Israelilaiset kasvikset & hedelmät - ostatko?
Multa jäi eilen avokadot kauppaan, kun tarjolla oli vain israelilaisia. En väitä, että palestiinalaiset eivät olisi tehneet mitään väärin, mutta tämä viimeisin Gazan isku oli ainakin minulle liikaa. Eihän se sota tuolla lopu. Mun puolesta saavat pitää hedelmänsä ja muutkin tuotteensa.
Mikähän on elintarvikeviennin osuus Israelin bkt:sta?
Kommentit (54)
sotilaallisesti kun eräs Mirkku Sysmästä on lopettanut israelilaisten avokadojen ostamisen.
Anteeksi irvokkuuteni, en voinut tälle mitään...
Jos se kerran on demokraattinen, silloin voidaan kaikkia siionistisia juutalaisia syyttää kansanmurhasta ja etnisestä holokaustista Gazassa.
Olet varmaan oikeassa. Sinänsä minusta Israelin hallitus on itse vastuussa tästä sodasta enkä minä ole se, joka on tässä etsimässä Israelin tukijoita.
Mutta totta on, että kyllähän maailmassa "pahaa tekeviä maita" riittää ,joten varmaan voisi montaa muutakin maata boikotoida.
t. ap
Mulla on ollut joitakin boikotteja teini-iästä saakka. Shell, Israel, Nestle, McDonalds...
jotka myyvät matkoja ja lentoja Israeliin eli voit saman tien lopettaa kokonaan matkustelun.
Varmasti riittää, että boikotoi Israelin matkoja. Mutta kuka sinne sodan keskelle nyt haluaisikaan?
Vaikkei sillä mitään käytännön merkitystä olisikaan niin tuntisin silti huonoa omaatuntoa syödessäni niitä israelin kirsikkatomaatteja joten jätän ne kaupan hyllylle.
Eri asia jos tietämättäni käytän jotain kyseisen maan valmistamaa tuotetta, tietoisesti en halua niitä ostaa vaan valitsen muunmaalaisen vaihtoehdon. Pienikin teko on sentään jonkinlainen teko. Ja parempi mieli itsellä.
Varmasti riittää, että boikotoi Israelin matkoja. Mutta kuka sinne sodan keskelle nyt haluaisikaan?
matkatoimistojen boikotoinnin, jotka mainostavat nyt kriisin aikanamatkoja Israeliin.
jotka myyvät matkoja ja lentoja Israeliin eli voit saman tien lopettaa kokonaan matkustelun.
israelilaisia tuotteita. Periaatteesta näin jo vuosien ajan.
Olen pyrkinyt suosimaan aina kotimaista tuotantoa, vaikka välillä se on vaikeaa. Espanjalaisia vältän erityisesti myöskin.
uhan alla. En menisi Israeliin suin surminkaan ainakaan seuraavan prin vuoden aikana!
Gazaan ei kyllä ole mielestäni koskaan järjestetty lomamatkoja. Eilatiin asti ei kyllä Hamasin raketit yllä.
Gazaan ei kyllä ole mielestäni koskaan järjestetty lomamatkoja. Eilatiin asti ei kyllä Hamasin raketit yllä.
Euroopan rivijuutalaisilla ei juurikaan ole Israelin valtion kanssa mitään tekemistä. Juuri katselin Aljazeeralta mielenosoitusta Israelin hyökkäystä vastaan. Siellä marssi niin juutalaisia, muslimeita, kristittyjä kuin varmasti ateistejakin jne. Juutalaista tyttöä haastateltiin, hän sanoi olevansa mukana osoittaakseen tukensa gazalaisille ja ilmaistakseen vastalauseensa Israelin toimille.
Mutta boikotoi sinä vain kaikkia juutalaisia. Suosittelen, että heität ensimmäisenä tietokoneesi mäkeen, rakennat talosi itse puusta ja savetsa ja viljelet ja kasvatat kaiken ruokasi itse.
Tähän asti ostamatta ovat jääneet bataatit, mutta en meinaa ostaa muutakaan.
Uskon jaloilla/lompakolla äänestämiseen enempi kuin mihinkään muuhun (perhettä lukuunottamatta tietysti).
ja todellakin Umayya (vaimikäsenytoli) vastasi hyvin kysymyksiin. Se juutalainen miekkonen puolestaan katsoi konfliktia melko yksisilmäisesti.
Ymmärrätteköhän te näitä boikotteja lainkaan? Se, etten halua rahoillani tukea valtiota, joka syyllistyy vakaviin ihmisoikeusrikkomuksiin, ei tarkoita sitä, että pitäisi vältää kaikkea ko valtioon liittyvää.
Se, että Mirja Systämstä jättää israelilaiset avokadot kauppaan, ei yksinään vaikuta mitään, paitsi tuo Mirjalle paremman omatunnon. Mutta kun on iso joukko kyseessä, niin vaikutusta alkaa jo syntyäkin. Kuten tosiaan Arlan kohdalla kävi Muhammed jupakan takia.
-ei ap-
ostan ja vielä enemmän kuin normaalisti.
mm. Euroopassa viimeisten tapahtumien aikana. Ihan hyvä tapa vaikuttaa, eikä yhdenkään suomalaisen kannata tuntea olevansa siinä yksin. Tuotteita vältän minäkin, mutta en ole siinä mikään hysteerikko minäkään vaikka mies onkin Länsirannan Palestiinalainen. Eihän tässä rivi Israelilaisia vastaan olla vaan Israelin hallituksen tekemiä päätöksiä. Kansahan se päättäjänsä on valinnut - voisi valita ehkä viisaamminkin, ihan molemmin puolin..
israelilaisten bataattien boikotoijat. Kohta varmaan häviää bataatit kaupoista kokonaan ja meidän allergikko, jolle ei paljon mikään muu ruoka käy, näkee sitten nälkää. No, hyvä että jollakulla on vähän parempi omatunto.
Itse ostan bataattini ilomielin, ja jos pitäisi valita kumpaa ostan mieluummin, etelä-Afrikkalaista vai israelilaista avocadoa, ottaisin kyllä poliittisista syistä israelilaisen. Etelä-Afrikka se vasta hirmutekoja harrastaa.
Mulla on ollut joitakin boikotteja teini-iästä saakka. Shell, Israel, Nestle, McDonalds...