Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Israelilaiset kasvikset & hedelmät - ostatko?

Vierailija
11.01.2009 |

Multa jäi eilen avokadot kauppaan, kun tarjolla oli vain israelilaisia. En väitä, että palestiinalaiset eivät olisi tehneet mitään väärin, mutta tämä viimeisin Gazan isku oli ainakin minulle liikaa. Eihän se sota tuolla lopu. Mun puolesta saavat pitää hedelmänsä ja muutkin tuotteensa.

Mikähän on elintarvikeviennin osuus Israelin bkt:sta?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä esim. kiinalaisiakaan

Vierailija
2/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos todella ajattelet noin, niin tarkkaile myös muovituotteiden ostoasi. Esim. monet lasten muovilelut saattavat olla Israelissa tehtyjä, samoin muoviastiat. Meilläkin Cittarista vai Prismasta ostettu "Ofrat" (?)-merkkinen lasten "kävelyauto", tykätään kovasti siitä:) Samoin israelilaisista appelsiineista, herkullisia:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostavat juutalaisia tuotteita (vaikka eivät olisi Israelissa valmistettuja).

Vierailija
4/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se israelilainen maajussi niistä hyökkäyksistä ole päättänyt. Ostin viime viikolla myös libanonilaisia mansikoita ja monia muita ulkolaisia hedelmiä ja vihanneksia.

Mä pyrin ostamaan lähiruokaa, mutta kun esim. mainitsemiasi avocadoja ei kasva Tampereen suunnalla niin israelilaisia pitää ostaa.

Pyrin välttämään kiinalaista paskakrääsää, koska maailma hukkuu kertakulutushyödeke paskaan, mutta ruokaboikotteja mulla ei ole.

Vierailija
5/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, katson muovituotteetkin. Katson yleensä kyllä kaikesta, missä on tehty. Mietin joka kerta, pitäisikö ostaa Bangladeshissa (lapsityövoimalla?) teetettyjä vaatteita. Monta kertaa on kuitenkin esillä, että siellä tilanne saattaisi olla vielä huonompi ilman vaateteollisuutta... Yritän ostaa paljon suomalaista.

t. ap

Vierailija
6/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jos todella ajattelet noin, niin tarkkaile myös muovituotteiden ostoasi. Esim. monet lasten muovilelut saattavat olla Israelissa tehtyjä, samoin muoviastiat. Meilläkin Cittarista vai Prismasta ostettu "Ofrat" (?)-merkkinen lasten "kävelyauto", tykätään kovasti siitä:) Samoin israelilaisista appelsiineista, herkullisia:)

Tällä hetkellä Ahavan käsivoide, vartalovoide ja vartalon kuorintavoide:)

Vierailija
7/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat boikotoida israelilaisia tuotteita niin lopeta tietokoneen käyttö. Tietokoneesi sisältää ties mitä israelilaista niin laite- kuin ohjelmistopuolella.

Vierailija
8/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki miehet syyllisiä raiskauksiin?

Vierailija
9/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurta vaikutusta tällä ei sraeliin ole mutta ihan periaatteesta jätän ostamatta. Olen sitten mielummin ilman.

Vierailija
10/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat boikotoida israelilaisia tuotteita niin lopeta tietokoneen käyttö. Tietokoneesi sisältää ties mitä israelilaista niin laite- kuin ohjelmistopuolella.

Multa jäi eilen avokadot kauppaan, kun tarjolla oli vain israelilaisia. En väitä, että palestiinalaiset eivät olisi tehneet mitään väärin, mutta tämä viimeisin Gazan isku oli ainakin minulle liikaa. Eihän se sota tuolla lopu. Mun puolesta saavat pitää hedelmänsä ja muutkin tuotteensa.

Mikähän on elintarvikeviennin osuus Israelin bkt:sta?

Vierailija
11/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko suomalaiset kristityt sitten mielestäsi myös syyllisiä esim. IRA:n iskuihin?

Vierailija
12/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en myöskään osta kiinassa tehtyä muovip*skaa, koska Kiinan teollisuus on mitä on (ympäristövaikutukset + haitta-aineet).

Olen aiemminkin vältellyt israelilaisia tuotteita, mutta nyt olen totaaliboikotissa.

Vierailija
13/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin mainitut israelilaiset muovituotteet ovat ymmärtääkseni melko laadukkaita.

Vierailija
14/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.lopettakaatappaminen.tk Ovatko suomalaiset kristityt sitten mielestäsi myös syyllisiä esim. IRA:n iskuihin?

Vierailija
15/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israelin valtiota, esim. maksaneet kolehtia tai veroa Israelin hyväksi tai käyneet Israelin armeijan, ovat mielestäni syyllisiä tuohon kansanmurhaan.

Ovatko suomalaiset kristityt sitten mielestäsi myös syyllisiä esim. IRA:n iskuihin?

Vierailija
16/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin kuitenkin rajata oman boikottini päätöksiin, joita voin tehdä täysin itse. "Israel-vapaan" tietokoneen löytäminen voisi olla melko haastavaa. Mutta ehkäpä sitäkin voisi ottaa esiin - ehkä median kautta?

Että eikö ostoboikoteilla olisi väliä? Kyllä menivät tanskalaiset (typeränkin) nöyriksi, kun muslimimaat lopettivat Arlan tuotteiden ostot Muhammed-piirrosten takia. Ja tanskalaiset eivät kuitenkaan olleet tappaneet siinä yhteydessä ketään.

Vierailija
17/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muslimit eivät ole syyllisiä WTC:n iskuihin. Enkä todellakaan väitä, että kaikki israelilaiset olisivat syyllisiä Gazan iskuun.

Mutta valtio ymmärtää vain seurauksia. Jos Israel (tai mikä muu maa tahansa) kokee tarpeeksi kolausta ja kokee esim. ostoboikotin sen seurauksena, saattaa se olla valmis tekemään kompromissejakin.

Vierailija
18/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoisin sinua ottamaan selvää esim valtiot jotka millään tapaa ovat Israelia tukeneet. ekana tulee mieleen USA. Kannattaa lopettaa tietokoneen käyttö justiinsa, tv:n katselu, ole myös tarkkana minkä merkkisiä vaatteita ostat, mitä elokuvia katsot, mitä musiikkia kuuntelet. Lopeta myös päivittäinen Mäkkärissä ahmiminen, Coca-Cola pannaan, Nokian kännykkä jne.....

Vierailija
19/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaminen terrorismin tukemista? Tämä siis tuolle juutalaisten vihaajalle.

Itse asiaan, jos vaihtoehto löytyy israelilaiselle tuotteelle, ostan mielummin sen. Mutta jos avocadoa on saatava, en vaihda kauppaa etsiäkseni eteläafrikkalaista. Ateriasuunnitelmaa saatan kyllä vaihtaa, jos mahdollista :).

En ole mikään himoboikotoija, sillä muutoin pitäisi elää täysin omavaraisesti, jos haluaisi varmistaa, ettei mitään osaa tuotantoprosessissa ole tuotettu epäeettisesti. Mutta vaikka kuinka yrittäisin asettaa itseni israelilaisen siviilin nahkoihin, en näe tälle hyökkäykselle MITÄÄN oikeutusta. Hamasin iskut ovat toki myös väärin, mutta silti aivan eri mittakaavassa.

Mielestäni Umaaya Abu hanna sanoi hyvin Hesarin sunnuntailiitteessä, että israelin kansalaisena häntä mietityttää, kuinka valtio riskeeraa asukkaidensa turvallisuuden saartamalla Gazaa ja polkemalla palestiinalaisten oikeuksia. Juuri tuollaisissa olosuhteissa ääriliikkeet kasvavat ja nostavat päätään. Israel kaivaa omaa kuoppaansa, valitettavasti.

Vierailija
20/54 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia. Juutalaisia uskontona en syytä sen enempää kuin muslimejakaan uskontona.

Jos olisin voinut WTC:n iskujen takia boikotoida jonkin valtion tuotteita, olisin tehnyt senkin. Mutta al-Qaidaa ei lue juuri missään tuotteessa. Suomessa.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan