Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuja ruokia joista tykkäsitte lapsena? :)

Vierailija
13.01.2010 |

Meidän äiti paistoi usein kokonaisia silakoita, ja musta oli tosi herkkua syödä ne rapeat pyrstöt... :D (Tykkäisin varmaan vieläkin, mut en viitsi hajun takia itse paistaa koskaan...)

Ja sit tykkäsin pussimuusista ihan hurjasti, se oli aina juhlahetki kun äiti teki pussimuusia eikä tavallista! :) Esim. jouluna, koska en syönyt perunalaatikkoa... :)

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruislimpusta leikattiin ohuita siivuja, paistettiin valurautapannulla voissa, jonka jälkeen mansikkahilloa päälle. Hyvää oli. Näkkileivän päälle sinappia ja ketsuppia.

Vierailija
102/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helmivelli. Ne sattumat oli kuin limaisia räkäkokkareita.

Nam, oli minun herkkua tuo helmivelli. Minulla tuli siitä mieleen sammakon kutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuppiin kahvia, sokeria, maitoa ja pitkopullan palasia. Annettiin vettyä pehmeäksi mössöksi. Sellaisia herkkuja tarjoiltiin pikkulapsille 70-luvulla.

Vierailija
104/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonivelliä jonka kanssa jälkiuunileipää HK:oon Sinisellä.

Vierailija
105/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruislimpusta leikattiin ohuita siivuja, paistettiin valurautapannulla voissa, jonka jälkeen mansikkahilloa päälle. Hyvää oli. Näkkileivän päälle sinappia ja ketsuppia.

Näkkileipä on muuten yllättävän hyvää vaikka appelsiinimarmeladin kanssa. Joskus noin 5v kersana minulle tuli kova nälkä kun oltiin jo pois lähdössä kesäloman loppuessa vanhemmilta ja kaikki ei-hyvin säilyvä oli jo pakattu kotiin vietäväksi autoon, mutta odottelimme isää vielä saunasta.

Mökin kaappeihin jäi vain vähän kuivatavaraa ja sellaista mikä säilyi seuraavaan kertaan. Äiti keksi tehdä minulle näkkärileipiä ja siihen hieman appelsiinimarmeladia purkista, jonka hän oli jättänyt pakkaamatta, ettei olisi niin kuiva järsiä kuivaa näkkäriä. Se oli tosi hyvää ja söin sitä sitten monta kertaa sen jälkeen en niinkään hirmunälkään kuten ensimmäisellä kerralla, vaan herkuttelun vuoksi :D

Vierailija
106/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkävelli. 

Vierailija
107/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaroonivelliä jonka kanssa jälkiuunileipää HK:oon Sinisellä.

Tykkäsin myös makaroonivellistä mutta leipänä oli ranskanleipää lauantaimakkaralla.

Nykyään ei edes saa mistään yhtä hyvää ranskanleipää enkä lauantaimakkaraakaan oo syönyt lapsuuden jälkeen kun sekin muuttui ihan kumman makuiseksi.

Vierailija
108/108 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkileivän päälle voita ja kurkkusiivuja, kurkkusiivujen päälle tilliä. Sitten kaks leipää päällekäin ja käärittiin voipaperiin koska se kestää hyvin kosteutta. Sitten uutaman tunnin päästä retkellä tai jollain matkallaa ruvettiin syömään eväitä. Kurkku oli kosteuttanut näkkärit ihan pehmeiksi. Kyllä oli hyvää 😋

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi