ex haluaa vauvan viikonlopuksi
ex lähti uuden matkaan ollessani viimeisilläni raskaana. nyt hän ja uusi siippa haluavat koko viikonlopuksi 2kk vanhan vauvamme vaikka tämä ei meinaa huolia pulloa enkä halua olla erossa niin pitkään.. eikait tälläinen käy päinsä
Kommentit (23)
Viestin 17 kirjottaja taitaa olla isukki itse tai tämän uusi eukko. Anteeks vaan kirjotan aina tosi asiallisesti ja ketään syyttämättä mutta nyt meni mulla yli! Ei siis voi olla totta! Minkä ikäsiä te ootte? Mulla itselläni on samanikänen vauva enkä saata ymmärtää miten joku voi ees miettiä tollasta. Vaikka olis pullolla, saatikka kun tissiruualla. Jos lapsen isä tollasia ehtoja asettaa niin anna koko ukon olla, ei todellakaan ajattele lapsen parasta. Pahaa tekee ajatellakin että lapsi joutuisi vieraaseen ympäristöön eroon äidistään noin pitkäksi ajaksi. HALOO!!! Lisään vielä että itse en oo voinu jättää samanikästä vauvaa edes isälleen (joka siis asuu kanssamme) kuin kauppareissun ajaksi.
viestin 14 kirjottaja, sori. Oon niin tuohtunu!
kenellekään, ei exälle eikä mummolle. Erossa voi olla alle vuoden ikäisestä yhtä monta tuntia kuin on ikäkuukausia ja sen jälkeen yhtä monta päivää kuin on ikävuosia.
Tapauskohtaista tuo.
Meillä siis isä luuli saavansa vauvan heti joka 2. vkonlopuksi, ja sai kilarit kun ei saanutkaan.
Lastenvalvoja puhui järkeä niin ymmärsi asian.
Imetin, vauvan ollessa 0-4kk isä tapasi vauvaa minun kotonani 3 krt vkossa yhden imetysvälin ajan, jolloin itse poistuin lenkille/kauppaan pikaisesti. Jos oli päikkäriaika, saattoi viedä vauvan kärryajelulle jotta sain itse levättyä/siivottua.
Vauvan ollessa 4-7kk isä harjoitteli yöhoitoa niin että oli meillä kerran pari kuussa lapsenvahtina klo 22-02 ajan, vauva söi sillon kerran yössä klo 01. Nukuin toisessa huoneessa tulpat korvissa jos en jaksanut lähteä kaupungille. Lypsin ja opetettiin pullolle.
Vauvan ollessa 8kk, alkoi isävkonloput, lapsi alkoi olemaan isällään joka 2. vkonloppu 1 yön, meni pe illalla klo 18 ja tuli kotiin la aamulla aamupalan jälkeen, viimeistään klo 10. Tapasi myös isävkonlopun sunnuntaina isäänsä 4h jotta isäkin tottuisi siihen että lapsi on aina isävkonloppuisin läsnä enemmän, etä mitä se että lapsi on siinä lähellä kokoajan, mitä huolehtiminen oikeasti on.
11kk iässä alkoi olemaan kokonaan aina sen joka 2. vkonlopun. Lastenvalvojalta ja neuvolasta varmistettiin että onko ok, niin sanoivat että on ok, koska isä on kokoajan ollut lapsen kanssa läsnä, tunneside muodostunut ja lapsi ei pelkää.
Nyt lapsi 1,5v ja ei ole huomattu että olisi joku ongelma tuossa joka 2. vkonloppu. Tapaa toki lisäksi sitten yhtenä arki-iltana joka viikko.
Viestin 17 kirjottaja taitaa olla isukki itse tai tämän uusi eukko. Anteeks vaan kirjotan aina tosi asiallisesti ja ketään syyttämättä mutta nyt meni mulla yli! Ei siis voi olla totta! Minkä ikäsiä te ootte? Mulla itselläni on samanikänen vauva enkä saata ymmärtää miten joku voi ees miettiä tollasta. Vaikka olis pullolla, saatikka kun tissiruualla. Jos lapsen isä tollasia ehtoja asettaa niin anna koko ukon olla, ei todellakaan ajattele lapsen parasta. Pahaa tekee ajatellakin että lapsi joutuisi vieraaseen ympäristöön eroon äidistään noin pitkäksi ajaksi. HALOO!!! Lisään vielä että itse en oo voinu jättää samanikästä vauvaa edes isälleen (joka siis asuu kanssamme) kuin kauppareissun ajaksi.