Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Homoseksuaalinen lapsi?

Vierailija
14.01.2010 |

Millaisia tuntemuksia lapsen homoseksuaalisuus herättää vanhemmissa?

Ajattelin laittaa tänne tällaisen kyselyn. Olen miettinyt tätä asiaa, koska eräänm tuttavaperheeni poika on homoseksuaalinen, ja tämä tuntuu olevan etenkin hänen isälleen kova paikka.

Jakakaa siis kokemuksianne aiheesta!

Kommentit (72)

Vierailija
42/72 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalinen suuntautuminen on laaja käsite, jos sitä rupeaa kääntelemään ja vääntelemään. Itse ihastuin kaksitoistavuotiaana ensimmäistä kertaa tyttöön. Olin paniikissa, koska en halunnut olla lesbo. Hoin itselleni, etten voi olla ihastunut tyttöön. Tilannetta ei helpottanut se, että ihastuksen kohteeni oli ystäväni. Sittemmin olen ihastunut vain miehiin. En vielä tänäkään päivänä tiedä tarkalleen olenko hetero vai bi, tiedän vain etten ole lesbo. On totuttu luokittelemaan ihmisiä: sinä olet hetero, sinä puolestasi olet homo/lesbo ja sinä olet bi. Se ei aina ole näin helppoa ainakaan minun kohdallani. Ehkä olen jälkeen jäänyt, kun en aikuisenakaan "osaa päättää" olenko bi vai hetoro, kun monet teinit ja jopa jotkut lapset tietävät tarkalleen seksuaalisen suuntautumisensa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

stuertti, kukkakauppias, tarjoilija...

Vierailija
44/72 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäisin nimittäin poikani puolesta liikaa. Homoja hakataan, HIV-riskit kasvavat, oiset miehet suhtautuvat usein todella ennakkoluuloisesti ja biologinen lapsenlapsi jäisi varmaan pojan puolela tulematta.

Lesboja harvemmin hakataan ja tyttöjen on muutenkin hyväksyttävämpää kulkea käsi kädessä ja halailla julkisesti.

Joka tapauksessa liittyisin heti setaan ja marssisin jossain pvc-hoitsupuvussa sateenkaarilippu liehuen joka Gay Pride -paraatissa. : )

Tavallaanhan se olisi "cool", jos yksi lapsista olisi homoseksuaali, enkä tosiaan salailisi asiaa vaan olisin lapsestani yhä aikaa sekä huolissani että erittäin ylpeä. Ei ole helppoa olla murtamassa yhteiskunnan jäykkiä sukupuolirakenteita, mutta upeaa, että jotkut niin tekevät.

Vierailija
45/72 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luultavasti järjestäisin joitain tietoisuuskampanjoita ja pakottaisin ystävät liittymään setaan myöskin. leijonaemo täälläkin

Tuntuu, että oman lapsen valinnat saisivat täyden siunaukseni niin kauan kun ketään ei loukata ja ei tehdä laittomuuksia.

Pitäisköhän meidän jo vaihtaa varmuuden vuoksi yhteystietoja, että voidaan pistää hulinaksi jos tulevaisuus tällaista toisi tullessaan.

Ihanaa päivänjatkoa sinulle, Leijonaemo!

Vierailija
46/72 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minun on jopa vaikeaa hyväksyä poikani liian tyttömäisiä leikkejäkin. Poika on perheen nuorin ja haluaa vielä koulussakin pitää joskus isosiskojensa koruja ja pinnejä tai kirjoittaa pinkeillä kynillä.

Jos poikaa on kiusattu koulussa tyttömäiseksi, niin tämä on vain nauranut ja sanonut ostavansa isona liilat korkkarit..:-/

Poikani on suosittu niin tyttöjen kuin poikienkin keskuudessa, joten olisikohan tuosta kasvamassa bi..?

Vierailija
47/72 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minun on jopa vaikeaa hyväksyä poikani liian tyttömäisiä leikkejäkin. Poika on perheen nuorin ja haluaa vielä koulussakin pitää joskus isosiskojensa koruja ja pinnejä tai kirjoittaa pinkeillä kynillä.

Jos poikaa on kiusattu koulussa tyttömäiseksi, niin tämä on vain nauranut ja sanonut ostavansa isona liilat korkkarit..:-/

Poikani on suosittu niin tyttöjen kuin poikienkin keskuudessa, joten olisikohan tuosta kasvamassa bi..?

Vierailija
48/72 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "poikamaisia leikkejä". Lempiväritkin ovat "poikien". Oliskohan lepakko tulossa?

Vierailija
49/72 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani spermanpierijäksi :(

Vierailija
50/72 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi kuulostaa kerrassaan velmulta! Olen oppinut, että yhtenä älykkyyden merkkinä pidetään sitä että ei ole (sukupuoli)rooleihin kangistunut. Tiedä mikä älyn atleetti pojastasi vielä tuleekaan!

Poikasi kuulostaa mainiolta tyypiltä.Joskus minun on jopa vaikeaa hyväksyä poikani liian tyttömäisiä leikkejäkin. Poika on perheen nuorin ja haluaa vielä koulussakin pitää joskus isosiskojensa koruja ja pinnejä tai kirjoittaa pinkeillä kynillä. Jos poikaa on kiusattu koulussa tyttömäiseksi, niin tämä on vain nauranut ja sanonut ostavansa isona liilat korkkarit..:-/ Poikani on suosittu niin tyttöjen kuin poikienkin keskuudessa, joten olisikohan tuosta kasvamassa bi..?

Vierailija
51/72 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en voi ymmärtää, mitä eroa on oikeasti, onko ihminen homo,lesbo tai hetero. En vain pysty, anteeksi vain.

Juuri näin Ihminen siis ihminen ISOLLA IILLÄ oli sitten minun lapsi tai lasteni lapsi. On aina ihminen.Häntä rakastan ja kunnioitan Niinkuin ennenkin . Markku keskinen.

Vierailija
52/72 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuulin radiosta :( tuli paha mieli kun ei oikeesti ketään NS kokemuksen omavaa ei saatu paikalle.Miksikö.Niin miksikö? Meitä Suomalaisia on noin 5miljoonaa eikä yhtään saman laista ihmistä ole vielä tavattu. KOSKA jotkut tajuaa oikeesti että ihmiset vaikka alasti näyttää saman laisilta,niin ei ole todella SAMAN LAISIA Ole.En ole psyko en kuraatori. Olen ISO ISÄ. Jos joillakin muilla kuin vedättäjillä on tän asian suhteen ongelma ..Luulen että voisin valaista asiaa hieman.zabada.ziva@gmail.com. Muistakin näistä,ns erilaisuuksista jotka on mailman sivun ollut aina samanlaisia.Ei ihmikunta ole Ainakaan viime jääkauden jalkeen muuttunut.Voin keskustella asiasta.

Vierailija
53/72 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas luulen, että maltillisena ja rauhaa rakastavana ihmisenä intoutuisin sateenkaari -marsseille ja käyttäisin ylpeänä rintaneulaa "lapseni on homo". Jotenkin tuntuu, että tämä herättäisi kaikki leijonaäidin vaistoni ja pitäisin huolen, että lastani ei loukata, millään tasolla.

Vierailija
54/72 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ainakin nyt tosi poika tyttö ja on aina ollut.

Leikkien ja kiinnostuksen kohteiden suhteen.

JOs hän olisi lesbo ei minua haittaisi yhtään. Pääasia että olisi onnellinen. Uskon että ihmienen on hetero tai homo syntymästä saakka mutta en usko että se välttämättä on niin yksoikoista että poika tytöstä tulee lesbo. Itsekkin olin poikatyttö alle kouluikäisenä ja ihan pesunkestävä hetero olen.

Poikien jutut kiinnosti koska pojat kiehtoivat minua jo silloin. :)

Vierailija
55/72 |
14.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta oli otteita Ylen Homoillassa!

Ja onpas tää muutenkin kasvanut pitkäksi! Mä en ole varmaan lukenut puoliakaan näistä viesteistä.

Kiitos hyvistä vastauksista!

Ap

Vierailija
56/72 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääli, että sinä sen päätät... lapset joutuvat kärsimään jos vanhemmat päättävät seksuaalisen suuntautumisen.

Vierailija
57/72 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lastaan ei rakastaisi ja lapselleen toivoisi onnellista elämää? nyky-yhteiskunnassa hyväksytään jo kaikenmuotoista rakkautta (paitsi jos sattuu olemaan jonkin ahdasmuotoisen uskonlahkon jäsen)! tärkeintä on se, että saa ja voi antaa rakkautta toiselle ihmiselle!

Vierailija
58/72 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikasi kuulostaa kerrassaan velmulta! Olen oppinut, että yhtenä älykkyyden merkkinä pidetään sitä että ei ole (sukupuoli)rooleihin kangistunut. Tiedä mikä älyn atleetti pojastasi vielä tuleekaan!

Poikasi kuulostaa mainiolta tyypiltä.Joskus minun on jopa vaikeaa hyväksyä poikani liian tyttömäisiä leikkejäkin. Poika on perheen nuorin ja haluaa vielä koulussakin pitää joskus isosiskojensa koruja ja pinnejä tai kirjoittaa pinkeillä kynillä. Jos poikaa on kiusattu koulussa tyttömäiseksi, niin tämä on vain nauranut ja sanonut ostavansa isona liilat korkkarit..:-/ Poikani on suosittu niin tyttöjen kuin poikienkin keskuudessa, joten olisikohan tuosta kasvamassa bi..?

niin, suomessa jaotellaan edelleen liikaa sen suhteen mitä pojat tekevät ja mitä taas tytöt! tämä rajaa kehittymisen mahdollisuuksia molempien sukupuolten osalta.. ei tämmöistä ole naapurimaissa. lapset saavat siellä vapaammin valita leikkinsä ja olla niin raisuja tyttöjä kuin pehmeitä poikia ja sehän näkyy myöhemmin väkivalta yms tilastoissa! (suomi väkivaltainen maa miesten osalta, naapurimaihin verrattuna..jne)

Vierailija
59/72 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä minä tiedän millaisia miehet ovat ajatusmaailmaltaan vaikka käyttäytyisivät ihan ok. Mies on sairas peto joka ei hallitse munaansa. En kestäisi mitään vävykokelaita vieraanamme. Nuori kaunis nainen sen sijaan, sitä kelpaa katsella ja kuunnella. Ällöttävää olisi laskea oma tytär jonkun "jannun" matkaan. T: Isä

Yhden tyttären äiti

Vierailija
60/72 |
16.05.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aloin tuntea ihastumisentunteita tyttöjä kohtaan 12-vuotiaana. en tajunnut mistä on kyse ennen kuin 14-vuotiaana. olin aina hyvin tyttömäinen tyttö, leikin prinsessaleikkejä ja kotia ja hoidin nukkeja.. ei homous ja sukupuoli-identiteetti kulje mitenkään käsi kädessä. tyttömäisiä lesboja ja poikamaisia homoja on siinä missä niitä ääriesimerkkejäkin..

en ole oikeastaan koskaan joutunut syrjityksi homoseksuaalisuuteni takia. pari kertaa on huudeltu perään, mutta hittoako nyt niistä välittää. yläasteella pikkupaikkakunnalla oli vielä ongelmia, mutta niistäkin selvisin ihan suvereenisti - ja nyt olen kuullut, että samaisella yläasteella homoja on useampikin, eikä kukaan viitsi välittää.

yhteiskunta on oikeasti paljonkin suvaitsevaisempi (luojan kiitos!), joten omista lapsistani en välitä tuon taivaallista ovatko homoja, lesboja, heteroita - vai haluavatko edes laittaa itseään mihinkään tiukkoihin rajoihin.

se vähä syrjintä ja ennakkoluuloisuus jota olen kohdannut, on ollut 99% tietämättömyyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä