Harmittaako, jos olet miehesi tulojen varassa?
Kommentit (133)
johtajamieheni tuloja? Takuulla teen vähintään yhtä tärkeää työtä kuin hän. Sitä vain ei rahassa mitata.
Onneksi tienaamme suunnilleen yhtä paljon. Olen aina katsonut hieman alaspäin naisia, jotka kehuskelevat miehensä tuloilla...
no ei voi olla, kun on noin tumpelo ja tumpelon kanssa naimisissa.
Ai että ihan hävetä pitää jos oma erityisopettajan palkkani ei vastaa johtajamieheni tuloja? Takuulla teen vähintään yhtä tärkeää työtä kuin hän. Sitä vain ei rahassa mitata.
Onneksi tienaamme suunnilleen yhtä paljon. Olen aina katsonut hieman alaspäin naisia, jotka kehuskelevat miehensä tuloilla...
täällä oli siis heti joku keksinyt, että minulla ei ole koulutusta.
No, ei tarvitse kenenkään uskoa, että minulla on kaksi korkeakoulutukintoa ja vielä päälle kolmivuotinen ammattia täydentävä tutkinto. Mutta näin silti on. Teen sitä puolipäivätyötäni yliopistolla.
Toiseksi, mikä tekee minusta tumpelon? Juurihan sanoin hoitavani vaikka mitä asioita ja olen tosi aikaansaava. Vai sekö tekee minusta tumpelon kun jonkun mielestä otin "tumpelon" miehen? Toki hän on käytännön asioissa vähän "tumpelo", mutta miksi se ei saa kelvata minulle? En minä vaihtaisi häntä touhukkaaseen raksamieheen, minulle on kuitenkin älyllisyys tärkeämpää. Toki ne eivät sulje toisiaan pois, mutta mun mies nyt on jo keski-ikäinen, että ei siitä touhukasta enää taida tulla ;)
no supertumpelo olet, jos et tuolla koulutuksella saanut parempaa äitiyspäivärahaa. Ja se että vain opiskelee, opiskelee ja opiskelee ja jää notkumaan lopuksi silti yliopistolle kertoo aika paljon tumpeluudesta.
Sinä hoidat ihan normaaleja kotitöitä, ei ne ole sankaritekoja...
Ja miehesi on tumpelo, jos ei selviä edes niistä ilman tumpelovaimoaan.
mutta sun mieheshän käy sun taskulla, jos ei kanna mitään vastuuta lapsen tulosta... omituista "kypsyyttää" tämä!
jos hoitaa lapsia kotona niin, että ei ole ennen lapsia huolehtinut itselleen kunnollista äitiyspäivärahaa, eikä hoitovapaalla ollessaan tee mitään töitä tai opiskeluja. Kyllä on laiska.
Ja jakaminen ei ole sitä että käy toisen taskuilla, se on sitä, että tekee oman osansa.
Sillä niin kuin varmaan tiedätkin, niillä tuloilla ei leveästi elellä. Kaikki tutkimus siis lienee turhaa?
koska tutkijaopiskelijat ovat siellä siksi, että eivät työllisty muuten. Koko touhuhan on kärsinyt täysinflaation sen myötä, että yliopistot saavat rahaa valmistuvista tohtoreista.
Raha on ainoa, millä on merkitystä ja millä mitataan tasa-arvoa, ahkeruutta ja älyä. Jos olet köyhä tai miehesi tienaa enemmän kuin sinä, olet typerä ja laiska.
Jeesus tätä maailmaa.
no supertumpelo olet, jos et tuolla koulutuksella saanut parempaa äitiyspäivärahaa. Ja se että vain opiskelee, opiskelee ja opiskelee ja jää notkumaan lopuksi silti yliopistolle kertoo aika paljon tumpeluudesta. Sinä hoidat ihan normaaleja kotitöitä, ei ne ole sankaritekoja... Ja miehesi on tumpelo, jos ei selviä edes niistä ilman tumpelovaimoaan.
Et sinäkään noin tyhmä voi olla, että moiseen yleistykseen sorrut..
113 todella iso osa nykyään, koska tutkijaopiskelijat ovat siellä siksi, että eivät työllisty muuten. Koko touhuhan on kärsinyt täysinflaation sen myötä, että yliopistot saavat rahaa valmistuvista tohtoreista.
Avioehdon mukaisesti puolet miehen tuloista on mun. Käytän rahoja ihan vapaasti ja mulla on kortit yhteiseen tiliin. Säästötili on kummankin nimissä. Isommista ostoksita tietenkin puhutaan puolin ja toisin etukäteen.
Ilman minua miehelläni ei olisi ihania lapsia, vaimoa ja uraa.
jos opiskelee tutkinnon toisensa peraan ja senkin jalkeen tyollistyy vain yliopistolle puolipaivatutkijaksi niin kylla ihmisessa oikeasti on jotain vialla.
Ei ole ihan aikuisten maailmassa elaminen hallussa.
meilläkin on miehellä isommat tulot ja lähinnä eletään siis hänen tuloillaan. Olemme perhe ja lapset ovat myös hänen. Minä teen kotityöt hän hankkii rahat. Itselläni siis työpaikka jonne palaan hoitovapaalta. Hoidan kuitenkin mielelläni omia lapsiani. Rahat riittävät hyvin kaikkeen tarpeelliseen.
Onhan ne tyostaan innostuneita, mutta heita ei ollut ennen siella noin sankkoja joukkoja.
Ennen tutkijoita otettiin tarpeen mukaan, nyt se etta heilla tienataan on vaaristanyt koko systeemin.
Kysypa asiaa vaikka tutkijaliitosta.
meillä taitaa olla aika eri käsitys elämästä kaiken kaikkiaan :)
Minä en "notku" yliopistolla, enkä ole opiskellut enää yli 10 vuoteen. Tein kaksi tutkintoa suurinpiirtein yhtä aikaa.
Nyt teen yliopistolla omasta mielestäni arvokasta ja vaativaa työtä: Minä vain en mittaa omaa enkä työni arvoa rahassa. Jos sinun arvosi tulee siitä, miten olet muuttanut koulutuksesi rahaksi ja minkä verran tienaat verrattuna mieheesi niin mikäpä siinä. Minä olen arvokas muista syistä :)
no supertumpelo olet, jos et tuolla koulutuksella saanut parempaa äitiyspäivärahaa. Ja se että vain opiskelee, opiskelee ja opiskelee ja jää notkumaan lopuksi silti yliopistolle kertoo aika paljon tumpeluudesta. Sinä hoidat ihan normaaleja kotitöitä, ei ne ole sankaritekoja... Ja miehesi on tumpelo, jos ei selviä edes niistä ilman tumpelovaimoaan.
Onhan ne tyostaan innostuneita, mutta heita ei ollut ennen siella noin sankkoja joukkoja. Ennen tutkijoita otettiin tarpeen mukaan, nyt se etta heilla tienataan on vaaristanyt koko systeemin. Kysypa asiaa vaikka tutkijaliitosta.
Nykyaan on iso joukko turhia tutkijoita, ja siina on kylla yksilokin ihan yhta turha.
Kerropa mita tutkit.
notkumisesi maksaa yhteiskunnalle joka hetki lisaa. Kultapieni, aikuistuakin voi.
Onneksi tienaamme suunnilleen yhtä paljon.
Olen aina katsonut hieman alaspäin naisia, jotka kehuskelevat miehensä tuloilla...