Ärsyttää lapsen kaveri. Ov
Meidän 5,5 vuotiaalla on yksi erittäin ärsyttävä kaveri ja koska poikien leikit päättyy melkein aina kyyneliin, kyseisellä kaverilla on meille porttikielto sisälle (ulkona saavat kyllä leikkiä).
Tänään pojat leikkivät pitkästä aikaa sisällä ja MIKÄÄN ei ollut muuttunut. Kaveri vinkui ja märisi joka asiasta, kun HÄN EI saanut sitä tai tätä tai olla se tai tämä. Ei auttanut, vaikka meidän poika kysyi minkä auton/junan/ukon kaveri haluaa ja kun kaveri oli valinnut lelun, poika otti sen toisen. Mutta silti alkoi mankuna, kun miksei hän IKINÄ saa olla se tai tämä.
Ja kun kaveri ei saanut jotain, alkoi mätkintä/lelun vieminen meidän pojan kädestä.
Kommentit (7)
Ärsyttävä pentu. Kieltäisin väkivallan ja sanoisin että jos vielä lyö, ei saa meillä olla.. Noihin muihin yrittäisin saaja marisijaa asettumaan toisen asemaan.
Ja 3v pikkuveli ei missään nimessä saanut tulla mukaan leikkeihin. Ja meidän poika sanoi monta kertaa, että vaihdetaan jooko kohta, sä saat tän ukon ja mä otan ton, mutta leikitään näillä vähän aikaa. Meidän esikoinen on sovittelija luonne, ollut aina.
Ja monta kertaa huomautin, että meidän talossa ketään ei lyödä tai potkita, mutta ei.
Ja välipalalla alkoi kitinä, miksei hän koskaaaaaaaan saa jäätelöä???!!! Mä olin siinä hoomoilaisena, että mitä?? Meillä ei ole valitettavasti ole jädeä tarjolla vaan nyt syödään nämä voileivät ja juodaan kaakaota..
Ymmärtäisin lapsen käytöksen, jos kyse olisi ainoasta lapsesta, mutta pojalla on pikkusisarus kotona..
pikkusisarukselleen. Ja äitinsä räjähtää poikkipuolisesta sanasta. Teillä poika uskaltaa sitten tuoda pahaa oloaan julki.
Ja monta kertaa huomautin, että meidän talossa ketään ei lyödä tai potkita, mutta ei.
Sano ennemmin että hei, toisia ei saa lyödä/potkia/satuttaa. Et suvaitse sitä ollenkaan ja jos et tottele lähdet kotiin.
Ja 3v pikkuveli ei missään nimessä saanut tulla mukaan leikkeihin.
Kaikki otetaan mukaan leikkeihin, miltä hänestä tuntuisi jos hänet jätettäisiin ulkopuoliseksi.
Ja välipalalla alkoi kitinä, miksei hän koskaaaaaaaan saa jäätelöä???!!! Mä olin siinä hoomoilaisena, että mitä?? Meillä ei ole valitettavasti ole jädeä tarjolla vaan nyt syödään nämä voileivät ja juodaan kaakaota..
Ymmärtäisin lapsen käytöksen, jos kyse olisi ainoasta lapsesta, mutta pojalla on pikkusisarus kotona..
En tiedä mitä itsekkään sanoisin tuohon. Ehkä jotain että en tiedä, pitäisi kysyä ehkä äidiltäsi..
Selvä on että poika purkaa pahaa oloaan. Osaatko sanoa mitään pojan kotioloista?
pikkusisarukselleen. Ja äitinsä räjähtää poikkipuolisesta sanasta. Teillä poika uskaltaa sitten tuoda pahaa oloaan julki.
meidän pojan kotiin ja eteiseeen asti on kuulunut tuon kaverin vinkuna X-asiasta ja äiti on sitten sanonut, että tuollaista se on ollut melkein koko ajan..
Tietty äiti joutuu esim. puistossa korottamaan ääntään, jos poika vitkuttelee ja kitkuttelee lähdön kanssa. Ja esim. pukeminen on tuolle lapselle yhtä tuskaa, poika pyörii ja hoilaa ym. eteisessä, kun pitäisi pukea.
Pikkusisarus on n. 2 vuotias, jolta kyllä löytyy omaa tahtoa, vaikka muille jakaa (uhmis). Lähinnä tuntuu siltä, että lapsi saa kaiken haluamansa kotona ja mankuu sen takia, kun joku kehtaakin sanoa poikki puolisen sanan.
Myös kerhossa lapsi harrastaa tuota mankumista (ja tarkoitan todellakin mankumista, ärsyttävällä äänellä); miksei HÄN koskaan SAA OLLA se tai tämä ja MIKSI Maija SAA taas soittaa sillä ja tällä jne.
Ei sun tarvis kun kerran sanoa että jos lyö tms. eli satuttaa toista niin joutuu lähtemään kotiin ja sitten lähetät lapsen kotiin. Varmasti seuraavaa kertaa ei tarvii sitä tehdä kun muistaa. Meillä 5vuotias mätkii kotona pikkusiskoa ja saa siitä aina jäähyn. Mutta kylässä on arka ja kuulemma kohtelias(tästä tuli maininta toiselta äidiltä kun oli kylässä). Hyvä että osaa sentään kylässä käyttäytyä!
Ärsyttävä pentu. Kieltäisin väkivallan ja sanoisin että jos vielä lyö, ei saa meillä olla..
Noihin muihin yrittäisin saaja marisijaa asettumaan toisen asemaan.