Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hassuja ruokia joista tykkäsitte lapsena? :)

Vierailija
13.01.2010 |

Meidän äiti paistoi usein kokonaisia silakoita, ja musta oli tosi herkkua syödä ne rapeat pyrstöt... :D (Tykkäisin varmaan vieläkin, mut en viitsi hajun takia itse paistaa koskaan...)

Ja sit tykkäsin pussimuusista ihan hurjasti, se oli aina juhlahetki kun äiti teki pussimuusia eikä tavallista! :) Esim. jouluna, koska en syönyt perunalaatikkoa... :)

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
15.01.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää en söisi vaikka maksettais.

Vierailija
82/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauantaisin iltaruoka oli myöhään, vasta saunan jälkeen. Ja saunassa käytiin useammassa erässä (isä&pojat, äiti&pienimmät lapset, joten se kesti...). Saunan jälkeen ruokaa odotellessa söin näkkileipää mihin voin päälle ripottelin aromisuolaa. Joskus jopa sinappia voin päälle ja sitten vielä aromisuolaa. Näitä vissiin aina löytyi kaapista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi ällöttävää, mutta tykkäsin lapsena kanankoipien rustoista. Rouskuttelin niitä onnellisena. Ne oli samalla tavalla herkkupala niin kuin joillekin kanan nahka. 

Tykkäsin myös kaurahiutaleet-maito-sokeri-vellistä. Meillä sitä kutsuttiin jätkänvelliksi. Olen syönyt sitä aikuisenakin ja se on edelleen ihanaa, raikasta ja makeaa. Terveyssyistä yritän kuitenkin olla tekemättä sitä. 

Vierailija
84/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli laiska kokki ja joskus ehkä 1983, kun olin 10-vuotias, hän keksi retkimuona-tyyppiset pusseissa myytävät kuivaruuat, joihin kai lisättiin vain vesi. En muista, minkä merkkinen tai niminen tuote oli, mutta sitä oli ainakin paria erilaista, ja minusta ne mössöt oli tosi hyviä! :D

Vierailija
85/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisssa paistettu läski.

Vierailija
86/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalanpiirakat ketsupilla oli mun herkkua.

Vierailija
87/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitetyt sämpylät, joiden välissä oli ketsuppia.

Vierailija
88/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikrotettu näkkäri, jonka päällä oli juustoa ja lauantaimakkaraa.

Vierailija
89/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkkunajauho piimää sokeria ja mustikoita sokeria maitoa lasten sotkuja. Kermavaahto ja ananas paloja sokeria.

Vierailija
90/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalan paisti liemeen liotettua hapanleipää ja puolukkamanna puuroa itse tehty maitoa päälle. Aitoa kotikaljaa. Suklaamoussea itse tehty. Ennen sai ravintolasta pyttipannun suolakurkut paistetut munat ja suklaa mansikka kakkua.

Vierailija
91/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuydin!

Vierailija
92/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan kieli! LAMPAAN SILMÄT!

Vierailija
93/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaan poskilihakset...

Vierailija
94/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasikan aivot. Tai vasikan maksa, paistettuna, ja siihen oreganoa, sitruunaa, suolaa ja mustapippuria.

Vierailija
95/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmätäyte kakku päällä oli kiille. Sitten oli rommikakut leivokset. Kuumat rommi glögit.Kuumia toteja. Uunipellillä omenapiirakkaa. Kuumana.

Vierailija
96/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteenveto. Makaronivelli .

Vierailija
97/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juusto nimellä kutunjuusto.

Vierailija
98/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tosi ällöttävää, mutta tykkäsin lapsena kanankoipien rustoista. Rouskuttelin niitä onnellisena. Ne oli samalla tavalla herkkupala niin kuin joillekin kanan nahka. 

Tykkäsin myös kaurahiutaleet-maito-sokeri-vellistä. Meillä sitä kutsuttiin jätkänvelliksi. Olen syönyt sitä aikuisenakin ja se on edelleen ihanaa, raikasta ja makeaa. Terveyssyistä yritän kuitenkin olla tekemättä sitä. 

Jätä siitä jätkänvellistä sokeri pois ja laita hunajaa tilalle niin hups! Se muuttuu terveelliseksi herkuksi.

Vierailija
99/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipäressua. Paistettiin voissa kovaksi menneitä leivänkannikoita ja lopuksi laitettiin maitoa sekaan, jotta pehmenivät. Oli hyvää.

Vierailija
100/108 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmivelli. Ne sattumat oli kuin limaisia räkäkokkareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi