Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako, jos olet miehesi tulojen varassa?

Vierailija
11.01.2010 |

Kommentit (133)

Vierailija
81/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonnostaan...ja rahat todellakin yhteiset vänkää mitä vänkäät. Teidän perheessä vaan on niin totuttu laskemaan ettete koskaan pääse siitä tavasta eroon eikä teillä ole oikeaa käsitystä siitä mitä on ollaYHTEISESSÄ perheessä vaan kaikki pitää laittaa kategoriaan "sun, mun..."

Vierailija
82/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea muuta kuin pelkkää valtion rahaa...ne ovat tulon siirtoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sitten opintotuella kouluttautua...ei pidä paukutella henkseleitä!

Vierailija
84/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se vaatii niin paljon keskittymistä, että mitään muuta ei voi tehdä.

Nyt se hoituukin vasemmalla kädellä, eikä sillä niin väliä, missä pallerot pyörii kun äiti palstailee.

Ja niinhän se sosialismissakin meni, että toisen oma muuttui yhteiseksi. Ei se silti yhteistä oikeasti ole.

Vierailija
85/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole omia rahoja.

Vierailija
86/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on pakko saada lisätienistä mun vaan ei ole pakko...

Vierailija
87/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näin on sovittu...eräiltä vaan ei se jakaminen onnistu...

Vierailija
88/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten menee sinne palleroidensa seuraan, eikä notku täällä tuntitolkulla. Teidän pitäisi olla jo ulkoilemassa.

Ja se läsnäoleva on muuten yhdyssana.

Vierailija
89/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakaminen on jakamista, ei ottamista.

Vierailija
90/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei kuitenkaan harmita. Väliaikainen tilanne tämä vain on ja perheellämme on kaikesta huolimatta hyvä elintaso.

Minun piti palata takaisin opintojen ääreen kun vanha työ alkoi aiheuttaa terveysongelmia. Vaihtoehdot olivat joko ura puhelinmyyjänä tai uusi ura mielenkiintoisella alalla ja paremmat tulot sitten valmistumisen jälkeen. Valitsin jälkimmäisen ja mies tukee minua tässä päätöksessä.

Mieheltäni en sentään joudu pyytämään rahaa, se voisi olla nöyryyttävää.

Vierailija
91/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat ja muut :D välillä mä olen ollut maksumiehenä ja välillä mies mutta koskaan ei ole tarvinnut laskea kuka ottaa keneltäkin. Ja mun pallerot on tällä hetkellä isänsä kanssa :D

Vierailija
92/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on sun ja mun...eikö osata enää jakaa mitään?

Vierailija
93/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sana "jakaa" tarkoittaa: tasata jk, osallistua jhk, olla mukana jssk.

Ei "toisen oman ottamista".

Vierailija
94/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä tienaa rahat ja hoitaa lapset ja sinun osuutesi on tyhmä nettikirjoittelu?

Vierailija
95/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minä hoidin lapset ja talon lasten ollessa alle 3-vuotiaita, ja mies tienasi rahat. Jos mies olisi jäänyt työttömäksi (mikä olisi ollut epätodennäköistä sillä hänellä on hyvä asema työelmässä), sairastunut tms., olisin toki itse ollut valmis lähtemään töihin ja mies olisi puolestaan jäänyt kotiin. Nyt olemme molemmat töissä, mutta tulevaisuudestahan ei voi tietää. Meillä on ei lasketa kuka milloinkin tuo enemmän rahaa kotiin, tärkeää on se, että molemmat tekevät parhaansa kulloisessakin elämäntilanteessa.

Miksi miestä pitää sääliä jos... mies haluaa elättää perheensä ja lapset voidaan hoitaa kotona? Pikkuisen vääristynyt arvomaailma eräillä...

Vierailija
96/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 5v lasten kanssa kotona ja silloin mies tienasi. Itse keikkailin jonkin verran hoitovapaallani. Nyt on mies lomautettu ja elämme ns. minun tuloillani eli vuorotellen vieraissa. Nyt mies voi olla kotona vuorostaan.

Onneksi lainaa on vain kohtalaisen vähän talosta jäljellä, niin pärjäämme yhdenkin tuloilla, mutta matkustelua ei nyt harrasteta.

Vierailija
97/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hoitaa lapsia kotona niin, että ei ole ennen lapsia huolehtinut itselleen kunnollista äitiyspäivärahaa, eikä hoitovapaalla ollessaan tee mitään töitä tai opiskeluja. Kyllä on laiska. Ja jakaminen ei ole sitä että käy toisen taskuilla, se on sitä, että tekee oman osansa.

Minäkin kuulun laiskoihin! olen 28v neljän kotiäiti, lapset ei koskaan ole olleet tarhassa vaan olen ne hoitanut kotona, eikä itselläni koulutusta kuin peruskoulu ja mies hyvätuloisessa työssä. Asumme omistusasunnossa. Kuitenkin olemme onnellisia vaikka meillä näin.

Vierailija
98/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ylpeydenaihe on se, että on laiska ja lapsellinen? Ja kehittymätön.

Vierailija
99/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä kukaan käy toisten taskuilla vaan omilla.

Kymmenen vuoden avioliiton aikana vain yhtenä vuonna tulotasoni on ollut jotenkin lähellä mieheni tulotasoa.

Hoidin lapsia kotona 6 vuotta, äitiyspäivärahani oli muistaakseni n 1300 euroa/kk. Nyt teen puolipäivätyötä.

En ole ikinä kokenut eläväni jonkun siivellä, en ymmärrä sellaista ajattelua ollenkaan.

Kulutan hyvin vähän, se ei edes ole elämässäni keskeistä.

Miten muutenkaan olisin jonkun siivellä kun hoidan lähes kaikki kotiimme liittyvät asiat: maksan laskut, hoidan lasten asiat vaatteista vakuutuksiin, siivoan ja teen puutarhatyöt ja vielä lämmitän taloakin puilla ;)

Mies olisi täysin eksyksissä ilman minua... ei ole itse kovin aikaansaava. Tässä perheessä tehdään sen mukaan kun osaaminen ja taipumukset menee.

Vierailija
100/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

talon lämmittäminen puilla ei vaadi sitä, että ei hanki koulutusta, eikä huolehdi tuloistaan.

Minäkin lämmitän talon ja maksan laskut ja harrastan puutarhanhoitoa, mutta ei se edellytä, että olisin huonotuloinen.

Ja minä halusin kyllä lapsilleni aikuisen isän, en idioottia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän