Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mä haluan niiiin paljon kätilöksi!

Vierailija
15.01.2010 |

on mun haave ja mulla olisi tosi suuri motivaatio ammattiin,. mutta tiedän etten kouluun pääse (huonojen todistusten takia nuoruusvuosilta) ja miten hitossa vois maksella talolainoja yms. lapsia elättää opintotuella.... tässä se on mun elämä...kiikkustuolissa sitten muistelen etten ikinä tehny työkseni sitä mitä halusin..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mina yritan tassa keksia keinoja, milla onnistuisi ja ap ja muut keksivat lisaa verukkeita miksi ei onnistuisi. Siina ero. t.USA:lainen" Mulla ei vaan oo keinoja tarjota. Ja ymmärrän hyvin ap:n tilanteen. Itsellä myös tilanne, että ei ammattia, eikä varaa lähteä opiskelemaan. Ei uskalla ottaa velkaa, kun on terveysongelmia, ei siis taetta siitä että työllistyisi, jos valmistuisi tai että ylipäätään saisi opinnot loppuun. Lisäksi kehitysvammainen lapsi, joka älyllisesti vauvan tasolla. Tarvii jatkuvaa valvontaa ja huolenpitoa. Lastenhoitoapua ei saatavilla. Päivähoitopaikka on, mutta vain puolipäivää, kun "äiti on kotona". Lue siinä nyt sitten pääsykokeisiin tai paranna arvosanoja. Kaikki kotityöt on tehtävä tuon aamupäivän aikana, kun lapsi on hoidossa.

mina olen tassa nyt pitanyt tikapuita pystyssa yli puoli tuntia mutta kukaan ei uskalla astua edes ensimmaiselle puolalle kun on niin vaikeata.

Kuinka iso huusholli sinulla on etta joka paiva menee koko aamupaiva sen huoltoon? Minulla on yli 300 neliota ja vahemmalla paasen (enka saanut naita nelioita sossusta).

t.USA:lainen

Vierailija
22/27 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mulla ammatti kokki ,juhuu...ja lähäriä tosiaa vähän..

joo on suomessa ilmanen koulutus mutta esim viimevuonna kätilöiksi haki yli 300 hlöä pääsi 30 eli aikas paljon jää ilman paikkoja. eli ne ken pääsee niille se on ilmanen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuinka iso huusholli sinulla on etta joka paiva menee koko aamupaiva sen huoltoon? Minulla on yli 300 neliota ja vahemmalla paasen (enka saanut naita nelioita sossusta). t.USA:lainen"

73 m2. Mutta se lapsi pitää viedä sinne päiväkotiin kävellen. Ei ole autoon varaa. Menee puoli tuntia suuntaansa. Eli vien lapsen klo 8.00 Olen kotona klo 8.45 (lapsi pitää riisua itse päivähoidossa, pestä kädet ja luovuttaa avustajalle). Lähden hakemaan lasta takaisin klo 11.15, jotta ehdin kuulla lapsen päivän sujumisen, pukea hänet ja lähteä klo 12.00 kotiin, kun hoitopäivä loppuu. Aikaa siis jää 2,5 tuntia: pitää käydä suihkussa, pestä pyykit (lapsella menee noin 6 vaatekertaa päivässä), laittaa ruoat (lapsen ruoka pitää tehdä erikseen) ja siivota. Myös kaupassa pitää käydä välillä (edelleen jalan tai linja-autolla). Missä välissä sitä opiskelisi? Joskus pitää myös nukkua tunti päivisin. Lapsi herättää muutaman kerran yössä, joka yö. Oletko sinä herännyt vähintään 4 kertaa yössä viimeisen 4 vuoden ajan?

Vierailija
24/27 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta monesti aikuiselle ainut mahdollisuus on ottaa opintolainaa 300 euroa/kk. Mitäs sitten jos koulu jää kesken? Miten lyhennät lainat? Entä jos valmistut, mutta et saakaan töitä?

Vierailija
25/27 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luen ensin lähihoitajakoulu loppuun oppisopimuksella.. voit saada hyvät arvosanat ja samalla olet töissä ja saat rahaa ja sitten valmistuttua haet kätilökoulutukseen.. jos sulla on lähärikoulusta hyvä keskiarvo (voi olla että muukin amiskoulu hyvillä arvosanoilla käy) niin voit olla varma et pääset pääsykokeisiin aina..

itellä oli lähärikoulun keskiarvo noin 4.5 joten tiesin aina pääseväni ainakin pääsykokeisiin.. onneksi pääsin kuitenkin kerralla sisään.. en siis ole käynyt lukiota ollenkaan

t. aiempi kätilöopiskelija

p.s kätilöpuolella opiskelee paljon perheellisiä joten miksi et itsekin voisi?

Vierailija
26/27 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös oppisopimuksessa olla sitten samassa paikassa hommissa kokoajan? mihinkä mielestäsi kannattaisi hakea?

Vierailija
27/27 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä paikkaa suosittelette oppissopimuksella lähäriksi kun tavoite on kätilökoulutus lopulta?

ap..