen ollessa vasta pari vuotias) tehdä jotain osa-aikatöitä. Olemme yrittäjäperhe, joten töitä minulla on omastakin takaa.

Hyvää alkuvuotta kaikille:)!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme