Harmittaako, jos olet miehesi tulojen varassa?
Kommentit (133)
Eiköhän se ole ihan perheen sisäinen asia ei kuulu sulle eikä muille ulkopuolisille!
miehen tulee sit huolehtia rahasta ja lasten hoidostakin vielä...saa maksaa sit äidin tilille palkkaa lasten ja kodinhoidosta! Taitaa nro 18 itse olla jokin "maanantaikappale"...
Toi ilmeisesti toimii toisinkinpäin?
Jos mies sairastuu, jää työttömäksi niin nainen elättää? Menisitkö töihin? ;)
Ps. ei sossu maksa toiselle, jos toisella on tuloja!
Mutta ei kaikilla pareilla ole yhteiset rahat.
aikuisen ihmisen pitää kantaa vastuu itsestään ja lapsistaan.
En minä sitä sanele, vaan jo ihan moraali. Tuntematon käsite?
18
mikähän sinä sitten olet, ekstrasekunda? Jos sinulle riittää että lisääntyy ja kököttää kotona.
työttömäksi ja toinen elättää oli sit kyseessä mies tai nainen...vai kuvitteleeko joku että mies heitetään ovesta pihalle kun joutuu työttömäksi tai äiti elättää itse itsensä kun hoitaa kotona yhteisiä lapsia? Kummallisia perhemalleja teillä eräillä...
Taitaa täsä nyt ollakin kyse siitä että joku haluaa hoitaa lapsena kotona eikä tyrkätä niitäh eti toisten hoidettavaksi!
siihen kun nuorin oli neljän.
Ennen esikoista hoidin hyvän äitiyspäivärahan ja säästöjä. Ja kotiaikana opiskelin ja tein lisätöitä.
Ei se että on pari lasta ja kovasti kotirouvaa, tarkoita, että pitää olla tyhmä ja laiska ja saamaton.
isän velvollisuus sitten on huolehtia se talous! Tai sitten osat toisin päin ihan sama kunhan sekä lapset että talous tulee huolehdituksi! Teille taitaa olla ihan tuntematon käsite vastuun jako ja mitä se todellisuudessa tarkoittaa!
liittymällä ammattiliittoon ja säästämällä puskurirahasto.
Kasvakaa aikuisiksi! Meillä onneksi mieskin kantaa vastuunsa...
Äidin pitää huolehtia hyvä äitiyspäiväraha ja muutenkin katsoa, että kantaa oman kortensa kekoon.
Se on aikuisuutta ja vastuun jakamista, ei se kotona avuttomana kökkiminen.
Mies tienaa 3 kertaa enemmän. Meillä on yhteinen tili ja sinne kummallakin kortit. Eli elintasoni on kohonnut huomattavasti naimisiinmenon jälkeen.
Ei ahdista, ei harmita. Kivalta vain tuntuu kun on rahaa käytössä nyt enemmän.
on laiska ja saamaton. Kyllä ne kulkee käsi kädessä.
sitten huolehtien se talouspuolen! Vai pitääkö tasapäistää ja laittaa lapset tarhaan vauvoina jotta molemmat tuo rahaa kotiin? Meillä onneksi kaikki on yhteistä ei lasketa kuka tuo rahaa ja kuka ottaa päävastuun lapsista...
se että joku osaa hoitaa lapset kotona ei tarkoita sitä että olisi laiska! Sulle on ihan vierasta ilmeisesti jakaminen!
eikö miehes osannu kantaa vastuuta vai miksi oletti sun kantavan vastuun vielä taloudestakin? Luuseri miehenä sulla...
jos hoitaa lapsia kotona niin, että ei ole ennen lapsia huolehtinut itselleen kunnollista äitiyspäivärahaa, eikä hoitovapaalla ollessaan tee mitään töitä tai opiskeluja. Kyllä on laiska.
Ja jakaminen ei ole sitä että käy toisen taskuilla, se on sitä, että tekee oman osansa.
Koti, perhe, lapset, tulot, menot, lainat yms...ihanaa kun on suhde missä ei lasketa kuka elättää ketäkin ja kuka tekee mitäkin. Mä hoidan tällä hetkellä lapset kotona ja mies töissä...kohta osat vaihtuu kun mies jää kotiin ja minä töihin eikä tarvi pitää kirjaa näistä!
hoitaa lapsia kotona se on sitten miehen homma! Ja yhteiset rahat on meilläkin niin kuin perheessä kuuluu olla...