Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaako, jos olet miehesi tulojen varassa?

Vierailija
11.01.2010 |

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

besserwisser-tyylisi tunnistaa jo helposti..

Ja kun kysyit, mitä tutkin, niin vastaus on lasten oppimisvaikeuksia. Pidän tutkimustani tärkeänä, enkä ole ainoa näin ajatteleva. Tutkimustyön lisäksi luennoin oppimisvaikeuksista opiskelijoille, mitä myös pidän ihan arvokkaana työnä, eikä kukaan ole muuta tullut väittämään.

122

Vierailija
122/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran tuollaisia totuuksia tiedat. Mikset hoida lapsiasi tai tee sita auvoa tutkimusta, vaan kyttaat taalla muita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten miehenikin. Miksi hyökkäät näin voimakkaasti minua vastaan? Nimittelet, herjaat ja väität yhteiskunnan maksavan minulle jotain?

Miksi ventovieraan ihmisen elämä on sinulle noin kova pala? Ja vaikka olisinkin sinun maailmaasi sopimaton, eikö sinulla ole alkeellisimpiakaan käytöstapoja?

Mitä hyötyä kaikesta rahastasi (?) on sinulle, kun elämäsi on noin kapeakatseista ja julmaa?

T 103

notkumisesi maksaa yhteiskunnalle joka hetki lisaa. Kultapieni, aikuistuakin voi.

Vierailija
124/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita parempi..

126, joka käy palstalla pari kertaa viikossa (ja silloin lukaisen kyllä useamman ketjun)

Vierailija
125/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sina olet opiskellut yhteiskunnan varoilla useamman turhan tutkinnon ja puolipaivatutkijan tuloilla et maksa minkaanlaisia veroja. Se on vain ihan tosiasia.

Eika se ole kapeakatseisuutta tai julmaa, toteanpa vain asiaintilan. Me muut tuon sinun touhusi maksamme.

Vierailija
126/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka tutkii lasten oppimisvaikeuksia :)

Ihan selvennykseksi vaan, minä olen muulla alalla.

Vierailija
127/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sinä ja "muut" maksatte minun touhuistani?

Kas, kun supertumpelona en tajua...

Sina olet opiskellut yhteiskunnan varoilla useamman turhan tutkinnon ja puolipaivatutkijan tuloilla et maksa minkaanlaisia veroja. Se on vain ihan tosiasia. Eika se ole kapeakatseisuutta tai julmaa, toteanpa vain asiaintilan. Me muut tuon sinun touhusi maksamme.

Vierailija
128/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tutkinnot ja tuo, ettet niiden jalkeenkaan tee kunnon toita on torkeaa.

Vierailija
129/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt sorru ikeesi alle kuitenkaan. Mutta ihanaa kun tällaisia hyväsydämisiä ihmisiä, jotka maksavat muiden touhuja. Olet varmaan ylpeä itsestäsi. Vaikka rankkaahan se on... kustantaa muiden turhia touhuiluja.

Sina olet opiskellut yhteiskunnan varoilla useamman turhan tutkinnon ja puolipaivatutkijan tuloilla et maksa minkaanlaisia veroja. Se on vain ihan tosiasia.

Eika se ole kapeakatseisuutta tai julmaa, toteanpa vain asiaintilan. Me muut tuon sinun touhusi maksamme.

Vierailija
130/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, huvinsa kai kullakin, jotkut harrastavat savitöitä, toiset liikuntaa, kolmannet vittuilua netissä... ; D

Anyway, itse hoidan nyt kolmea lasta kotona ja keskityn täysillä nyt siihen. Pienin on siinä iässä, että ehtii joka paikkaan häsläämään (8kk), koirakin on helisemässä, kun petiin tunkee joku pieni ukkeli koko ajan.

Aion kuitenkin mennä jatko-opiskelemaan luultavasti ensi syksynä, tosin vauva on silloin vielä aika pieni. Odotan ehkä vielä seuraavaan vuoteen. Enempää lapsia ei tule, joten yritän nyt nauttia joka hetkestä kotona.

Mies tienaa todella hyvin ja rahat ovat aina olleet automaattisesti yhteiset, miehen aloitteesta. Minä vastaan jokapäiväisestä rahankäytöstä, mies ei oikeastaan koskaan ostele mitään itselleen. Joudun patistamaan häntä ostamaan esim. uusia vaatteita.

Me näemme asian niin, että kumpikin tekee arvokasta työtä, eikä toinen pärjäisi ilman toista. Meillä toimii.

Vierailija
131/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän, että ei harmittaisi, jos miehellä vain olisi isommat tulot. Mutta uskallankohan...

Joo, jos olisi tienannut enemmän, olisin ollut pidempään kotona. Paitsi etät meillä on ns. yhteiset tulot. Kumpikin tienataan aivan yhtä huonosti. Sen verran teimme säästötyötä, että mieheni oli melkein yhtä pitkään kotona kuin minä esikoisen aikana, mies siis hoitovapaalla vanhempainvapaan jälkeen.

Kuopus oli vähän vähemmän aikaa kotihoidossa.

Mitä tulee isoihin tuloihin, niin jonkunhan se on teidän äidit ja isät vanhainkodeissa käänneltävä ja lastenne nuhakuumetodistukset jaettava. Jonkun on siivottava hienojen toimistojenne lattiat.

En ole tyhmä, enkä viisas. Koulut on käyty ja teen alemman toimihenkilön hommia. Joskus jopa lama ja talous vaikuttavat siihen, minkälaiseen työhön pääsee/työllistyy. Joskus myös maantieteellinen sijainti on olennainen. Lisäksi omalla kohdallani voisni väittää, etät myös sillä, ettei minulta odoteta kuin kahdeksan tunnin työpäiviä, on vaikuttanut työkuvioihini.

Ja mitä tulee miehen elämiseen minun varoillani. Senkin olemme kokeneet. Hän on ollut kotona, sairaspäivärahalla melkeinpä sen ajan, mitä minä äitiyslomillani. Kaikkiin vaivoihin ei saa vakuutusta, kaikkea ei korvata vakuutuksesta, vaikka sellainen olisi. Repikää riemua.

Vierailija
132/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut enkä tule olemaankaan tuskin

Vierailija
133/133 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sinä osaat vastata oikealla tavalla.

Noh, huvinsa kai kullakin, jotkut harrastavat savitöitä, toiset liikuntaa, kolmannet vittuilua netissä... ; D

Anyway, itse hoidan nyt kolmea lasta kotona ja keskityn täysillä nyt siihen. Pienin on siinä iässä, että ehtii joka paikkaan häsläämään (8kk), koirakin on helisemässä, kun petiin tunkee joku pieni ukkeli koko ajan.

Aion kuitenkin mennä jatko-opiskelemaan luultavasti ensi syksynä, tosin vauva on silloin vielä aika pieni. Odotan ehkä vielä seuraavaan vuoteen. Enempää lapsia ei tule, joten yritän nyt nauttia joka hetkestä kotona.

Mies tienaa todella hyvin ja rahat ovat aina olleet automaattisesti yhteiset, miehen aloitteesta. Minä vastaan jokapäiväisestä rahankäytöstä, mies ei oikeastaan koskaan ostele mitään itselleen. Joudun patistamaan häntä ostamaan esim. uusia vaatteita.

Me näemme asian niin, että kumpikin tekee arvokasta työtä, eikä toinen pärjäisi ilman toista. Meillä toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi