Harmittaako, jos olet miehesi tulojen varassa?
Kommentit (133)
mies haluaa elättää perheensä ja lapset voidaan hoitaa kotona? Pikkuisen vääristynyt arvomaailma eräillä...
että sinä huomaat ettet ole koskaan omia lapsiasi hoitanut kotona?
Minä kyllä olen. Ei se estä mitenkään kantamasta vastuuta myös perheestä.
59
perheen hyvinvointi tärkeintä! ei siis harmita vaikka kotihoidon tuella olenkin ja mies elättää taloudellisesti perhettä...mä hoidan lapset ítse ja hyvä niin! Työ odottaa sitten joskus tulevaisuudessa eikä meilläkään mitään omia rahoja perheessä ole...yhteisiä ovat.
olen hoitovapaalla, hoitaen kotona kahta alle kouluikäistä, ja vastaanottamassa yhtä koululaista.
Meillä omat tilit, mutta yhteiset varat silti.
Mies käy töissä (tienaa hyvin), minä teen kotona "töitä", hoitaen lapsiamme.
Emme kinaa mihin rahaa käytämme, jokainen saa mitä tarvitsee.
on ihmisiä, jotka osaavat joko syödä purkkaa tai kävellä.
Sitten on meitä jotka pystyy tekemään montaa asiaa yhtä aikaa.
Siinä jää lapset kyllä jalkoihin!
että meillä on erilliset tilit mutta yhteiset rahat.
Minä hoidan päivät lasta, siivoan, laitan ruokaa, käyn kaupassa, hoidan raha-asioita(laina-asiat,laskun maksut, budjetit jne), vien roskia, ruokin koiraa, pyykkään jne. Välillä käyn myös tallilla korjaamassa autoa kun mies on lapsen kanssa sen aikaa.
Mies käy töissä ja ulkoiluttaa koiran ja on lapsen kanssa kun haluan mennä johonkin tai haluan juoda kotona kahvini rauhassa esimerkiksi.
Meillä näin, vaikka useamman mielestä toinen hoitaa kodin ja toinen raha-asiat, niin meillä toinen käy töissä ja toinen hoitaa muun.
Tosin mies tekee yleensä 12h:n päivää tai pidempää..
Toiset ei kai sit jaksa lapsiinsa keskittyä vaan hösöttävät kaikkea muuta...surullista perhe-elämää!
jos äiti on fiksu?
Tyhmä, laiska ja saamaton äiti vasta vaarallinen on lapsilleen ja perheelleen.
jos on matala ÄO ja muutenkin aivotoiminnoiltaan heikko, tarvitsee pinnistellä, että osaa keskittyä ensin purkkaan ja sitten kävelyyn. Yhtä aikaa jos yrittää, sekoaa pakka.
Minusta vain sellaisten ei pitäisi edes lisääntyä meidän normaaliälyisten ristiksi.
hoitovapaallakin touhottaa kaikkea muuta kuin lasten kanssa...ja onneks meidän kaikkien ai tarvi! :D Laiska ihminen ei hoida itse lapsiaan eikä keskity heihin! Mulle työelämä olis ihan lomaa mutta olen katsonut että lapseni ansaitsevan kodin eikä päivähoitoa vielä tässä vaiheessa!
Meillä ainakin kotona oleva ottaa vastuun lapsista.Kyse onkin siitä ettei kaikista ole kotiäideiksi ja siksi tarvii tehdä muuta...
Vai mitä? Se että käyt miehesi ja/tai yhteiskunnan taskuilla ei muuta omaa panostasi yhtään mihinkään.
Eikö olis parempi rehellisesti tunnustaa ettei ole kotiäidiksi luotu, laittaa lapset hoitoon ja mennä kunnolla töihin! Kyllä ne lapset arvostaa enemmän aidosti läsnä olevaaäitiä eikä sellaista joka touhottaa lisätienistin toivossa...
miten niin ei ole luotu?? Minä ainakin olin erittäin hyvä kotiäiti ja tykkäsin siitä kovasti.
Ja mikä ihme sinut pakottaa touhottamaan? Onko se multitasking niiiin vaikeaa sinulle?
vaikka olisitkin sosialisoinut ne taskut.
Minulla on silti hyvin aikaa olla lapsen(9kk) kanssa päivällä, muuta askareet kun ei paljon aikaa vie kun niitä tekee vähän joka päivä. Tehdään suurin osa kotitöistä kuitenkin "yhdessä" lapsen kanssa niin etten jätä häntä vain johonkin yksin leikkimään vaan otan mukaan ja pidän sylissä tai laitan viereen katselemaan.
Minulle tämä sopii näin, koska tiedän, että kun asiat on hoidettu, niin mies voi kotiin tullessaan olla lapsen kanssa eikä rupea mihinkään kotitöihin enää vähää aikaansa hukkaamaan.
niin ne ovat sitä! Ja onneks tosiaan mun ei tarvi touhottaa muuta eli voin keskittyä olennaiseen eli lapsiini! Ei tarvi miettiä mistä lisätienistiä kun emme sitä tarvi ja koulutuskin kunnossa ei tarvi juosta hoitovapaalla kursseilla :D ja yhteiset rahat olleet muuten jo 20v...
mitäs sitten täällä kirjoittelet? Sinulta se vaatii kuitenkin niin valtavaa kes-kit-ty-mis-pa-nos-ta, että ne pallerosi tipahtavat ikkunasta tällä välin.
Ja ne rahat on silti edelleen miehesi ja yhteiskunnan.
Haluaisin osallistua kustannuksiinkin paremmin. Meillä kun lainaa on vielä rutkasti.
Mutta sitten toisaalta taas... Pärjätään hyvin näinkin, minä tällä hetkellä äitiyslomalla, oma pieni yritys. Ei eletä kädestä suuhun mutta ei sitten eletä leveästikään. Sopivalla mallilla.
Mutta kyllä se oma tienesti on aina oma tienesti :)