Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virikelasten äideistä mä olen ihan kuningatar :)

Vierailija
20.01.2010 |

Kaksi lasta (4- ja 5-vuotiaat) ovat virikehoidossa kolme päivää viikossa. Kotona ei ole vauvaa tai taaperoa. Noina päivinä mä keskityn itseeni :) Käyn kampaajalla, shoppailemassa, kuntosalilla, hiihtämässä tai muissa harrastuksissani. Siivoilen ja puuhailen kotona. Luen tai teen käsitöitä. Ihanaa elämää.

Mies tienää todella hyvin ja avioliitto kukoistaa.

Lasten kanssa teemme kolmisin kaikkea mukavaa to-pe ja viikonloppuisin (sekä tietenkin iltaisin) nautimme elämästä yhdessä kaikki neljä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun alan ihminen vastaa näihin viesteihin ja sanoo suoraan, että iso lapsi viihtyy siellä toisten kanssa:) Minun 4.5 v sanookin joskus iltapäivisin, että miksi tulit hakemaan hänet niin aikaisin. Kyllä tuon ikäinen osaa sanoa, jos siellä pvkodissa ei viihdy. Heitä on 5-6 lapsen ryhmä, jossa touhuavat. Minusta on tosi hienoa, että noin monta lasta leikkii yhdessä. Välillä ryhmän koostumus vähän vaihtelee:)

T. 22

Vierailija
22/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi vaan, mutta ei onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa äiti työssä tai kotona niin tärkeintä on olla lapselle läsnä. Hyvätkään puitteet ei auta jos vanhemmilta puuttuu läsnäolon taito.

t. Pitkällä hoitovapaalla oleva

Vierailija
24/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä, että 3-vuotiaani on virikehoidossa joka päivä? Tosin vaan puolikkaan päivän, sille asialle pitäisi ehkä tehdä jotain.

Niin, eikä minullakaan ole kotona vauvaa, enkä kyllä tee juuri kotitöitäkään. Enkä asu Suomessa :)

Vierailija
25/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5-vuotias on joka päivä hoidossa klo 9-12.30, 2,5-vuotias on hoidossa ti ja to klo 9-11.45 ja kuukauden päästä syntyy vauva. Meillä käy siivooja, joten en juurikaan itse puunaa paikkoja. Ja en asu Suomessa. Näin meillä niin kauan kun asustamme ulkomailla - Suomessa menen töihin(Suomessa ei ole työpaikkaa odottamassa), viimestään sitten kun nuorin on 3-vuotias. Uskon että koulutetulle ja tekevälle löyty jotain, jos ei muuta niin rupean yrittäjäksi!

Vierailija
26/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä, oltu jo 15v.

Esikoinen koulussa ja syksyllä kuopus aloittaa eskarin. On nyt tarhassa.

Saan pientä omaishoidontukea esikoisesta ja töihin menen, jos on pakko.

Keväällä alkaa taas puutarhanhoito.

Ihanaa olla kotona. Ihmiset nykyään niin ilkeitä, etten tahdo työelämään.

Vierailija
27/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ollut kotona siitä asti kun tuli ekaa kertaa raskaaksi. Siis jäi pois töistä tyyliin 5. viikolla.

Nyt lapset on pitkälti päälle 10 ja edelleen on kotona.

Heillä käy siivooja joka viikko ja ruoat ostetaan valmiina, koska hän "ei tykkää ruoanlaitosta".

Vierailija
28/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tykkää" painike niin ku facebookissa niin varmasti painaisin.:)

Hyvä ap, nii sitä pitää!

Vierailija
29/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi vanhempaa ovat olleet 3 v lähtien 3 kertaa viikossa virikehoidossa leikkikoulussa noin 4 h kerrallaan, kuten täällä on tapana.

Meilläpäin on aivan itsestäänselvyys, että 3 v on leikkikoulussa, kun uusi vauva syntyy, jotta äiti jaksaisi paremmin. Enkä kyllä ole vielä tavannut yli 3 v lasta täällä, joka ei viihtyisi leikkikoulussa kavereiden kanssa! : )

Onneksi saan helpottaa arkeani ihan ilman käsittämätöntä paheksuntaa toisin kuin kai Suomessa. Kesällä kävi siivoojakin, ettei pikkuvauvan kanssa tarvinnut siivota. Tämä myös aika selviö meilläpäin.

Kesälomilla on myös yli 3 v lapsille kaikenlaisia viikoittain pidettäviä teemakerhoja: taidetta, askartelua, musiikkia, urheilua, jumppakerhoja... Itse olen kyllä koulujen loma-aikoina pitänyt lapset kotona. Nyt tuo esikoinen kyllä vänkää kaikenlaisten kesäkerhojen perään, kai se on päästettävä pois äidin helmoista...

Vierailija
30/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurimaassa ei varmaan kukaan toimeentuleva äiti edes ajattele töitä:) ja, se sellainen kuulunee myös kulttuuriin. Meillä se on ihmetyksen aihe suuri, jos äiti on kotona. Ja vielä suurempi ihmetyksen aihe, jos se äiti vielä iloitee ja jopa kehuu elämäänsä.

Minulla oli kerran puolituttu venäläistaustainen äiti. Hän hoiti itseään, shoppaili ym. mutta hän oli myös lastensa kanssa, paljonkin! Vaikkakin nuorempi lapsi oli hoidossa ja vanhempi koulussa. Se oli kyllä ihailtava yhtälö.

T. 22

Vierailija
31/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kolme lastamme ovat aloittaneet virikehoidon (5 krt/vko, 3 h) jo alle kolme vuotiaina.

Itse olen ollut kotona esikoisen syntymästä lähtien. Minulla on tiivis sosiaalinen verkosto toisten kotona olevien äitien kanssa. Käymme aamupäivisin kahviloissa, shoppailemassa tai urheilemassa. Kaikilla meillä on hyvin tienaavat miehet, jotka ovat paljon poissa kotoa.

Siivooja käy kerran viikossa, puutarhuri kerran kahdessa viikossa ja ruoka tulee n. 2-3 kertaa viikossa valmiina kotiin.

En tunne edes huonoa omaatuntoa pienestä luksuksesta, koska huolehdin kuitenkin koko perheen (myös itseni) hyvinvoinnista klo 0-24. En ymmärrä, miksi mieheni pitäisi vielä viikonloppuisin osallistua pyykinpesuun tai keittiön siivoukseen, kun kuitenkin tekee viikolla niin pitkiä päiviä mahdollistaakseen meille näin hyvän elintason.

Everyone is Happy!

Vierailija
32/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mua hävettää toi mun otsikko. Se on launaus mun serkun kommenteista, joita aina heittelee musta ja meidän perheestä. Hänen mielestään mun pitäisi olla töissä niinkuin muutkin kunnon kansalaiset.

Ollaan kaikki jatkossakin ylpeitä omista valinnoistamme. Siis myös me kotiäidit. Elämä on valintoja, minä valitsin näin. Joku muu taas omalla tahollaan tekee omat ratkaisunsa.

ap

Vierailija
33/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta on hienoa, jos nainen on niin vahva, että uskaltaa kieltäytyä työelämän oravanpyörästä ja elää niin kuin haluaa, mutta kolikon kääntöpuoli on se, että taloudellinen valta on tuollaisessa kuviossa totaalisesti miehellä.

Varhaiset naisasianaiset sanoivat (kotirouva)avioliittoa prostituutioksi ja taistelivat naisille oikeudet työntekoon ja omaisuuden kartuttamiseen. Idea oli se, että naiset eivät olisi avuttomia, jos aviomies ei heitä jostakin syystä enää voi tai halua elättää. Nyt kun naiset ovat saavuttaneet täydet kansalaisoikeudet, haluammeko heittää ne pois?

Aplodeja ap:n onnelliselle elämälle, mutta toivon, että en näe sitä päivää, että tuollainen malli on itsestäänselvyys joka perheessä.

Mielestäni parasta naisille ja perheille olisi se, että työn ja perheen yhdistämistä helpotettaisiin. Eli lyhyempää työpäivää, vanhempainvapaiden jakoa isän ja äidin kesken ym.

Vierailija
34/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä olen edellisen kanssa. Jonkinlainen tasavertaisuus puuttuu jos ollaan vain toisen palkan varassa.

Ja työnteko voi tosiaan olla kivaakin. Minä esim. olen KTM ja teen ihan normaalia päivää kun en ole hakeutunut "uraputkeen" niinkuin mieheni.

En haluaisi olla kokonaan ilman omaa palkkaa, työelämän ulkopuolella. Shoppailu, kuntoilu ja puutarhanhoito ei minulle riittäisi.

Vierailija
35/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajaa vaan kuppaat yhteiskunnan rahoja? Eikö sulla ole työpaikkaa?

mukavampaa lapsille kun on seuraa kuin kököttää himassa hoitajan kanssa! Ja kuka tulee hoitaan 3 pv/vko? Sitäpaitsi kotona on vähän hankala nautiskella jos joku lastenhoitaja pyörii nurkissa.

Vierailija
36/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hajois pää jos en saisi tehdä jotakin "järkevää". Kotona siivoilu ei täytä älykkyyteni nälkää, siispä elämäsi ei ole minusta kuningatarmaista, vaan mietin mitä pääsi sisältä puuttuu.

Lisäksi hän lukee ja harrastaa, ehkä kuule tähtitiedettä ja klassikoita alkuperäiskielillä.

"Älykkyyden nälkää" voi ruokkia muuallakin kuin töissä.

Vierailija
37/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nähnyt omassa lapsuudenkodissani mitä tällainen VOI tehdä parisuhteelle ja äidin mahdollisuuksille elämässä lasten kasvaessa....

Esim.

-äidiltä puuttuu se oma työyhteisönsä

-tarpeeksi haasteellisen työn löytymineen monien kotivuosien jälkeen vaikeaa

-eläke ei kasva, katkeruus kylläkin

Mitä ajattelit tehdä, kun lapsenne ovat vanhempia?

Vierailija
38/55 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap! Varmasti lapsesi tykkäävät käydä päiväkodissa muiden lasten kanssa leikkimässä. Olen itse ollut 1,5 vuotta sijaistamassa Helsingin päiväkodeissa, enkä muista montaa isoa lasta, joka ei olisi viihtynyt päiväkodissa. Kaksivuotiaissa oli eniten niitä, joille päiväkotielämä ongelmallista, enkä sitä kyllä yhtään ihmettele. Karseinta oli yhdessä, sinänsä tosi kivassa pk:ssa, jossa oli ryhmät jokaiselle ikävuodelle erikseen, poikkeuksena ainoastaan 5-6-vuotiaiden ryhmä. Voitte kuvitella, millaista elämä on ryhmässä, jossa on 10 2-vuotiasta... Joo, meni tosi ot:ksi. Olen joka tapauksessa sitä mieltä, että teet oikein. On varmasti lasten kannalta parasta, että he pääsevät leikkimään toisten lasten kanssa ja sinäkin pääset välillä tuulettumaan, niin jaksat taas pirteämpänä lasten kanssa.

tiedän myös muita jotka eivät ole viihtyneet. Oikeastaan päiväkodeissa on aika tylsää. Perushoitoon menee paljon aikaa sekä paikasta toiseen siirtymisessä. Pakollinen lepokin oli turhauttavaa lapselle joka oli luopunut päiväunista jo paljon aiemmin. Puisto missä ulkoilivat oli melko vaatinmaton ainakin isommille lapsille.

Vierailija
39/55 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväperhe asui ulkomailla miehen työn vuoksi ja äiti oli kotiäitinä ketjussa kuvatun kaltaisessa tilanteessa, kolmessa eri maassa

lopulta muuttivat takaisin Suomeen,nainen jatkoi kotona ja kun halusi vihdoin työtä työn saanti ei onnistunut. Omassa ammatissaan toimiminen olisi vaatinut paljon uudelleenkoulutusta. Teki hanttihommia ja nyt opiskelee uuteen ammattiin.

Työvuosia tulee karttumaan vähän jos yleensä työllistyy, miten on turva vanhuudessa aikanaan tai jos heille tulisi syystä tai toisesta avioero.

Ymmärrän että nämä asiat ei tule välttämättä mieleen kun elää sitä ruusunpunaista unelmaa, toivotaan että unelmaelämänne kestää eikä onnenne ole hauras.

Vierailija
40/55 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystäväperhe asui ulkomailla miehen työn vuoksi ja äiti oli kotiäitinä ketjussa kuvatun kaltaisessa tilanteessa, kolmessa eri maassa

lopulta muuttivat takaisin Suomeen,nainen jatkoi kotona ja kun halusi vihdoin työtä työn saanti ei onnistunut. Omassa ammatissaan toimiminen olisi vaatinut paljon uudelleenkoulutusta. Teki hanttihommia ja nyt opiskelee uuteen ammattiin.

Työvuosia tulee karttumaan vähän jos yleensä työllistyy, miten on turva vanhuudessa aikanaan tai jos heille tulisi syystä tai toisesta avioero.

Ymmärrän että nämä asiat ei tule välttämättä mieleen kun elää sitä ruusunpunaista unelmaa, toivotaan että unelmaelämänne kestää eikä onnenne ole hauras.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän