Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku pystyy syöttämään lapsilleen esim. kaupan valmiita kananuggetteja tai ranskalaisia yms.

Vierailija
17.01.2010 |

Ihan hirveetä kamaa! Ravintoarvoltaan täysin nolla-arvoista vatsan täytettä. Oletteko tietoisia, miten ja missä ne on tehty ja mitä pitävät sisällään.

Armahtakaa lastenne kehittyviä aivoja ja antakaa heille puhdasta ja aitoa ruokaa!

Kommentit (285)

Vierailija
161/285 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina hyvinkin terveellistä ravintoa, eikä hän pidö hampurilaisista, ranskalaisista, nakeista, pizzasta jne. Mutta sokeri kyllä maistuu - mieltymys sokeriin on tutkimusten mukaan perinnöllistä, joten voisiko olla, että myös mieltymys rasvaan samoin?

Kyllä suomalaisten ihmisten ruokatottumuksissa olisi noin keskimäärin paljonkin kohennettavaa. LApset syövät tutkimuksen mukaan kotona huonompaa ruokaa kuin päiväkodissa. Kun katselee ihmisten ostoksia kaupoissa, kyllä niissä kärryissä on harvinaisen paljon tyhjiä kaloreita, liikaa rasvaa ja sokeria.

Vierailija
162/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap puhuu asiaa, oikeanlaisella ravinnolla on todella suuri merkitys kaikkiin elämän osa-alueisiin. Ja monilla perusruokavalio on huono, täynnä transrasvoja ja vaikka mitä myrkkyjä. Sen Niiden välttämisestä on vielä pitkä matka ihmiselle ihanteelliseen ruokavalioon. Ja minä en ole mikään luomu-tai muukaan hörhöilijä, mutta totta se silti on. Ihmisen elimistö on herkkä ja ruokailutottumusten pitäisi olla sen mukaiset. Jos on ikänsä mättänyt mitä tahansa, elimistö on tukossa eikä ole enää herkkä millekään. Mutta varmaa on että tavalla tai toisella ihminen voi silloin huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt ravintoaineet vaikuttavat mielialaan positiivisesti, kuten vaikka kalan rasvat ja banaani. Toisaalta taas stressaantunut ja psyykkisestä huonosta olosta kärsivä ei jaksa panostaa ruokavalioonsa.

LAadukas ravinto, riittävä uni ja liikunta tehoavat paremmin lievään masennukseen kuin lääkitys. Vakava masennus on sitten jo eri asia.

Vierailija
164/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap puhuu asiaa, oikeanlaisella ravinnolla on todella suuri merkitys kaikkiin elämän osa-alueisiin. Ja monilla perusruokavalio on huono, täynnä transrasvoja ja vaikka mitä myrkkyjä. Sen Niiden välttämisestä on vielä pitkä matka ihmiselle ihanteelliseen ruokavalioon. Ja minä en ole mikään luomu-tai muukaan hörhöilijä, mutta totta se silti on. Ihmisen elimistö on herkkä ja ruokailutottumusten pitäisi olla sen mukaiset. Jos on ikänsä mättänyt mitä tahansa, elimistö on tukossa eikä ole enää herkkä millekään. Mutta varmaa on että tavalla tai toisella ihminen voi silloin huonosti.

Ja vielä niin että ruokavalio on niitä täynnä?

Kun nyt on niin että Suomessa ei valmisteta transrasvoja. Turussa on ollut männävuosina vedytysyksikkö, mutta ei ole toiminut enää hetkeen. Suomessa kasvirasvat kovetetaan vaihtoesteröinnillä ja se ei ole transrasvaa.

Toki jos ihminen vetää naamaansa kaiken aikaa ulkomaisia leipomotuotteita, niin sitten voi olla ruokavalio täynnä transrasvoja ja muita myrkkyjä. Jaa niin mitä myrkkyjä? Tiesitkö muuten että Suomessa on yksi maailman tiukimmista elintarvikelainsäädännöistä? Myrkkyjä ei käytännössä siis juuri ole.

Vierailija
165/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunko mielestä se on parivuotiaan ihmislapsen ruokaa?

- meillä: joskus on :). Kun käymme koko perheellä pikaruokailemassa hampurilaispaikassa tms.

Päivittäistä ruokaa: ei. EI meille kenellekään.

Vierailija
166/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukka virasto valvomassa niin kaikki on silloin hyvin? Virastoilla on käytössään aina viralliset (ja usein myös kaupalliset) totuudet, eikä tämä meidän länsimainen peruspertti-totuutemme vastaa läheskään kaikessa sitä mikä on ihmiselle hyväksi. Esimerkiksi se miten ruoka säilötään, onko se puolivalmista, lähi-vai kaukoruokaa, millä lannotteilla kasvatettu- vaikuttaa aina siihen ruuan herkkään laatuun. Monet hyvätkin ruokaaineet ovat arvoiltansa köyhtyneet- juuri eräs ravitsemusterapeutti kertoi että puuroon kannattaisi lisätä leseitä, koska hiutaleiden laatu heikkenee koko ajan. "Myrkyssä" ei tarvitse olla pääkallonkuvaa- ravinto voi olla haitallista silti. Ihan perusmyrkkyjä ovat mm valkoinen sokeri ja valkoinen vehnäjauho. ja näistä on paljon tutkimuksiakin. Ruoka-aine-allergisten lasten äitinä huomaan päivittäin kuinka herkkä elimistö voi olla- ja kuinka pienillä muutoksilla ja "haitoilla" on suuri merkitys- se näkyy selkeästi, koska allergikon reaktiot ruoka-aineisiin ovat niin suuret.

Vierailija
167/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
168/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://quinoaa.blogspot.com/ Tämä on hyvä, arvon naiset ja herrat.

Vierailija
169/285 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, tiedoksi, että ruokaan normaalsti suhtautuvan ihmisen ei tarvitse valita lehtipihvin ja pepsin tai elävän ravinnon välillä. Sillä näiden lisäksi Helsingissä on aika monta muutakin ravintolavaihtoehtoa, joista saa hyvää ja hyvistä raaka-aineista tehtyä ruokaa.

Vierailija
170/285 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagetti bolognese, itse paistoin naudan jauhelihan(mul ei o lihamyllyä) ja sekaan purkin jotain KAAMEETA Pirkkasoossia....nam :-)

Vierailija
171/285 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä se sulle kuuluu mitä toisten lapset syö.Voisin kuvitella että olet joku kuivakka, käppyrä anorektikko, terveysfanaatikko ym..

Terv.normaalipainoinen

eikö keskustelupalstan tarkoitus ole juuri keskustella. Ei se oikeasti kenellekään kuulukaan mitä muut syövät/tekevät/ajattelevat.

Tapetaan keskustelut alkuunsa ja haukutaan keskustelun aloittajaa!

Vierailija
172/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa hyvät ihmiset, että ranskalaiset ovat perunaa ja peruna on tärkkelystä. Tärkkelys on pahaksi ihmisille, raskasta elimistölle. Myöskään peruna ei ole ravintorikasta, siksi sitä ei kannata kenenkään syödä. Ei ainakaan syöttää karamelisoituneita ranskanperunoita, saatika täysin nollaravinteikkaita kalapuikkoja.

Joskus saa herkutella, mutta terve ihminen ei herkuttele myrkyillä. Terve ihminen nauttii marjoista, pähkinöistä, luomusta, kalasta, hedelmistä, kasviksista ja lisäaineettomista ruuista.

Jos sanotaan, että koko perhe syö sitä ja silloin syö lapsikin, ollaan jo niin pitkällä metsässä ravintopuolella, että en tiedä onko kyseessä jonkin sortin luonnonvalinta. :/ Keskittykää siihen mitä teette, elkääkä olko typeriä, se ei maksa vaivaa.

Vierailija
173/285 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOO JA AJATELKAA ENNEN VANHAAN KUN KAIKKI PITI TEHDÄ ITSE! TSIISUS KRAIST!

verrata siihen, miten "ennen" asiat olivat, kun elämäntyyli ja -rytmi oli hieman erilaista kuin nykyään. Tässä sinulle kuitenkin pieni runonpätkä: "Ennen oli kunnollista Nytten ei oo kunnollista Ei saa edes kunnollista kahvia Ennen oli maailma kivasti Nytten on maailma huonosti Huumeita on kaikkialla, terroristit vihaisia"

On sinulla erilainen kuin ennen. Minulla ei ainakaan ole aikaa istua esim. tv:n ääressä, niinkuin teillä nykypäivän ihmisillä. :DDDDD

Kertokaapas mihin se teidän kaikki aikanne sitten hupenee, te joilla ei ole aikaa tehdä terveellistä ruokaa. Miksi minulla on aikaa ja teillä ei? Käyn töissä ja minulla on aika iso perhe. Meillä ei ole autoa, joten kuljen kaikki matkat töihin ja muualle julkisilla, samoin haen ja vien lapset kävellen. Silti minulla on aikaa keskustella teidän kanssanne ja valmistaa terveellistä ruokaa. Teistä monilla tuntuu olevan aikaa tämän ketjun seuraamiseen, vaikkei se palvele teitä millään lailla. Miksi teillä on aikaa tähän ajanhukkaan, jos se kerta ajatuksena on niin kelvoton? Eikö nämä valinnat ole myöskin pois siitä ajasta jonka voisitte käyttää itsenne hyväksi?

ap

aikamoisia oletuksia minun persoonastani!

Ihan vaan tiedoksi, että viestin nro 216 kirjoitttaja tekee kotona töitä (en kokopäiväisesti) eikä ole vielä lapsia, eikä meillä ole telkkariakaan. En myöskään käytä eineksiä (paitsi joskus harvoin), ankä ainakaan mitään kananuggetteja, koska olen semivegaani kasvissyöjä.

MULLA on aikaa tehdä ruokaa, mutta ymmärrän sen, että monella muulla ei ole. Jos molemmat vanhemmat ovat töissä, lapset hoidossa/koulussa ja, ja joillain/kaikilla perheenjäsenillä on kodinulkoisia harrastuksia, niin en kyllä yhtään ihmettele, että niitä jätskejä ei "pyöräytellä" kotona.

Toiset haluavat myös esim.

- leikkiä, ulkoilla, askarrella, touhuta lasten kanssa

- tehdä käsitöitä

- hoitaa pihaa

- katsoa telkkaria

- lukea kirjaa/lehtiä

- surffailla netissä

- ulkoilla/urheilla

- hoitaa eläimiä

- siivota

- ihan vain makoilla sohvalla ja vaikka jutella

jne.

EIKÄ SIINÄ OLE MITÄÄN PAHAA! Jos sinä et tykkää tehdä tuollaisia juttuja, niin ok! Oo tekemättä! Vuorokaudessa on kuitenkin vain 24 tuntia, ja minusta ihmisen elämä on ihan liian lyhyt siihen, että pitäisi jatkuvasti stressata, että täytänlö nyt VARMASTI hyvän ihmisen tunnusmerkit.

Kyllä vaikkapa minun vanhempieni lapsuudessa elämäntyyli ja -rytmi on ollut aivan erilainen, saati sitten isovanhempieni aikaan. Ei ollut läheskään niin paljon sellaisia asioita, joita pitäisi hoitaa, alkaen jo siitä, että usein vähintään toinen, maalaistaloissa usein molemmat vanhemmat olivat kotona.

Kyllä tuosta sun hyökkäävyydestäsi huomaa, että ei tuo hieno ruokavalio ainakaan sua onnelliseksi tee. Kannattaisko miettiä, olisko elämässä jotain muutakin, kuin se, että miettii omaa terveyttä jatkvasti?

Siis ei siinä musta ole mitään pahaa, että syö tervellisesti ja miettii, mitä panee suuhunsa (itsekin teen niin), mutta kun se menee pakkomielteen puolelle, se ei ole enää tervettä.

Vierailija
174/285 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat niin taivaallisen hyviä, että syön niitä hymyssä suin silloin, kun tekee mieli :)

Ah, se rasvan ja suolan harmonia!

Joskus syön ranskiksia pari kertaa viikossa, joskus monen kuukauden tauon jälkeen. Siis silloin kuin tekee mieli.

Olen terve ja normaalipainoinen ja nautin syömisestä. Ranskikset ovat minulle nautinto siinä missä ihanat luomukasvisruoatkin.

Vierailija
175/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäyksenä edelliseen http://www.raakaveljekset.com/ tuolla hyvää ajattelua lisäaineiden synergisistä vaikutuksista. Kannattaa oikeasti miettiä mihin suuntaan lapsen elämää ohjaa ja mihin suuntaan omaansa muuttaa. Muutoshan voi alkaa heti tästä ja nyt. Kukaan ei muista huomenna, että eilen olit väärässä jos näytät esimerkkiä toiminnallasi oikeaan suuntaan jo tänään.

Vierailija
176/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokavalioon, mutta noita kieltoja ja sääntöjä yms. on niin paljon, ettei niitä kiireinen työssäkäyvä+iltaopiskeleva äiti ehdi kaikkia selvittämään. Joten sitä jättää sitten helposti ne vähät tietämänsäkin noudattamatta...

Ja joo, nugetit sopii meillä mainiosti yhdeksi vaihtoehdoksi välipalasta, joka syödään autossa viikon kiireisimpänä päivänä, kun ei päästä suoraan päiväkodista kotiin ja lapset on silti tosi nälkäisiä.

No, nyt toki tiedän, että näitä saa syödä:

-Tuore kala

-Tuoreet luomukasvikset/juurekset

-Hyvälaatuiset rasvat, eli luomulaatuiset öljyt (oliivi, kookos, rypsi)

-Oikea suola, esim. merisuola tai vuorisuola.

-Yrtit, kaikki Järvikylän tuoreyrtit esimerkiksi

-Luonnonmukaiset hedelmät ja marjat

-pähkinät ja siemenet

mutta koska tuo mahdollisten syötävien lista on niin lyhyt, en keksi siitä joka päiväksi sopivaa ruokaa, joten syödään taas vanhaan malliin

Vierailija
177/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kariniemen.fi/tuotteet/tuote?id=+kariniemen+kananpojan+paner…+

TUOTTEEN AINEKSET

Suomalainen broilerinliha, korppujauho (vehnä), suomalainen siipikarjan nahka, suomalainen kalkkunanliha, vesi, rypsiöljy, soijaproteiini, suola (1,2%), mausteet (mm. mustapippuri, curry, paprika, kurkuma), aromi(sitruuna).

Lihapitoisuus 55%. Lihaa ja lihaan verrattavia valmistusaineita yhteensä 70%

Ei näyttäisi olevan yhtään lisäainetta. Ei etenkään E621:tä (natriumglutamaattia).

Vierailija
178/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että tässä maassa ei yksikään tietäisi kärsivänsä mistään "yliherkkyydestä"/"allergiasta" msg:lle, jossei maailmalla olisi menossa jokin "takaisin luontoon"-villitys.

Vierailija
179/285 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupan ransikkset ei kenenkään terveyttä uhkaa, jos niitä silloin tällöin syödään. ja luulenpa ap, että sinunkin lapsesi haluaa isompana kavereiden kanssa hampurilaiselle/pizzalle ja ei kai kukaan täyspäinen lapsela moista kiellä, jos niitä ei joka päivä syödä tai edes joka viikko?

Vierailija
180/285 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaikki yritykset tehdä jäätelöä itse ovat epäonnistuneet. Jäätelön rakenteesta tulee vain todella kummallinen. Itse olen löytänyt sekä kaupoista että jäätelöbaareista kirsikka- ja sitruunajäätelöä. Monista jäätelöbaareista löytyy ihania marjajäätelö-vaihtoehtoja, joissa on runsaasti oikeata marjaa mukana. Aina voi myös lisätä kaupan valmisjäätelöön marjoja tai hedelmänpaloja.